[Gezocht] Ducati 998/999

mca2

Die hard MF'er
13 aug 2007
881
0
Centraal
Na een paar circuitdagen heb ik de smaak te pakken maar omdat ik toch niet al te gek wil doen op mijn mijn '94 916, zoek ik een Duc circuitfiets.

Motortechnisch kom ik dan uit op het 998 blok en dus idealiter de 998. Maar deze zijn vaak duurder dan een jongere (en betere?) 999.

Kortom, ik zoek naar een 998/999 met een voorkeur voor een 998 maar allicht komt een 999 beter uit in budget.

De motor hoeft niet voorzien te zijn van ohlins rondom, full floaters of custom uitlaat set, belangrijker is de onderhoudsstaat vh blok en slijtage delen. Ik hoor graag van jullie!
 
De 998 is een zeer geliefd model want de eerste met testastretta motor.

999 zijn vaak iets goedkoper omdat de styling wat apart was, maar wel een kickuh circuit fiets.

Ik rijd zelf overigens met veel plezier op een RSV Mille op het circuit, misschien kun je daar ook naar kijken. Zijn wat goedkoper, en af en toe komen er ook R modellen voorbij met Ohlins, OZ etc. Die blokken zijn ook behoorlijk bulletproof.
 
Laatst bewerkt:
996R was de eerste met een testastretta motor , zandgiet carter en titanium drijfstangen
Ik heb er een staan in volledige circuit trim magnesium wielen öhlins nix30 voorvork monobloc remklauwen quickshifter antihop enz enz te veel om op te noemen 148pk aan het wiel !!!
full
 
Die 996R is ook fantastisch maar inderdaad, ook financieel onbereikbaar. Idealiter vind ik een 998 (916 looks met testastretta blok) maar zoals Sender al zei, is een 999 vaak wat beter te betalen.

Dus waar is die goed onderhouden, schappelijk geprijsde 999 opzoek naar een nieuwe eigenaar?
 
P8 ecu
RS kop met grote luchtinlaten en grote Carbon aanzuigbuizen
50mm uitlaatlijn met Arrow Carbon dempers
50mm dempers standaard
5spaaks brembo velgen
Sportluchtfilter
Carbon Inlaatkelken
WP achtershock
WP cartridges
Wave remschijven
Lichte poulies op distributie
Brembo radiale rempomp
Carbon airbox
Carbon cockpit, achterbrugbeschermer
Nog een heleboel dingen......

Motor gereviseerd, 3 seizoenen vrij mee gereden
Altijd top onderhouden
Wel mee gegleden, mechanisch in orde maar wel wat krassen op zijkant
 
Laatst bewerkt:
Aanschaf van een 748 en daar een 998 blok onder bouwen is wellicht een goedkopere optie.
vergis je niet waar daar bij komt kijken !!! andere kabelboom , probeer maar eens een kabelboom van een 998 te vinden , andere ECU !! aanpassing frame want anders past je injectie niet , 998 heeft douche injectie !! je moet een andere airbox want die is ook anders dan 916/996 lijkt allemaal effe simpel en last but not least dan nog een 998 blok vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan