Muuranker zonder boorwerk

motor mooi hoog aan het balkon , takel op stroom en met afstand bediening
alles wat op de grond staat is zo weg te halen ,
is al eens eerder hier iemand geweest met een balkon takel die liet hem zakken
van af het balkon , toen hij een keer beneden kwam was zijn motor weg

ketting kapot maken ? apparaatje voor het slot te openen dan blijft de ketting heel
en kan dan ook weer verkocht worden ,dieven bende het wordt steeds gekker

grond anker in piramide vorm in de grond , en minstens 100 kilo
 
Gewoon aan die paal aan de overkant zetten inderdaad, is dat geen optie?
En je hebt het lelijke type z1000, dus zo snel zal ie niet gejat worden :+
 
Je kunt toch echt wel een muuranker aan de muur lijmen...

Op mijn werk heb ik deze injectiemortel, dat is 2 componenten cement; dat spul wordt hard en sterk, dat geloof je niet.

Als je een bevestigingsoog op een vlakke stalen plaat last en die plaat lijm je hiermee op de muur dan zit het echt wel vast.
 
Ik weet niet hoe stevig je vriendin is, maar je kunt je vriendin ook aan je motor vastbinden. :+ Met een beetje geluk nemen ze dan alleen je vriendin mee en niet je motor. })
 
Eh.. de grond is te zacht voor je zijstandaardt neem ik aan? What about een grote stoeptegel neerpleuren?
 
De lantaarnpaal staat bij een sloot met ongeveer een meter tussen de stoep en de paal. Ik heb al lopen stampen en doen maar de grond is domweg veel te zacht en blijft zacht.

Stiekem een paar stoeptegels neerleggen zodat het verhard is?
En anders, burgerlijk ongehoorzaam doen en gewoon dat muuranker monteren. Mits je het ook weer netjes kan verwijderen natuurlijk.
 
Heel simpel: Maak van spaanplaat een bekisting voor een blok beton van ca 1x0.6x0.6m.
Maak aan bovenzijde een U-vormig stevig stuk (beton-)ijzer en giet de bak vol met beton.
Je hebt dan een blok van ca 850kg die alleen met een goede heftruck kan worden verplaatst.

Zet het blok op de gewenste plek op de stoep en met je kettingslot zet je de brommer aan dat blok vast.
De motor met blok samen is nog niet zo snel van zijn plek!
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel: Maak van spaanplaat een bekisting voor een blok beton van ca 1x0.6x0.6m.
Maak aan bovenzijde een U-vormig stevig stuk (beton-)ijzer en giet de bak vol met beton.
Je hebt dan een blok van ca 850kg die alleen met een goede heftruck kan worden verplaatst.

Zet het blok op de gewenste plek op de stoep en met je kettingslot zet je de brommer aan dat blok vast.
De motor met blok samen is nog niet zo snel van zijn plek!

ik denk niet dat de dieven de motor jatten met een betonblok :?
ze willen alleen de motor ! betonblok laten ze staan :Y
 
ik denk niet dat de dieven de motor jatten met een betonblok :?
ze willen alleen de motor ! betonblok laten ze staan :Y
Vergeet het maar. Er is ook een gast, Jan heet ie geloof ik, die het juist om het beton gaat.
Jantje Beton heet ie.
 
Eh.. de grond is te zacht voor je zijstandaardt neem ik aan? What about een grote stoeptegel neerpleuren?


Niet enkel de zijstandaard, de banden zakken daar zelfs weg aan de andere kant van de stoep. Ik heb altijd wel wat onder mijn standaard staan als ik hem in het gras o.i.d. zet.

Ik heb even gekeken verder. Het lijkt er op dat ik hem toch wel aan het ptt kastje kan leggen zonder dat iemand daar last van heeft. De deurtjes gaan pas 20cm boven de grond open, dus daar onder kan de ketting lopen. onderaan bij de grond zit een beetje ruimte waar ik de ketting door kan prutsen. Dakgoten zitten er niet, en het balkon is veel te hoog om daar wat mee te doen. Ondertussen ga ik wat proberen wat moois van een doorsteekanker te maken.
Als dat niet werkt misschien wat laag verborgen een muuranker met die injectiemortel van Hybrid.

Bedankt voor een aantal nuttige antwoorden! Ik heb weer wat ideeén rijker.
 
Laatst bewerkt:
Een stalen plaat die met die mortel vastzit geeft meer schade aan de muur dan een gaatje rond 12 met een chemisch anker als het er ooit weer af moet.
 
Wellicht is dit een oplossing: kabel onder de grond naar lantaarnpaal, als een lasso, alleen laatste lus boven grond laten komen. Kan je mooi je ketting aan vast leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan