Yamaha Tricker Deel II

Hoi allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik (ook) een blije Tricker bezitter. Ik had een Transalp, maar die was me echt te groot en te lomp. Ben er wel mee in Schotland en Tunesie geweest, maar "parkeerde" hem in stilstand toch net iets te vaak tegen het asfalt. -O-

Ik ben geen fanatieke offroader of stunter: ik ben gewoon heel blij dat ik royaal met mijn voeten aan de grond kom op een allroad motor. Ik rijd er soms mee naar het werk (zonder omweg ~60 km). Vaak pak ik dan nog wat leuke dorpjes en zandweggetjes. Kom ik 's ochtends na anderhalf uur touren compleet ontspannen aan op het werk _O-

Hij krijgt momenteel een onderhoudsbeurt, en daarna ga ik rijconditie opbouwen met 'm: in september staat een reis naar Finland, Zweden en Noorwegen op het programma. Zal ongeveer 2 weken duren. Dus wel een beetje doorrijden :+

Oh ja, ik wil hem natuurlijk nog wel reisklaar maken. Ik wil iets doen aan dat zadel, want het zit voor geen meter, en ik was niet van plan om 4.000 km te gaan staan ;)

----

Welke tricker rijders zijn hier nog actief?
En waar zitten jullie zo'n beetje? (Ik zit in midden-limburg)
Houden jullie nog wel eens een Tricker treffen?

Groetjes,
Daphne
full
 
Hoi allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik (ook) een blije Tricker bezitter. Ik had een Transalp, maar die was me echt te groot en te lomp. Ben er wel mee in Schotland en Tunesie geweest, maar "parkeerde" hem in stilstand toch net iets te vaak tegen het asfalt. -O-

Ik ben geen fanatieke offroader of stunter: ik ben gewoon heel blij dat ik royaal met mijn voeten aan de grond kom op een allroad motor. Ik rijd er soms mee naar het werk (zonder omweg ~60 km). Vaak pak ik dan nog wat leuke dorpjes en zandweggetjes. Kom ik 's ochtends na anderhalf uur touren compleet ontspannen aan op het werk _O-

Hij krijgt momenteel een onderhoudsbeurt, en daarna ga ik rijconditie opbouwen met 'm: in september staat een reis naar Finland, Zweden en Noorwegen op het programma. Zal ongeveer 2 weken duren. Dus wel een beetje doorrijden :+

Oh ja, ik wil hem natuurlijk nog wel reisklaar maken. Ik wil iets doen aan dat zadel, want het zit voor geen meter, en ik was niet van plan om 4.000 km te gaan staan ;)

----

Welke tricker rijders zijn hier nog actief?
En waar zitten jullie zo'n beetje? (Ik zit in midden-limburg)
Houden jullie nog wel eens een Tricker treffen?

Groetjes,
Daphne[afbeelding]

Welkom Daphne. Wat gaaf om weer eens wat enthousiasme te lezen in het algemeen en specifiek over de Tricker. Ideaal cross motortje inderdaad. Erg veel plezier mee. Zowel als stads brommertje als wat aanklooien op grindpaden, zandpaden en heel soms in het bos in de regio Nijmegen :]

Het is hier wat stil geworden mbt rijden en organiseren van ritjes. Lees ik dit goed: Met het Trickertje naar Skandinavie? Ik zeg: respect! Je weet dat hij met moeite 120km/u kan en dat dat veel gevraagd is van het blokje? Of neem je hem mee op een aanhanger?
 
Ik heb 'm in precies dezelfde kleurstelling als Daphne. Ik vind het onbegrijpelijk dat deze motoren niet in grotere aantallen verkocht zijn... Je moet er idd niet dagelijks 80km mee rijden, maar voor leuke N-wegen en in de bebouwde kom is er weinig dat zo fijn rijdt. Smal, wendbaar, licht.

De mijne is toevallig geschorst wegens te lang stil staan (ik rij helemaal geen motor meer). Als iemand interesse heeft in een net exemplaar, neem gerust contact op.
 
haaa naar Zweden op een tricker, dat is cool.

Hier Friesland. Daar doet een tricker het ook.
 
Ik heb 'm in precies dezelfde kleurstelling als Daphne. Ik vind het onbegrijpelijk dat deze motoren niet in grotere aantallen verkocht zijn... Je moet er idd niet dagelijks 80km mee rijden, maar voor leuke N-wegen en in de bebouwde kom is er weinig dat zo fijn rijdt. Smal, wendbaar, licht.

De mijne is toevallig geschorst wegens te lang stil staan (ik rij helemaal geen motor meer). Als iemand interesse heeft in een net exemplaar, neem gerust contact op.


Jammer dat mn vriendin geen rijbewijs heeft...
Ze heeft zelfs gezegd dat ze dit een leuk ding vind...
:}
 
Jammer dat mn vriendin geen rijbewijs heeft...
Ze heeft zelfs gezegd dat ze dit een leuk ding vind...
:}

Kenteken is geschorst, dus kopen betekent "het vreet geen brood". :W

Ideale startersmotor ook, zeker voor vrouwen. Want je kan heel makkelijk bij de grond met je voeten.
 
Ik heb 'm in precies dezelfde kleurstelling als Daphne. Ik vind het onbegrijpelijk dat deze motoren niet in grotere aantallen verkocht zijn... Je moet er idd niet dagelijks 80km mee rijden, maar voor leuke N-wegen en in de bebouwde kom is er weinig dat zo fijn rijdt. Smal, wendbaar, licht.

De mijne is toevallig geschorst wegens te lang stil staan (ik rij helemaal geen motor meer). Als iemand interesse heeft in een net exemplaar, neem gerust contact op.

:W
Ik heb je een PM gestuurd.
 
Ehhhh... ja... de afstanden... Rondje Nederland, Duitsland, Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Duitsland, Nederland worden wel een uitdaging in 13 dagen ;) Ik laat de auto achter voor mijn moeder, zodat die mijn kat kan komen verzorgen. Dus alle afstanden gaan per motor. En natuurlijk af en toe een nachtferry (Travemunde-Helsinki, Naantali-Kapellskar, Stavanger-Hirtshals).

En inderdaad: autosnelweg en 120 km/h gaat 'm niet worden.
Maar ach, op de Transalp reed ik eigenlijk ook geen snelweg tijdens de vakanties. Dat waren toch allemaal wegen met een maximumsnelheid van 80 km/h. Dus dat verschil is eigenlijk al niet zo groot, denk ik.

Alleen dat zadel he, sjonge, dat is een regelrechte aanslag op mijn derrière! En voor woon-werk-tourritjes van ~70-80 km enkele reis is dat nog wel te doen, maar als ik er toch een hele dag op moet gaan zitten... gaat 'm niet worden. Een endurance (paardrij)zadel daarentegen is wel gemaakt om lang op te zitten zonder doorrij-elende. Foto hieronder is het zadel van mijn paard, dat zit perfect. NOTE: jullie snappen natuurlijk wel dat ik hier NIET mee rijdt, losse koorden, singels, stijgbeugels. Maarehh... met een beetje slim laswerk moet het zadel zelf wel te bevestigen zijn.

In februari komt daarom Evelien van Euro-horse op bezoek, en komt er een heuse zadelpassessie. Wordt vervolgd 8-)

Gaan jullie wel eens op motorvakantie? En doen jullie dat dan met de tricker? Zo ja: hoe hebben jullie hem gemodificeerd om je zooi mee te krijgen en een beetje comfortabel te kunnen reizen?


full
 
Michiel polste me of we nog een keer gaan rijden. Ik heb hier nog steeds een halve route liggen waar niets mee is gebeurd. Ik denk aan halverwege de maand mei. :]

Maar ja, kom ik hier kijken, onderbroeken en de boel te koop. Kunnen we beter een trickerbeurs organiseren. |(

Alhoewel. Ronnie de Pony weet zo te zien wel wat je met zo'n Tricker kan doen!
 
Laatst bewerkt:
Tja... die van ons is ook al weer een tijdje verkocht... Garage werd te vol dus de Tricker en Transalp weggedaan en een BMW650GS (twin) teruggekocht. Ook leuk maar ik mis wel iets lichts voor erbij. Aan de andere kant kom ik al nauwelijks aan het rijden met de BMW toe dus met twee motoren zouden ze allebei nog meer stilstaan :/

Met m'n 1.96m lengte zou ik dan ook wel een motor willen die iets hoger is. Bij de vorige rit had ook iemand een KLX250, die vond ik ook erg leuk. Keuzes, keuzes... :/
 
We zullen zien hoeveel respons er komt. Oud gedienden welkom. Ik kan het hele parcours ook met een 990 rijden. @bitfreak Dus zo'n bmw-tje komt ook wel rond! Doelstelling: minstens 5 Trickerts!
 
We zullen zien hoeveel respons er komt. Oud gedienden welkom. Ik kan het hele parcours ook met een 990 rijden. @bitfreak Dus zo'n bmw-tje komt ook wel rond! Doelstelling: minstens 5 Trickerts!
Die BMW is helaas niet zo terreingeschikt als zijn voorganger was :N Het is een hele fijne motor maar ik zie me er nog niet mee onverhard gaan... of ik ben een schijtlijster, dat kan natuurlijk ook ;)
 
Die BMW is helaas niet zo terreingeschikt als zijn voorganger was :N Het is een hele fijne motor maar ik zie me er nog niet mee onverhard gaan... of ik ben een schijtlijster, dat kan natuurlijk ook ;)

Gaat op zich wel hoor, als je van tevoren accepteert dat je de motor af en toe zal moeten oprapen en er allicht een kras op komt. Maar goed, dat moet je met een tricker ook, al weegt die een stuk minder.

Als oudgedienden inderdaad welkom zijn, hoop ik gezellig mee te gaan liggen met mijn ook veel te zware KTM.

Groet,

Hans
 
Gaat op zich wel hoor, als je van tevoren accepteert dat je de motor af en toe zal moeten oprapen en er allicht een kras op komt. Maar goed, dat moet je met een tricker ook, al weegt die een stuk minder.

Als oudgedienden inderdaad welkom zijn, hoop ik gezellig mee te gaan liggen met mijn ook veel te zware KTM.
Dat is het hem juist, deze wil wil wel netjes houden ;) Toch maar eens gaan rondkijken naar wat lichts om mee te spelen.
 
Hihihihi, yep, Ronnie de Pony (Daphne) weet inmiddels wel raad met de Tricker :)

Eentje ben ik gisteren voor het eerst voorzichtig mee op harde zandweggetjes, bospaden en grasbanen geweest. Ik ben nog best wel een hark (heb angst ontwikkeld op de transalp). Maar sjonge, wat is die tricker geinig! Ik kan er op en af zonder dat hij perse op de standaard moet staan. En als ik iets doms doe, dan krijg ik hem vrij gemakkelijk uit die situatie weg. Ben er wel achter dat een niergordel geen overbodige luxe is. En een tuinslang bij terugkomst is ook handig :)

Op Tricker 1 ben ik lekker aan het rijden. Tricker 2 gebruik ik om te leren sleutelen. Als ik in mijn uppie naar Scandinavie ga aan het eind van de zomer, dan wil ik er op zijn minst een klein beetje vanaf weten. Maar hey, het is gewoon erg leuk om te doen. Alles ligt nu zo'n beetje los, over 2 weken gaan we de boel weer opbouwen, kleppen stellen, voorvork nieuwe ring erin, voorband nieuw erop, etc. Ik heb er nu al zin in :)

En dan ga ik leren rijden (en vooral: bochten maken en remmen) in het zand enzo. En ook de "bijzondere verrichtingen" maar weer eens wat oppoetsen. En als ik dan minder harkerig ben, misschien een keer bij jullie aanhaken met een ritje? Of: jullie zijn natuurlijk ook van harte welkom in het zonnige zuiden (midden limburg).

Groetjes,
Daphne
 
Michiel en ik gaan sowieso een keer rijden. Hans is wat mij betreft welkom. Weten we zeker dat een lekke band sneller gerepareerd is. Kijken of er nog iemand met een tricker reageert.

Daphne, een niergordel is overbodig. Gewoon gaan staan! En rustig aan.
 
Hihihihi, yep, Ronnie de Pony (Daphne) weet inmiddels wel raad met de Tricker :)

Eentje ben ik gisteren voor het eerst voorzichtig mee op harde zandweggetjes, bospaden en grasbanen geweest. Ik ben nog best wel een hark (heb angst ontwikkeld op de transalp). Maar sjonge, wat is die tricker geinig! Ik kan er op en af zonder dat hij perse op de standaard moet staan. En als ik iets doms doe, dan krijg ik hem vrij gemakkelijk uit die situatie weg. Ben er wel achter dat een niergordel geen overbodige luxe is. En een tuinslang bij terugkomst is ook handig :)

Op Tricker 1 ben ik lekker aan het rijden. Tricker 2 gebruik ik om te leren sleutelen. Als ik in mijn uppie naar Scandinavie ga aan het eind van de zomer, dan wil ik er op zijn minst een klein beetje vanaf weten. Maar hey, het is gewoon erg leuk om te doen. Alles ligt nu zo'n beetje los, over 2 weken gaan we de boel weer opbouwen, kleppen stellen, voorvork nieuwe ring erin, voorband nieuw erop, etc. Ik heb er nu al zin in :)

En dan ga ik leren rijden (en vooral: bochten maken en remmen) in het zand enzo. En ook de "bijzondere verrichtingen" maar weer eens wat oppoetsen. En als ik dan minder harkerig ben, misschien een keer bij jullie aanhaken met een ritje? Of: jullie zijn natuurlijk ook van harte welkom in het zonnige zuiden (midden limburg).

Groetjes,
Daphne

.... en leren vallen :)
(hoe vaak ik dat ding heb laten vallen: niet te tellen. Het geeft helemaal niks).

Handkappen zijn ook handig, ik ben een paar keer over het stuur geschoven toen een uitstekende tak mijn remhendel bediende.. :')
 
Jaaaaaaa vallen! Is op de tricker nog niet gebeurd. Maar die is dan ook een stuk hanteerbaarder dan de transalp: toen ik laatst per ongeluk in een akker belandde, kon ik gewoon afstappen en 'm er weer uitduwen. Met de Transalp had ik om hulp kunnen bellen, die had ik er nooit alleen uitgekregen :) Ik vind 'm steeds leuker worden. Ben nu de onverharde weggetjes in de buurt van Echt aan het verkennen.

Het naar de zijkant wegstappen bij lage snelheden, en de motor gewoon netjes op de grond leggen heb ik al wel wat geoefend op de transalp. Ik zag het nut er niet van in om tegen de zwaartekracht te vechten, zonde van de energie. Maar in het filmpje zie ik dat er diverse technieken zijn. Geweldig! Dat afstappen via de zijkant of de achterkant (briljant!) wil ik zeker gaan oefenen, alsmede het gewoon wegstappen. Zal ook wel gebeuren als ik begin april wat meer offroad ga rijden.

Handkappen komen er ook op! Al was het maar om de hendels te beschermen tijdens het vallen (heb dat uiteraard al gedaan met de transalp: geen voorrem meer! Gelukkig zit er dan altijd nog een achterrem op :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan