SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
~
Late reactie, maar naar dat ze je een poot hebben uitgedraaid zeg. Ondertussen een ander exemplaar kunnen vinden? Voor de rest al bijna rijklaar?

Wat betreft mijn eigen project heeft het even twee weekhes stil gelegen. De motor loopt ondertussen weer en klinkt als een beest! De koplamp moet nog gemonteerd worden en er is een koso imitatie teller onderweg uit China.

Ik zag dat er nog wat gediscussieerd is over linkpijpjes en dergelijke. Dit is hoe ik het heb gedaan.

De binnen diameter van de demper is 51mm. Dus ik heb een linkpijp besteld met een buitendiameter van 51 mm met een hoek van 30° zodat deze in de demper past en de uitlaat mooi recht uitlijnt. De aansluitmof van de linkpijp heeft een diameter van 52 mm, dus dat zou normaal niet passen op de standaard pijp van 54mm. Ik heb de aansluitmof warmgestookt en opgerekt zodat deze een binnendiameter kreeg van 54mm.






full
 
Wow dat ziet er nice uit! Ik heb vorige week precies hetzelfde besteld, leuk om te horen dat je het passend hebt gekregen, en dat het goed klinkt😁 Hoe oogt hij in verhouding met de rest van de moto?
 
De aansluitmof van de linkpijp heeft een diameter van 52 mm, dus dat zou normaal niet passen op de standaard pijp van 54mm. Ik heb de aansluitmof warmgestookt en opgerekt zodat deze een binnendiameter kreeg van 54mm.
Zeker een mooi modern piepke!!
Als je nu nog een 52-56 oid uitlaatklem om het gedeelte doet dat je hebt opgerekt ziet niemand dat het er origineel niet voor was bedoeld..
 
Laatst bewerkt:
Wow dat ziet er nice uit! Ik heb vorige week precies hetzelfde besteld, leuk om te horen dat je het passend hebt gekregen, en dat het goed klinkt😁 Hoe oogt hij in verhouding met de rest van de moto?

Thnx! Ik vind het er wel strak uit zien, omdat de uitlaat nu iets korter is dan origineel. Ik zal binnenkort een foto van het geheel plaatsen.

De aansluitmof van de linkpijp heeft een diameter van 52 mm, dus dat zou normaal niet passen op de standaard pijp van 54mm. Ik heb de aansluitmof warmgestookt en opgerekt zodat deze een binnendiameter kreeg van 54mm.
Zeker een mooi modern piepke!!
Als je nu nog een 52-56 oid uitlaatklem om het gedeelte doet dat je hebt opgerekt ziet niemand dat het er origineel niet voor was bedoeld..

Er zit ondertussen inderdaad een uitlaatklem omheen, dus je ziet er niks meer van.
 
Geachte iedereen,

ik heb jaren geleden wat gepost hier, maar daarna ook niet meer aanwezig geweest. Had toen net deze motor gekocht:

SV650 '99-'02 topic deeltje 9

(onderaan de pagina)

Helaas de laatste jaren maar weinig op gereden. Vandaar dat ik deze van de hand wil doen. Bij de FAQ kon ik geen info vinden mbt het verkopen van een motor via dit forum dus de vraag, mag ik hem hier aanbieden?

met vriendelijke groet, Remco
 
Laatst bewerkt:
Geachte iedereen,

ik heb jaren geleden wat gepost hier, maar daarna ook niet meer aanwezig geweest. Had toen net deze motor gekocht:

SV650 '99-'02 topic deeltje 9

(onderaan de pagina)

Helaas de laatste jaren maar weinig op gereden. Vandaar dat ik deze van de hand wil doen. Bij de FAQ kon ik geen info vinden mbt het verkopen van een motor via dit forum dus de vraag, mag ik hem hier aanbieden?

met vriendelijke groet, Remco

Ik zou het eens op marktplaats proberen, dat is toch waar iedereen begint met zoeken volgens mij
 
Mogge allemaal,

Ik ben spulletjes aan het verzamelen om de S tot een N om te toveren. Nu ben ik bij het stuur aangekomen, en ik kom er alleen niet uit. Wie heeft er goede ervaringen met welk type stuur? Clip-ons of lager dan dat gaat hem in ieder geval niet worden, daar ben ik al uit :P

Ik twijfel tussen origineel, Renthal ultra low, Renthal low, Rizoma, of.. jullie ervaringen :)
 
Mogge allemaal,
Ik ben spulletjes aan het verzamelen om de S tot een N om te toveren. Nu ben ik bij het stuur aangekomen, en ik kom er alleen niet uit. Wie heeft er goede ervaringen met welk type stuur? Clip-ons of lager dan dat gaat hem in ieder geval niet worden, daar ben ik al uit :P
Ik twijfel tussen origineel, Renthal ultra low, Renthal low, Rizoma, of.. jullie ervaringen :)
Smaken verschillen duidelijk. Ik zweer juist bij een SV650S zitpositie en heb om die reden Gilles clipons en SV650S schetsplaten op mijn SV650N gezet...
Heb je al wel een SV650N kroonplaat met risers, of ga je gaten boren in de SV650S kroonplaat voor de bevestiging van de stuurbuis die het gaat worden?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat lees ik ook overal idd haha.

De originele N kroonplaat komt hier morgen binnen, via WimPak👌🏻

Met nog wat extra originele spulletjes van de N versie.

Oja roger, ik had je een pmmetje gestuurd :)
 
PMmetje heb ik al beantwoord (via PMmetje ;-) )
Had ook wel in het topic gekund toch? :Y

Voor de SV1000 rijders onder ons: mooie set originele uitlaten op Marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...a7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=32

Ook nog een vrachtje originele onderdelen van de SV650S (type 99-02)
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=2

En daarnaast ook nog een SV650N van het eerste type gespot op Marktplaats.
Iemand hier is er nog naar één op zoek toch?
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...a7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=22
40.000 km , vraagprijs 1600 Euro. Niet heel verkeerd voor een N.
 
Laatst bewerkt:
Smaken verschillen duidelijk. Ik zweer juist bij een SV650S zitpositie en heb om die reden Gilles clipons en SV650S schetsplaten op mijn SV650N gezet...
Heb je al wel een SV650N kroonplaat met risers, of ga je gaten boren in de SV650S kroonplaat voor de bevestiging van de stuurbuis die het gaat worden?

Heb op mijn sv1000n ook clipons zitten en voor het sportievere werk idd een betere optie.

Daarentegen zit een superbikestuur, die op mijn vriendin haar sv650 zit, ook prima en is fijner rijden in de stad waar je veel moet stoppen of achter trage weggebruikers rijdt.
 
Heb op mijn sv1000n ook clipons zitten en voor het sportievere werk idd een betere optie.

Daarentegen zit een superbikestuur, die op mijn vriendin haar sv650 zit, ook prima en is fijner rijden in de stad waar je veel moet stoppen of achter trage weggebruikers rijdt.

Ja ik rijd veel 80km wegen, mijn vermoeden is dat de rechtere zit mij meer comfort biedt.. En daarbij, de clip-ons geven me het idee dat ik steeds harder moet, voelt niet zo safe voor mijn rijbewijs haha :9
 
Hallo alle svN rijders.

Nadat ik aankomende dinsdag het overstapexamen van A2 naar A ga doen moet er natuurlijk ook een andere motor gaan komen. Nou ben ik al een tijdje heel erg geïnteresseerd in een sv1000n. Natuurlijk heb ik de meeste standaard problemen al wel opgezocht maar ik wou toch wat vragen aan de mensen hier.

betreft de volgende advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Is hij naar jullie mening deze prijs waard met een KM stand van 45k? Is het uberhaubt verstandig om een sv1000 met zon km stand te kopen? En zijn er naar jullie mening specifieke dingen waar ik op moet letten naast het bekende koppelingskorf verhaal?

alvast bedankt voor de hulp
 
Ervaring met de SV1000 heb ik niet. Ik weet wel dat zo'n zelfde nog bij WB motors in werkhoven staat.
20 dkm minder op de teller. Wel een hogere vraagprijs...
SV1000N is vrij zeldzaam, dus dat zal invloed hebben op de prijs.
Marktwerking is vraag en aanbod ;)
MOTOREN - WB Motors
 
ik heb een sv1000s die verbouwd is naar n (maar wel met clipons). heb thuis ook nog een sv650s die verbouwd is naar n. deze heeft wel een superbike stuur. dus als je een sv1000s vind voor veel minder geld dan is hij ook om te bouwen naar naked en dan kan je gelijk een voorvorkswap doen of een hyperpro kitje kopen voor betere vering.
16649158_10211556646092344_8218030056304992256_n.jpg

16997989_10211556646012342_274692652568559197_n.jpg


ook moet ik je meegeven dat de 1000cc niet persee de betere motor is. denk dat jij ook gewoon super veel plezier hebt en misschien nog beter stuurt op een sv650. op een naked heb je toch niet echt de extra pk's nodig en de sv650 heeft genoeg koppel (ook voor een ervaren rijder). dus staar je niet blind op een 1000 en ga ook op een leuke 650 proef rijden. en ik kan het weten, want ik rij op beide motoren en ze zijn beide zwaar aangepakt op het vering gedeelte (dus dat beïnvloed niet het rijden). Ik had zelfs met de kennis die ik nu bezit, misschien eerder een sv650 gekocht ipv een sv1000.
 
Laatst bewerkt:
Hey Sv-ers,

Is er iemand die mij blij kan maken met de zilverkleurige driehoekige plaatjes, waar de originele koplamp bij de N aan bevestigd zit?
 
Ik twijfel tussen origineel, Renthal ultra low, Renthal low, Rizoma, of.. jullie ervaringen :)

Heb je al een keuze gemaakt?
Ik heb verder geen ervaring met die sturen qua zithouding op een SV, maar wel met de afwerking.
Een Renthal is mooi mat, en de lak zit er ook super sterk op (ik heb mijn stuur al een aantal keer los gehaald, en ook handguards gemonteerd en weer los, en er is nog geen beschadiging aan de lak). Rizoma daarentegen, die kraste al bij de eerste keer monteren. Dus als ik ooit nog voor de keuze sta tussen Renthal en Rizoma weet ik het wel.
 
Yes het is een Renthal ultra low geworden, matzwart😎
Ik las op verschillede forums dat deze erg comfortabel zijn zeker als je er 2cm afzaagt, dus die optie hou ik even open.

Thanks voor je bericht, ik zal een foto sturen als hij erop zit!
 
Waar zouden we toch zijn tegenwoordig zonder Marktplaats?

Er stond zo'n zelfde einddemper als Bart van Os heeft.
Verder niet veel info , maar voor de geboden 4 tientjes wilde ik wel even gaan kijken.
Een losse dB killer voor mijn huidige pijp, waar ik de dB-killer uit verloren ben kost al snel de helft (en bleek niet te passen).
Kom ik bij de aanbieder blijkt het pijpje gewoon nieuw.
De man is bezig met een naked versie maken van een ST4, een Italiaans kloon van de Gladius :+ .
Hij had een pijpset voor die Duc gekocht en daar zat deze demper bij. Aangezien de wannabe-Gladius rijder een andere einddemper gemonteerd heeft was deze demper over.

Het is uiteraard zo'n China ding, en waarschijnlijk is dezelfde demper ook verkrijgbaar met Akrapovic plaatje, maar dan nog. Het ding ziet er, zéker voor made in China heel goed uit.
Mooie afwerking, mooie lassen en degelijke uitvoering. Ook een lijmachtige kit tussen de eindkappen en de mantel. Eindkap van staal, dus scheurt niet zomaar.

Verder 3 standen voor het geluid:
1. helemaal open
2. met dB killer met alleen het geperforeerde pijpje
3. met dB-killer met een het geperforeerde pijpje met een dicht uiteinde (nog stiller dus dan 2).
Daar moet een bruikbare stand bij zitten.

Komend wekend even erop zetten, zal tzt een foto-tje doen.

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding, ik heb hem ook!

Alleen waren ze het pakketje met mn linkpipe kwijt geraakt bij de post, gisteren opnieuw besteld 😎

Ben benieuwd hoe hij klinkt!
 
Mooi ding, ik heb hem ook!
Alleen waren ze het pakketje met mn linkpipe kwijt geraakt bij de post, gisteren opnieuw besteld 😎
Ben benieuwd hoe hij klinkt!
Ja, ik ziet het nu in jouw post van 19 feb.
Die van mij komt wel op de linkpijp van de R1, dus in dezelfde positie (hoog en zo smal mogelijk gebouwd) gemonteerd als de alu-cilindrische demper die ik nu heb. Waarschijnlijk zet ik 'm er vrijdag op. Laat wel even weten hoe ie klinkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan