Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Project kuip komt trouwens eindelijk op stoom

jmNIIVC.jpg
 
Ziet er goed uit. Dubbele koplampen? Want dubbel licht onderscheid je als motor beter dan enkel. Hoe zwaar is je kuip in het totaal?
 
Kan je qua banden niet nog iets bereiken met minimaliseren van de rolweerstand. Die grove profiel structuur die ik nu zie zal vast niet meehelpen.
 
Meer informatie is hier te vinden: Vigo electric motorcycle of the future.


400 miles (640 km)
Battery
Capacity 21kWh
Life 250 000 miles (400 000 km)
Charging Time
Regular: 7-12 hours
Rapid: 20-30 min
Cost to Recharge
Approximately £2.5 (€2.94, $3.12) from household power supply
Motor
High efficiency, brushless, magnetless, asynchronous, direct-drive AC motor
Motor Power, max
90kW (120 hp)
Torque, max
350 Nm
Speed, max
180 mph (290 kmh)
Motorcycle Dimensions
Length: 85' (215 cm)
Height: 50' (127 cm)
Width: 35' (88 cm)
Seat Height: 33.1' (84 cm)
Motorcycle Weight, total
350 pounds (160 kg)
PRICE (ex. VAT)*
Estimated Retail Price: £7,999 (9,799 USD, 9499 EUR)

Special Price: £5,999 (7,499 USD, 7199 EUR)
 
Daar heb je meteen mijn schroom te pakken vwb elektrisch rijden. Als ik, wat beschikbaar is, afzet tegen het comfort van de FJR ....
Daarom ben ik ook zelf op zoek gegaan naar een kuip ipv nog tig jaar te wachten tot een Jap wat beschikbaar heeft. Vroeger deed je niet anders :P

Ziet er goed uit. Dubbele koplampen? Want dubbel licht onderscheid je als motor beter dan enkel. Hoe zwaar is je kuip in het totaal?
Er zit nu een tijdelijke Revere lamp in, als het spul eenmaal goed draait komt er een mooie dikke gesealde led in.

Kan je qua banden niet nog iets bereiken met minimaliseren van de rolweerstand. Die grove profiel structuur die ik nu zie zal vast niet meehelpen.
Die komen er zeker hoor, maar eerst even deze oprijden ;)

Man man man :')Misschien moet ik ook maar eens een Indiegogo starten als je zo makkelijk het geld uit de zakken van mensen kan kloppen :') 640km met 21kWh, tuurlijk :')
 
....Misschien moet ik ook maar eens een Indiegogo starten als je zo makkelijk het geld uit de zakken van mensen kan kloppen :') 640km met 21kWh, tuurlijk :')....

Er zijn veel van dit soort initiatieven waar je nooit meer wat van hoort, dit klinkt ook niet erg realistisch maar so what. We hebben er toch geen last van ?

Wat voor initiatieven hebben de grote bestaande fabrikanten tot nu toe ontplooid ? Is dat zo wereldschokkend ? Naar mijn idee houden de grote fabrikanten deze ontwikkelingen liever tegen.

De echte vooruitgang komt van heel nieuwe bedrijven zoals Tesla, Zero en Energica; die laten zien wat mogelijk is zodat de oude garde ook eindelijk in beweging komt.
Wat mij betreft komen er nog veel meer van deze nieuwe bedrijven met een frisse blik, hoop dat het ze lukt.
 
Zit te lezen over die e-parade, maar voor mij is het 150km snelweg... Dus ik moet ergens bijladen (DSR ZF13), maar ik vermoed dat alle laadpunten in een straal van 10km rondom Helmond vol staan met die dag ;) Verder ben ik wel geïnteresseerd... Lijkt me wel een keertje grappig om andere Zero-rijders te ontmoeten.
 
Scheelt dat je met een stopcontact ook al een eind komt :P Ik zou zeggen neem contact met de organisatie, wellicht hebben ze voor tijdelijke punten gezorgd.
 
"Frisse wind" mooie uitspraak voor vandaag. _O-

Vandaag is het bij uitstek een dag voor motoren op windenergie. O-)
 
Gister op de beurs de zero's eens in het echt bekeken, het viel me qua grootte en zit erg mee.
Leuk om ze eens in het echt te zien/zitten
 
Wat is qua prijs/kwaliteit nu de beste motor in actieradius? En duurt het laden nog lang?

Ik vind nog steeds dat ik met de Zero S een goede keus gemaakt heb, zeker met de Powertank optie. Laden gaat via de standaard ingebouwde lader maar laden moet je niet vergelijken met tanken.
Je moet er heel anders mee omgaan, je kunt overal laden waar een stopcontact is en je laadt wanneer de motor toch stilstaat, je moet er niet op gaan staan wachten. Bij mij is dat 's nachts, thuis, in de garage. Dan maakt het helemaal niet uit dat ie er soms 6 uur of langer over doet...
Sneller kan wel, lees daarvoor terug in dit topic.



Er is bericht over de EEE melding op het dashboard van de Zero.

Onlangs stelde ik de vraag wat de EEE melding betekent en hoe ik deze eventueel kan resetten. Op aanraden van Skidz heb ik de log gedownload, deze heb ik opgestuurd naar Zero.
Als reactie daarop kreeg ik een nette mail van Zero met daarin vragen over de tijden en omstandigheden waarbij de meldingen zich voordeden. Het werd dus een hele mailwisseling en ik heb nu uitslag via de dealer.

De EEE melding na de zelftest van het display ligt schijnbaar aan het dashboard zelf. Natuurlijk kan het verholpen worden maar daarvoor zou er een andere dashboardunit in moeten en dat valt niet meer onder garantie.
Omdat ik er verder geen last van heb is mijn eerste gedachte het maar gewoon zo te laten. De motor rijdt er immers prima om.
 
Vraagje voor onze E rijders.

Ik was op de beurs zeer gecharmeerd van de Zero, zal wellicht iets met lease kunnen worden (nu ff niet, weet sinds een paar weken dat ik eind van het jaar zonder werk zit, dus eerst zekerheid op dat gebied voor ik me ergens aan vast leg, nu ca 20K ww en straks ???????)
Voor't zelfde geld kan ik het straks fieten.

Op de stand vertelden ze onderhoud:
Remblokjes, banden en om de 40K een riem.
Wat ik me nu af vraag, met dat koppel, is het dan een achterbanden vreter? of valt dat mee

Op de scoot was de Sport demon met ca. 15K op, de huidige city grip zit ook al op 15K en is gesleten, maar zeker nog niet op.
(voorband met 25K, niet op, maar stuk)
 
Dat ligt natuurlijk aan je rechterhand :P Ik heb niet het idee dat het sneller gaat als met een plofmotor.

Nu de SC er bijna is aan het plannen gegaan voor een paar testtripjes in omringende landen. Omdat ik verwacht hier en daar ook op campings ed te laden moet ik toch maar eens een soort van 3-fase adapterplug ontwerpen zodat ik op meerdere campingstekkers tegelijk kan laden :P
 
:^ Ik heb ooit eens op een BMW'tje in 5000km een achterbandje opgemaakt :? Hangt maar net van je enthousiasme af. Waarschuwing: een Zero maakt wèl enthousiast :P
Ik ga eigenlijk altijd, wanneer de situatie het toelaat, zo snel mogelijk weg, en na bijna 5000 ziet de band er nog prima uit. Valt dus allemaal wel mee denk ik.
 
De motor trekt inderdaad zo hard op als je zelf wilt maar...

Je kunt bij de Zero zelf instellen hoeveel koppel je maximaal wilt aan het achterwiel; zo is ie in "Eco" modus begrensd op 66%, in "Custom" kun je dit getal zelf kiezen; zet je die op zeg 83% dan heb je al drie verschillende standen (op "sport" staat ie sowieso op 100%) die je met één druk op de knop onderweg zo kunt selecteren.
En het moet gezegd, het is geen overbodige gimmick zoals ik altijd dacht; "eco" gebruik ik zelf regelmatig bij regen of gladheid, "custom" rijd ik normaal in.

Wat me wel verwonderde is de remslijtage...
De Zero heeft een regeneratief remsysteem; "gas" terug naar de aanslag en de motor gaat regeneratief afremmen, bij het (lichtjes) bedienen van het remhendel komt daar nog wat bij. Je zou dus denken dat de remmen niet zo veel te doen hebben, toch zijn bij mijn motor de voorste remblokjes nu met 32.000 km al versleten...
Nu ben ik tweede eigenaar, geen idee wat de vorige er mee heeft gedaan. Als je in "sport" rijdt regenereert ie niet en moet de rem dus wél hard werken.
 
Laatst bewerkt:
Jij bent natuurlijk niet helemaal objectief met je jarretelaandrijving, maar een viertakt gebruikt bijna geen remblokjes achter. De compressie doet genoeg.
Als je niet regenererend remt hebben de blokjes het zwaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan