hittebestendige lak in kleur

Michiel73

Rookie
19 okt 2013
28
0
Zwolle
Hallo;

Ik ben een oude Pannonia TLT aan het restaureren.
Deze heeft de uitlaatdemper in dezelfde kleur als de rest van de motor.
De rest van de motor heb ik zo goed als klaar.
Het zal denk ik met de verf die op de rest van de motor zit niet goed gaan denk ik...

Plaatje:

OK Team Classic

Heeft iemand een tip of een adres ?

groet,

Michiel
 
Bedankt voor de tips. VHT heeft vrij veel maar niet de juiste kleur.
Ik heb ze gemaild. Even afwachten dus.
 
De Enige manier is keramisch poedercoaten.
Ik neem aan dat je geen woon-werk verkeer rijdt met deze klassieker, want zelfs deze manier van behandelen
kan na verloop van tijd zwakker worden, echter niet als je het bij houd.
Maar een spuitbus..... :? _O-

Keramische Coating
 
Hoe heet wordt die demper eigenlijk? zo te zien hebben ze gewone lak gebruikt.
 
Hoe heet wordt die demper eigenlijk? zo te zien hebben ze gewone lak gebruikt.

Idd, gewoon goed voorbehandelen, juiste primers etc en spuiten met 2K lak. :? Vroeger hadden ze ook niet gehoord van ceramische coatings en VHT.

Ik weet natuurlijk niet wat de plannen zijn, maar die paar ritjes die je ermee zal maken...

Je kan de vraag ook stellen in het "spuit/verf etc" topic in de afd techniek, niemand zal je een garantie geven hoelang. Maar het zullen ook de kosten niet zijn..

Wel leuk project :t
 
Ik heb bericht terug gehad van VHT, deze kleur kunnen ze niet leveren.
Ze zeiden ook dat reguliere 2K autolakken ruim 100 gaden kunnen verdragen.

Ik denk dat de demper wel heter wordt...., maar weet het niet zeker

Wat voor soort lak er oorspronkelijk op zat ? geen idee....
Waarschijnlijk troep die nu verboden is....
 
ik weet niet of je uitlaat zo heet wordt hoor.
Ik kan de demper van mijn Jawa beste even vasthouden, na een rit.

Misschien moet je er na een rit eens een thermometer tegenaan houden.
 
ik weet niet of je uitlaat zo heet wordt hoor.
Ik kan de demper van mijn Jawa beste even vasthouden, na een rit.

Misschien moet je er na een rit eens een thermometer tegenaan houden.

Dat wilde ik ook voorstellen. Bij mij motor kan ik de demper met de hand aanraken. Alleen de delen voor de demper en een stuk waar warmte overdracht voorkomt is het warmer.

Als je niks kunt vinden zou ik gewoon een stukje proberen spuiten en kijken wat gebeurd. Lak verwijderen kan altijd nog.
 
Een demper met glaswol kan soms redelijk koel blijven. Een normale reflectie demper eigenlijk nooit.
 
even een update, ik heb gewoon de gok genomen en de verf die ook op de rest van de motor zit erop gespoten....

Dat gaat dus gewoon goed !!

geen 2K, de verf die ik gebruik is machinelak.
 
Gaat best hel lang goed hoor,ik heb gewone mat zwart lak op mijn expansiepijp gebruikt en dat blijft al 1800km goed zitten.Ik gebruikte vroeger VHT maar mijn ervaring was dat die lak
niet langer mooi bleef dan gewone lak,en met VHT verkleurde de lak op de bocht wit.
wat geen gezicht was.Gewone lak brand na een tijd bij de cilinder er af,maar dan spuit ik dat opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Wát een leuke motor!!!


dank je, hier een foto + filmpje:


Zadeldekje had beter gekund... maar dat leek eerst goed te zitten nadat ik het geniet en geplakt had... heb nog geen zin kunnen maken om de boel weer los te peuteren...

full
 
Laatst bewerkt:
dank je, hier een foto + filmpje:


Zadeldekje had beter gekund... maar dat leek eerst goed te zitten nadat ik het geniet en geplakt had... heb nog geen zin kunnen maken om de boel weer los te peuteren...

[afbeelding]

De laatste keer dat je,op het filmpje,weer reed dacht ik "nu gaat ie een wheelie trekken" :P

Leuke brommert :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan