Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Aparte kleurstelling, zo is hij nooit geleverd.

Verder is de SF 848 redeljk bulletproof. Let gewoon op de standaard dingen en de onderhoudshistorie.

Je kunt je vraag ook nog stellen in het SF 848 topic.
 
Heren!

Iemand die deze Streetfighter kent?

de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Hebben jullie verder nog concrete tips waar op te letten bij aanschaf van een 848 Streetfighter?

Mijn dank is groot :Y

Ben je al wezen kijken ?
Ik heb ook ooit getwijfeld om daar een motor te kopen, verkoper is wel leuke vent maar mijn inruil was om te huilen dus uiteindelijk niet gekocht.
Bij mij ging het om een Panigale S Tricolore stijl alleen het was geen orginele het was een motor waar schade aangeweest was.
 
Ik zoek (onderdelen of een heel setje) een gebruikt remschakelsetje van Gilles Tooling voor een 1098. Iemand nog wat liggen waar ie vanaf wil?
 
Ik heb afgelopen januari mijn eerste motor gekocht: een 1098, zaterdag het eerste korte ritje gedaan! Deze week even naar de monteur voor een grondige check :-)
IMG_1995.jpg
 
Aan degene die ervaring hebben met een S4R Testastretta en een 848(al dan niet EVO).
Hoe anders of vergelijkbaar gedraagt de 848 zich tegenover de S4R? Kwa motor en zowel fietsgedeelte.

Ik heb 4jaar met een S4R gereden en ik mis de brute power wat en denk dat de 848evo de Ducati is voor me.
De 1098 zal dan waarschijnlijk wat overkill zijn om me op alle soorten wegen gewoon vlot sportief me te begeven.

ducati-848.jpg
S4RtHDR1Resized.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aan degene die ervaring hebben met een S4R Testastretta en een 848(al dan niet EVO).
Hoe anders of vergelijkbaar gedraagt de 848 zich tegenover de S4R? Kwa motor en zowel fietsgedeelte.

Ik heb 4jaar met een S4R gereden en ik mis de brute power wat en denk dat de 848evo de Ducati is voor me.
De 1098 zal dan waarschijnlijk wat overkill zijn om me op alle soorten wegen gewoon vlot sportief me te begeven.

[afbeelding] [afbeelding]
Je hebt een S4R en wilt een 848 voor meer brute power?

De 848 heeft wat meer topvermogen, maar denk niet dat hij veel meer punch heeft van onderuit.

Als je echt brute power wilt zou je eerder aan een 1098 of Streetfighter 1100 denken, maar die zijn weer een stuk minder soepel als de 848.
 
Je hebt een S4R en wilt een 848 voor meer brute power?

De 848 heeft wat meer topvermogen, maar denk niet dat hij veel meer punch heeft van onderuit.

Als je echt brute power wilt zou je eerder aan een 1098 of Streetfighter 1100 denken, maar die zijn weer een stuk minder soepel als de 848.

Ik had tot 2 jaar terug een S4R. Maar ik heb geen enkele andere ervaring met Ducati.
Denk je dat een 848 een miskoop zou zijn voor me als ik minstens evenveel brute kracht wil zoals op een S4R?
 
Ik had tot 2 jaar terug een S4R. Maar ik heb geen enkele andere ervaring met Ducati.
Denk je dat een 848 een miskoop zou zijn voor me als ik minstens evenveel brute kracht wil zoals op een S4R?

De 848 is zeker geen miskoop en heeft power zat, zeker meer dan de S4R. Ik bedoel te zeggen dat een S4R ook best wat brute kracht zou moeten hebben, dus dan zou je het denk ik dan hogerop moeten gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi! Sinds gisteren heb ik de 1098 overgenomen van Sender dus meld me even in dit topic :). Al is het wel behoorlijk dood hier. Zijn er weinig 848/1098/1198 rijders of is het zo'n betrouwbare en saaie motor dat er niets te melden valt? :+ ;)

Maar goed, de Duc is nog volledig standaard en voor de paar kilometers die ik er nu mee heb gemaakt bevalt ie goed! Mooi karakter en je hebt het idee dat er echt iets leeft. Ik heb hiervoor 9 jaar een RSV 2003R gehad die ook een eigen karakter had, maar toch behoorlijk minder dan de Duc. En natuurlijk de droge koppeling wat ik altijd al mooi heb gevonden!

Volgende dingen heb ik nog in bestelling staan;

Arrow slipon demperset, donker aluminium met een carbon eindkapje.
Rizoma open koppelingsdeksel
Rizoma goudkleurige drukplaat
Korte kentekenplaathouder
Solo pista race ruitje
En vanmiddag de standaard stuurdemper vervangen voor een Hyperpro.

Dus dat wordt wel wat :)

ruqxr9.jpg

315on4n.jpg
 
Mooi! Gefeliciteerd!
Ja tis rustig vaak hier. Heb ook weinig te melden.
Ik weet niet hoe de 1098 is maar mijn 848 is al vele jaren probleemloos.

Ik poets m maar 1x per jaar en dat was toevallig vandaag O-) :+

 
Mooi! Gefeliciteerd!
Ja tis rustig vaak hier. Heb ook weinig te melden.
Ik weet niet hoe de 1098 is maar mijn 848 is al vele jaren probleemloos.

Ik poets m maar 1x per jaar en dat was toevallig vandaag O-) :+

[~[url="http://i897.photobucket.com/albums/ac175/mogesabel/20170312_114930_zps3qqmqtym.jpg"]afbeelding~][/URL]
Mooi apparaat! Die stickerset heb ik inmiddels ook, vind zo'n 1098R look met die stickers wel fraai.

Heb je dat zelf zo geplakt en nog met blanke lak overheen gegaan?
 
Mooi apparaat! Die stickerset heb ik inmiddels ook, vind zo'n 1098R look met die stickers wel fraai.

Heb je dat zelf zo geplakt en nog met blanke lak overheen gegaan?

Ja ik vind die look echt de mooiste die er is.
Ik heb de stickers uit Amerika laten komen en zelf geplakt.
 
Zondag gepoetst en gereden!
15 graden was net genoeg en het was al druk op de mergelland route. Geen andere 1098 of 848 gezien helaas.
full
 
Zondag gepoetst en gereden!
15 graden was net genoeg en het was al druk op de mergelland route. Geen andere 1098 of 848 gezien helaas.[afbeelding]

Mooi ding! Ik zie een duoseat. Heb je ervaringen met iemand die het gedurfd heeft achterop te gaan? Is het een beetje te doen?
 
Ik ben op zoek naar een koplampunit voor een 1098 met wat schade, om te experimenteren voor een projectje...
 
Mooi ding! Ik zie een duoseat. Heb je ervaringen met iemand die het gedurfd heeft achterop te gaan? Is het een beetje te doen?

Ja ik heb ervaring daarmee. Mijn vriendin was vorig jaar in italie gevallen toen we daar op vakantie waren. Ze moest toen ongeveer 2 uur lang achterop terug naar het hotel. Het was geen pretje voor haar door de harde vering en de extreme zit. Daarnaast zitten haar achterkant van de laarzen tegen het kuipwerk aan.
Eerst had ik een 2004 fireblade en hier hield ze het heel goed op uit. Op de duc wil ze nooit meer en dus heb ik de voetsteunen eraf gehaald :P
 
Ja ik heb ervaring daarmee. Mijn vriendin was vorig jaar in italie gevallen toen we daar op vakantie waren. Ze moest toen ongeveer 2 uur lang achterop terug naar het hotel. Het was geen pretje voor haar door de harde vering en de extreme zit. Daarnaast zitten haar achterkant van de laarzen tegen het kuipwerk aan.
Eerst had ik een 2004 fireblade en hier hield ze het heel goed op uit. Op de duc wil ze nooit meer en dus heb ik de voetsteunen eraf gehaald :P

Ja idem hier. Dou steps eraf en verkocht.
 
Hm duidelijk. Dit belooft wat.. Nja, heb al gezegd dat het oncomfortabel is :+ En om af en toe naar een terrasje te rijden zal het wel te doen zijn. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan