Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de motor uitvalt stopt dan de toerenteller er ook mee op het moment van uitvallen?Zo nee geen ontstekings probleem.
Ik vind het wel gek dat je cilinder vol met benzine stond. Controleer de werking van de brandstofpomp eens of die doorlaat bij stilstand, dan is ie waarschijnlijk kaduuk en pompt ie te weinig brandstof naar de carburatos.

toerenteller loopt netjes parallel met het motorgeluid. Hij zakt steeds verder geleidelijk aan onder de 1000 toeren en valt dan uit

Cillinder "vol" is niet zo vreemd. Carb bleef openstaan waardoor hij volloopt, al een keer eerder gehad.
 
Het is toch niet je brandstoftank die zich vacuüm trekt...?? Waarschijnlijk is dit het niet, maar het is wel zeer eenvoudig te checken. Als hij stilvalt, tank even openen en opnieuw proberen te starten...
 
Is het geen probleem met een bougiedop?
Ooit jaren geleden met mijn auto een soortgelijk probleem gehad.
Tenminste, bij mij ging de motor slecht lopen en in houden als hij warm was.
Toen een voor een tijdens het draaien, met een speciale geïsoleerde tang, telkens een dop
er afgehaald.
Toen de slechte bougiedop gevonden was, een andere dop er opgezet, daarna nog meer dan twee jaar gereden en nooit geen problemen meer gehad.
 
Laatst bewerkt:
Het is toch niet je brandstoftank die zich vacuüm trekt...?? Waarschijnlijk is dit het niet, maar het is wel zeer eenvoudig te checken. Als hij stilvalt, tank even openen en opnieuw proberen te starten...

Dat is een goeie ja, komt op de testlijst


Is het geen probleem met een bougiedop?
Ooit jaren geleden met mijn auto een soortgelijk probleem gehad.
Tenminste, bij mij ging de motor slecht lopen en in houden als hij warm was.
Toen een voor een tijdens het draaien, met een speciale geïsoleerde tang, telkens een dop
er afgehaald.
Toen de slechte bougiedop gevonden was, een andere dop er opgezet, daarna nog meer dan twee jaar gereden en nooit geen problemen meer gehad.

Als je de dop eraf trekt, wat zou je dan moeten merken? Er valt dan toch een cillinder uit?
Dan zou je geen verandering/verbtering moeten merken toch?
Of redeneer ik verkeerd? Wat heel goed kan, ben echt niet thuis in deze materie.
 
Het is toch niet je brandstoftank die zich vacuüm trekt...?? Waarschijnlijk is dit het niet, maar het is wel zeer eenvoudig te checken. Als hij stilvalt, tank even openen en opnieuw proberen te starten...


stel dat ie vacuüm zou trekken, dat zou hem dan zitten in 1 van de slangetjes aan de tank denk ik?
of loopt die via een opening in de tankdop

aan 1 van de slangetjes zit ook een verdikking, is dat dan een soort luchtfilter? zou die verstopt kunnen zitten?
 
Als je de dop eraf trekt, wat zou je dan moeten merken? Er valt dan toch een cillinder uit?
Dan zou je geen verandering/verbtering moeten merken toch?
Of redeneer ik verkeerd? Wat heel goed kan, ben echt niet thuis in deze materie.


Dit verhaal gaat natuurlijk niet op voor een één cilinder _O-

Maar, stel je haalt er steeds een dop af die in orde is, dan valt er inderdaad een cilinder uit en gaat de motor nog slechter lopen. Haal je dan de slechte dop eraf, dan veranderd er niets. De cilinder deed het al slecht of helemaal niet en gaat de motor niet nog slechter lopen. Dan blijft hij hetzelfde lopen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wegens verkoop van mijn Div900
4 liter Castrol half synth + oliefilter Yamaha. diversion 900
En 4 bougies.
Alles nieuw (uiteraard)

Bougies: DPR8EA-9 ????
Olie: Half sysnthetisch 10W-40 ???
Olie filter: CHAMPION COF203 ???

Dan weet men tenminste waar je over praat ;)
 
Carbs net gemonteerd en lekken op minimaal 2 plaatsen, bovenaan bij chokekant en uit een slang welke los hangt onder de motor, de benzine stroomt er uit, gauw de tank eraf gehaald en gekeken maar kon zo gauw de lekkage niet vinden.

Morgen maar eens kijken zonder luchtfilter huis en met klein tankje, motor hoeft niet te draaien want met alleen de pomp aan lekt hij al.

Gelijk even de mengsel schroeven ingedraaid van de carbs welke er op zaten, niet de gereinigde, een stond al helemaal ingedraaid en een stond 4 slagen uit, de andere 2 zaten idd rond de 2,5 slagen.

Ik ga eerst kijken waar de gereinigde carbs lekken en dan de donor carbs, welke ik allemaal op 2,5 gezet heb terugplaatsen, kan ik iig rijden...
 
Nou wat een verrassing vandaag tank eraf luchtfilterhuis eraf en tank er op en contact aan, maar geen lekkage!!!!

Alles weer er op gedaan en een stuk gaan rijden, trekt lekker en rijdt goed, wel stationair onregelmatig, dus binnenkort maar even synchroniseren.

Ook zag ik bij het luchtfilterhuis bij 1 van de 4 mofjes een onregelmatigheid bij de kraag, wss een keer niet goed er op gezeten.

Dus gelijk een vraag iemand nog een nette luchtfilterhuis liggen of voor een mooi bedrag ter overname?
 
als ik mij niet vergis heb ik er nog een liggen, bij mijn ouders, van mijn oude div.
maar dat kan ik momenteel niet met zekerheid zeggen.
 
Hallo ik ben er nog ! (tijdje alleen gekeken en niet gepost)

met dezelfde motor XJ600S uit 1994 !

Heb gisteren toch maar eens "nieuwe" Dempers gekocht op MP
vond ze er zo vet uit zien ! RVS Laser Pro Stock !


35168tt.png

svgwwi.png


Nog nog tijdelijk mijn motor in de opslag staan
binnnenkort maar weer eens kijken of die het nog doet :)
 
Laatst bewerkt:
als ik mij niet vergis heb ik er nog een liggen, bij mijn ouders, van mijn oude div.
maar dat kan ik momenteel niet met zekerheid zeggen.

Zoveel haast heb ik niet, dacht in weken... Kijk maar even, eerst tank wat lichter maken.

BTW pijpje met filter, zit weer in de kraan, toch maar even nieuwe pakking gebruikt tussen tank en kraan, wil niet weer alles los te hoeven maken als het zou lekken. Plek van de kraan op de tank gelijk gescheurd, en gespoten.

Ook maar gelijk olie, filter en bougies vervangen, kortom ik ben klaar voor het seizoen!
 
Even een vraagje aan de Diversion kenners hier.

Ik heb een gebruikt topkofferek van Givi voor een Diversion 900 gevonden waar ik wel interesse in heb. Nu heb ik op mijn Div al een zijkofferset. Dit is een originele Yamaha set (ik meen van Krauser), met die kunststof beugels waar de achter richtingaanwijzers in geintergreerd zijn. Deze dus: http://i39.servimg.com/u/f39/15/49/34/07/dscf2911.jpg

Is er iemand die mij kan vertellen of ik beide sets kan combineren?
 
Even een vraagje aan de Diversion kenners hier.

Ik heb een gebruikt topkofferek van Givi voor een Diversion 900 gevonden waar ik wel interesse in heb. Nu heb ik op mijn Div al een zijkofferset. Dit is een originele Yamaha set (ik meen van Krauser), met die kunststof beugels waar de achter richtingaanwijzers in geintergreerd zijn. Deze dus: http://i39.servimg.com/u/f39/15/49/34/07/dscf2911.jpg

Is er iemand die mij kan vertellen of ik beide sets kan combineren?
Givi toprek komt deels op dezelfde bevestigingspunten. Maar het moet kunnen lijkt me. Eerst je Givi toprek erop schroeven en daarna de 'hockey sticks' van krauser. Misschien zijn de bouten wel iets te kort en moet je iets langere bouten kopen, maar je kan het gewoon proberen met de originele bouten... zo dik is het metaal nou ook weer niet.

Nu ik het zo typ... het is wel lastig monteren, want het GIVI rek monteer je normaal met de zijkapen eraf en dan is het een eitje. Maar de krauser monteer je juist met de zijkanten erop. En dan wordt het dus blind (met een zaklamp) monteren...

Edit. Die zijkappen zijn bij nader inzien een probleem. Het GIVI rek gaat namelijk ook achter op het frame, weet niet zeker of die bouten benaderbaar zijn met de zijkappen erop...
 
Laatst bewerkt:
Mocht het monteren van beide sets tegelijk niet mogelijk zijn heb ik interesse in het set. Ik ben al een tijdje opzoek naar een (bijvoorkeur top) kofferset voor mijn div 900
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan