overstap naar Harley

zenabi

MF veteraan
15 sep 2008
1.261
0
Ruinen
het gaat gebeuren :ik ga over naar HD ,vorig jaar ineens de kriebels dat ik dat toch wel een geweldig iets vindt ,voor mij stukje gevoel ook die niet is te omschrijven (zal de leeftijd zijn haha)
inmiddels over uit dat ik een evo blok wil ,
kan inmiddels ook misschien van een maat zn Ultra Classic overnemen ,
een evo met injectie (1 van de laatste geloof ik)
maar nu vindt ik zo'n groot scherm en topkoffer niet zo geweldig (alleen voor lange reizen)
als je topkoffer en scherm er afhaalt ,moet je dan nog veel wegwerken of zit alles daar achter en onder ook gewoon strak en netjes ? vooral bij scherm vraag ik me dat af (batwing?)
kleur ook niet helemaal mn ding ,maar daar red ik me mee haha

oke scherm is niet zomaar af te halen zag ik al :
 
Laatst bewerkt:
het gaat gebeuren :ik ga over naar HD ,vorig jaar ineens de kriebels dat ik dat toch wel een geweldig iets vindt ,voor mij stukje gevoel ook die niet is te omschrijven (zal de leeftijd zijn haha)
inmiddels over uit dat ik een evo blok wil ,
kan inmiddels ook misschien van een maat zn Ultra Classic overnemen ,
een evo met injectie (1 van de laatste geloof ik)
maar nu vindt ik zo'n groot scherm en topkoffer niet zo geweldig (alleen voor lange reizen)
als je topkoffer en scherm er afhaalt ,moet je dan nog veel wegwerken of zit alles daar achter en onder ook gewoon strak en netjes ? vooral bij scherm vraag ik me dat af (batwing?)
kleur ook niet helemaal mn ding ,maar daar red ik me mee haha

oke scherm is niet zomaar af te halen zag ik al :
Topkoffer er af, en het heet een street glide :')

Batwing gaat niet zomaar. Daar zit km's bedrading achter.
 
dat zag ik id. ook haha .

snap dat ik ook naar andere modellen kan kijken natuurlijk haha , maar prijs staat me wel aan .
voor verbouwen ben ik niet bang trouwens hoor , heb ik wel meer gedaan
vindt de batwing ook nog niet eens zo raar hoor en wel veel voordeel van natuurlijk .
maar oa. door die topkoffer wordt de motor zo "goldwingachtig" haha
 
Van wat voor motor kom je? CB400 1982? zo ja? Doen ! :D
van alles gehad maar geen cb , eigenlijk altijd zware motoren gehad trouwens qua cc's
denk dat mn 2e motor (toen was ik 20) de lichtste was een Ducati 750ss
maar die motor die ik omschreef wordt hem niet , teveel werk om te maken wat ik mooi vindt , werk niet erg maar dan is de basis te duur haha,
ga voor een motor die minimaal 90% mn smaak is , heb het "gelukkig" inmiddels weer te druk om lange verbouwingen aan te gaan
 
dit is hem geworden , denk er wel over om stuur nog anders te doen , heb niet zoveel met apehanger .
maar eerst maar eens rijden

full
 
zit met dat rot slot weer , geloof dat ik onderstaand wel mooie oplossing vindt , iemand een idee waar in NL dit te koop is ?

full
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij chopperheavel.nl
bij chopperheaven al wel gekeken maar daar hebben ze wel zo iets maar dan groter en dan moet achterste voetstep er af .

nog een vraag een de kenners hier , is een stuur bij een Harley eenvoudig zelf te vervangen of kom ik ingewikkelde dingen tegen ? vindt die ape toch echt niet wat , vind met rijden het gevoel van controle ver te zoeken (zal vast aan mij liggen hoor ,maar vindt platter ook mooier)
 
nog een vraag een de kenners hier , is een stuur bij een Harley eenvoudig zelf te vervangen of kom ik ingewikkelde dingen tegen ? vindt die ape toch echt niet wat , vind met rijden het gevoel van controle ver te zoeken (zal vast aan mij liggen hoor ,maar vindt platter ook mooier)

Is niet zo moeilijk hoor , risers staan vast met bouten onder aan de balhoofdplaten , als de bekabeling door het stuur gaat dan ga je wel wat prullen , moet je de conecties van de draden losmaken , ik heb het net gedaan , stuur van de switchback eraf en T-bars erop , maar heb wel geen kabels door het stuur ...
En ze lopen door het stuur bij jou :-)
 
Laatst bewerkt:
ga het in ieder geval proberen , nu eerst nog mooi zwart stuurtje scoren
Electra zit nu volgens mij door t stuur.
Dat wirdt dus n paar uur rijgen en solderen.

Het totaal gaat sneller als de huidige leidingen en kabels gaan passen. Anders komt er nog een goed uur bij voor vervangen van rem, gas, retour en koppelingskabel (primair open).

Stuur vervangen is een erg onderschat klusje
 
Electra zit nu volgens mij door t stuur.
Dat wirdt dus n paar uur rijgen en solderen.

Het totaal gaat sneller als de huidige leidingen en kabels gaan passen. Anders komt er nog een goed uur bij voor vervangen van rem, gas, retour en koppelingskabel (primair open).

Stuur vervangen is een erg onderschat klusje
ik onderschat het absoluut niet (denk ik) vandaar ook de vraag ,
maar ga het wel proberen , inmiddels wat spullen besteld , heb dit weekend besloten dat ik toch ander stuur wil , ook ga ik tegelijk mn verlichting aanpakken (zitten nu alleen knippers achter , waarvan er ook maar 1 doet ) , ga die vervangen voor kleinere en tevens 2 in het stuur. ook wil ik achterspatbord smoother , dus kenteken gaat verhuizen naar de zijkant . zullen vast nog wel vragen gaan komen als ik bezig ben haha ,

weet trouwens iemand of de ring in de teller eenvoudig te vervangen is voor km ipv. mijl?
 
kan de zijtas alleen in buitenland vinden :

iemand enig idee of dit in nederland ook te verkrijgen is of kan ik beter gewoon bestellen bij onderstaand ? (nadeel is dat ik eigenlijk dat ik liefst morgen 1 haal want ga zondag met oa. achterkant bezig haha)
http://shop.endscuoio.it/epages/676...Shops/67625/Products/0021/SubProducts/20-0001
update: toch maar besteld , lijkt er op dat ik rest van onderdelen ook niet binnen krijg morgen , dus dan maar alles opschuiven haha
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan