CANADA 2017

motomirca

Rookie
21 dec 2016
10
0
Schiedam
Hoi ,

Wie weet een manier om in Canada ( aanstaande zomer) goedkoop door het land te te trekken.
Motoren huren, kopen enz.

Maar waar en bij wie .
Heeft er iemand een contact in Canada wonen die dat zou kunnen weten ?

greetsz,
*O*
 
Ben 3 jaar geleden voor stage 3 maanden in Canada geweest. Daar hebben we verschillende keren voor een aantal dagen een paar motoren of auto's gehuurd. Auto's zijn goedkoper :(

Canada is nogal groot, waar wil je precies gaan rijden?

Het ligt er een beetje aan hoe lang je weg wilt.
Ik heb even gekeken in Vancouver, maar alle motoren liggen boven de 110 dollar per dag, ong. 80 euro voor een BMW 700 GS. Een BMW 1200GS gaat je 150 dollar per dag kosten...

Motor kopen heb ik geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie Rick-M

Tot die conclusie ben ik van de zomer ook gekomen toen ik in Vancouver was.
Daarom niet gehuurd vanwege de hoge kosten dusz.
Nu wil ik op de een op andere manier in contact komen met weet ik veeel .....

Groepsreizen zijn niet te betalen alsmede mijn eigen bike laten verschepen.

Ik wil 4 weken toeren.

Kom maar mensen met tips !
 
Dank je voor je reactie Rick-M

Tot die conclusie ben ik van de zomer ook gekomen toen ik in Vancouver was.
Daarom niet gehuurd vanwege de hoge kosten dusz.
Nu wil ik op de een op andere manier in contact komen met weet ik veeel .....

Groepsreizen zijn niet te betalen alsmede mijn eigen bike laten verschepen.

Ik wil 4 weken toeren.

Kom maar mensen met tips !

Ik snap echt totaal niet wat je wil? :/

Het moet goedkoop, maar overschepen of huren kan niet want te duur? En dan 4 weken touren? Wat wil je precies? Wat wil je zien, waar ergens wil je rijden? Wat zijn de highlights waar je graag met je bike wil komen? Ik kan niks concreets uit je verhaal halen? Bovenal, wat wil je er aan uitgeven?

Ik heb een paar jaar terug voor 3 weken in de VS een HD gehuurd en daar 7K rondgereden, ik had een redelijke verhuurder, 100$ per dag excl. verzekering en bandenservice (wat achteraf noodzakelijk bleek).

Je zal meer moeten vertellen wat je intenties zijn, en bovenal wat je budget is. Voor alsnog krijg ik het idee dat je een hoop kilometers wil maken in Canada maar het mag niks kosten. En geloof me maar, dat gaat niet werken.

Dit soort tripjes lopen in de papieren, dat kan ik je verzekeren.
 
Hallo,

Ik ben ook aan het orienteren voor een Canada trip. Vliegen op vancouver hoeft niet duur te zijn (vanaf 450,- voor september).
Vond een leuk blog om te lezen incl film materiaal (momenteel het goedkoopst om canada te ervaren :) )
RubiKon Adventures

Bike rental zag ik inderdaad voor rond de $150,- z'n 100,- pd voor 1200GS, KTM en BMW 800 zijn in de regel goed koper. Met elkaar start bedrag van 2000,- voor 14 dagen.

Brandstof zie ik voor C$2,20 z'n EUR 1,55

Paar vragen:

Voor een rondtrip van twee weken startend vanuit Vancouver, welke kant is een aanrader ? Lus Noord Ossten van VC ? Victoria ? of toch deels USA.

Welke periode van het jaar kun je het beste gaan ?

Welke type overnachting is goed te doen ? Airbnb, kamperen ? motels ?

Gr Jaac
 
Als ik wat mag roepen: de omgeving van Vancouver is prachtig en ik zou een rondtrip maken vanuit BC tot aan bijv Banff of Calgary (in de volgende provincie). Je kan ook nog een leuk uitstapje maken van bijv een dag of vijf naar Vancouver Island (whale watching niet vergeten). In het binnenland, een uur of 4 rijden van Vancouver is de Kumsheen river waar je een leuke dag of meer kan raften (White water rafting) best wel spectaculair. lk zou voor een periode van drie weken niet ook nog de usa aan doen. Beste periode: mei of september en kamperen gaat prima, maar dan moet je natuurlijk ook nog een hoop zooi meenemen. En sowieso echt goedkoop gaat de reis niet worden.
Van de oostkant van Canada weer ik niet zo veel. Alleen op Nova Scotia ben ik geweest, dat is ook mooi maar een week is daarvoor genoeg.
 
BC is echt heel mooi. In verschillende weekenden verschillende plaatsen aangedaan. Vancouver Island is echt prachtig. Wij zijn in Tofino gaan walvissen gaan kijken, zeker doen. In Mei is het nog mogelijk om in Grouse Mountain en in Whistler te gaan skiën. Verder zijn wij een dag de VS in gegaan, maar dat was niet zo mooi als in de Rocky's.

Een mooie rit zou zijn om eerst Vancouver Island te doen. Dan naar boven rijden tot Whistler en door naar Kamloops. Dan naar rechts richting de Rocky's. Lake Louise en Banff zijn mooi plaatsen om aan te doen. Dan door naar Calgary. Laatste kilometers zijn wel rechttoe rechtaan. In het begin van juli is daar de Calgary Stampede, Canada's grootste festival. Het kan daar wel ruim boven de 30 graden worden in die tijd.

De terugreis zou je via de grens met de VS kunnen doen en dan langs Kelowna.

Onderweg wel zoveel mogelijk sightseeing doen. Vergeet vooral je loopschoenen niet, want er lopen heel veel mooie wandelroutes.

Als je gaat kamperen, let wel even op wilde dieren. Vooral beren komen veel in de Rocky's voor.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben ook aan het orienteren voor een Canada trip. Vliegen op vancouver hoeft niet duur te zijn (vanaf 450,- voor september).
Vond een leuk blog om te lezen incl film materiaal (momenteel het goedkoopst om canada te ervaren :) )
RubiKon Adventures

Bike rental zag ik inderdaad voor rond de $150,- z'n 100,- pd voor 1200GS, KTM en BMW 800 zijn in de regel goed koper. Met elkaar start bedrag van 2000,- voor 14 dagen.

Brandstof zie ik voor C$2,20 z'n EUR 1,55

Paar vragen:

Voor een rondtrip van twee weken startend vanuit Vancouver, welke kant is een aanrader ? Lus Noord Ossten van VC ? Victoria ? of toch deels USA.

Welke periode van het jaar kun je het beste gaan ?

Welke type overnachting is goed te doen ? Airbnb, kamperen ? motels ?

Gr Jaac

Weet niet of je deels de USA kan doen. Ik kon het andersom niet (dus vanuit de VS een stukkie door Canada), dat had met de verzekering te maken.
 
Zal idd misschien met de verzekering te maken hebben. Ik kon toen wel van Canada naar de VS. De grenscontrole was toen wel erg streng. Je rijdt niet even van Nederland naar België zeg maar. Even van tevoren informeren bij de verhuurder als je zekerheid wil hebben.
 
Laatst bewerkt:
ssuper bedankt voor deze tips tot nu tot.
Aanvulling van tip, ervaringen , blogs,websites naar goedkope motorverhuurders in de VS of Canada zijn welkom.
Duur zal het worden ,maar wie zou er niet voor de goedkoopste opties gaan ?
Daar heb je motor forum tog voor om die voordeligste mogelijkheden te onderzoeken:).
Nogmaals thanks !!!
 
Motormirca
Goedkoop en lang maakt het al iets lastiger. Huren is de beste optie indien je slechts 2 a 3 weken gaat en niet al teveel km aflegd. Kopen in canada is mogelijk maar verzekeren word een ander verhaal, dan betaal je echt de hoofdprijs en is huren weer goedkoper.
Ga je 2 maanden of langer, of je gaat extreem veel kms maken dan zijn er 2 opties:
1 eigen motor via ro/ro ri halifax Nova Scotia, kan vanaf zeebrugge, bremerhaven, santander en engeland. In 2013 bij een hoge olieprijs was dit heen en terug incl extra verzekering ca 2000 euro. Handig als je een eigen motor hebt, makkelijk om zelf te regelen en te verzekeren voor us en canada.
2 motor kopen in de US, iom verkoper vragen of je zijn adres mag gebruiken voor de tenaamstelling, verzekering afsluiten voor us en canada, voltanken en rijden. Wel aann het eind even de tijd nemen om de motor weer te verkopen of van tevoren met een motorzaak iets faspreken dat zij hem weer terug kopen.
Verschepen is goedkoop indien het de oostkust betreft! Kijk vooral even op horizon unlimited site
Aj
http://www.ajklik.nl/alaska
 
Terug
Bovenaan Onderaan