Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

heeft iemand trouwens ervaring met én zonder windschermpje op een z800?
Ik heb een z800 zonder het originele windscherm maar zit er aan te denken om toch iets van een schermpje aan te schaffen maar vraag of me af of dat kleine schermpje zoals het originele eigenlijk helpt?
 
Sinds eind december mijn rijbewijs en meteen deze Z750 uit 2008 met 16.600km (import vanuit Italie) gekocht! Wel een verschil met de suzuki b-king waarop ik naar de proefrit toe ging :D qua power. Maar wel een stuk wendbaarder.



Ondanks het wat koudere weer en af en toe zout afspoelen blijft het mooi om even een stukje te rijden! Inmiddels al weer 1.000 km erop zitten (zonder woon-werk).


Kwam er wel achter dat er witte lampjes onder de witte knipperlichtkapjes zitten. Dus dat zal wel niet road legal zijn. Zo zijn er nog wel een paar dingen die ik wil aanpassen.

Inmiddels veranderd/besteld:
- OSCO chain oiler. Alleen is het zonder kettingkast wat moeilijker monteren. Ik ga hem aan de voorkant, waar de ketting onder bij het kleine tandwiel vandaan vertrekt plaatsen. Alleen nog even een rvs beugel maken.
- Carbon taartscheppen ($25 op ebay)
- BA15S Led lampen en knipperlichtrelais
- Philips C5W 38mm led voor kentekenverlichting.
- GPS Track&Trace weggewerkt. Handig voor woon/werk bijhouden, onderhoudsintervallen (mailtje als ketting gesmeerd moet worden). En ook voor ritten terugkijken en motor terugvinden. Plus.. als ik mijn motor thuis start of aan kom rijden gaat automatisch het hek open van de parkeerplaats :D.


Verlanglijst:
- Mivv Suono RVS Zwart uitlaat. Officiele site en YouTube voor geluid
- ServoBuddy is dan denk ik ook wel nodig..
- Misschien een Gipro DS gear indicator
 
Servobuddy is niet nodig als je de boel netjes losmaakt ik rijd al jaren zonder nooit een foutmelding gehad
 
Hoi!

Even een vraagje, ik ben van plan om een Z'tje te halen. Nu heb ik een z750 op het oog van 2008, echter heeft hij wel rond de 70.000 km gelopen. Dit vind ik aardig veel maar ben benieuwd hoe jullie hierin staan? Wel of niet doen? Wat voor typische mankementen e.d. kan ik verwachten?

Groetjes!
 
Als de Z750 goed is onderhouden geen enkel probleem. Waarom er zo vaak weinig kilometers op motors staan? Omdat te veel mensen hem in de garage laten staan ipv er serieus op te rijden :-)
 
Hier nog een nieuwe Kawa rijder 8-)

Afgestapt van een KTM Supderduke 990 met het idee de overstap naar een Ducati Streetfighter 848 te gaan maken. Na de KTM wilde ik in eerste instantie wederom een 2-cil gaan rijden. Sterker nog, ik had niet gedacht ooit nog een 4-cil te gaan rijden.

Na twee ritjes op de Ducati Streetfighter 848 werd ik niet enthousiast. Ik mistte toch wat vermogen en daarnaast vond ik de zithouding niet echt top. De Z1000 heb ik voor het oog altijd een mooie motor gevonden. Dezelfde motorzaak toch eens een Z1000 klaar laten zetten. Tijdens de proefrit, geheel tegen verwachting in direct een dikke glimlach op m'n gezicht. Ik was gelijk om!

Onderstaande Z1000 is het geworden. Een black edition uit 2012. Voorzien van een full Akrapovic systeem en power commander :t



full
 
Iemand een idee hoe ik mijn Garmin Zumo 340 kan monteren op mijn 2014 Z1000? Er is (te) weinig ruimte op het stuur om de RAM mount op vast te maken en aan de spiegel kan ook niet (is niet rond).
 
Beste Darksight,

Ik heb zelf een 2010 Z1000 en heb mijn Garmin Zumo 590 met een RAM mount gemonteerd. Ik heb een RAM-mount bout gekocht en die gemonteerd op de plaats van één van de bouten die het stuur vasthouden.

Foto:

full


Niet helemaal goed te zien op de foto, maar kan nét mijn motor op contact zetten en tevens nét op de tellers kijken.
 
Beste Darksight,

Ik heb zelf een 2010 Z1000 en heb mijn Garmin Zumo 590 met een RAM mount gemonteerd. Ik heb een RAM-mount bout gekocht en die gemonteerd op de plaats van één van de bouten die het stuur vasthouden.

Foto:



Niet helemaal goed te zien op de foto, maar kan nét mijn motor op contact zetten en tevens nét op de tellers kijken.

Thanks hiervoor! Zal eens kijken of dat lukt :)
 
Hoi allen,

Ik heb me zelf al weer een tijdje niet gemeld omdat ik mijn Z1000 had verkocht. Nu alleen veel spijt van. dus wil toch weer een Z kopen ik weet alleen nog niet of het een 900 of een 1000 word.

Waar ik nog niet uit kom is het feit of de nieuwste Z 1000 / 900 traction control hebben. iemand hier een idee??
 
Hoi allen,

Ik heb me zelf al weer een tijdje niet gemeld omdat ik mijn Z1000 had verkocht. Nu alleen veel spijt van. dus wil toch weer een Z kopen ik weet alleen nog niet of het een 900 of een 1000 word.

Waar ik nog niet uit kom is het feit of de nieuwste Z 1000 / 900 traction control hebben. iemand hier een idee??

Ja beide,..... 'je rechter hand'! :+ :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo medezetters :-)

Heeft iemand nog interesse in een verhoogd ruitje voor de Z750 2004-2006? Ik heb er hier eentje liggen van PUIG die ik amper gebruikt heb wegens aanschaf ander ruitje. Voor €25,00 of een ander mooi bod mag deze weg. Nieuwprijs nu is rond de €109,00.

Betreft ruitje op de meest linker motor.

full
 
Hallo Allemaal,

Graag wil ik mij even voorstellen, sinds ongeveer een jaar ben ik de trotse eigenaar van een Z750.
de Z heeft inmiddels 7 jaar en ongeveer 25.000 km ervaring.

a11noz.jpg


Verder is de Z voorzien van:
- Leo Vince GP Style
- Andere spiegels
- HEL staal omvlochten remleidingen
- Rear Hugger
- Raditeur beschermer
- Valdoppen
- en is de taartschep verwijderd

Edit vanwege een paar schrijffouten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan