Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Iemand heeft inderdaad al eens een bol omgebouwd naar injectie.
Kijk maar even hiernaar:


Niet zo'n duidelijk filmpje, maar het kan dus.
Heb je echt interesse om je bol om te bouwen naar injectie, dan kun je hier eens informeren: BS-AutoTune - Home
Ik heb daar ooit een cursus gevolgd en daar kunnen ze vrijwel alles met een verbrandingsmotor ombouwen naar injectie. Of ze kunnen je de spullen leveren, wanneer je het zelf zou willen doen.
 
Iemand heeft inderdaad al eens een bol omgebouwd naar injectie.
Kijk maar even hiernaar:


Niet zo'n duidelijk filmpje, maar het kan dus.
Heb je echt interesse om je bol om te bouwen naar injectie, dan kun je hier eens informeren: BS-AutoTune - Home
Ik heb daar ooit een cursus gevolgd en daar kunnen ze vrijwel alles met een verbrandingsmotor ombouwen naar injectie. Of ze kunnen je de spullen leveren, wanneer je het zelf zou willen doen.

Dank je wel, ik zal eens kijken
 
Vanavond de 1100F ook een flinke (start)injectie gegeven.
De startmotor had niet meer de kracht om de motor goed rond te laten draaien,
dus bij iemand uit Lunteren een andere besteld (bedankt Wout) *D :}
Na het plaatsen even proberen hoe hij ronddraait.......super wat een verschil.
Na 5seconde de startknop indrukken sloeg hij aan, en dat na 4 maanden stil staan :}
vorige week zaterdag ook de achterrem gangbaar gemaakt en de remolie vervangen.
Gaat alweer de goede kant op voor een mooi motorjaar.
Alleen nog een nieuwe achterband en veel mooi weer en we kunnen weer gaan. :]

Groeten Ronald.
 
Ik had is een vraag. Weet of heeft iemand nog een uitlaat liggen voor een cb900 bol d'or. En weet iemand of er ook van een andere type de uitlaat gaat passen.

Groet Jo
 
Ik had is een vraag. Weet of heeft iemand nog een uitlaat liggen voor een cb900 bol d'or. En weet iemand of er ook van een andere type de uitlaat gaat passen.

Groet Jo

Ik heb er nog een die ik niet meer denk te gebruiken. Het is een vance & hines. Zwarte uitlaat met alu demper.

Mooi geluid :}
 
Snel nog eentje gevonden *D
full
 
Ik heb niks maar als ze uitgehard zijn kan je ze weer zacht /soepel maken ( niet zelf geprobeerd maar gelezen) door ze een tijdje in een mengsel van rem en motorolie te leggen.
Ik zou zeggen proberen.
 
M'n eigen zijn erg hard en beginnen al scheuren te vertonen, ook binnen aan de klemband.
Nou heb ik nog wel 3stuks hele frisse maar ik moet hier aan de carbzijde die ring eruit dremelen omdat er gsx carbs opkomen en die wil ik er niet voor gebruiken.
De gsx carbs hebben de ring waarmee die in de aansluiting valt namelijk verder naar achteren en daar doe ik dan een passende O-ring over zodat die goed afdicht.🙂

Anders Wout maar eens vragen 🤔
 
En we zijn al voorzien, ik had nog een kop liggen waar nog nette opzaten, ff warm gemaakt met de verfstripper en voila.
Even uitgedremeld en klaar.
:)
 
Vanmiddag de Bol voor het eerst dit seizoen uitgelaten, starten was nog nooit zo slecht,heel de winter aan de druppellader gelegen,de vlotterbakken door laten stromen maar niet lopen accu was zo leeg
Accu er uit en die stond haast droog even bijgevuld (druppellader misschien) en met behulp van de autoaccu de motor gestart, toch nog een rondje gereden van 100km,was ik aan toe😊😊
 
De druppellader verdenk ik niet in deze maar eerder een te lange slang aan je accu waardoor onder het rijden een caterpillar werking ontstaat, kijk daar eens naar.
 
Ik heb vandaag de bol ook weer uit zijn winterslaap gehaald. Verliep allemaal heel vlot, zonder problemen starten en heerlijke rit gemaakt. :]

Aan het begin van de rit meende ik dat de achterrem niet goed werkte. :( Nochtans had ik dat bij het onderhoud met de hand gecontroleerd. Ben gestopt, zag nergens een lek of zo en ben dan maar verder gereden. Ik gebruik de achterrem toch zelden of nooit.

Terug thuis heb ik het toch nog eens nagekeken. De rem werkt wel, alleen heb ik het gevoel dat ik het pedaal dieper moet intrappen dan eerst. Remblokken zijn nog oké, maar zullen achter een tijdje wel vervangen mogen worden. Het niveau van de remolie staat ongeveer in het midden tussen min en max. Het maakt toch niet uit hoe ver de remblokken afgesleten zijn? Of zie ik dat verkeerd? :?

Ik heb ook al eens in het WPH gekeken, maar daar staat niet in vermeld hoe diep de beweging van het pedaal hoort te zijn. :N
 
Hallo

Naarmate de remblokken verder slijten zal je niveau iets dalen.
Maar de beweging van het rempedaal blijft hetzelfde, of de remblokken nu nieuw of versleten zijn.
Je verzet namelijk nog steeds even veel vloeistof met de beweging van het rempedaal, er gaat alleen iets meer vloeistof in de klauw zitten omdat de remzuigers iets verder naar buiten komen naarmate de blokken verder slijten.

Misschien blijft 1 remzuiger wel een beetje hangen of lopen de glijpennen niet soepel.
Daar krijg je een beetje een sponzig voelende rem van.

Veel veilige km's toegewenst! :)

Groeten.
 
Ik moet toch nieuwe inlaatrubbers erop zetten, als die oude dingen warm worden gaat ie de carbs er tussen uit knijpen.
die viton O-ring zorgt voor extra afdichting omdat de bestaande ring in de carb niet correspondeert met deze Mikuni's. Die ring in de aansluiting wordt er imo uitgedremeld. ;)
full
 
Hallo

Naarmate de remblokken verder slijten zal je niveau iets dalen.
Maar de beweging van het rempedaal blijft hetzelfde, of de remblokken nu nieuw of versleten zijn.
Je verzet namelijk nog steeds even veel vloeistof met de beweging van het rempedaal, er gaat alleen iets meer vloeistof in de klauw zitten omdat de remzuigers iets verder naar buiten komen naarmate de blokken verder slijten.

Misschien blijft 1 remzuiger wel een beetje hangen of lopen de glijpennen niet soepel.
Daar krijg je een beetje een sponzig voelende rem van.

Veel veilige km's toegewenst! :)

Groeten.

Dan zal ik het me zeker inbeelden :? Het is ook alweer zo laaang geleden dat ik nog gereden heb. Remzuigers en glijpennen zijn oké. Wiel komt onmiddellijk los, bij loslaten rem en voelt ook niet sponzig aan. Ik had alleen het gevoel dat ik dieper moest trappen, maar dacht: dat kan toch niet! En daar heb ik nu bevestiging voor. Dank u wel :Y
 
Laatst bewerkt:
hai voldoor

ik had het zelfde probleem met die carbs en heb het opgelost met een
branstof en olie bestendige slang die ook hitte aan kan
ik woon redelijk bij jou in de buurt, dus je kan altijd komen kijken
 
Laatst bewerkt:
@chrisje, de spacing heb ik ong 11mm uiteengezet en paste daarna op de ori rubbers.

@kardinaal, als de zaak voor mekaar is pm ik je nog.in de buurt zeg je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan