Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi DeClement.
Dat ziet er mooi uit!
Daar kan je iets leuks van maken, dat kleine schermpje voor heeft wel uitstraling.
Een 18 liter tank, dat is meer dan het dubbele van de standaardtank (die veel te klein is.....)
Mooi project. Het beesje ziet niet uit, maar daar valt makkelijk veel aan te doen.
We gaan ons nog wel zien, en dan gaan we dit beesje ook eens bewonderen.
Doei,
Doudou
 
Die AX-1 koplampen zijn zoveel mooier dan het front van een NX. Ik hoop ooit nog voor een redelijke prijs zo'n setje op ebay op de kop te kunnen tikken, knapt de motor behoorlijk van op.

Ga je de motor helemaal opnieuw opbouwen of doe je voorlopig alleen de vering?
 
Helemaal mee eens, die dubbele lamp ziet goed uit. Deze is een of andere chinese el cheapo. Geen e-keur en hij verblindt tegenliggers (een grote no-no voor mij) plus een kant doet het niet. Dus ik moet kijken of dat te verbeteren valt of een keer een andere goede erin. Desnoods voorlopig een originele enkele lamp erop. De kuip zelf is met glasvezel in elkaar gezet, niet verkeerd maar wel kapot.

Qua plan zit ik zo:
1: rijdend maken en rijden
2: rijdend maken en rijden
3: rijdend maken en rijden

Intussen in schaarse vrije tijd: vork, schokdemper en tank in een kentekenloos frame bouwen. Zo kan ik alles voorbereiden en hoeft de motor niet lang uit elkaar om dat om te bouwen.
Want het wordt uitzoeken, ook met de schokdemper want die is 3 of 4 cm langer (komt uit de Transalp) dus de achtervork loopt dan tegen de aanslag aan. Dat kan ik misschien omzeilen met een NX650 achtervork en dan kijken of er een link in moet van een ander model om genoeg veerweg te krijgen.
Omdat dat allemaal nog niet genoeg is moet ik ook nog kijken hoeveel de boel voor en achter omhoog komt en of de vork eventueel korter moet. Dan is het handig om te kunnen experimenteren met een los rijwielgedeelte.

Als dat allemaal gelukt is zijn we een hele tijd verder, ik ga maar geen voorspellingen doen want ik ken mezelf en mijn plannen veranderen voordat de pixels bij jou op het beeldscherm staan ;-)

Maar het hoofdplan is: rijdend maken; leuke kuip behouden; vering en tank aanpakken.

Trouwens: een complete set namaak AX-1 plastic kost nog geen 200$ en het is van goede kwaliteit volgens advrider: Aliexpress.com: Koop LOPOR ABS Plastic Kuip Cowl Carrosserie Kit Set voor Honda NX250 AX 1 Sport Traverse Blauw Nieuwe van betrouwbare plastic fairings leveranciers op LOPOR Official Store
Lampje als deze of een andere goedkope van Aliexpress (alleen die e-keur...) erin en klaar :-) CSH Ellipsoid koplamp paar H3 PB223-317 // // CycleShop Heerlen, Helmen, Motorkleding, Crosskleding, Motoronderdelen, Motorbanden, Beveiliging, Scooteronderdelen, Bromfietsonderdelen, Motorwinkel, CycleShop, Heerlen
 
Laatst bewerkt:
Haha duidelijk plan idd. Ik zou 'm wel maar één keer rijdend maken, de tweede en derde keer rijdend maken lijken me overbodig :+ .
 
Nou, ja, op zich klopt dat. In mijn praktijk wil het echter nogal eens voorkomen dat het klaar lijkt en dan dient het volgende probleem zich aan en als dat klaar is komt weer iets nieuws. Dus ik hou een slag om de arm qua aantal pogingen :-)
 
Die tank....
Als je ze zelf gaat gebruiken zijn we klaar.
Als je ze niet gaat gebruiken....
Een 18 liter tank op de NX boeit me wel!
En anders kan ik eens op beurzen kijken.
Doei,
Doudou
 
Het plan is inderdaad om hem zelf te gebruiken, eindelijk echte reikwijdte :-)

Maar volgens mij wil tosti-ijzer de Götz tank kwijt. Die hij van me heeft overgenomen nadat je mijn NX hebt gekocht, toen had je er nog geen interesse in (niet als lullige opmerking bedoeld!) Als ik niet intussen de KTM tank was tegengekomen had ik hem waarschijnlijk weer teruggekocht voor de Ralley.
Hij heeft er een pagina of 2 terug over geschreven, dat hij hem er niet naar zijn zin op kreeg zonder werk. Die is ook 18 liter en ongeveer evenveel werk. Wel met het voordeel dat er geen blijvende aanpassingen aan frame of tank nodig zijn, wat wel is met die KTM tank. En bij allebei moet je de kuip verzagen en ook een houder maken voor de rubber blokken onder de tank. Ik gok dat bij de Götz de kappen mooier pas te maken zijn.
Als je een beetje zoekt op duitse ebay vind je die Götz onder acerbis fusion. En de KTM kun je vinden als Reisetank of Fernreisetank oid.
 
Laatst bewerkt:
Ha, dat is weer een fijn antwoord.
Ik heb geen haast, maar ik wil zien of ik het plastic er vanaf kan doen, een mooie ronde koplamp erop ( ik heb er van de MZ, en die werkt goed) aan de vorkpoten, ik vind een koplamp die niet meegaat in de bocht niet fijn.....
De NX is verder een heel fijne fiets, ik ben er nog steeds heel blij mee!
Een aanpassing voor de tank, ik heb dat ooit eens gedaan met een Batavus-brommertank op een Honda TL-frame, ik heb ook een Honda CB750 tank op de MZ, ik weet niet of ik er verstand van heb, maar ik kan wel een beetje klooien!
@Tosti-ijzer, heb je die tank nog, wil je ze kwijt?
Stuur dan een PM.
Doei,
Eduard
 
Je bent ook lid van het Duitse forum, daar kun je de foto's een paar berichten naar beneden zien, een NX met ronde koplamp en verzaagd plastic. Ziet helemaal niet verkeerd uit. Denk daar een grote tank bij ipv de kappen je bent een heel eind :-)
Neuling - Seite 4 -

De link voor die koplamp: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00O0U63QQ/ref=yo_ii_img?ie=UTF8&psc=1 Is iets van 35€ maar de kwaliteit van de lampjes zelf zo laag dat ze bij zijn eerste rit (toevallig van Keulen naar hier thuis, uurtje rijden dus) op de heenweg het klein licht en op de terugweg het grootlicht al kapot ging.
 
Hoi DeClement, ik ga daar eens zien.
Maar een MZ koplamp, daar zit ik aan te denken, groot en goed....
En ik heb er 1.
Het plastic, als ik met een grotere tank daar mee weg moet, geen ramp.
Ik heb geen haast.
Zien wat ik kan uithalen, zien wat ik daarmee kan doen, en dan verder.
Prettige avond nog en tot ziens,
Doei,
Doudou
 
Mensen, ik ben helemaal vergeten te melden dat ik alweer 2 weken weer een NX heb!
Het is de Ralleyversie die Timy lang geleden gebouwd heeft en via een paar anderen bij Yke's (schoon?)broer terecht is gekomen.

Je was mij NET voor.. Kort nadat jij had geinformeerd was ik ook aan het peilen geslagen. Hoe toevallig kan dat zijn! Fijn om te zien dat je hem gaat opkalefateren.. Wat zonde dat hij zo vergaan is ;(
 
Yke zei het inderdaad. Grappig hoe dingen soms lopen. Ik had het je gegund maar ben toch wel blij dat ik je net voor was ;-)
Ik ga m'n best doen hem weer in orde te krijgen, de kuip is gewoon leuk en die ga ik echt proberen te behouden.

Weet je nog hoe het met de voorvork zit? Er zitten bussen in zover ik weet, maar had je de kleine veren eruit gehaald?
En heb jij de Laser Duotone uitlaat erop gefabriekt of is dat later gebeurd. Volgens mij is die legaal mits met dbkiller en dat heb ik nodig omdat ik nog wel eens in Duitsland rij. Als trouwens iemand zo'n killer over heeft dan hou ik me aanbevolen.
 
Heb je er nog ergens foto's van online?
p5pb11775150.jpg

p5pb12124036.jpg

p4pb10875652.jpg
 
Yke zei het inderdaad. Grappig hoe dingen soms lopen. Ik had het je gegund maar ben toch wel blij dat ik je net voor was ;-)
Ik ga m'n best doen hem weer in orde te krijgen, de kuip is gewoon leuk en die ga ik echt proberen te behouden.
Terecht hoor. Jij bent er waarschijnlijk ook veel beter (en geduldiger) mee dan ik. Het is je gegund :) :Y

Weet je nog hoe het met de voorvork zit? Er zitten bussen in zover ik weet, maar had je de kleine veren eruit gehaald?
Nope, ik had de originele erin laten zitten. Voor zover ik mij herinner de kleine ook.


En heb jij de Laser Duotone uitlaat erop gefabriekt of is dat later gebeurd. Volgens mij is die legaal mits met dbkiller en dat heb ik nodig omdat ik nog wel eens in Duitsland rij. Als trouwens iemand zo'n killer over heeft dan hou ik me aanbevolen.
Ik had de originele (en nog nette..) uitlaat erop en deze weer fris gemaakt. Ik vind dit echt geen porum.. Veel te lomp.
 
Laatst bewerkt:
Oei Timy, nu voel ik druk als je zegt dst ik het beter zal doen.
Die veren probeer ik eens met rijden, misschien ook frisse olie erin.
Uitlaat ga ik verzinnen wat ik ermee moet, ik heb nog een originele liggen die op te knappen valt of toch iets anders fabrieken of deze opfrissen, Tijd zal het leren ;-)
 
Goedenavond iedereen, ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een nx250 van 1988.
Het leuke hiervan is dat het om een motor van de eerste eigenaar gaat die helemaal origineel is met 14823 km op de teller. Hij draait als een horloge en gaat als een speer. Enkel de voorband is binnenkort aan vervanging toe en moet de carburator eens schoon gemaakt worden. Als hij stationair draait en ik teveel gas geef , valt hij stil. Verder is het een heel mooi beestje. Ik heb deze motor gekocht om hem mee te nemen met de camper. De andere motoren die ik heb staan zijn namelijk veel te zwaar om mee te nemen. Piaggio beverly500 en Boll d'or 900. Het enige dat ik aan de nx zou willen veranderen zijn zowel de voorvering als de achtervering. Bij het doorlezen van beide topics heb ik gezien dat de voorvering kan verbeterd worden door middel van bussen. Ik dacht dat in 2006 gebruiker sc08 deze in voorraad had. Ook zou ik hem iets hoger willen hebben, hiervoor spreekt men ook over bussen. Zijn deze in de handel verkrijgbaar? Voor de achtervering heb ik gekozen voor een gele sv650 waarvan hier voorafgaand sprake was. Na deze hele uitleg ,is dus enkel de vraag of iemand mij kan verder helpen met de bussen voor de voorvork. Btw Nice topic om door te lezen.
 
Hoi,

Sinds november ben ik de trotse eigenaar van een NX250.
Door tijdgebrek en de winter heb ik hem nog niet ingeschreven.
Iemand en idee waar ik de voordeligste verzekering kan vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan