Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Zelf ff met kappen aan het wrappen :) oud en nieuw naast elkaar
full
 
Heb ik laten maken bij sticker boer hier in de buurt.
Heb eerst de gele ondergrond wit gewrapt en toen de husky sticker erop.
 
Geen idee, kreeg dit mee.
Men had er wel rekening mee gehouden dat er weekmakers in die plastic kappen zit.
 
Moet nu verlichting aansluiten op een plug en play manier 8-) wil het zo maken dat ik het heel simpel erop en eraf kan halen . Wel zo makkelijk voor straat en circuit gebruik :]
 
Wat ik lees maakt het allemaal niet zoveel uit. Miss is 10w60 wel iets beter als het warmer is, in mijn boekje staat motorrex 10w50 dus die ga ik erin knallen.
 
Hier gaat Motul 7100 10W60 in de Husq. Ook lekker goedkoop bij olieconcurrent.be. In de TM gaat uitsluitend Bel-Ray, maar die is lastig verkrijgbaar en dus prijzig.
 
Eerste ritje ff gemaakt door de straat :] voor remschijf loopt iets aan, de 320 schijf is iets dikker dan de orig.
Enduro schijf en de orig. klauw heeft bovenaan een wel hele smalle doorgang. Deze ga ik nu iets breder maken.
Voor de rest nog geen gekke dingen gevonden 8-)
Power zat trouwens z'n 450 ,zeker voor het korte werk :]
 
Dan heb je een hele goede + tuning. Aan de kappen te zien is dit een model van ongeveer 2003/2004. Volgens mij waren deze goed voor zo'n 42 op de krukas.
 
Dan heb je een hele goede + tuning. Aan de kappen te zien is dit een model van ongeveer 2003/2004. Volgens mij waren deze goed voor zo'n 42 op de krukas.


ligt geheel aan de testbank. De eeuwige pk discussie :P :t
Hoe veel vermogen haalde jullie volgens de testbank uit de tc250?
en welke testbank was dat? Een eerlijk vergelijk krijg je alleen met exacte dezelfde bank! één motor op meerdere banken...... scheelt zonder enige motorische aanpassing gewoon meerdere pk's!!

Zo zijn er banken bekend waar je standaard 5 pk meer hebt! Dat is wat de klant namelijk graag wil horen/ zien en vol trots kan posen tegenover vrienden _O- :Y
Het verschil tussen de nulmeting en na de tuning in pk's en koppel is iets wat je kan vergelijken.
Een goede testbank medewerker kan met afstelling vaak ook nog een paar pk's vinden.
 
Laatst bewerkt:
ligt geheel aan de testbank. De eeuwige pk discussie :P :t
Hoe veel vermogen haalde jullie volgens de testbank uit de tc250?
en welke testbank was dat? Een eerlijk vergelijk krijg je alleen met exacte dezelfde bank! één motor op meerdere banken...... scheelt zonder enige motorische aanpassing gewoon meerdere pk's!!

Zo zijn er banken bekend waar je standaard 5 pk meer hebt! Dat is wat de klant namelijk graag wil horen/ zien en vol trots kan posen tegenover vrienden _O- :Y
Het verschil tussen de nulmeting en na de tuning in pk's en koppel is iets wat je kan vergelijken.
Een goede testbank medewerker kan met afstelling vaak ook nog een paar pk's vinden.

volgens mij was bij een 2003 450 de fabriekopgave 42 kruk. Ik had zelf toen een 570 dus weet de exacte waarde van een 450 op de bank niet. De huidige 250 heeft net iets meer dan zo'n oudere 450 aan de kruk. 40-45 pk is voor een supermotard een heel leuk vermogen om mee te spelen.
 
Mijne gaat binnenkort op de testbank. Ben benieuwd naar het resultaat

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Bij jouw motor zijn wat minder gebruikelijke keuzes gemaakt in de setup; standaardblok/zwaar vliegwiel maar toch balansas er uit en een dubbele demper op een standaard bochtenset. In theorie zou je vermogenskromme niet heel strak moeten zijn. A/F ratio ben ik ook benieuwd naar.

Bij wie ga je op de bank ? Hilltech ?
 
volgens mij was bij een 2003 450 de fabriekopgave 42 kruk. Ik had zelf toen een 570 dus weet de exacte waarde van een 450 op de bank niet. De huidige 250 heeft net iets meer dan zo'n oudere 450 aan de kruk. 40-45 pk is voor een supermotard een heel leuk vermogen om mee te spelen.

2004 TE450 is door een of ander US magazine op de bank gezet destijds, 42 aan het wiel. Maar dan geldt wel jvd z'n verhaal... Welke omrekenfactoren zijn er gebruikt...? Klinkt namelijk erg optimistisch. Maar goed afgesteld (inclusief uitlaat) zou 45 (aan de krukas) wel haalbaar moeten zijn, me dunkt.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hoeveel pk mijn supermoto heeft, hij voelt bruut aan dat is het belangrijkste.

Zelf ga ik binnenkort even een nieuwe zadel spannen hebben mensen hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan