Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben nu wel eens benieuwd wat die Shiver 900 moet gaan kosten.

Maar gefeliciteerd met de Tuono. Gave bike.


Welke kleur heb je hem?
 
Ik heb vandaag eens echt zot gedaan. Ik heb een nieuwe Aprilia Tuono RR gekocht model 2016.

Met gemengde gevoelens zal ik dus de Shiver laten overnemen door de dealer, de Shiver waar ik toch al van 2011 met rond rijd. Maar ik ben er van overtuigd dat de Tuono mij ook zal plezieren. Is allemaal redelijk snel beslist geweest.

Volgende week mag ik hem ophalen. Dus foto's volgen nog.

Getwijfeld voor de Shiver 900, maar wou eens een V4 proberen.

Mijn Shiver staat voorlopig te koop op 2dehands. 😊

Ik denk dat dat wel 1 van de beste stappen is waar meer over twijfelen die de Shiver al goed vinden. Toffe motor ook en wederom echt een top geluid wat eruit komt. Ben benieuwd naar de foto's.
 
Ligt er welke richting je op wil als motorfiets. De Shiver (en de meeste nakeds) zitten eigenlijk tussen sportieve en een toermotor in.
Wil je toch graag sportief (blijven) rijden, dan komt een model als de Tuono kijken. Heb je een Shiver maar neig je toch meer naar toeren (zoals ik), dan kom ergens anders op uit.
 
De reden waarom ik toch zo snel de beslissing genomen heb is omdat dit de aller laatste Tuono 2016 is met het oudere dachbord die ik velen maler mooier vind dan zo een karakterloze (wijzerloze kleurenscherm dachbord).

(ik ging eventjes naar een andere nieuwe daeler om een afspraak te maken voor een onderhoudje voor de Shiver)

Nu dit was natuurlijk niet de hoofd reden van snelle aankoop, deze Tuono is ook de aller laatste 115pk op papier moto, vanaf 2017 kan je nooit meer een Aprilia (ik weet niet van andere merken) in België krijgen met 115pk op papier, en dat is wel een groot verschil, in België betaal je slechts tussen de 50 a 100 euro voor een moto in te schrijven onder de 115pk, als hij er meer geeft zoals de Tuono, zou ik met een 2017 model met 175pk op papier 2500euro inschrijvings tax betalen, dus dit was voor mij de de hoorfdreden om dan toch een een nieuwe te kunnen kopen, ook koste de 2016 model uiteraad ietje minder. Uiteraard word hij gratis op full power gezet (andere cpu)


dit is hem:

mlj4nsspwaqpl.jpg


sjpkvffuzb1k5.jpg


qjslndom6y0a4.jpg


ouijrurn3a4py.jpg


m0sfidpnlpcr6.jpg


sbukqerrnnqxw.jpg


Het enige wat ik er ga aan doen is een gps houder op zetten, en later zo een zadel tas die over de achterkant van de zadel gelegd word om verre reisjes te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi model. Wordt zeer goed gewaardeerd. Veel plezier er mee.

Blijf het toch altijd typsich vinden dat er tussen de landen zo veel verschillen zitten.
In Frankrijk is 100Pk volgens mij een belasting grens. Daarom zijn er verschillende motoren die net wat minder vermogen hebben, dan dat je verwacht

Ook in Belgie hebben ze regels op basis van vermogen. De Honda VFR1200 is ook af geregeld op 115 pk. Terwijl wij hier in Nederland gewoon de volle mep hebben.
 
Blijft allemaal spannend.

Ik heb hier nog 4 x nieuwe nog gesloten flessen Eni half synt olie 15w-50 nieuw prijs 7.95euro totaal waarde 31.8euro, Je krijgt ze van mij voor 20euro incl verzendkosten + half liter 15w-50 Eni olie extra en 1 liter nog gesloten fles Denicol rem/koppeling olie Dot4.

Iemand interesse?
 
De reden waarom ik toch zo snel de beslissing genomen heb is omdat dit de aller laatste Tuono 2016 is met het oudere dachbord die ik velen maler mooier vind dan zo een karakterloze (wijzerloze kleurenscherm dachbord).

(ik ging eventjes naar een andere nieuwe daeler om een afspraak te maken voor een onderhoudje voor de Shiver)

Nu dit was natuurlijk niet de hoofd reden van snelle aankoop, deze Tuono is ook de aller laatste 115pk op papier moto, vanaf 2017 kan je nooit meer een Aprilia (ik weet niet van andere merken) in België krijgen met 115pk op papier, en dat is wel een groot verschil, in België betaal je slechts tussen de 50 a 100 euro voor een moto in te schrijven onder de 115pk, als hij er meer geeft zoals de Tuono, zou ik met een 2017 model met 175pk op papier 2500euro inschrijvings tax betalen, dus dit was voor mij de de hoorfdreden om dan toch een een nieuwe te kunnen kopen, ook koste de 2016 model uiteraad ietje minder. Uiteraard word hij gratis op full power gezet (andere cpu)


dit is hem:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het enige wat ik er ga aan doen is een gps houder op zetten, en later zo een zadel tas die over de achterkant van de zadel gelegd word om verre reisjes te kunnen doen.

Super dik! hou ook meer van een wijzerklok dan al dat digitale. Ga je veel plezier van beleven denk ik.
 
Blijft allemaal spannend.

Ik heb hier nog 4 x nieuwe nog gesloten flessen Eni half synt olie 15w-50 nieuw prijs 7.95euro totaal waarde 31.8euro, Je krijgt ze van mij voor 20euro incl verzendkosten + half liter 15w-50 Eni olie extra en 1 liter nog gesloten fles Denicol rem/koppeling olie Dot4.

Iemand interesse?

Zeker interesse Dierick! Stuur maar op naar mij.
Bericht mij even in een pb. met je rek nummer.
Dan verstuur ik je mijn adres gegevens :)
 
Iemand nog (andere) rem schijven liggen waar hij niks mee doet ?
Je weet het maar nooit natuurlijk.

k wil voordat ik naar Spanje vertrek om de Shiver even 3 dagen te verkrachten ;) iets aan die standaard schijven doen, remt me nog niet voldoende. Raceblokken erin + raceremvloeistof maar kan beter.

Thanks!!!
 
Ook heb ik nog een nieuwe nog niet geactiveerde (vloeistof nog niet ongegooid) Yuasa YTX14H-BS accu liggen, die geeft 40A extra start amperes, (240A) dan de gewone standaard Yuasa YTX14-BS (200A) accu.

Koste mij rond de 100Euro, mag ook weg voor 60euro incl verzend kosten. Iemand daar intresse?

indien foto's gewenst geen probleem.
 
Heb je foteau? :P
Ik heb wel interesse.
Ook heb ik nog een nieuwe nog niet geactiveerde (vloeistof nog niet ongegooid) Yuasa YTX14H-BS accu liggen, die geeft 40A extra start amperes, (240A) dan de gewone standaard Yuasa YTX14-BS (200A) accu.

Koste mij rond de 100Euro, mag ook weg voor 60euro incl verzend kosten. Iemand daar intresse?

indien foto's gewenst geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hi iedereen, FF een vraagje over bagagetas houders. Ik heb gisteren de houders van Givi (deze: Zadeltassen Motor Givi 3D600 15-25 liter)
op mijn Shiver 2010 gemonteerd. Het zat er vrij makkelijk en snel op. Wel vind ik dat hij aan één kant wat nauw tegen de kap aankomt, hier ga ik denk ik even doorzichtig plastic op plakken ter bescherming.

Herkent iemand misschien dat de buddy er nog maar moeilijk op wil? Hij klikt niet meer gemakkelijk vast in de sluiting, ik moet er echt met gewicht opleunen om hem vast te klikken. Hoeft niet zo heel vaak natuurlijk, maar wel vreemd en lastig. Het komt denk ik omdat het 'handvatrekje' ietsje hoger is komen te liggen.

Herkenbaar misschien voor iemand?
 
Zit de beugel, waarmee de buddy vast komt te zitten in het slot, bevestigt met een paar schroeven?
Zo ja, dan kan je er een paar schijven tussen leggen zodat de buddy iets hoger komt te liggen. Staat er minder spanning op de beugel. Wanneer er te lang te veel spanning op de beugel blijft staan, scheurt deze vanzelf uit het zadel.
 
Morgen word mijn Shiver opgekocht door Barbier Motorsport, een Nederlandse zaak, dus mijn Shiver gaat mogelijks vanaf nu Nederlandse wegen afleggen. Toch ga ik hem missen, maar ja, we kunnen niet alles houden he. De Tuono ga ik op (vanaf) 7 Maart in bezit hebben. Dus ik zal even zonder een appie zitten. Maar de enige troost is dat regenweer is.

In ieder geval zal ik nog wat heldere foto's posten als ik hem heb, en uiteraard erna nu en dan wat mee lezen op dit topic he. :-)
 
Barbier is niet zo ver bij mij uit de buurt (Havelte). Ben daar vorig jaar geweest om een Moto Guzzi Stelvio te proberen.
 
Thanks.helaas zit dat slotje niet vastgeschroefd, maar is een integraal geheel met de hele beugel. Ga het nog. Even nalopen van het weekend of er mogelijkheden zijn dit beter te maken.

Zit de beugel, waarmee de buddy vast komt te zitten in het slot, bevestigt met een paar schroeven?
Zo ja, dan kan je er een paar schijven tussen leggen zodat de buddy iets hoger komt te liggen. Staat er minder spanning op de beugel. Wanneer er te lang te veel spanning op de beugel blijft staan, scheurt deze vanzelf uit het zadel.
 
Vandaag de slangen waarbij er sprake was van lekkage los gehaald en voorzien van slangklemmen die je aan kan draaien. Lekkage probleem lijkt nu te zijn verholpen. Olie gelijk ververst, ik zeg laat die zomer maar komen!!!!!!!
 
Vandaag naar de Motorbeurs geweest. Kawasaki had de mooiste dames !!!

Stiond nog klein standje waarin ook Aprilia zat, maar de nieuwe Shiver stond er niet alleen de Dorsoduro. Zoals ik begreep werd de Shiver elders in Europa tentoongesteld en hadden zij gekozen voor de Dorsoduro. Jammer.

Pas na de zomer komt de Shiver naar NL dus we moeten helaas nog ff geduld hebben.

Verder leuk om weer ff sfeer te proeven (rest niet, kocht flesje water voor € 3 !!), maar je kon over de hoofden lopen. Dus na een dikke 2 uurtjes had ik het wel gezien en toen ff mijn gratis flesje putoline opgehaald bij MKC die je daar gratis kreeg omdat ik via hun ticket had gekocht. Toch aardig.

full



Daarna een heerlijke friet pinda op CS gehaald.

Al met al goede tijdsbesteding, en werken kon ik toch niet want Ziggo had grote internetstoring vandaag.
 
Ook ik vandaag naar motorbeurs geweest.
Zoals Marc al zei, beetje teleurstellend optreden van Aprillia.
Vannochtend om 10 uur binnen gewandeld en om half 12 begon het toch echt wel druk te worden.
Rond die tijd ook maar besloten om weer richting huis te gaan alles was wel zo'n beetje gezien.
Had toch wel gehoopt op een Shiver op de stand, maar helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan