Mijn ervaring met Willems Custommotorcycles

Dat boeit toch helemaal niet als je naar die remmerij kijkt....

:Y

En wat te denken van die houtworm in de velg...schandelijk...

full


full
 
Laatst bewerkt:
Mag je toch wel verwachten dat je dat als koper doet....
Maar ok.. De koper ging en gaat (nogsteeds) ermee akkoord.

Als eerlijke verkoper kan je ook zeggen, ik heb er geen passende remmerij voor dus neem hem zo maar mee......ipv de klant zich te laten doodremmen.
 
Als hij nog wat aantreft zal het in ieder geval geen positief effect hebben op zijn huidige beleving met deze prutser.
En de koper gaat er niet mee akkoord, maar heeft er gewoon zijn buik van vol. Ik zou na zo,n ervaring mijn motor daar ook niet meer binnen willen hebben.
En als klant van het "geweldige custom bedrijf" hoef je niet de remmen te controleren, maar wel de verwachting hebben dat je voor je geld een deugdelijk, technisch veilige motorfiets mee krijgt. Dus ik weet niet in welke wereld ImperiumDX leeft, maar dat is een andere als ik.
 
Laatst bewerkt:
Als hij nog wat aantreft zal het in ieder geval geen positief effect hebben op zijn huidige beleving met deze prutser.
En de koper gaat er niet mee akkoord, maar heeft er gewoon zijn buik van vol. Ik zou na zo,n ervaring mijn motor daar ook niet meer binnen willen hebben.
En als klant van het "geweldige custom bedrijf" hoef je niet de remmen te controleren, maar wel de verwachting hebben dat je voor je geld een deugdelijk, technisch veilige motorfiets mee krijgt. Dus ik weet niet in welke wereld ImperiumDX leeft, maar dat is een andere als ik.

Sorry dat ik kritische vragen stel, die blijkbaar onbeantwoord zijn gebleven.
Wat de reden daarvan is dat mag een ieder zelf interpreteren.

TS gaat met geleverde werk akkoord (geen stappen ondernemen staat gelijk
aan akkoord gaan, praktisch en wettelijk) om wat voor reden dan ook.
Wat een ieder weer op hun eigen manier mag interpreteren.

Ik loop niet als een schaap elke trend achterna, en ik trek alleen conclusies als ik het
hele verhaal heb gehoord. Niemand hier heeft het hele verhaal gehoord dus niemand
kan een conclusie trekken. Ik zou persoonlijk nooit bij willem langsgaan maar ok.

Hoor en wederhoor zo werkt het ook in de pers. Heeft iemand het verhaal van Willem gehoord?
Weet iemand hier de precieze afspraak?
Heeft iemand hier koopcontract gezien?

Wat ik uit TS verhaal kan opmaken is dat hij een technisch en motorisch niet in goede staat
zijnde barrel heeft gekocht die sowieso een WOK melding waardig is.
Hoe de koop tot stand is gekomen en wat er allemaal bij betrokken was en wat de afspraken
waren dat weet ik niet. Jij ook niet, niemand hier trouwens, behalve TS en Willem.

Zoals ik al zei, er is geen andere dringende reden om akkoord te gaan met het geleverd werk,
aangezien het niet de laatste motor in NL/Europa betreft, en ook niet een zeldzame collectable.
De reden waarom TS ermee akkoord gaat is voor hem duidelijk. Velen hier zijn het er niet
mee eens, maar zij weten ook niet wat er eventueel meer speelt. Zij zouden ander stappen hebben
ondernomen, maar zij kennen ook niet het heel verhaal.

Hier een voorbeeld van iemand die het ook niet eens was met de staat van zijn Ducati, heeft
alle middelen ingezet, en heeft het vrij rap opgelost gekregen. Bij dit verhaal is er hoor en
wederhoor gepleegd, waardoor ik een conclusie kan trekken. Zaak is ook opgelost.
http://kassa.vara.nl/media/367740

In de wereld waar ik in leef en de rest van NL trouwens, werkt het namelijk zo.
Als je particulier iets koopt van een particulier en je hebt je onderzoek niet verricht dan
kan je het daarna schudden. Heel simpel. Als je als particulier iets bij een bedrijf koopt,
en het e.e.a. blijkt niet te kloppen, met wat er overeengekomen is in koopcontract,
dan kan je bedrijf in gelegenheid stellen om het te verhelpen of koop ontbinden. Of
akkoord gaan. :/

Stelt TS Willem in staat om lekkage te verhelpen, nee TS doet het zelf (met pakking van willem,
als motor daarna vastloopt is het willems of TS schuld??????).
Stelt TS Willem in staat om rem te verhelpen? Nee TS laat zich afwimpelen, en neemt niet de te
ondernemen stappen die gebruikelijk zijn nadat je wordt afgewimpeld door een bedrijf.
Neemt TS stappen om koop te ontbinden? Nee TS gaat akkoord en gaat het zelf allemaal doen.

En dat is feitelijk wat er is gebeurd. Niet meer niet minder. Weet ik of jij de precieze motivatie
waarom TS zich heeft laten afwimpelen? Zou het zo kunnen zijn dat TS volgens afspraak en
koopcontract helemaal niet sterk in de zaak staat?

Allemaal kritische vragen waar er geen antwoord op is gegeven.
Maar TS komt hier wel nobel mensen waarschuwen voor willem. Al dan niet terecht, maar dat
laat ik even in het midden. Alleen als je iemand komt affakkelen zou het wel leuk zijn als je
het gehele verhaal vertelt, niet alleen wat in je straatje past. Als de zaak voor zou komen,
dan zou de rechter ook vragen naar prijs, afspraken, koopcontract. TS wenst dat niet te
verhelderen.

TS blijft met de motor en alle gebreken, en gaat dus in feite akkoord met door willem geleverd werk.
Waarom TS daarvoor kiest, dat is voor hem duidelijk. Velen hier zijn het er niet mee eens.
Tot nu toe hebben noch jij of ik het hele verhaal gehoord. Derhalve ben ik wat terughoudender
met conclusies trekken.

Veel genuanceerder dan dit kan ik mijn kijk op de zaak ook niet geven.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik kritische vragen stel, die blijkbaar onbeantwoord zijn gebleven.
Wat de reden daarvan is dat mag een ieder zelf interpreteren.

TS gaat met geleverde werk akkoord (geen stappen ondernemen staat gelijk
aan akkoord gaan, praktisch en wettelijk) om wat voor reden dan ook.
Wat een ieder weer op hun eigen manier mag interpreteren.

Ik loop niet als een schaap elke trend achterna, en ik trek alleen conclusies als ik het
hele verhaal heb gehoord. Niemand hier heeft het hele verhaal gehoord dus niemand
kan een conclusie trekken. Ik zou persoonlijk nooit bij willem langsgaan maar ok.

Hoor en wederhoor zo werkt het ook in de pers. Heeft iemand het verhaal van Willem gehoord?
Weet iemand hier de precieze afspraak?
Heeft iemand hier koopcontract gezien?

Wat ik uit TS verhaal kan opmaken is dat hij een technisch en motorisch niet in goede staat
zijnde barrel heeft gekocht die sowieso een WOK melding waardig is.
Hoe de koop tot stand is gekomen en wat er allemaal bij betrokken was en wat de afspraken
waren dat weet ik niet. Jij ook niet, niemand hier trouwens, behalve TS en Willem.

Zoals ik al zei, er is geen andere dringende reden om akkoord te gaan met het geleverd werk,
aangezien het niet de laatste motor in NL/Europa betreft, en ook niet een zeldzame collectable.
De reden waarom TS ermee akkoord gaat is voor hem duidelijk. Velen hier zijn het er niet
mee eens, maar zij weten ook niet wat er eventueel meer speelt. Zij zouden ander stappen hebben
ondernomen, maar zij kennen ook niet het heel verhaal.

Hier een voorbeeld van iemand die het ook niet eens was met de staat van zijn Ducati, heeft
alle middelen ingezet, en heeft het vrij rap opgelost gekregen. Bij dit verhaal is er hoor en
wederhoor gepleegd, waardoor ik een conclusie kan trekken. Zaak is ook opgelost.
http://kassa.vara.nl/media/367740

In de wereld waar ik in leef en de rest van NL trouwens, werkt het namelijk zo.
Als je particulier iets koopt van een particulier en je hebt je onderzoek niet verricht dan
kan je het daarna schudden. Heel simpel. Als je als particulier iets bij een bedrijf koopt,
en het e.e.a. blijkt niet te kloppen, met wat er overeengekomen is in koopcontract,
dan kan je bedrijf in gelegenheid stellen om het te verhelpen of koop ontbinden. Of
akkoord gaan. :/

Stelt TS Willem in staat om lekkage te verhelpen, nee TS doet het zelf (met pakking van willem,
als motor daarna vastloopt is het willems of TS schuld??????).
Stelt TS Willem in staat om rem te verhelpen? Nee TS laat zich afwimpelen, en neemt niet de te
ondernemen stappen die gebruikelijk zijn nadat je wordt afgewimpeld door een bedrijf.
Neemt TS stappen om koop te ontbinden? Nee TS gaat akkoord en gaat het zelf allemaal doen.

En dat is feitelijk wat er is gebeurd. Niet meer niet minder. Weet ik of jij de precieze motivatie
waarom TS zich heeft laten afwimpelen? Zou het zo kunnen zijn dat TS volgens afspraak en
koopcontract helemaal niet sterk in de zaak staat?

Allemaal kritische vragen waar er geen antwoord op is gegeven.
Maar TS komt hier wel nobel mensen waarschuwen voor willem. Al dan niet terecht, maar dat
laat ik even in het midden. Alleen als je iemand komt affakkelen zou het wel leuk zijn als je
het gehele verhaal vertelt, niet alleen wat in je straatje past. Als de zaak voor zou komen,
dan zou de rechter ook vragen naar prijs, afspraken, koopcontract. TS wenst dat niet te
verhelderen.

TS blijft met de motor en alle gebreken, en gaat dus in feite akkoord met door willem geleverd werk.
Waarom TS daarvoor kiest, dat is voor hem duidelijk. Velen hier zijn het er niet mee eens.
Tot nu toe hebben noch jij of ik het hele verhaal gehoord. Derhalve ben ik wat terughoudender
met conclusies trekken.

Veel genuanceerder dan dit kan ik mijn kijk op de zaak ook niet geven.

Herhalingen zijn geen nuances.
 
Na je zeer uitgebreide reactie te hebben gelezen begrijp ik het onderschrift onder je avatar niet helemaal.
?why so serious?
En wat de pers hier nu weer mee te maken begrijp ik niet. Ook een waardige bijdrage.
Jij verzint er een koopcontract bij, is helemaal niet van toepassing in dit geval. En Willems heeft al een poging gedaan om de lekkage te verhelpen, lees te camoufleren, met kit. Wekt meteen een hoop vertrouwen op verbetering.
Ik zou het dan ook zelf doen in plaats van te gaan lopen touwtrekken met dit "gerenomeerd" bedrijf. Als je ziet wat voor vakkennis er in deze motor voorbij komt begrijp ik de reactie heel goed, neem je verlies en zorg dat het wel goed opgelost wordt.
 
Na je zeer uitgebreide reactie te hebben gelezen begrijp ik het onderschrift onder je avatar niet helemaal.
?why so serious?
En wat de pers hier nu weer mee te maken begrijp ik niet. Ook een waardige bijdrage.
Jij verzint er een koopcontract bij, is helemaal niet van toepassing in dit geval. En Willems heeft al een poging gedaan om de lekkage te verhelpen, lees te camoufleren, met kit. Wekt meteen een hoop vertrouwen op verbetering.
Ik zou het dan ook zelf doen in plaats van te gaan lopen touwtrekken met dit "gerenomeerd" bedrijf. Als je ziet wat voor vakkennis er in deze motor voorbij komt begrijp ik de reactie heel goed, neem je verlies en zorg dat het wel goed opgelost wordt.

Ik begrijp anderzijds ook niet waarom je het zo persoonlijk speelt. ;)

Weet niet wat je niet begrijpt aangezien ik het vrij duidelijk heb uitgelegd. Hoor en wederhoor.
Zo werkt het ook in de pers. Omdat ik niet heel het verhaal heb gehoord kan ik niet gelijk een conclusie trekken. Ik probeer het gewoon feitelijk en evenwichtig te bekijken. Ik heb niet heel het verhaal dus kan niet oordelen.
Hoop dat je dat nu ook begrijpt.

Ik verzin er geen koopcontract bij, die is namelijk bij elke koop gewoon aanwezig (schriftelijk of mondeling, bij bedrijven meestal schriftelijk). Hier staan afspraken waaronder prijs, garantie etc. in. TS geeft daar geen helderheid over.
Hoop dat je dat nu ook begrijpt.

Willem heeft de reminrichting niet gewijzigd nadat TS er een opmerking over heeft gemaakt.

Ik zou koop per direct ontbinden, en geen genoegen nemen met het barrel. Er is genoeg ruimte
en mogelijkheden om z.s.m. van hoofdpijn af te zijn.

Maar ok het zou verfrissend zijn als je feitelijk ingaat op de discussie en niet alle persoonlijke dingen erbij probeert te betrekken. Wat heeft onderschrift überhaupt te maken met de discussie ??????
Het doet afbreuk aan het punt dat je probeert te maken.
 
Laatst bewerkt:
Daar zit wat in. Maar TS is allang gestopt met enige reactie en ik denk dat het beter is als wij dat ook doen. Het blijft hier anders een lange berichtenwisseling die geen feitelijke bijdrage meer levert aan het probleem. Het mondt dan uit op spijkers op laag water zoeken.
Het moet maar snel mooi weer worden, kunnen we "Life" van onze gezamenlijke hobby gaan genieten in plaats van digitaal.
Ik wens je een mooi en veilig seizoen 2017 toe.
 
Als je verder op Dave Willems' facebook pagina kijkt, zie je ook veel mooi uitgevoerd werk. De eerste, algemene indruk van deze bobber is trouwens eveneens behoorlijk smaakvol en goed doordacht, consequent gestyled, te noemen. Zou (o.a) de in elkaar geflanste voorrem een uiting kunnen zijn van onvrede met de houding van TS? (Volgens mij "hoort" er op zo'n ding geen voorrem te zitten?)
 
Als je verder op Dave Willems' facebook pagina kijkt, zie je ook veel mooi uitgevoerd werk. De eerste, algemene indruk van deze bobber is trouwens eveneens behoorlijk smaakvol en goed doordacht, consequent gestyled, te noemen. Zou (o.a) de in elkaar geflanste voorrem een uiting kunnen zijn van onvrede met de houding van TS? (Volgens mij "hoort" er op zo'n ding geen voorrem te zitten?)

Ah kijk! Toch nog een reactie van Willemsen!
 
Is Willem überhaupt wel een bedrijf? Kvk nummer aanwezig..? Anders gaat het merendeel van het ellenlange verhaal hierboven niet eens op...
 
En is het dus een bedrijf. Wat het amateuristische gefrunnik van Willems extra droevig maakt.
 
Laatst bewerkt:
Koop ontbinden en geld elders besteden is het meest voor de hand liggend. Tenzij je niet voor je rechten op kan/durft of wil komen ;)
 
Koop ontbinden en geld elders besteden is het meest voor de hand liggend. Tenzij je niet voor je rechten op kan/durft of wil komen ;)

reden waarom niet is al aangehaald : duurt ellendig lang en ondertussen kan je niet rijden (niet iedereen heeft geld teveel om er dan maar een andere motor bij te kopen ....)
 
Hoelang duurt het om het ding erheen te brengen, je geld in ontvangst te nemen en weer te gaan? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan