Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

de mijne is ook weer terug

nieuwe accu, en de vorige eigenaar had wat "modificaties"uitgevoerd.
diverse gaten in het luchtfilter huis geboord -O-

zitten weer keurig dicht met ducktape 8-)


nu nog op zoek naar een lambasonde, is ook foetsie

Zou Frits nog TDM rijden of is ie alsnog overgestapt op een 4 cylinder? ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een originele uitlaat (enterprise) liggen voor een 3VD/4TX, alleen de lippen waar hij aansluit op de voorbochten zijn niet meer helemaal lekker (maar hier zijn geloof ik reparatie kitjes voor?) verder is hij nog helemaal gaaf.

Iemand belang bij? hij hoeft niet voor veel weg, maar ophalen is wel en pre aangezien hij groot en lomp is. Ik zit in Enschede.
 
probleem gevonden *O* *O*

de bobine geeft af en toe een vonk naar het chassis ipv de bougie


Monteer dan ook meteen even nieuwe bougiekabels aan de bobines!
dan kan hij zijn spanning ook weer goed kwijt.
en de massa aansluitingen goed schoon maken.
 
Wat een drukte hier :z

Vraagje; een collega blijkt wel interesse te hebben in m'n TDM. Omdat er toch al bijna een tonnetje op staat en ie er alweer een paar jaartjes is overweeg ik zowiezo al een verse brommer aan te schaffen.
Maar wat is een beetje een aanvaardbare prijs voor een 2010 ABS 900 met 100.000 op de klok? Motor is overigens heel erg netjes, geen roest of andere narigheid, ik ben zuunig op m'n spullen :P

Groeten,
Gijs
 
Keuzestress.... Rijbewijs gehaald... en alleen maar meer gaan twijfelen wat ik wil rijden... Geen supersport (te veel plastic, te veel voorover), geen chopper (k ben geen fan van chroom/poetsen...).

Nakeds en semi-enduro's blijven eigenlijk een beetje over... Ik ben alleen bang dat een TDM te hoog is (zonder aanpassingen) voor mijn lengte.... 1.73...

Oud collega heeft er nog een staan, een 900 uit 2003... 21k kilometers... voor "weinagh"...

Zijn er hier ook kleinere medemensen aanwezig die op de 900 gewoon met de voetjes bij de grond kunnen?
 
Ik heb weliswaar een 850 en geen 900, maar met mijn 1.74 gaat dat prima. De 900 is volgens mij een tikje hoger. Ik heb één keer op een 900 gereden en ondervond daar ook geen problemen. Volgens mij zijn er ook genoeg maatregelen te nemen om die een tikje lager te krijgen. Mag dus eigenlijk geen probleem zijn!

En als je het zeker wilt weten: proefrit!
 
Zithoogte op een 900 is eenvoudig enkele cm te verlagen. Kan door aanpassing van de achtervering en/of door aanpassing van het zadel
 
1.76mtr TDM 900 geen enkel probleem.
èn redelijk korte pootjes.
 
Laatst bewerkt:
Keuzestress.... Rijbewijs gehaald... en alleen maar meer gaan twijfelen wat ik wil rijden... Geen supersport (te veel plastic, te veel voorover), geen chopper (k ben geen fan van chroom/poetsen...).

Nakeds en semi-enduro's blijven eigenlijk een beetje over... Ik ben alleen bang dat een TDM te hoog is (zonder aanpassingen) voor mijn lengte.... 1.73...

Oud collega heeft er nog een staan, een 900 uit 2003... 21k kilometers... voor "weinagh"...

Zijn er hier ook kleinere medemensen aanwezig die op de 900 gewoon met de voetjes bij de grond kunnen?

1.68 op een TDM 850 3VD is goed te doen ;) .
Geloof dat de 900 een beetje hoger is.
Maar het beste is gewoon proberen.
Eerst eens erop gaan zitten en bevalt dat,moet een proefrit geen probleem zijn :] ,lijkt me.
Succes !
 
Hallo TDM rijders,

Ik heb een vraag over de verlichting.
Welke lamp hoort wanneer te branden?
Dus groot licht, dimlicht, enz.

Het gaat om de koplamp(en) van het eerste type TDM.
 
Hallo TDM rijders,

Ik heb een vraag over de verlichting.
Welke lamp hoort wanneer te branden?
Dus groot licht, dimlicht, enz.

Het gaat om de koplamp(en) van het eerste type TDM.
Dimlicht is normaal gesproken (in Nederland) het linker licht,dat brand.
Groot licht is bij de 3VD beide lampen.
 
Behalve als je een Italiaanse import hebt. Bij italianen branden bij dimlicht beide lampen en bij grootlicht branden beide groot. De 3VD van mij had twee duplo bollen en daar heb ik toen dmv een plastic adapterring dubbel Xenon in gezet.


silberpfeil_zps2t8snzyc.jpg


Echt jammer dat dat met de 4TX niet meer mogelijk is. Dus in de 4TX het Xenon maar weer verwijderd en nu al een tijdje in afwachting van een Dubbellicht setje naar het ontwerp van Stoelmans want dubbellicht vind ik toch wel érg gaaf. Dan maar niet in Xenon 6000 Kelvin.

Inmiddels maken de Dominators zoveel herrie dat ik denk dat ze me ook wel horen :Y
 
Laatst bewerkt:
Behalve als je een Italiaanse import hebt. Bij italianen branden bij dimlicht beide lampen en bij grootlicht branden beide groot. De 3VD van mij had twee duplo bollen en daar heb ik toen dmv een plastic adapterring dubbel Xenon in gezet.


[afbeelding]

Echt jammer dat dat met de 4TX niet meer mogelijk is. Dus in de 4TX het Xenon maar weer verwijderd en nu al een tijdje in afwachting van een Dubbellicht setje naar het ontwerp van Stoelmans want dubbellicht vind ik toch wel érg gaaf. Dan maar niet in Xenon 6000 Kelvin.

Inmiddels maken de Dominators zoveel herrie dat ik denk dat ze me ook wel horen :Y

Die van mij is origineel Nederlands,maar heeft ook twee duplo's aan het branden ;).
Heb je trouwens een beschrijving,hoe je dat met die ringen gedaan hebt ?
Neem in ieder geval aan,dat het nog meer lichtopbrengst geeft,dat Xenon.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik begrijp dat het dus wettelijk gezien niet uitmaakt of beide lampen branden bij dim/groot licht.

Dan denk ik dat ik ze, vanwege hogere licht opbrengst, zo aan sluit dat ze beide branden :t
 
Het voordeel van een italianen is dat die aan beide kanten dezelfde lens hebben. Dubbel xenon in een NL fiets, dus met aan 1 kant een grootlicht lens is geen goed idee.

Dan heb je én Xenon waarmee je al moet uitkijken of je je tegenliggers niet verblindt, én je hebt hem ook nog eens in de grotlicht armatuur zitten. Daar maak je geen vrienden mee.

Ik zal eens heel diep in mijn mailarchief moeten spitten waar ik toen die adapterring vandaan heb gehaald. Als jij dubbellicht in je NL fiets hebt zitten, Judith kan het zijn dat die van jou is uitgerust met het dubbellicht setje van Stoelmans dat standaard de grootlicht lamp op iets van 60 % laat branden. Dat gaat niet werken met Xenon of LED.

Als je een armatuur hebt dat is gemaakt voor dubbellicht zal je zien dat de patronen in het glas op beide lenzen identiek is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan