Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Ze hebben echter allemaal een ding gemeen, ze zijn niet perfect. Juist dat maakt ze zo bijzonder.
Ik dacht even dat je het over mijn vrouw had :+
Ik heb ook nog een Suzuki gsx1100f, zo'n Japanse rijstkoker, groot, log, zwaar, maar wel heel erg goed en onverwoestbaar. Maar op de een of andere manier is het niet beter dan een rammelend blok dat bokt en dure onderhoudskosten en dan noemen we het 'karakter' om het goed te praten.
 
Ik rij nu 39 jaar motor en er heel veel gehad ongeacht merk en type. Heb ook geen voorkeur qua merk maar koop gewoon wat ik leuk vind op dat moment. Japanse motoren zijn prima vindt ik en nog nooit echte problemen mee gehad. Eea is ook wel wat afhankelijk hoeveel je ermee rijdt denk ik. Nu mijn tweede Ducati gekocht en hopelijk bevalt dat ons en zoniet dan kan er ook een Duitser of Japanner voor terug komen. Auto idem dito.. Merk boeit me niet echt. Heb nu toevallig mijn tweede Fiat Panda achter elkaar gekocht mede omdat de vorige goed beviel.
 
Ik heb er één overgekocht van IMITATIE hier in dit topic. Die zal er ook vast zijn probleempjes mee hebben gehad, dat heeft elke motor, zeker een italiaanse schone.
Onderhoud hem goed ! Koop je er één zonder precies te weten wat er gedaan is? proefrijden, en na de koop groot onderhoud geven.
Je weet met een tweedehands motor nooit wat je precies koopt, misschien heeft de vorige eigenaar er helemaal niks mee gehad, en heb jij de pech dat hij in elkaar draait. Misschien heeft de vorige eigenaar er net voor €5000,- aan reparatie's ingestopt en rij jij 25.000 km probleemloos.
Het is altijd een gok, wil je deze niet nemen? Koop een spikfonkelnieuwe rijstkoker 600cc uit de showroom. Kosten weinig nieuw, en dan heb je iig niet te maken met een vorige eigenaar.
Keuzes, Keuzes, Keuzes.
Veel geluk ermee *O*

Ik heb inderdaad een paar problemen gehad. Begin ging niet helemaal soepel omdat de vorige eigenaar weinig onderhoud had uitgevoerd. Eerste beurt was daarom duur, de daarop volgende beurten niets bijzonders. Heb een keer stil gestaan met de motor op de terugweg van vakantie. Kwam omdat de ECU kapot was. Staan deze ECU's helaas om bekend. Termi ECU eraan en de problemen waren over.
Verder vooral veel plezier gehad.

Moet zeggen dat ik de DUC wel mis. De BMW Adventure is mooi, maar het is geen DUC hè. Misschien toch ook de Monster eruit en dan 1 Multistrada 1200 ervoor terug.... :/
 
Ik heb inderdaad een paar problemen gehad. Begin ging niet helemaal soepel omdat de vorige eigenaar weinig onderhoud had uitgevoerd. Eerste beurt was daarom duur, de daarop volgende beurten niets bijzonders. Heb een keer stil gestaan met de motor op de terugweg van vakantie. Kwam omdat de ECU kapot was. Staan deze ECU's helaas om bekend. Termi ECU eraan en de problemen waren over.
Verder vooral veel plezier gehad.

Moet zeggen dat ik de DUC wel mis. De BMW Adventure is mooi, maar het is geen DUC hè. Misschien toch ook de Monster eruit en dan 1 Multistrada 1200 ervoor terug.... :/
Ja..Koop maar een 1200 dan kun je elders ook weer komen buurten in het 1200 topic :Y .
Eerste onderhouds kosten waren bij mijn mts1000 ook..ehhh..beetje duur en niet verwacht .Jij kent de geschiedenis inmiddels .. :)

Wat betreft mijn mts1000 hoop ik dat er voldoende ruimte blijft in het kleine motorhuisje als de 1200 Enduro er is.
Zoniet..moet ik nog ffe nadenken wat wijsheid is , Weg doen of elders stallen oid.
Wegdoen..67000 km gereden en 3 mnd geleden de grote beurt incl.nw.banden gehad twv 1100 eurootjes dus een nw. eigenaar kan er wat dat betreft zo mee wegrijden..
Alleen...Wat moet ik dan vragen voor die mts1000 ?
Rijdt prima op soms wat knipperende lampjes in het display na ;) ..Dat hoort bij het stukje karakter weet ik inmiddels...
 
Laatst bewerkt:
Toch maar eens even in dit topic rondneuzen.
Ben nu in het bezit van een GSX-R600 K4 met superbike kit, maar ik merk dat ik steeds minder ga rijden (afgelopen zomer misschien maar 4x). Ben op zoek naar een andere motor, iets meer comfort maar moet nog steeds genoeg fun bieden. Op de shortlist staan/stonden een XT660X maar ook een Dorsoduro. XT660X gaat mij denk ik vervelen (van 120 pk naar 45 pk..) en een Dorsoduro is mss een beetje te onpraktisch (plus een nette, liefst een 1200, is nog aan de prijs, en aangezien ik dit jaar een huis wil gaan kopen, kan ik het geld goed genoeg gebruiken :P).
Toen viel mijn oog op de Multistrada, volgens mij redelijk ondergewaardeerd maar eigenlijk precies wat ik zoek. Redelijk sportief (ik hou van flink sturen), genoeg vermogen en comfort.
Dus binnenkort wss naar de motorbeurs om daar eens te gaan proefzitten en te kijken naar occassions, en dan vooral een 1100S!
 
Toch maar eens even in dit topic rondneuzen.
Ben nu in het bezit van een GSX-R600 K4 met superbike kit, maar ik merk dat ik steeds minder ga rijden (afgelopen zomer misschien maar 4x). Ben op zoek naar een andere motor, iets meer comfort maar moet nog steeds genoeg fun bieden. Op de shortlist staan/stonden een XT660X maar ook een Dorsoduro. XT660X gaat mij denk ik vervelen (van 120 pk naar 45 pk..) en een Dorsoduro is mss een beetje te onpraktisch (plus een nette, liefst een 1200, is nog aan de prijs, en aangezien ik dit jaar een huis wil gaan kopen, kan ik het geld goed genoeg gebruiken :P).
Toen viel mijn oog op de Multistrada, volgens mij redelijk ondergewaardeerd maar eigenlijk precies wat ik zoek. Redelijk sportief (ik hou van flink sturen), genoeg vermogen en comfort.
Dus binnenkort wss naar de motorbeurs om daar eens te gaan proefzitten en te kijken naar occassions, en dan vooral een 1100S!

Als je het aandurft heb ik voor weinig een mooi exemplaar (1000DS) voor je. Hij staat nu bij Madracing in Noord Scharwoude in consignatie. Omdat ik zelf een Hypermotard heb gekocht staat hij nu te koop. Bij aanschaf heb ik eerst groot onderhoud gepleegd en hij staat er nu netjes bij. Wel goed gebruikt (125.000km gedraait) en afgelopen moezeltoer leuk kunnen spelen met wat supersport motoren. Die komen er niet langs in die omgeving.
 
Ik moet eerst eens proefzitten e.d. :P En mijn huidige motor moet ik eerst kwijt.
Maar 125.000, dat is een beste km-stand :P dat draaien de meeste Jappen niet eens in hun leven!
 
Ik heb bewust een 1000 gekocht vanwege de droge koppeling. Dat hoort er toch een beetje bij. Ze zijn ook wat goedkoper dan de 1100.
 
Ik moet eerst eens proefzitten e.d. :P En mijn huidige motor moet ik eerst kwijt.
Maar 125.000, dat is een beste km-stand :P dat draaien de meeste Jappen niet eens in hun leven!
Met goed onderhoud kan de mts 1000 dat wel. Ken er nog wel wat met meer dan 100.000 km gereden.
 
Ik heb bewust een 1000 gekocht vanwege de droge koppeling. Dat hoort er toch een beetje bij. Ze zijn ook wat goedkoper dan de 1100.
De 1100 rijdt ook wat anders dan de 1000. De 1000 is wat meer spartaans. En de droge koppeling uiteraard. Ik vindt de 1000 een fijne motor om mee te rijden. Maar gezien het feit dat mijn vrouw meestal meegaat en we meer buitenland ritten doen dan hier en ik meer comfort en vermogen wou heb ik de mts 1200 Enduro erbij gekocht.
 
Ik heb bewust een 1000 gekocht vanwege de droge koppeling. Dat hoort er toch een beetje bij. Ze zijn ook wat goedkoper dan de 1100.
Ben me er een beetje in aan het verdiepen, en lees net pas dat de 1100 een 'normale' natte koppeling heeft. Vind zo'n droge koppeling wel erg vet.
Rijdt een 1100 heel veel anders (en daarmee bedoel ik eigenlijk, is de 1000 merkbaar langzamer door het minder aantal PK's). Ik zou sowieso dan de versie willen die Öhlins afgeveerd is.
Edit:
Lees net dat het PK verschil eigenlijk nihil is, dacht dat het meer was
Multistrada.net :: Wiki :: Model Changes 1000 And 1100
Edit2:
Dat maakt de keuze al een stuk groter, ik staarde me eerst blind op de 1100,maar een 1000 is dan eigenlijk niet eens zo heel verkeerd. Veel meer keuze
 
Laatst bewerkt:
De 1100 is een betere 1000 alleen wat minder spannend.

Dat heb ik wel eens iemand van de multiclub horen zeggen,en ik denk dat hij dat goed omschreven hebt.

De mijne is ook te koop een rode 1000 met 45000 op de klok plus div accesoires.

Gr. Hans
 
Ik heb ooit (2007)een nieuwe 1100S gekocht, achteraf had ik graag/liever een 1000S gehad vanwege de.....juist ja de droge koppeling.

Maar goed de 1000 was in 2007 niet meer nieuw leverbaar.
 
Verschil in meer of minder vermogen is niet te merken trouwens. M'n motormaatje had een 1000 waar op ik weleens kon rijden en hij op m'n 1100S.
 
Ik ben vorig jaar overgestapt van een 916 naar een MTS 1100. Zeker geen spijt gehad!

Heb op zowel een 1000 als een 1100 proefgereden en uiteindelijk toch gekozen voor een 1100.
Vond deze prettiger rijden, zeker bij rotondes ect is de motor stuk vloeiender. Minder `aan uit` effect. Persoonlijk vond ik de meerprijs wel waard.
 
Mijn gevoel was juist andersom. Ik denk dat het meer met de staat van het onderhoud van doen heeft. Fiets die net een grote beurt heeft gehad zal wat beter rijden dan een met een wat achterstallig onderhoud. Durf er pas echt wat over te zeggen als ik een nette 1100 heb geredrn.

Die van mij is zo heerlijk soepel, kon niet geloven dat sommige mensen de Multi als bokkig ervaren.
 
Vraagje!

Ik ben bezig met het (laten) re-mappen van m'n multistrada 1000 2004 met open uitlaten en aangepaste luchtfilter box.

In eerste instantie wilde ik een Ducati performance map inladen d.m.v. TuneEcu.
Helaas bleek ik een te oude ECU te hebben waardoor ik de ECU niet kon re-mappen. (wel andere dingen zoals service melding verwijderen)

Ik had besloten om naar ene Mike te gaan die professioneel op de testbank m'n mts kon afstellen. Maar helaas! Met zijn software had hij het zelfde probleem!

Uiteindelijk Biggelaar gebeld en riep meteen; Oh dan zal je wel de HW103 ECU hebben!(klopt) Die kunnen wij wel afstellen, maar ze geven vaak kuren. Beter en HW610 op de kop tikken en die af (laten) stellen.
Daarna nog even verder gevraagd: elke HW610 is goed, maar je moet de multistrada software inladen. En dat kunnen wij, riep hij.

Ik durfde niet verder te vragen omdat hij me al zo goed geholpen had, en hij was drukjes.

Laat toevallig een vriend van me een HW610 ECU hebben liggen van een Hyperstrada.

Mijn vraag is uiteindelijk:

Wat bedoelde hij met "Multistrada software inladen" is dat puur de map inladen? Of is dat toch iets anders?

Eén van jullie hier ervaring mee?
 
Lacsap: Heb je morgen in die MV stand verse koffie en een koekie voor me? :?
 
De 1100 is een betere 1000 alleen wat minder spannend.

Dat heb ik wel eens iemand van de multiclub horen zeggen,en ik denk dat hij dat goed omschreven hebt.

De mijne is ook te koop een rode 1000 met 45000 op de klok plus div accesoires.

Gr. Hans

Hoezo is jouw 1000DS te koop Hans / Duc59
 
Terug
Bovenaan Onderaan