Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Nou, ik vond het echt moeilijk hoor! Niet alle oefeningen, het meeste ging goed, maar het achtje en de langzame slalom, manman...
 
Avb is ook erg leerzaam, begrijp ons allen niet verkeerd. het is natuurlijk machtig mooi om een motor in bedwang te hebben en te 'vertellen' wat je wil dat-ie doet, en dat dat dan ook nog gebeurt. het is natuurlijk nieuw: een motor onder je kont, die sneller gaat dan de brommer uit je jeugd. wennen aan het gedrag van het ding, de rijwind, al dat soort dingen. en dan moet je ook nog eens dat ding onder je vandaan duwen! met de angst in je donder dat je omvalt. en ook allerlei gekke bewegingen maken die iemand ergens achter een bureau heeft verzonnen (ga ik even van uit)...

maar zeg nou zelf: je rijdt toch liever dan dat je een halve middag boggies loopt te draaien (tenzij je Motogymkhana-freak bent, natuurlijk)? mijn instructeur vond het ook niet leuk om eerst AVB te geven en pas daarna AVD. maar zie: hij is 'om': hij presteert niet onverdienstelijk in het Motogymkhana-gebeuren, wat in feite 'AVB on steroids' is.

:]
 
maar zeg nou zelf: je rijdt toch liever dan dat je een halve middag boggies loopt te draaien

Ik vond het allebei heerlijk om te doen tijdens les.

Nou moet ik zeggen, ze wisselden ze het bij ons dan ook wel af, d.w.z. we begonnen al voorzichtig met AVD toen we nog niet klaar waren met AVB. Dat schijnt niet overal zo te zijn. Maar ik kan me herinneren dat het me wel hielp om meteen bij het AVD'en te merken hoe veel prettiger, relaxter en gewoon vetter het rijdt als je bewust de eerder geleerde AVB ook echt in praktijk brengt. Geen klachten van je instructeur meer over gereden vraagtekenbochten maar complimenten over je controle. Leuk toch?! :)

Ik wil ook nog eens ghymkana gaan doen, ik vind 't prachtig.
 
Nadat ik gezakt was voor mijn avb, hebben we de lessen inderdaad anders ingedeeld. Eerst 3 kwartier rijden en dan 3 kwartier die *&^-pionnen! _O-
 
wij wisselden ook wel af, hoor. vaak was het eerste uur AVB en daarna nog een rondje van een half uur door Hilversum e.o.
ik denk dat je met een mix van AVB en AVD het beide sneller oppikt, doordat je AVB op verschillende snelheden uitvoert.

Moto-G is inderdaad mooi om te zien. maar ik zie het mezelf eerlijk gezegd niet doen. en daar is niks mis mee :)
 
Ja het is meer de druk dat je alles perfect wilt hebben althans ik....En als het niet lukt is het gewoon frustrerend...Verder sommige oefeningen zijn leuker dan andere haha!
 
Moto-G is inderdaad mooi om te zien. maar ik zie het mezelf eerlijk gezegd niet doen. en daar is niks mis mee :)

Ik zie het mezelf pas doen als ik een motor heb die best een paar keer flink mag vallen :) Hopelijk binnenkort, als ik mijn FJR 1300 heb, want die hoef ik niet zelf te betalen (doet de baas) dus dan heb ik eindelijk geld voor een leuk afraggertje ernaast :]
 
Ja het is meer de druk dat je alles perfect wilt hebben althans ik....En als het niet lukt is het gewoon frustrerend...Verder sommige oefeningen zijn leuker dan andere haha!

Ik vond de korte slalom lekker omdat dat omgooien ("flicken") zo lekker is, en het achtje omdat je dat achter elkaar door kon blijven doen.
 
De eigen verklaring heb ik bij het beginnen van de rijlessen op de rijschool ingevuld, zat in het pakket inbegrepen :)

Mijn instructeur wilde al het examen inplannen, heb het afgewezen omdat ik voor mijn gevoel nog te onzeker rij. Daarnaast wil ik het brillenprobleem opgelost hebben, het rijden op de snelweg met open vizier is echt geen pretje. :N
 
Ja dat ga ik ook zeker doen, dan pak ik mn Airoh Pit One XR Power mee :Y al zit daar nog geen pinlock vizier in. Maar misschien dat ik wat kan vinden op de motorbeurs :D
 
Wanneer ga je naar de Motorbeurs Dutch_Dress? Zit te twijfelen om ook te gaan ben nog nooit naar een Motor Beurs geweest...meer de Tattoo Beursen hihi. Mischien dat ik Vrijdag ga...
 
als mijn printer mee wil werken ga ik morgen even kijken, ben namelijk op zoek naar een goeie, opvallende motorjas. ik heb via i-net een toegangskaart gekocht, maar de inkt in mijn printer is een beetje uitgedroogd, dus wat er uit rolt is onleesbaar.
 
Zaterdag een dagje slenteren op de motorbeurs, even het carnaval ontvluchten :+ . Hier ook printerloos, lang leven het werk _O- Ik heb kaartjes via MotorKledingCenter gekocht, netjes op mail gehad.

Denk dat een plakviziertje in mn leshelm ook niet verkeerd zal zijn, maar ik ga volgende keer eerst eens proberen met mn goede helm.
 
Net halve dag vrij genomen voor as Vrijdag dan wil ik toch die Motor Beurs gaan bekijken hihi! Ben nu op zoek wie van mijn vrienden / kennis etc mee willen en anders ga ik sowieso alleen desnoods wil toch x mee maken ...Is het wel veilig genoeg om je auto te parkeren? Las ergens dat er wel vaak ingebroken was + ruiten ingeslagen enzo..Anders pak ik wel de trein..
 
Wij gaan met de auto, parkeren bij Vredenburg en pakken daar de bus. Bij het parkeerkaartje zitten 4 retourtjes inbegrepen.
 
Ok cool! Ik heb iem gevonden die mee wilt haha dus ga Vrijdag mr dan met Trein mischien daar nog biertje drinken gezellig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan