Ducati Monster modellen v.a. 2009 "DE NUOVO MOSTRO" deel 6

Da's goed om te lezen!
Ik overweeg om dezelfde te kopen voor m'n R!
Jammer dat er geen QS in de originele accessoirelijst van Ducati staat.
Klapt dat nog een beetje in de uitlaat? *D

Dan kunnen we wel groeps korting gaan vragen _O- _O- _O-
Ik zat er ook naar te kijken namelijk.
 
@Boosterke @iQSE
Aha, het kan dus werken :9~, ik ben reuze benieuwd naar:
- Foto waarop we kunnen zien hoe/waar de sensor gemonteerd is
- Hoe vast heb je de sensor gedraaid?
- Printscreens van de instellingen iQSE App

Ik kijk uit naar je info :t
 
Laatst bewerkt:
@rvw30
Met een beetje handigheid prima zelf te doen, kabelboom blijft origineel, ik ben benieuwd naar de tips & trics van Boosterke
 
@Boosterke @iQSE
Aha, het kan dus werken :9~, ik ben reuze benieuwd naar:
- Foto waarop we kunnen zien hoe/waar de sensor gemonteerd is
- Hoe vast heb je de sensor gedraaid?
- Printscreens van de instellingen iQSE App

Ik kijk uit naar je info :t
Ben ik ook benieuwd naar!
 
Op de website staat best heel wat info, alleen zie niet de 1200R er tussen staan als plug & play

Quick Shifter easy (iQSE) by HealTech Electronics Ltd.
full

full


full
 
hey sorry maar mijn pc is gecrasht ben even via een andere pc bezig maar zag een mailtje over dit topic verschijnen

heb zelf het voordeel dat ik healtech ook verdeel dus was intressant om te proberen

zal van de week foto's maken maar tis ongeveer hetzelfde plaats als bij de S

draden zijn plug and play

de sensor zit niet zo vast

op de standaard instellingen werkt het al perfect , maar ga binnenkort een ecu flash laten doen en ineens op de testbank iets laten finetunen
 
hey sorry maar mijn pc is gecrasht ben even via een andere pc bezig maar zag een mailtje over dit topic verschijnen

heb zelf het voordeel dat ik healtech ook verdeel dus was intressant om te proberen

zal van de week foto's maken maar tis ongeveer hetzelfde plaats als bij de S

draden zijn plug and play

de sensor zit niet zo vast

op de standaard instellingen werkt het al perfect , maar ga binnenkort een ecu flash laten doen en ineens op de testbank iets laten finetunen

Ik wacht geduldig af .... ;) ;) ;)
 
Even een tip; als medewerker van Uitlaatstore ben ik bezig geweest met het toevoegen van Dayco distributieriemen, oa voor de Monster 1100. We hebben er inmiddels al een aantal sets van verkocht en die zijn ook al gemonteerd. Ze zijn meer dan de helft goedkoper dan de Ducati riemen, zie;
Distributieriem Dayco Ducati
 
Laatst bewerkt:
Monster eigenaars, ik ben Ed en na een lange afwezigheid weer terug op het forum. Op dit moment nog in het bezit van een MV Agusta brutale 750 maar waarschijnlijk vanaf donderdag wordt dat een Monster 1100s.
 
Laatst bewerkt:
Monster eigenaars, ik ben Ed en na een lange afwezigheid weer terug op het forum. Op dit moment nog in het bezit van een MV Agusta brutale 750 maar waarschijnlijk vanaf donderdag wordt dat een Monster 1100s.

Ben benieuwd naar de foto's.
Succes alvast
 
Monster eigenaars, ik ben Ed en na een lange afwezigheid weer terug op het forum. Op dit moment nog in het bezit van een MV Agusta brutale 750 maar waarschijnlijk vanaf donderdag wordt dat een Monster 1100s.
Gefeliciteerd.

De Brutale is ook een mooie fiets :)
 
hey sorry maar mijn pc is gecrasht ben even via een andere pc bezig maar zag een mailtje over dit topic verschijnen

heb zelf het voordeel dat ik healtech ook verdeel dus was intressant om te proberen

zal van de week foto's maken maar tis ongeveer hetzelfde plaats als bij de S

draden zijn plug and play

de sensor zit niet zo vast

op de standaard instellingen werkt het al perfect , maar ga binnenkort een ecu flash laten doen en ineens op de testbank iets laten finetunen
Ik ben erg benieuwd!
Heb gisteren de IQSE besteld voor mijn 1200R.
Ik hoor erg wisselende ervaringen over hoe 'plug&play' de set echt is, dus twijfel of ik de montage zelf wil doen of dat ik het ga uitbesteden...
Kun je de foto's posten Boosterke?
En wat bedoel je met dat de sensor niet zo vast zit?
 
Ik ben erg benieuwd!
Heb gisteren de IQSE besteld voor mijn 1200R.
Ik hoor erg wisselende ervaringen over hoe 'plug&play' de set echt is, dus twijfel of ik de montage zelf wil doen of dat ik het ga uitbesteden...
Kun je de foto's posten Boosterke?
En wat bedoel je met dat de sensor niet zo vast zit?

Gisteren met de monteur van ZB gesproken mbt Quickshifter, die van de nieuwe 1200S past niet op de R.
Hij gaf aan dat je inderdaad naar de IQSE moet en dat dit een goed ding is. Ook ik ben benieuwd en wacht met spanning de foto's af en de ervaring.
 
Hoi allen,
daar ik al een tijdje sukkel met een licht zwetend voor rem reservoir,gisteren even de tijd genomen om het reservoir open te doen en met een keukenpapiertje beetje vloeistof uitgezogen.
Vond voor mezelf dat het reservoir misschien iets te vol zat.
Dekseltje en zwart rubber membraam nog eens netjes gereinigd om nadien alles mooi terug dicht te maken.Nu maar hopen dat alles ook mooi dicht blijft.
Vroeg me wel af omdat ik ook al wat af gegoogled had ,als er in mijn Monster 796Abs zo geen witte afdekplaat hoort te zitten zoals op sommige motorfietsen tussen deksel en membraam?
zoals in foto hieronder?

 
Hoi allen,
daar ik al een tijdje sukkel met een licht zwetend voor rem reservoir,gisteren even de tijd genomen om het reservoir open te doen en met een keukenpapiertje beetje vloeistof uitgezogen.
Vond voor mezelf dat het reservoir misschien iets te vol zat.
Dekseltje en zwart rubber membraam nog eens netjes gereinigd om nadien alles mooi terug dicht te maken.Nu maar hopen dat alles ook mooi dicht blijft.
Vroeg me wel af omdat ik ook al wat af gegoogled had ,als er in mijn Monster 796Abs zo geen witte afdekplaat hoort te zitten zoals op sommige motorfietsen tussen deksel en membraam?
zoals in foto hieronder?

[~[url="http://i128.photobucket.com/albums/p179/Cabrio_2006/100_2191_FrontReservoir_RemoveDiaphragmPlate_zpsab9u3rog.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ik heb wel vaker gezien dat motorbedrijven ze veel te vol afvullen. Bij mijn Monster waren ze ook helemaal tot het randje toe gevuld. Lekkage schijnt wel eens voor te komen daar, een paar pagina's terug ook al iets over geweest.

Dat witte plaatje heb ik ook nog niet eerder gezien, die is vrijwel altijd zwart. Maar hier geld als het past dan past het. Wellicht dat hij nu niet meer lekt als hij wat minder vol zit.
 
Vandaag een proefrit gemaakt op een 1100. Desondanks het heerlijke weer genoten van de duc. Heerlijk koppel en wat is het een compacte motor.
Zijn er nog dingen waar ik extra moet op letten ( behalve onderhoud)
 
Monster 1100 is redelijk bulletproof, gewoon op de standaard zaken letten als banden, ketting, vering, schade etc. Let verder goed op de droge koppeling, deze moet uiteraard wat geluid maken maar is het te veel kun je op een nieuwe koppeling rekenen (+-500€). Onderhoudshistorie graag erbij, anders kun je gelijk een grote beurt laten doen (kleppen+riemen). Verder houd hij van een frisse accu, anders start hij slecht.

De 1100 is verder een redelijk basic motor, niet veel meer dan een tank en twee wielen, dus er kan ook niet zo veel kapot gaan.
 
Hi!
Ik ben nieuw in dit topic, maar misschien toch leuk om me even voor te stellen, aangezien ik volgende week mijn monster 1200 kan ophalen!
Hiervoor reed ik een GSXR600 L0 en een GSR600.
Ben afgestudeerd bij de importeur, dus ben altijd wel een beetje gebonden aan het merk :)

Meteen een vraagje, ik ben op zoek naar een (betaalbare) kentekenplaat houder voor onder de kont. De originele van Ducati is vrij prijzig (460,-). Weet iemand een goed alternatief?

Groet,
Chris
 
Hi!
Ik ben nieuw in dit topic, maar misschien toch leuk om me even voor te stellen, aangezien ik volgende week mijn monster 1200 kan ophalen!
Hiervoor reed ik een GSXR600 L0 en een GSR600.
Ben afgestudeerd bij de importeur, dus ben altijd wel een beetje gebonden aan het merk :)

Meteen een vraagje, ik ben op zoek naar een (betaalbare) kentekenplaat houder voor onder de kont. De originele van Ducati is vrij prijzig (460,-). Weet iemand een goed alternatief?

Groet,
Chris
Welkom, en goede keus!
Kijk eens bij Evotech en R&G, kost minder dan de helft en is prima spul!
 
Terug
Bovenaan Onderaan