Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Roest zal op zich het probleem niet zijn.
Ik heb zelf het filter (dat misschien zelfs nog de originele is) vorig jaar in de ultrasoon gegooid. Daarna ingespoten met WD40, zodat kleine stofdeeltjes makkelijker in het filter blijven kleven. Het schuimrubber voor de luchtafdichting was verpulverd, dus ik heb zelf een afdichtring van permatex (siliconen pakking) gemaakt. Zie hier.

Ik ben best kritisch met onderhoud, maar de motor loopt nog steeds als een zonnetje dus ik zie geen reden het filter te vervangen.
Probeer ook zuinig te zijn, maar voor 15 euro zou ik daar geen moeite in stoppen.

Buy Delo Air Filter | Louis Motorcycle & Leisure
Ja voor €15 ga ik het inderdaad niet laten, ik dacht dat ze €70 zouden kosten zoals hier van K&N.

Bedankt voor de link :t, had zelf al bij louis gekeken maar had 'm niet gezien.

Zodra het blok weer loopt en de motor weer mooi rijdt, ga ik 'm weer in topstaat brengen en houden. Bandjes, remmen, alle vloeistoffen etc.. allemaal vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Heb net de ketting ingevet met 10w40 en een kwast van de action :-). 5 minuten werk, maar de velg wordt sowieso vies.

Heb in iedergeval de Loobman besteld net, dus ben benieuwd waneer hij binnen is.

Betreft montage, hoelang duurt dat ? en hoe moeilijk.

Niet moeilijk en duurt ook niet lang. Ik heb zelf een beugeltje gemaakt want het montagepunt van de kettingbeschermer zit precies op de goede plek.

large
 
Volgens mij heb ik nog wel ergens een ijzeren plaatje liggen die ik kan ombuigen en draadtappen / uitboren voor bout en moer.

Waar heb jij dat pompje zitten trouwens ?
 
Gisteren toch even langs een motorzaak geweest.
Het ligt echt niet aan de balhoofd maar aan mijn banden.
Achterband zitten haarscheurtjes in en is van 2006.
Voorband zitten bulten op en is van 2005.
Dus.... ik ga voor banden sparen :')..

Nou, dit verklaart echt een hoop _O-

Die voorband is 12 jaar oud :o ;(

Dan heb je nog geluk gehad dat je geen klapband heb gehad... Mijn achterband was 6 jaar oud en had kleine haarscheurtjes erin. Toen ik hem vervangen had voor een nieuwe reed dat toch wel een heel stuk soepeler _O-
 
Volgens mij heb ik nog wel ergens een ijzeren plaatje liggen die ik kan ombuigen en draadtappen / uitboren voor bout en moer.

Waar heb jij dat pompje zitten trouwens ?

large


Ik heb nog de oude versie maar dat maakt niet uit. Als er een passagier mee gaat draai ik hem wat naar binnen zodat deze hem niet beschadigd met de voet.
Ideaal ding en ik denk de beste aankoop die ik voor mijn gs heb gedaan. Ketting smeren is letterlijk 3 seconden werk en die paar druppels motorolie kosten bijna niets.


Gisteren toch even langs een motorzaak geweest.
Het ligt echt niet aan de balhoofd maar aan mijn banden.
Achterband zitten haarscheurtjes in en is van 2006.
Voorband zitten bulten op en is van 2005.
Dus.... ik ga voor banden sparen :')..

Misschien dat Bassie nog wat banden met een mooie prijs heeft liggen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi systeem die Loobman. Binnenkort even bestellen.

Afgelopen weekend de carbs schoongemaakt, waren nog verbazingwekkend schoon. Zaten wel een grotere sproeiers in, die vervangen voor een 125, ben benieuwd hoe die nu loopt.

Helaas krijg ik nu bijna niet meer het luchtfilterhuis op z'n plek. En kan ik dus de carbs moeilijk in de inlaatrubbers schuiven. Hoe loopt het elektra en de benzineslangen langs jullie filterhuis? Volgens mij zit het bij mij niet meer op de originele manier..
 
Mooi systeem die Loobman. Binnenkort even bestellen.

Afgelopen weekend de carbs schoongemaakt, waren nog verbazingwekkend schoon. Zaten wel een grotere sproeiers in, die vervangen voor een 125, ben benieuwd hoe die nu loopt.

Helaas krijg ik nu bijna niet meer het luchtfilterhuis op z'n plek. En kan ik dus de carbs moeilijk in de inlaatrubbers schuiven. Hoe loopt het elektra en de benzineslangen langs jullie filterhuis? Volgens mij zit het bij mij niet meer op de originele manier..


Welke maat sproeiers had je erin zitten? En waren die niet nodig voor je uitlaat? Anders heb ik misschien wel interesse in die sproeiers. Ik hoop binnenkort een andere uitlaat erop te zetten en ben dan waarschijnlijk toe aan grotere sproeiers. :)

Over de bekabeling kan ik niet zoveel zeggen, het meeste loopt langs het frame en onder het luchtfilterhuis door volgens mij.
 
Gisteren toch even langs een motorzaak geweest.
Het ligt echt niet aan de balhoofd maar aan mijn banden.
Achterband zitten haarscheurtjes in en is van 2006.
Voorband zitten bulten op en is van 2005.
Dus.... ik ga voor banden sparen :')..

Vroeger hadden we zo'n regeltje (bravo) dat je de banden moet checken voor je wegrijdt. Daarnaast, oude banden zijn een risico (caravanbanden moeten na 10 jaar vervangen worden). Ze worden hard waardoor de grip minder wordt en de kans op een klapband toeneemt.

Geen wonder dat je er geen bochtjes mee durfde maken en gelukkig dat je niet 2 uur op die motor bent gaan rijden.....



Ik gebruik al jaren een OSCO voor het smeren van de ketting. Volledig mechanisch, je moet alleen niet vergeten na het tanken de plunjer van het pompje uit te trekken.
 
[afbeelding]

Ik heb nog de oude versie maar dat maakt niet uit. Als er een passagier mee gaat draai ik hem wat naar binnen zodat deze hem niet beschadigd met de voet.
Ideaal ding en ik denk de beste aankoop die ik voor mijn gs heb gedaan. Ketting smeren is letterlijk 3 seconden werk en die paar druppels motorolie kosten bijna niets.Misschien dat Bassie nog wat banden met een mooie prijs heeft liggen.

Een mens is een kortingsdier, 3 halen 2 betalen, dus meteen maar 3 besteld :+



Vroeger hadden we zo'n regeltje (bravo) dat je de banden moet checken voor je wegrijdt. Daarnaast, oude banden zijn een risico (caravanbanden moeten na 10 jaar vervangen worden).

vroeger? dit is mij er met rijles, een dik jaar geleden, ook duidelijk verteld
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je eigenlijk aan het pompje? Ik heb er ook één bij m'n ketting zitten, maar volgens mij doet ie het toch niet automatisch.

Kan net zo goed even met een spuitbusje de boel smeren.

De loobman is geen automatisch systeem, je moet hem elk x kilometer even handmatig in knijpen of indrukken. Je hebt het over max 3 seconden werk dat je bij elke tankbeurt even moet doen. Een spuitbus pakken duurt net zo lang, dan moet je het nog op je ketting zien te krijgen en heb ik het nog niet gehad over de prijs en de plakkerige bende.

Tenzij je de loobman niet in het zicht wil hebben is er geen reden om er geen een aan te schaffen. Het is absoluut rendabel. Je betaald de prijs voor 2 spuitbussen kettingvet waarna je deze nooit meer hoeft te kopen en je ketting gaat ook nog eens langer mee. Heb ik het nog niet eens gehad over het gebruiksgemak.
Met de hand vet op je ketting spuiten is simpelweg duur en onhandig.
 
Zou een versnellingbak olie in de Loobman wat zijn ? Is lekker dik, dus zou in theorie beter moeten blijven zitten.

Vanmiddag gewoon met een kwast het tandwiel licht ingevet zoals de loobman zou doen.

Hoorde van mijn collega dat hij zijn ketting elke 250km inspuit, iets wat ik nooit deed.

Komende weekend sws even een klein flesje ( 100ML ) bij de brommer boer halen. Hoef ik niet te kloten met een kwast die ik gebruik om velgen schoon te maken.
 
Laatst bewerkt:
Zou een versnellingbak olie in de Loobman wat zijn ? Is lekker dik, dus zou in theorie beter moeten blijven zitten.

Vanmiddag gewoon met een kwast het tandwiel licht ingevet zoals de loobman zou doen.

Hoorde van mijn collega dat hij zijn ketting elke 250km inspuit, iets wat ik nooit deed.

Komende weekend sws even een klein flesje ( 100ML ) bij de brommer boer halen. Hoef ik niet te kloten met een kwast die ik gebruik om velgen schoon te maken.
Ik gebruik de osco ook iedere tankbeurt. Ik heb speciale olie die in een kettingsmeersysteem hoort maar er zijn ook mensen die kettingzaag olie gebruiken. En zelfs afgewerkte motorolie.
 
Ik gebruikte aan het begin dikkere motorolie en later gevuld met de normale 10w40 die ook in het blok gaat omdat ik de dikkere olie niet bij de hand had. Ik heb geen verschil gemerkt dus sindsdien gewoon 10w40. Misschien dat er nog verschil is met echt plakkerige olie zoals kettingzaagolie maar waarom moeilijk doen. 10w40 doet wat het moet doen en dat heb je toch al liggen.

Op de rode gs zit nog geen loobman en die smeer ik nu met een injectienaald.
 
Ik gebruik de osco ook iedere tankbeurt. Ik heb speciale olie die in een kettingsmeersysteem hoort maar er zijn ook mensen die kettingzaag olie gebruiken. En zelfs afgewerkte motorolie.

Represent! Gaat al 10k kilometer goed :Y
 
Ik heb nog een liter 2takt olie staan, dit is te dun zeker?

Edit:

Ik gebruik de osco ook iedere tankbeurt. Ik heb speciale olie die in een kettingsmeersysteem hoort maar er zijn ook mensen die kettingzaag olie gebruiken. En zelfs afgewerkte motorolie.

Kettingzaagolie == 2takt olie toch? :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf geen fan van het gebruik van afgewerkte motorolie vanwege de carcinogene stoffen die daarin zitten. Dat moet je imho gewoon naar het chemisch afval brengen. Schone motorolie daarentegen heeft een vrij lage toxiciteit. De besparing die je bereikt met gebruikte motorolie is ook verwaarloosbaar.
 
Welke maat sproeiers had je erin zitten? En waren die niet nodig voor je uitlaat? Anders heb ik misschien wel interesse in die sproeiers. Ik hoop binnenkort een andere uitlaat erop te zetten en ben dan waarschijnlijk toe aan grotere sproeiers. :)

Over de bekabeling kan ik niet zoveel zeggen, het meeste loopt langs het frame en onder het luchtfilterhuis door volgens mij.

Ik heb de motor nog niet getest met de nieuwe sproeiers. Mochten ze overbodig zijn, dan stuur ik ze naar je op ;)
 
Nou, pfffff. Na 10 jaar schadevrij ben ik vanmiddag in de file platgedrukt door een automobilist die nog een gaatje zag.... :(

Afgezien van een stijve knie heb ik niks. Reed ook maar stapvoets met het drukke verkeer en slechte weer. Motor is er niet mooier op geworden. Kuip flink beschadigt, maar niet gescheurd of gebroken.

De spiegel is nog heel :o terwijl de kuip daar kapot is.

Mijn knipper is volledig weg. Heeft er iemand nog een knipper voor liggen die over is?

Groetjes Marc
 
Die asocialen zijn er altijd Marc.
Zoiets heb ik ook vorige week mee gemaakt rond de ring van Rotterdam in de bedrijfswagen. Een automobilist zag nog "net"een gaatje bij een verdrijvingsvlak. Gelukkig geen aanrijding ( ging op de rem ).


MAAR jij zal denk niet de schuldige zijn als er genoeg getuigen zijn.

Andere vraag: Sinds wanneer woon jij in Oudenbosch ? Zie ik bij je profiel staan, dus ver weg woon je dan niet van mij. Rij ook daar wel eens in de buurt af en toe.
 
Laatst bewerkt:
Jeetje balen zeg, fijn dat je er zelf goed vanaf bent gekomen.

Originele knippers heeft Bassie vast wel. Anders 2 voor een knaak inclusief verzenden uit China. Wel ook ff een lastonafhankelijk relais van een eurootje mee bestellen en 2 weken geduld hebben.
 
Hoi Marc,

Gelukkig ben je er nog goed van af gekomen. Let wel op die knie, mijn dochter heeft haar knie stukgemaakt door met motor en al te vallen en die merkte ook pas na een paar uur dat de knie steeds dikker werd.

Heb je wel op je schadeformulier gezet dat je last hebt van je knie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan