Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nadat ik de foto's zag van het schermpje van BP moest ik dat ook hebben!
Schermpje besteld en vandaag gemonteerd, gelijk uitproberen (was toch lekker weer vandaag) en ik ben er heel tevreden mee. Gebulder weg, wel rijwind maar dat vind ik niet erg. Halverwege overgestapt op motor van Mathh en verschil was groot. Vind mijn nieuw schermpje veel fijner terwijl Mathh mijn schermpje maar niks vind. Zie je maar hoe persoonlijk zoiets is.
Mathh nog eens lief aangekeken en toen heeft hij de rode sierstripjes op de wielen gezet. Mooi!
Zo laat het mooie weer maar komen.

het oude schermpje, erg lomp maar heel goed
[afbeelding]

1 minuut later ;) het nieuwe schermpje, mooi en goed
[afbeelding]

dit duurde ietsjes langer plus een paar krachttermen :+
[afbeelding]

Hi Astrante,

Zie ik het goed dat jij een sw-motech bagagerek met een GIVI topkoffer hebt? Heb je dit toevallig met de GIVI adapter van sw-motech gedaan?
Ik zit er over te denken om de trax adventure zijkoffers met een GIVI V47 topkoffer te combineren...
Alvast bedankt! *D
 
Hi Astrante,

Zie ik het goed dat jij een sw-motech bagagerek met een GIVI topkoffer hebt? Heb je dit toevallig met de GIVI adapter van sw-motech gedaan?
Ik zit er over te denken om de trax adventure zijkoffers met een GIVI V47 topkoffer te combineren...
Alvast bedankt! *D

Ik heb de drager en topkoffer tegelijk met de motor bij de dealer besteld. Kan jammer genoeg nergens zien wat voor een merk de drager is (ook niet op de factuur).
Topkoffer is Givi trekker

ik heb even een foto voor je gemaakt, bedoel je dit met de adapter?

full
 
Ik heb de drager en topkoffer tegelijk met de motor bij de dealer besteld. Kan jammer genoeg nergens zien wat voor een merk de drager is (ook niet op de factuur).
Topkoffer is Givi trekker

ik heb even een foto voor je gemaakt, bedoel je dit met de adapter?

[afbeelding]

Thanks voor de foto, die van jou lijkt een standaard GIVI plaat!

Even het linkje opgezocht met de telefoon, kan er zo niet zo makkelijk en nette hyperlink van bakken :+
Maar dit bedoelde ik dus, misschien iemand anders ervaring mee?


http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=largepic&pic=/g/gpt_00_152_406_1_QUICK-LOCK_Adapterplatte__GIVI_KAPPA_Monolock__Glasfaserverst__Nylon__Schw_.jpg&artnum=gpt.00.152.406&wkid=14871960351810&ls=en&nocache=1487196048-1950
 
Volgens mij kom je de combinatie van SW-motech dragers met givi adapter/koffers wel meer tegen. De Trax zijkoffers gaan toch ook naar boven open? Let even op of dat nog steeds gaat als je een brede topkoffer plaatst. Ik heb zij- en topkoffers van Hepco en kofferdeksel van de zijkoffer gaat maar net langs de topkoffer af, vandaar mijn opmerking.

Tijd dat het 1 maart en beter weer wordt, zin om de Tracer uit te laten. Motortripje naar Duitsland staat al in de agenda voor mei. Nu de andere trips voor 2017 bedenken.......
 
Laatst bewerkt:
Volgende week een kijkje nemen op de motorbeurs in Utrecht. Ik weet dat er genoeg motoren te bekijken zijn en er genoeg kleding te koop is, maar zullen ze daar ook windschermen verkopen? Ik vind het toch lastig om van een foto te bepalen hoe groot een scherm is.
 
Volgens mij kom je de combinatie van SW-motech dragers met givi adapter/koffers wel meer tegen. De Trax zijkoffers gaan toch ook naar boven open? Let even op of dat nog steeds gaat als je een brede topkoffer plaatst. Ik heb zij- en topkoffers van Hepco en kofferdeksel van de zijkoffer gaat maar net langs de topkoffer af, vandaar mijn opmerking.

Ik was verwend met de koffers van de V-Strom, dat ging ook allemaal net.

Mijn hoop is gevestigd op dit forum, kan iemand in het bezit van de SW Motech Quick-Lock zijkoffer rekken, de rolmaat ter hand nemen en zo de maximaal mogelijke ruimte (tussen de rekken) voor de topkoffer te bepalen
Mijn dank zal groot zijn :}

Waarom is dit zo belangrijk? Er moeten 2 helmen in kunnen voor tijdens de vakantie(s)! ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgende week een kijkje nemen op de motorbeurs in Utrecht. Ik weet dat er genoeg motoren te bekijken zijn en er genoeg kleding te koop is, maar zullen ze daar ook windschermen verkopen? Ik vind het toch lastig om van een foto te bepalen hoe groot een scherm is.


Misschien een idee , bij MDI kun je proefrijden met vervangingsruiten :Y
 
Nadat ik de foto's zag van het schermpje van BP moest ik dat ook hebben!
Schermpje besteld en vandaag gemonteerd, gelijk uitproberen (was toch lekker weer vandaag) en ik ben er heel tevreden mee. Gebulder weg, wel rijwind maar dat vind ik niet erg. Halverwege overgestapt op motor van Mathh en verschil was groot. Vind mijn nieuw schermpje veel fijner terwijl Mathh mijn schermpje maar niks vind. Zie je maar hoe persoonlijk zoiets is.
Mathh nog eens lief aangekeken en toen heeft hij de rode sierstripjes op de wielen gezet. Mooi!
Zo laat het mooie weer maar komen.

het oude schermpje, erg lomp maar heel goed
[afbeelding]

1 minuut later ;) het nieuwe schermpje, mooi en goed
[afbeelding]

dit duurde ietsjes langer plus een paar krachttermen :+
[afbeelding]
Is dat de GIVI D2122S?

Ik ben ook wel benieuwd welke lengte de berijder heeft en in welke stand het zadel en het ruitje staat.
 
Laatst bewerkt:
Is dat de GIVI D2122S?

Ik ben ook wel benieuwd welke lengte de berijder heeft en in welke stand het zadel en het ruitje staat.
Yep! Ik heb hem ook besteld, zal het laten weten zodra ik hem heb. Ben 1.80 en zadel op lage stand kan ik je alvast vertellen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de wat langere rijders. Ben zelf 1,95 en heb de (originele) ruit in laagste stand, in hoogste geeft die teveel gebulder.
Zadel in hoogste stand.
 
Ik heb zaterdag test gereden op een Tracer 900 uit 2015 met 15xxx km gereden. Ik vindt het echt een leuke machine om te rijden en was verbaasd over de 'punch' die het blok gaf met 115pk. Ik rij op dit moment op een 1098S en toch kon de yamaha me positief verrassen.
Nu viel me wel gelijk op dat de motor op hogere snelheid (180km/h) een speed wobble kreeg. Dit was niet sporadisch, maar gebeurde iedere keer. Ik heb al iets gelezen van slingeren in dit topic, maar niet heel veel.

Wat is jullie ervaring hiermee en hebben jullie het op kunnen lossen?

(en ik woon ongeveer 3 kwartier rijden van de eifel af en rij altijd met hoge snelheid over de duitse Autobahn erheen)
 
Er is al veel over geschreven.
Een aantal vindt verbetering in:
- handkappen er af;
- andere vering
- minder snel optrekken (https://youtu.be/RYNLN8gteEk)
- ander ruitje

Zelf ervaar ik dit alleen bij hoge snelheid, in combinatie met snel optrekken. Nooit echt een probleem (rij zelden sneller dan 160 O-) ).
 
Er is al veel over geschreven.
Een aantal vindt verbetering in:
- handkappen er af;
- andere vering
- minder snel optrekken (https://youtu.be/RYNLN8gteEk)
- ander ruitje

Zelf ervaar ik dit alleen bij hoge snelheid, in combinatie met snel optrekken. Nooit echt een probleem (rij zelden sneller dan 160 O-) ).


Ik dacht ook al dat het misschien iets te maken had met het koppelen en het brede stuur. Eigenlijk dat je zelf de onbalans creëert, maar ik heb niet lang genoeg kunnen rijden om dit te testen. Ik vondt het echt heel jammer, want voor de rest lijkt het me een leuke machine voor de ook wat langere stukken. :Y
Op het model waar ik op gereden heb zat al een andere ruit. Handkappen eraf halen vindt ik dan weer geen optie, want dan ziet ie echt niet meer uit. :X

Misschien toch nog eens nadenken of ik de duc daar wel op in wel ruilen :]
 
Vandaag toch maar de motor voor de eerste keer gepakt dit jaar. Durfde nog niet zo goed met de pekel maar kon het toch niet laten vandaag :)

Klein stukje gereden, ergens tussen de 50-75km maar voelde weer super :Y

full
 
In ons groepje rijdt een 1198s mee. Voordeel van de tracer is dat je 2x zover komt op een tank en meer comfort hebt. De ducati stap je na een paar uur gebroken af, heb zowel op de 1198s als een panigale gereden. Boven de 160 km/h heb je meer lol op de duc, daaronder op de tracer. Met jouw tempo is een multistrada 1200 misschien een betere optie......


Ik heb zaterdag test gereden op een Tracer 900 uit 2015 met 15xxx km gereden. Ik vindt het echt een leuke machine om te rijden en was verbaasd over de 'punch' die het blok gaf met 115pk. Ik rij op dit moment op een 1098S en toch kon de yamaha me positief verrassen.
Nu viel me wel gelijk op dat de motor op hogere snelheid (180km/h) een speed wobble kreeg. Dit was niet sporadisch, maar gebeurde iedere keer. Ik heb al iets gelezen van slingeren in dit topic, maar niet heel veel.

Wat is jullie ervaring hiermee en hebben jullie het op kunnen lossen?

(en ik woon ongeveer 3 kwartier rijden van de eifel af en rij altijd met hoge snelheid over de duitse Autobahn erheen)
 
In ons groepje rijdt een 1198s mee. Voordeel van de tracer is dat je 2x zover komt op een tank en meer comfort hebt. De ducati stap je na een paar uur gebroken af, heb zowel op de 1198s als een panigale gereden. Boven de 160 km/h heb je meer lol op de duc, daaronder op de tracer. Met jouw tempo is een multistrada 1200 misschien een betere optie......


Ja de multi heb ik ook wel eens naar gekeken, maar hij ziet er veel zwaarder uit. Misschien toch maar eens gaan testrijden op een multi 1200
 
Ik heb zaterdag test gereden op een Tracer 900 uit 2015 met 15xxx km gereden. Ik vindt het echt een leuke machine om te rijden en was verbaasd over de 'punch' die het blok gaf met 115pk. Ik rij op dit moment op een 1098S en toch kon de yamaha me positief verrassen.
Nu viel me wel gelijk op dat de motor op hogere snelheid (180km/h) een speed wobble kreeg. Dit was niet sporadisch, maar gebeurde iedere keer. Ik heb al iets gelezen van slingeren in dit topic, maar niet heel veel.

Wat is jullie ervaring hiermee en hebben jullie het op kunnen lossen?

(en ik woon ongeveer 3 kwartier rijden van de eifel af en rij altijd met hoge snelheid over de duitse Autobahn erheen)

Handkappen moet je eraf halen. Deze zorgen voor veel instabiliteit. En een betere vering helpt ook om dit verder tegen te gaan. En een koffer achterop helpt bij ons ook niet.
 
Yep! Ik heb hem ook besteld, zal het laten weten zodra ik hem heb. Ben 1.80 en zadel op lage stand kan ik je alvast vertellen ;)

Ben benieuwd! Zelf ben ik ook 1.80. Heb nu een Puig race scherm met een flip-up ruitje maar los van dat ik het lelijk vindt ben ik ook nog niet tevreden over de turbulentie.
 
Sinds kort heb ik iets vreemds met mijn Tracer uit 2016. Was benieuwd of iemand dit ook herkend?

Bij het optrekken uit stilstand gaat er tijdens het opkomen van de koppeling een schok door de motor. Deze schok komt nadat de motor is beginnen te rollen en de koppelingshendel nog niet helemaal uit is.

Het is best een stevige schok en met name te voelen in het zadel. Het voelt alsof de koppeling ineens wordt losgelaten, wat vreemd is aangezien de motor al rolt en de koppeling dus al aangrijpt.

Het probleem lijkt ook alleen bij warme motor op te treden.

Het klinkt een beetje wazig maar kan het even niet duidelijker omschrijven.

Is er iemand die het misschien herkend of een oorzaak weet?
 
Als je Tracer van 2016 is , zit deze nog in de garantie en zou ik de dealer eens aanspreken op dit vreemde fenomeen!
Heeft , zo het zich laat aanzien, toch met de koppeling of koppelings kabel te maken.

Greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzz,

Harrrumpie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan