BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ooh ja, dat knooppunt A4 en A10 is niet fijn inderdaad, altijd een gedoe komend vanaf Schiphol om te voorkomen dat ik omver gekegeld wordt. Lukt tot op heden dus best aardig. Richting Schiphol is beduidend minder spannend. Maar ik heb er ook nog geen 1 motor op zijn/haar kant zien liggen. Wat overigens wel redelijk wonderbaarlijk genoemd mag worden, want ik vindt het zelf ook 1 van de meest rottige punten die ik ken... Van die malloten die van links naar rechts jagen omdat ze verderop de afrit willen nemen. Maar goed, dat is vooraf bekend dus ik hou de oogjes daar maar goed open op zoek naar uitwijk opties. Tot op heden ook een keer of 3 serieus moeten doen daar.

2x per week is 104x per jaar. Met 70 dodelijke slachtoffers landelijk die er onder de motorrijders jaarlijks te betreuren zijn, denk ik dat de waarneming/beleving van Markus90 Senior iets anders is dan de feitelijke getallen. . .

Liggen en dood is een verschillend turfje meneer de piloot :?

Maar is 90% komende vanuit Schiphol naar Diemen, vanwege de mensen die de eerste 5 meter ritsen optimaal willen benutten om ook de volgende 5 meter naar de afslag VUmc te gaan. De paar keer dat ik er heb gereden heb ik mij niet tussen de banen begeven maar eerder op een baan, met genoeg ruimte om mij heen.
Kwestie van zien en gezien worden, maar is net een mierennest daar.
 
Nou, ik weet niet waar je vader dan kijkt, want ik rij er dagelijks tweemaal langs en heb de afgelopen 4 jaar daar in ieder geval nog nooit een motorrijder in horizontale stand gezien! Die A10 valt erg mee, gewoon een beetje opletten. Rijbaanversmallingen in de A4 zijn een veel grotere uitdaging.

Morgen in ieder geval een keer wind mee ;)

Peter


Je bedoelt de versmalling waar ze het viaduct van de A9 bij knooppunt Badhoevedorp aan het maken zijn?
Dat stuk vind ik persoonlijk nog meevallen omdat het daar in de spits meestal stil staat door het invoegende verkeer of het ritsen 500 meter eerder.
 
Stay aleRT !

Ik hoef gelukkig nooit echt door druk verkeer, wegens vroeg beginnen en vroeg weer naar huis. Dus Oot zit lekker in zijn PicassOotje naar het werk. (is trouwens jaren anders geweest)

Toch als ik naar Schiphol moet voor een cursus wil ik nog wel eens de RT pakken en dan over de A9 tussen de file door rijden. In eerste instantie natuurlijk een bruine broek, maar dan vind ik het eigenlijk wel meevallen in vergelijking met vroeger.

Misschien rijd ik wel erg defensief, maar dat komt ook doordat ik me terdege realiseer dat, ondanks alle verlichting op de motor, je gewoon verdwijnt in het woud van autolampen.

Maar ook:
Afgelopen week zag ik twee xenon koplampen naderen op de A8. Ik wilde inhalen maar zag aan het silhouet dat het een motor was, die al best dicht achter me reed.
Met die felle Xenon lampen die dichtbij elkaar staan had het zomaar een auto kunnen zijn die nog ver weg was. De afstand is gewoon moeilijk in te schatten met xenon.

Zeer herkenbaar verhaal. September 2015 einde van de middag/avond naar huis gereden vanuit België met twee motorvrienden. Als voorrijder probeerde ik ze in de gaten te houden, maar in het donker 2 motor koplampen onderscheiden is verrekte lastig.
Les voor de volgende keer: als er wat is inhalen en voorrijden/dirigeren.
 
Jeroen, jij schreef toch echt woensdag dat je donderdag naar de motorbeurs ging!
Of ik moet een tweede Sydney kleurige, van olifanten oren en valbeugels voorziene DOHC R1200RTee hebben gezien voor de ingang van de Jaarbeurs!

P.s. als jij het was ben ik benieuwd of je daar een bekeuring hebt gekregen omdat er een speciale motor p was.
 
Jeroen, jij schreef toch echt woensdag dat je donderdag naar de motorbeurs ging!
Of ik moet een tweede Sydney kleurige, van olifanten oren en valbeugels voorziene DOHC R1200RTee hebben gezien voor de ingang van de Jaarbeurs!

P.s. als jij het was ben ik benieuwd of je daar een bekeuring hebt gekregen omdat er een speciale motor p was.

Goed gezien Mark! Ik was woensdag met mijn brein al bij donderdag. En ik kwam vanaf de Amsterdamsestraatweg, had verwacht niet te missen borden te gaan treffen met "P Motoren", 0 gezien. Ja, toen ik wegreed richting Wageningen om dochterlief te halen. Alsof alle bezoekers vanaf de A2 komen zeg..

Geen bon, toen ik weg ging kwam er een bijzonder fraai BMW sport exemplaar die met hetzelfde euvel te stellen had. Vroeg mij of ik een prent had gekregen. Nou, nee. En gegeven het thema van de beurs kan ik mij wat coulance van de parkeerwachters voorstellen...

Man, wat was dat vinden van die Helite Airbag vest een bevalling zeg! Held maakt die dingen ook maar had ze voor het gemak maar niet mee naar de beurs genomen :? :?

Bij het afrekenen Jan en Marian getroffen. Jan is tevreden met de DOHC, maar zijn oude RT liep zuiniger...

Verder ben ik bij de Pipoos van Sena geweest omdat het bellen middels mijn Sena S20 niet meer wilde. Zul je net zien dat het kreng het daar gewoon wel deed en toen ik Karin wilde bellen onderweg naar Wageningen weigerde het ding dienst.. Denk dat straks op te kunnen lossen door de Sena en de iPhone beide aan de Navigator VI te koppelen. Volgens mij kan je dan met dat wonderwieltje door je contactenlijst op de Nav VI.
 
Ik heb, zonder dat ik naar kleding op zoek was, wel zo'n 'airbag' nekkraag gezien. Die sleutel je aan de helm en ligt op de schouders.

Is zo'n afstandsbediening niets voor jou Jeroen, zoiets als deze: https://www.gps.nl/communicatie/sena_remote.html

Was zelf naar de pipo's van TomTom geweest vanwege uitgesleten rubbers aan de achterkant van de rider 5. Helaas geen antwoord, wel een nummer van de helpdesk.
Die gasten wezen iedereen door naar een willekeurige stand die een tomtom wilde kopen, omdat er onder fabrieksprijzen werd geadverteerd.

Ben zelf geslaagd met 2 busjes wax om te poetsen, momentsleutel en een setje landkaarten van de mooiste Duitse gebieden.

Al met al vrijdag een geslaagde dag.
 
Gisteren de eerste aanzet tot de grote schoonmaak. Ben je zo een paar uur verder als je alleen voorwiel enzo doet. Maar tevreden over het resultaat. Tegen de tijd dat ik alles heb gedaan kan ik weer vooraan beginnen waarschijnlijk ;)
y3mZvohiwlXqh7C0T7RbBZqwQqEl-4JrWozMaZhvE61oh-YFQU6YzzgT2LadEBgR2Rfl2FHfEzOtRck6-mZ2z47hwIrL1RTn1mB9qVZMi3mFM9Vw9g4StD2xTqbf942TbSf7Sf9FdLRTIOZHwKQaaNfmwltX0ZtpOHOAJgf3B4w-PQ


Ik heb ook wat bremzylinder-Paste aangeschaft om de remzuigers wat te verwennen. Eerst goed schoonmaken, dan invetten en dan de zuigers paar keer op-en-neer. Dat scheelt best wel. Het indrukken gaat uiteindelijk toch stukkie makkelijker.

y3miQR_PKSVGA34hnYvsLwI6Z_oDHUdj4FbTHnIOGf_tTdnNImGByp8T70QmqRcr6Xko8EkJM6Ert8zUmek0ldurRxPitNtqPzQRhTfoHNtt0-cPA4BU8EO5UTEG2Tg1GcfqUhp5ATwSqciLscdFLGbSeTaXz88zqzdE_62tgEnZqQ
 
Laatst bewerkt:
Ook mooi blauw :Y

Is lupine blauw. Meer foto's op de website van Luc bij 'afbeeldingen'

y3mDII0uzYjVowZpku85Qi08Dx9a45LggcRdT5j8A7nKBB0kyu7BmXHU6Sx3CN7WlTpUH9pokTd1FoKtU31DrtOf8Ez0XkEqoMkyuRc_tlfNNMg6TTgj-FpQwECINRHCTuJr3N15UlxgdwvBBZjHss-mrrf4r6MvGT4Q0Plzc2QRLo


y3m5F55EcB-a_ahotoChtsipCyp6N3uUQwz0jbX3zYDZZKnqFj3gYfF7-goWhtTnJV0MCclcCnDVZXSbhYfPhtpjD7e0SVMiYdQ-o1WTt7L3ZEm4TDcLR25y_7WNQIVnI2Qsn1Xo1-3SMf5MCwsFKwWYcKbaNZvRI6bBKXSr1x8nAY
 
Laatst bewerkt:
Zeker mooi blauw! Zou er bijna onrustig van worden. Ware het niet dat ik de vormgeving van het Tupperware van de DOHC mooier vind (ligt aan mijn nog niet volledig ontwikkelde smaak).
 
Heerlijk weertje vandaag dus tijd voor het eerste ritje van het jaar op dat 'minder mooie.. (eye of the beholder)' maar fijn sturende, vlotte, modern ogende, heerlijk zittende apparaat.............. En dan heb ik het niet over die sigaar op de achtergrond :)




full





full



 
Laatst bewerkt:
Heerlijk weertje vandaag dus tijd voor het eerste ritje van het jaar op dat 'minder mooie.. (eye of the beholder)' maar fijn sturende, vlotte, modern ogende, heerlijk zittende apparaat.............. En dan heb ik het niet over die sigaar op de achtergrond :)




[afbeelding]




[afbeelding]







Op die sigaar zit wel een Nederlandse uitvinding: de snorkel en dat hebben de andere onderzeebootbouwers, o.a. de Duitsers in 1942, mooi van ons overgenomen.

Roelof.
 
Op die sigaar zit wel een Nederlandse uitvinding: de snorkel en dat hebben de andere onderzeebootbouwers, o.a. de Duitsers in 1942, mooi van ons overgenomen.

Roelof.

En daarmee creëerden onze oosterburen 1 van de gevaarlijkste wapens (Rudeltaktik a.k.a. Wolfpack) tijdens WOII. Ik gooi die sigaar vooral in een overheerlijke salade :)
 
@Martin: over "minder mooi": jouw WateRkokeRT vindt ik voor zijn lichting de mooiste in zijn soort Martin! En als ik op mijn eigen waterkoker rijdt, dan voel ik heus wel de speelsige brutaliteit van het waterblok met zijn 15 PeeKaa meer. Maar al met al trekt de vormgeving van de oude R1200RT qua looks weer net iets meer, daarbij vindt ik de kleine details die bij de DOHC lichting zijn aangepast ook weer precies de "Finishing Touch" geven aan het ontwerp. Qua rijbeleving is mijn DOHC dan weer wel meer een Labrador en de R1200RS iets meer een Hazewindhond . . .

Met dat chrome pakket en die bizar intrigerende kleur van jouw fiets vindt ik jouw fiets zeker mooi! Maar stiekem was ie in diezelfde kleur met dezelfde chrome accenten voor mij persoonlijk in het oude Tupperware dan nog net een klein tikje mooier geweest om te zien. Maar met die R1200RT's is het net als met olijven, je moet ze leren waarderen. De eerste keer dat ik een R1200RT zag vond ik het ook maar een beetje vreemde lompe Star Trek The Next Generation fiets . . . en nou loopt toch regelmatig het kwijl over mijn kin als ik in mijn garage om en om de drie boxertjes bewonder (ja, ik durf hier ook te zeggen dat ik de ST van Karin gewoon MOOI vindt, ook met die "gekke" voorkant....).

Enige dat telt: dat jij je fiets mooi vindt en kwijl over je kin voelt lopen als je hem ziet (vooral als ie net gewassen en gepoetst is).
 
Markus90 met een tip voor Jeroen:
...

Is zo'n afstandsbediening niets voor jou Jeroen, zoiets als deze: https://www.gps.nl/communicatie/sena_remote.html

Die afstandsbediening doet niet veel meer dan het verplaatsen van de knoppies aan mijn helm naar mijn stuur. Het probleem zit hem niet in de knopjes, die doen het gewoon. Als ik op mijn "Phone" knopje druk, hoor ik ook een piepje. Alleen vóór iOS 10 / Sena firmware update kon ik dan daarna zeggen wat ik wilde doen (bijvoorbeeld: "Open Flitsmeister" of "Bel Karin mobiel") en dan gebeurde er ook echt wat. Dat werkt nu met iOS 10 en de nieuwe Sena firmaware update alleen nog maar als ik, voordat ik ga rijden, de Sena App open heb op mijn iPhone. Volgens iemand van de BMW stand zit dat euvel meer in de iOS dan in de Sena firmware

Ik vermoed, maar weet nog niet zeker, dat ik mijn iPhone kan bedienen via het schermpje van de BMW Navigator VI als ik de iPhone aan de Navigator koppel, de Sena ook aan de Navigator koppel en de verbinding tussen mijn Sena en de iPhone verbreek. Vervolgens denk ik dan via het wonderwiel aan het stuur van de RS de iPhone te kunnen bedienen. Met de navigator VI op de RT zal ik waarschijnijk wat op het schermpje van de Navigator moeten prutsen voordat ik het juiste nummer kan bellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan