Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Gisteren de laatste aanpassingen gedaan aan m'n custom mono seat.

Nu enkel nog wat afwerken en dan voorbereiden voor het spuiten :D

full

full
 
Vanmiddag motor en mijzelf uitgelaten voor 130 kilometer, en daarna motorolie incl. oliefilter vernieuwd.
 
Klein onderhoud, olie en oliefilter vervangen door halfsyntheet.
Benzinefilter vervangen door een "high-flow" versie, en zodat ik eens kan zien of er prut in m'n benzinetank zit.
 
Ik heb er even naar gekeken,telt dat ook voor iets?? :P

Moet wel zeggen dat het "een moetje" was (moest nl even een paar doppen pakken) :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren ook wat aan mijn motor gedaan: accu erin en draaien. Blijkt nou: hij doet t nog! :)

Ik heb vanmorgen geconstateerd dat een motor waar je de hele winter (af en toe) op doorrijdt toch best wat gaat roesten in dat seizoen. Ook al spuit je m in met ACF50. -O- Het meeste erg oppervlakkig en met mn vingers eraf te vegen. Dus: ik ga zondag even lekker poetsen en waxen. Want zout zal er dit jaar niet meer komen, denk ik?
 
Snel even de sproeiers vervangen naar grotere, WAT EEN VERSCHIL!!! *O* *O* *O* beetje spelen met schroefjes hier en daar, zojuist nog in de wind een klein testritje gedaan en dat gaat hard. Geen restrictie meer door het te arme mengsel, zal dus wel wat meer benzine verbruiken :')
 
Vandaag ff de nieuwe undertail gemonteerd en de hogere ruit, nu alleen het beugeltje voor het achterlicht nog laten lassen en dan de boel aansluiten. Ben al erg blij met het resultaat *O*
1k0.jpg


Oud...
1k0.jpg


Nieuw...
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg
 
ik heb mijn cbr600f naar Motorport Assen gebracht.
onderhoudsbeurtje,nieuwe voorband,nieuwe remblokjes.
Ik weer blij ,cbr weer blij,en ook bij Motoport keken ze weer blij.

kost wat, maar ieder is weer vrolijk,daar kan geen geld tegen op.
 
Thanx, gaat goed komen. Wil alle boutjes beetje bij beetje gaan vervangen door titanium boutjes. Zijn een hoop alu boutjes die met de jaren aardig gaargedraaid zijn. Die boutjes worden dan gelijk meegenomen :Y
 
Laatst bewerkt:
Niet vandaag maar gisterenavond:
Ik rook een sterke benzinegeur vanuit de garage en vermoedde al dat het de motor was.
Eventjes dichterbij gekeken en ja hoor! De linker carb had een klein lekje, dus maar snel weer de motor uit elkaar gehaald terwijl ik de garage heb gelucht.
De vlotterbakpakking had een stukje zand op het rubber die niet goed afsloot, dus maar eventjes schoongemaakt en het lekje is weg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan