GSX400E verhogen

Hooked70

Rookie
13 feb 2017
10
0
Sneek
Hallo allemaal, Ik ben nieuw in het Forum dus zal mij even voorstellen. Mijn naam is Tjitte en ben 46 jaar. Ben begonnen aan mijn eerste project. de verbouw van een GSX400E tot scrambler.
Ik wil de achterkant verhogen. Ik had zelf gedacht om hier 400MM schokbrekers voor te nemen. iemand een idee wat maximaal mogelijk is?
Of eventueel een alternatief of shocks van een ander model? Maximale lengte die ik heb gevond voor de Suzuki was 3500MM. ( maar misschien kan ik niet zoeken)
 
Ik heb zelf iets hogere (1,5cm?) schokbrekers op mijn gsx400e. Bedenk wel goed wat de rest van de effecten zijn, zoals de ketting-hoek (gaat wellicht aanlopen door de andere hoek) en de middenbok komt niet meer bij de grond.
full
 
bedankt voor de reactie. de middenbok zal niet het probleem zijn. Maar ik was inderdaad ook bang voor het aanlopen van de ketting.
Hoeveel mm zijn die van jou kiwi?

Ik had zelf deze gevonden. Maar vind het nog wel prijzig. Als ik niet zeker weet of het wel kan.

http://www.caferaceronderdelen.nl/400mm-extra-lange-schokbrekers-in-het-zwart.html
Mijne zijn 33 a 34cm, niets speciaals dus. Ik heb wel advies gekregen van de vering-speciaalzaak dat ik mijn motor niet te ver moest verhogen (het is een kleine motor, ik ben 1.90...) omdat hij aan zou lopen. Misschien kun je eerst testen door een metalen lat van +/- 45cm te nemen en er om de 3cm een gat in te boren. Kun je de schokbrekers vervangen voor die lat en zie je vanzelf op welke hoogte je problemen krijgt. Ik denk dat de carterdeksel als eerste problemen gaat geven, hoewel je die ook deels open kunt fabriceren.

Die schokbrekers uit je link zijn zo ongeveer het goedkoopste wat je zal gaan vinden, tenzij je ze uit China haalt of 2e hands kijkt. Hagon's zijn aanraders maar zijn al snel 250+. En voor de andere grote schokbrekermerken begint het feest pas boven de 600...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik je advies inderdaad ga volgen en eerst maar eens met een lat proberen.
Ik wil de 400e ombouwen tot een scrambler/ tracker. Maar aangezien dit mijn eerste project is.
Ga ik niet gelijk voor hele dure schocks. En ga ik eventueel op zoek naar tweedehands.
 
Terug
Bovenaan Onderaan