Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal misschien een vooroordeel zijn, maar de meeste die ik gezien heb met een supersport kunnen er niet mee omgaan zodra een bocht op doemt.
Klopt wel, maar dan rol je hem ook niet uit in de bocht van nul naar honderd en een paar seconden. :+
Die zal je wat moeten toelichten.
Dat nul naar honderd doe je alleen op de dragstrip.
Klaar.

Dus het race gevoel zal dan alleen bij het optrekken optreden.
De sensatiezoeker is dan wellicht geholpen met een supersport.

Testosteron, adrenaline, je snel voelen. ;)

Niet dat ze hem perse nodig hebben.
Dat kan inderdaad ook allemaal met een Fie. :]
 
Net een toertje van 71km gereden om met een mooi afgeronde km stand in mijn "garage" te eindigen :]
full

En nu aan het onderhoud beginnen :t
waar is die werkende smeley als je hem nodig hebt?
 
:Y Toelichting is verplicht :+

Zal misschien een vooroordeel zijn, maar de meeste die ik gezien heb met een supersport kunnen er niet mee omgaan zodra een bocht op doemt.
Klopt wel, maar dan rol je hem ook niet uit in de bocht van nul naar honderd en een paar seconden. :+
Die zal je wat moeten toelichten.
Dat nul naar honderd doe je alleen op de dragstrip.
Klaar.

Dus het race gevoel zal dan alleen bij het optrekken optreden.
De sensatiezoeker is dan wellicht geholpen met een supersport.

Testosteron, adrenaline, je snel voelen. ;)

Niet dat ze hem perse nodig hebben.
Dat kan inderdaad ook allemaal met een Fie. :]
Of stoplichtsprintjes verkeerslichtsprintjes :+
Denk dat we ongeveer het zelfde denken maar het anders verwoorden :+
Blijft altijd lastig om zulke dingen neer te zetten zonder te stigmatiseren of op tenen te trappen ;)
 
:Y Toelichting is verplicht :+Of stoplichtsprintjes verkeerslichtsprintjes :+
Denk dat we ongeveer het zelfde denken maar het anders verwoorden :+
Blijft altijd lastig om zulke dingen neer te zetten zonder te stigmatiseren of op tenen te trappen ;)
Bitchfight!!!! _O- _O- _O- _O-

female-mud-wrestling-22.jpg


Excuses aan eventuele tere zieltjes voor dit fotobeeld. :$

Ja, ik denk het ook. :t

Toch wel leuk om de motor door te trekken in een paar versnellingen en dan niet belachelijk hard te rijden.
Zou een 600cc racer dan toch iets meer voor mij zijn dan een 1000?
Optrekken met 19.000 Rpm. :9~

1990-Honda-CBR250RR-R-Front-730x485.jpg


CBR250RR. :+
 
Laatst bewerkt:
Wat gaat het ineens hard hier.

@DKP, ziet er goed uit. Is altijd wel fijn om je onderhoud binnen te kunnen doen.Die doet niet aan half werk :}Met een 600cc heb je nog meer de neiging om de boel door te trekken. Een 1000 heeft onderin al een berg vermogen en koppel. Misschien opzoek naar een 1000cc niet racer.

(het zijn natuurlijk gewoon homologatiemodellen, en niet ontworpen voor op straat.) })

Maar goed ook :), het is een wat oude man (met genoeg kennis) staat ook wel bekend om zijn behulpzaamheid alleen maar leuk zo.

wat gaan de gesprekken hier snel, @DKP Had ik maar zo'n schuurtje ziet er leuk uit!! alleen wat zwaar duwen over die drempel?!
 
Laatst bewerkt:
Maar goed ook :), het is een wat oude man (met genoeg kennis) staat ook wel bekend om zijn behulpzaamheid alleen maar leuk zo.

wat gaan de gesprekken hier snel, @DKP Had ik maar zo'n schuurtje ziet er leuk uit!! alleen wat zwaar duwen over die drempel?!
Er zit een motor in he O-)
 
Er zit een motor in he O-)
Serieus :o :? Ge meent het :o :?

En waarom wist ik dat niet :? :? :?

:+ :+ :+


...
@DKP Had ik maar zo'n schuurtje ziet er leuk uit!! alleen wat zwaar duwen over die drempel?!
Nee, helemaal geen probleem. Zelfs amper gas geven. Op statinair en de koppeling een beetje laten slepen en ze staat binnen ;)

Het is toch krapper dan ik dacht om in dat kot aan de motor te werken. Maar alvast beter dan buiten. Als ik dat kot eens leeg heb gehaald en alles goed georganiseerd krijg wat rekken en kasten betreft, komt dat allemaal wel goed.

Olie, oliefilter en luchtfilter zijn vervangen.
Alle kuipdelen zijn eraf, morgen wil ik de bougies vervangen, en de kleppen stellen.
Dan ga ik de omgebouwde koplamp verder klaarmaken, en vervangen.

Verder wil ik ook het dekseltje aan de schakelkant eraf halen om te reinigen, er zitten daar geweldig dikke klodders aangekoekt vuil vet. En ik kan dan ook dat tandwiel inspecteren. Ik denk dat ik stilaan aan bestellen van een nieuwe set moet denken. Denk in het beste geval de 60.000 te halen, maar vrees eerder tot vervanging te moeten overgaan op 55.000km. Het regelen van de speling volgt elkaar snel op nu.

Ik wil ook nog de voorste remklauwen die ik nog heb liggen van een van mijn vorige GSXF'en laten reviseren en die plaatsen. En ben nog aan het wachten op een tweedehands voorband. Maar voor ik die zet wil ik eerst nog aluminium haakse ventiele aanschaffen.

Nog wel wat te doen dus ... :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus ... ik doe een hele hoop werk, om uiteindelijk aan de kleppen te kunnen.
Ik kijk de kleppen na, alle 16, "hoe kan dat nu, allemaal perfect???"
Kijk ze nog eens alle 16 na, en nog een derde keer ook ... "ja hoor, gewoon allemaal perfect :o "

Enigszins niet slecht, anderzijds een heel hoopje werk om er aan te kunnen, en nu moet alles nog terug ook.

Behalve het kleppendeksel en het zijdekseltje rechts van de krukas, die heb ik terug gezet voor ik naar binnen kwam om wat te eten, je wil niet dat dat allemaal te lang open blijft staan ...

Dus nu eerst wat eten, en dan verder alles in elkaar, en hopelijk tijd om de koplamp ook nog te vervangen, en dat alles daarvan goed mag werken ...
 
Het voorste tandwiel ziet er nu zo uit. Niet al te best meer, maar het kan veel erger.
full

Komende maand toch eens kijken om een ketting/tandwielenset in huis te halen. Betwijfel dat ik hiermee nog aan 60.000 geraak. Op 55.000 misschien gewoon vervangen, problemen voorkomen :P

De geplande "grote kuis" gaat er niet komen. Te veel werk en de komende twee weken alleen maar slecht weer. Wel kuisen in grote lijn, voor het zicht dus.

Aan het voorste tandwiel wel al de brokken vet weggenomen, en daar aar ik nog zoal aankon. Kwam heel wat vanaf, amai!
full
 
Kwam dat alléén van je tandwiel af??? Bizar.
Met zoveel extra gewicht is het wel verklaarbaar dat je verbruik wat hoger was })
 
Het voorste tandwiel ziet er nu zo uit. Niet al te best meer, maar het kan veel erger.
[afbeelding]
Komende maand toch eens kijken om een ketting/tandwielenset in huis te halen. Betwijfel dat ik hiermee nog aan 60.000 geraak. Op 55.000 misschien gewoon vervangen, problemen voorkomen :P
Wat heb je allemaal losgehaald om hier bij te komen?
Linker kuipdeel, vitesse pookje, kapje? :)

Tandwiel valt enorm mee zelfs?
 
Laatst bewerkt:
Kwam dat alléén van je tandwiel af??? Bizar.
Met zoveel extra gewicht is het wel verklaarbaar dat je verbruik wat hoger was })
Dat kwam zo goed als allemaal uit die behuizing van het voorste tandwiel ja. Dat zat eigenlijk zo goed als compleet vol :X
Denk niet dat die daar ooit al eerder gekuist geweest is ...

Haha, nee maar ik had gehoopt dat het verbruik nog een beetje zou dalen na het stellen van de kleppen ... maar die moesten gewoon helemaal niet gesteld worden :')
Echt gek, alle 16 gewoon perfect 8-)
Wat heb je allemaal losgehaald om hier bij te komen?
Linker kuipdeel, vitesse pookje, kapje? :)

Tandwiel valt enorm mee zelfs?
Beginnen met de spiegels, onderkuip, grote kuipdelen, alles eigenlijk, want groot onderhoud.
En om aan dat tandwiel te kunnen idd het schakelpookje eraf. En de koppelingskabel eruit. Da hoeft niet om aan dat tandwiel te kunnen, maar omdat ik mijn carburators langs de zijkant hang (dat geeft als effect dat je het kleppendeksel er veel gemakkelijker tussen uit krijgt dan wanneer je het volgens de instructies doet), met alles er nog aan, moet die koppelingskabel er WEL uit.

Tandwiel kon idd nog erger, maar ik weet intussen uit ervaring, dat als ze in dat stadium zitten, het slijten plots erg snel begint te gaan ... dus ...
Beschermd wel goed tegen de pekel. *O*
Pekel heb ik er idd niet aangetroffen, nee dat niet! *O* :+
maar de rest van de pekel is ook al lang weggespoelt denk ik zo :P
 
Verder is de motor klaar eigenlijk. Althans wat het onderhoud betreft.
De voorband nog maar daar ben ik nog op aan het wachten. En de remklauwen moet ik nog binnen doen voor revisie. Maar die dingen kan ik later doen zonder dat alle kuipdelen er weer afmoeten.

In de namiddag/avond nog wat verder gewerkt aan mijn koplamp.

Ik moet nog een manier vinden om die doorgang van die witte en zwart/rode kabeltjes waterdicht te maken:
full



Verder heb in mijn ballasten dit keer goed kunnen wegwerken. Onder de tellerplaat. Ik dacht eerst dat de boutjes aan de binnenkant in de weg zouden zitten om de tellerunit terug te plaatsen, maar na het uitgemeten te hebben bleek dat perfect te gaan. Uiteraard ook effe met plakband een ballast eronder gehangen en die hele constructie efkes op zijn plaats gelegd om te testen of de ballasten in de motor nergens tegen komen. En het gaat perfect!
full

full

full


Moet ik alleen nog uitdokteren hoe en waar ik de controler doosjes voor de angel eyes ga hangen/bevestigen. En dan al de bedrading. Ik wil alles wel een beetje mooi en ordelijk gelegd krijgen. Blij met al dat kuipwerk. Toch relatief veel ruimte, en alles uit het zicht. Zou niet weten hoe dit te doen bij een naked bike.

Ik heb ook nog ergens blauwe T5 LED'jes liggen. Die eens zoeken, want nu alles open ligt wil ik die ineens in de tellerpartij steken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder is de motor klaar eigenlijk. Althans wat het onderhoud betreft.
De voorband nog maar daar ben ik nog op aan het wachten. En de remklauwen moet ik nog binnen doen voor revisie. Maar die dingen kan ik later doen zonder dat alle kuipdelen er weer afmoeten.

In de namiddag/avond nog wat verder gewerkt aan mijn koplamp.

Ik moet nog een manier vinden om die doorgang van die witte en zwart/rode kabeltjes waterdicht te maken:
[afbeelding]


Verder heb in mijn ballasten dit keer goed kunnen wegwerken. Onder de tellerplaat. Ik dacht eerst dat de boutjes aan de binnenkant in de weg zouden zitten om de tellerunit terug te plaatsen, maar na het uitgemeten te hebben bleek dat perfect te gaan. Uiteraard ook effe met plakband een ballast eronder gehangen en die hele constructie efkes op zijn plaats gelegd om te testen of de ballasten in de motor nergens tegen komen. En het gaat perfect!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Moet ik alleen nog uitdokteren hoe en waar ik de controler doosjes voor de angel eyes ga hangen/bevestigen. En dan al de bedrading. Ik wil alles wel een beetje mooi en ordelijk gelegd krijgen. Blij met al dat kuipwerk. Toch relatief veel ruimte, en alles uit het zicht. Zou niet weten hoe dit te doen bij een naked bike.

Ik heb ook nog ergens blauwe T5 LED'jes liggen. Die eens zoeken, want nu alles open ligt wil ik die ineens in de tellerpartij steken.
Dat is idd ook een handige plek voor de ballasten. Zat altijd te kloten met de beperkte ruimte bovenop de koplampen.

Kleine tip, plaats geen T5 led in je tellerunit. De maat van de voetjes is net iets anders dan de originele glazen lampjes. Hierdoor zul je binnen een paar weken last krijgen van uitval.
Been there done that, 3 keer mn unit open gehad voor ik erachter kwam dat het de voetjes waren.
Er zijn ledjes compleet met de houder waar nu het T5 lampje in zit.
Dan is de led en bajonet een geheel en heb je dus geen last van uitval.
 
Onder de tank kun je ook meer uit het zicht kwijt dan je denkt. :Y
Bij die van mij is er bitter weinig plaats on der de tank. Al zou het met wat puzzelwerk idd misschien wel kunnen.

...
Kleine tip, plaats geen T5 led in je tellerunit. De maat van de voetjes is net iets anders dan de originele glazen lampjes. Hierdoor zul je binnen een paar weken last krijgen van uitval.
Been there done that, 3 keer mn unit open gehad voor ik erachter kwam dat het de voetjes waren.
Er zijn ledjes compleet met de houder waar nu het T5 lampje in zit.
Dan is de led en bajonet een geheel en heb je dus geen last van uitval.
Idd een goede tip. Heb het gisteren gemerkt toen ik ze plaatste. Bij een van mijn vorige GSX F'en had ik die idd met een gehele voet en al, geen probleem. Deze die ik nu gezet heb zaten idd nogal losjes. Heb de contactpuntjes in de voetjes naar binnen geplooid, en die van de ledjes naar buiten. Lijken nu wel goed te zitten.
We gaan het zien of ze blijven zitten of niet.

De xenons zitten nu op de motor en werken prima. Nu de angel eyes nog aansluiten. Dan alle bedrading mooi wegwerken, en hopen dat het eventjes niet regent, want ik wil effe zonder kuipdelen naar de dichtstbijzijnde garage voor de koplampen af te stellen. Zonder kuipdelen kan je goed aan de stelschroeven, met de kuipdelen erop, en een overvloed aan extra draden en aansluitingen is dat niet meer zo vanzelfsprekend :P

En ik wil wel graag een goede koplampafstelling.
 
.. want ik wil effe zonder kuipdelen naar de dichtstbijzijnde garage voor de koplampen af te stellen. Zonder kuipdelen kan je goed aan de stelschroeven, met de kuipdelen erop, en een overvloed aan extra draden en aansluitingen is dat niet meer zo vanzelfsprekend :P

En ik wil wel graag een goede koplampafstelling.
Dat is toch geen rocketscience? :)

Zo lang je niet boven de stijl van het achterraam schijnt valt het toch allemaal wel mee?
 
Laatst bewerkt:
Xenon kun je in principe zelf al redelijk (als je het secuur doet, doet het niet onder aan een koplampstelapparaat) nauwkeurig afstellen.
Op je koplampglas zit een rond puntje, in het midden.
Hoogte meten vanaf de grond tot dat puntje, het liefst met berijder erop.
Ik ga nu voor het gemak even uit van 80cm
Je motor een x aantal meter van een muur zetten.
Ik ga even uit van 5 meter.

Streep op de muur zetten op 80cm hoogte.
Minimale daling van je lichtbundel moet 1% zijn. Om niet te verblinden zet ik ze liever op 1.5%.
5 meter × 1.5% = 7.5cm daling.
Een streep zetten op 72.5 cm hoogte.

Je koplamp stellen totdat de lijn van je lichtbundel met de bovenzijde van de felle lijn tegen die 72.5cm aan komt. Het flauwere licht wat om de felle lijn heen mag boven deze lijn uitkomen.
 
Waw, lot of nice information! *O*

En dat van dat puntje, dat wist ik nog niet, meteen naar mijn koplamp gaan kijken, en ja, aan beide koplampen zit er zo een puntje :Y

Daar ga ik het dan mee zien te doen ook, alleen moet ik toch sowieso wachten tot het stopt met (stort)regenen*, want in mijn kot staat te veel rommel in de weg om dat te kunnen doen.

* Yep, hier valt het er momenteel met bakken uit, niet zo leuk met een doorzeefd stuk transparante golfplaat, en nog zonder poort in het kot ... maar nog steeds beter dan buiten :P
-----------------------

Intussen had ik ook al de angel eyes aangesloten, links werkt niet. Alles zitten nagaan, de controllers eens verwisseld, beiden doen het, dus de controllers en al mijn gemaakte aansluitingen doen het. Bleek het de draad naar de angel eye zelf te zijn die los gekomen was. Om dat te verhelpen zou de gehele koplamp er weer uit moeten, en de unit nog openmaken ook ...

... jaja, zal wel zijn, dan maar zonder angel eyes :')
Het gewone standlichtje dan maar aansluiten. De angel eyes zelf waren trouwens niet echt de moeite. Je zou ze zeker niet als dagrijlicht kunnen gebruiken, zo zwak waren ze.

Anderzijds stoort het me wel een beetje, ze zitten erin, dan zouden ze ook horen te werken ... maar al dat werk ga ik er echt niet voor doen. De xenons doen het. En als die branden zie je de angel eyes al helemaal niet meer, en vermits je in B met de motor toch ten allen tijde verplicht* bent je koplamp in te schakelen, ook bij volop zon, zijn die angel eyes al niet meer nodig ook :P

* Bij de jongere motoren zoals BMW en KTM branden overdag echter wel enkel de DRL's, en zit op de koplamp een lichtsensor zoals bij auto's. Weet niet of dat wettelijk is, maar anderzijds, ze zijn ermee gehomologeerd. Die DRL's zijn dan ook wel sterk genoeg daarvoor. En vermits mijn motor van 2001 is zou ik het toch sowieso niet doen, enkel DRL's overdag
Een X aantal pagina's terug had ik het zelfs nog beschreven :Y
Dan ben ik effe kwijt welke pagina :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan