Motor scooter kopen ja of nee

ik had deze reactie wel uitgelokt verwacht hoor ;)

Maar voornamelijk voor DEZE persoon

Maar goed, je was hem voor.

Je had ook even in mijn topics kunnen spieken he ;) : Honda SH300i Deel 4

Goeie ;) . Maar je had het er nog wat meer bovenop kunnen leggen in de trant van ''scooterrijders zijn allemaal homo's, nog erger dan Harley rijders!''
 
Goeie ;) . Maar je had het er nog wat meer bovenop kunnen leggen in de trant van ''scooterrijders zijn allemaal homo's, nog erger dan Harley rijders!''
ik rijd onder meer motorscooter én harley, het kan altijd erger...

Maar ik begrijp dat TS een specifiek type scooter zoekt. Of het per se een tweetakt moet zijn is mij nog niet helemaal duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
mhwoa , ik gebruik sommige woorden niet als scheldwoorden, of dat men het zo kan opvatten iig.

natuurlijk staat/oogt een scooter heel anders dan een conventionel motorfiets, maar het rijd gewoon leuk.
om het nou zonder motor te doen en alleen scooter te rijden, dat weet ik zo niet of ik dat zou kiezen.

na 2 keer in Faak geweest te zijn en zo geïnteresseerd mogelijk te zijn alles wat maar HD kan zijn , snap ik nog steeds niet wat er zo leuk aan is.

" maar ieder zijn of haar ding" word er dan wel eens gezegd ;)

Maar hier op het forum heb ik al meerdere dingen gezien die gesloopt waren door Rick dus ben benieuwd of er straks een aerox met vastloper bijkomt ;) (grapje)
 
na 2 keer in Faak geweest te zijn en zo geïnteresseerd mogelijk te zijn alles wat maar HD kan zijn , snap ik nog steeds niet wat er zo leuk aan is.

Met dergelijke uitspraken,en uitspraken in de trand van "koop eens een echte motor",lijkt mij het beste dat motorscooter- en HD bezitters, jouw deurtje beter kunnen mijden voor onder houd van hun plezier cq vervoermiddel.Want voor hetzelfde geld,sta je aan mijn motorscooter oningeïnteresseerd te sleutelen bij een onderhouds- cq reparatie,en is de kans dat je meer vernield, levensgroot aanwezig.
Maar je zult het denk ik wel te goed hebben als ondernemer,want anders deed je dergelijke uitspraken niet.
And, by the way,en zijn ook mensen die wegens een handicap niet op een motor kunnen,maar wel op een motorscooter.Heb je daar wel eens aan gedacht?
Ik zou,als ik jou was,dergelijke uitspraken nooit en nimmer ventileren op een forum,en zekre niet met de links van mijn bedrijf onderin de bijschrijving,die bij elke posting zichtbaar is.
 
Met dergelijke uitspraken,en uitspraken in de trand van "koop eens een echte motor",lijkt mij het beste dat motorscooter- en HD bezitters, jouw deurtje beter kunnen mijden voor onder houd van hun plezier cq vervoermiddel.Want voor hetzelfde geld,sta je aan mijn motorscooter oningeïnteresseerd te sleutelen bij een onderhouds- cq reparatie,en is de kans dat je meer vernield, levensgroot aanwezig.
Maar je zult het denk ik wel te goed hebben als ondernemer,want anders deed je dergelijke uitspraken niet.
And, by the way,en zijn ook mensen die wegens een handicap niet op een motor kunnen,maar wel op een motorscooter.Heb je daar wel eens aan gedacht?
Ik zou,als ik jou was,dergelijke uitspraken nooit en nimmer ventileren op een forum,en zekre niet met de links van mijn bedrijf onderin de bijschrijving,die bij elke posting zichtbaar is.
Volgens mij is hier wat ruis ontstaan. Hij geeft aan dat hij zelf ook met veel plezier een motorscooter rijdt.
 
Maar hebben jullie dan ooknog een auto ?ik heb dan 2autos (mijn vrouw) 2motoren en een snor scootertje, is het dan niet overdreven om er dan nog een scooter bij te kopen?
 
Hier ook 2 auto's een motor en een motorscooter.

Ga je ons nu vragen of het overdreven is?

Moet je zelf bepalen toch....

Hier in de wijk staan huizen met 2 BMW's een Mercedes en een Mini Cooper op de oprit, oh ja en in de garage nog 2 waterscooters en er zal vast nog wel ergens een motorfiets tussen staan, of 2....over overdrijven gesproken.

Bijna vergeten, in het voorjaar komt de Bayliner van stal.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook 2 auto's een motor en een motorscooter.

Ga je ons nu vragen of het overdreven is?

Moet je zelf bepalen toch....

Hier in de wijk staan huizen met 2 BMW's een Mercedes en een Mini Cooper op de oprit, oh ja en in de garage nog 2 waterscooters en er zal vast nog wel ergens een motorfiets tussen staan, of 2....over overdrijven gesproken.

Bijna vergeten, in het voorjaar komt de Bayliner van stal.

Haha nee dan valt het bij mij dan nog aardig mee _O-
 
En bij mij ook, en weet dat het bij mij allemaal betaald is en dat vraag ik me als ik hier door de wijk loop meer dan eens af.
 
Met dergelijke uitspraken,en uitspraken in de trand van "koop eens een echte motor",lijkt mij het beste dat motorscooter- en HD bezitters, jouw deurtje beter kunnen mijden voor onder houd van hun plezier cq vervoermiddel.Want voor hetzelfde geld,sta je aan mijn motorscooter oningeïnteresseerd te sleutelen bij een onderhouds- cq reparatie,en is de kans dat je meer vernield, levensgroot aanwezig.
Maar je zult het denk ik wel te goed hebben als ondernemer,want anders deed je dergelijke uitspraken niet.
And, by the way,en zijn ook mensen die wegens een handicap niet op een motor kunnen,maar wel op een motorscooter.Heb je daar wel eens aan gedacht?
Ik zou,als ik jou was,dergelijke uitspraken nooit en nimmer ventileren op een forum,en zekre niet met de links van mijn bedrijf onderin de bijschrijving,die bij elke posting zichtbaar is.



:t bedankt voor de opbouwende kritiek :)

ik raad HD rijders ook zeker aan naar een bedrijf te gaan met ervaring met HD's.
volgens mij hoeft een monteur niet elk moment van de dag geïnteresseerd te zijn, geconcentreerd lijkt me iig voorgaan.
afgezien van ondernemer ben ik ook een persoon met smaken en voorkeuren.

En ja ik heb een paar klanten en ook een paar kennissen die (motor)scooter rijden omdat het gewicht van een motorfiets niet handelbaar is vanwege hun uiteenlopende aandoeningen.
Dus ik hoop dat je je nu beter voelt gezien het feit dat ik er aan gedacht hebt :)

En inderdaad zoals later gereageerd word rijd ik zelf ook met veel plezier een motorscooter.

Overigens was de Vraag van de topicstarter en het antwoord ook naar hem toe.
En inderdaad zijn er allemaal anderen die daar dan overheen vallen, tja.
moet ik daar dan ander mee omgaan omdat ik iets of iemand vertegenwoordig ?

Ik probeer het een beetje los te laten en te hopen dat men wat verder kijkt (en in andere posts) om zich zo een completer beeld van een ander te vormen :)
 
Niemand?? TIEL en een Runner...
Overweeg even serieus het diefstal/overval risico als je op zo'n ding rond rijdt.
 
Geweldig, enige vraag die TS had was "waar kan ik proefrijden" en er komt een lijst offtopic.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig, enige vraag die TS had was "waar kan ik proefrijden" en er komt een lijst offtopic.


Volgens mij is de topic omschrijving "motorscooter kopen ja of nee ".
(edit) idd is zijn vraag ook , "waar kan ik proefrijden"

Je hebt gelijk dat er een boel off topic bij gekomen is , maar dat gebeurt in elk draadje.

Op TS zijn vraag terug te komen , JA , direct doen.

Zelf heb ik jarenlang ook wel een beetje meewarig over motorscooter rijders gedacht :$ :$ .
Totdat........... je er eens op gaat rijden ( en er zelf een aanschaft.)
Ik heb er nu ook 1 aangeschaft en moet zeggen dat ik er veel plezier mee/op heb.
De motorscooter zal bij mij niet mijn motor vervangen, maar erbij is zeker van toegevoegde waarde.
Zelf heb ik gekozen voor een wat 'zwaardere' motorscooter , dit ivm met het totaal gewicht van rijder ( O-) ) en bijrijder en het feit dat de MS straks in Kroatië zijn best moet gaan doen.
Maar ondanks zijn gewicht van ong. 200 kg, is het een hele makkelijke handelbare MS, die ik zonder problemen alleen achter op een aanhanger krijg.

Om de info even compleet te maken , ik ben nu in het bezit van een yamaha yp400 Majesty *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja doen, ik was er ook huiverig voor maar uiteindelijk de overstap gemaakt en het rijd gewoon heerlijk relaxed. Geweldig comfort door de ruim bemeten zadels en de bijbehorende opbergruimte. Ik ben ook een zeer tevreden motor(scooter)rijder :)
 
De TS zoekt gewoon een MotorScooter, die legaal vlot is en meer op een scooter lijkt dan op een motor.

Wat ik je zou adviseren is:
Gilera Runner 125cc of 180cc 2T
Piaggio SKR 125cc 150cc of 172cc(malossi)

Ik persoonlijk vind dat dit toch wel de beste Motorscooter 2 takt blokken.

Als je hulp nodig heb, stuur me een bericht.
 
Nou ben vandaag wezen kijken in Hilversum voor een aerox 100, volgens de advertentie een zeer nette aerox voor 1100,-
Prijs vond ik acceptabel als de scooter ook inderdaad netjes was. Dit was echt een afgetrapt ding jammer, was wel ruim een uur rijden :(
 
Op 2dehands.be staat een aerox 100cc te koop, ook een aantal boosters 100cc en een speedfight 100cc deze rijden allemaal helaas niet dik rond.

Ik ben ook begonnen met 125 cc scooter (X city), daarna overgestapt naar een vespa gts 300 ss om dan uiteindelijk te landen bij de nc 750 D integra ( die is nu helaas naar het walhalla gegaan op Kerstavond tegen een koekblik). de volgende in de lijst moet nog geproduceerd worden (honda X adv). Mijn huidig werkpaard (Z1000 van 2004) is geen scooter in afwachting van de levering van de laatste in mijn reactie.

Wat is er gemakkelijk aan een scooter, geen versnellingen of zelf moeten schakelen, bergruimte onder uw zadel, vooral wendbaarheid en gebruiksgemak zijn voor mij belangrijk geweest in de aankoop van een scooter.

In België hebben de -tot 125 klasse, hoeven geen wegentax te betalen, behalve de eerste inschrijving met de nrplaat. In nederland weet ik dit helaas niet, wegen een ander systeem van registratie.

Nu de rij ervaring met een aerox 100, heel wendbare scooter, gelijk de 50cc broer, trekt vlot op met het verkeer tot 50 km/u, daarna iets trager naar zijn top van om en bij de 90 a 100 km/u in standaart vorm, met een andere carburator en een andere uitlaat loopt deze iets harder, tot max 115 km/u, wel niet gemeten met gps maar op teller.

Indien je er lc blok onder de scooter steekt is alles mogelijk, maar lijkt me niet praktisch meer, tenzij je heel graag sleutelt.

Ook kan je heel leuke ervaringen hebben met de arm der wet (politie).

Maar dit terzijde.
 
Laatst bewerkt:
Vriend van mij verkoopt zijn Gilera Runner 180cc FXR, snelste versie. Kleur zilver. Zeer netjes, geen roest, helemaal standaard (geen malossi troep), trekt zonder dip door naar de 150.

Voor sirieus geinteresseerden stuur maar PM.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan