Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee luitjes, iemand ervaring met een Windshield Spoiler van Touratec / of een ander merk?

Ik vraag me wel eens af of het effect heftig is. Ik ben zelf 191cm, ik heb wel eens het idee dat mijn huidige (standaard) windscherm precies alle wind in mijn helm stuwt.
 
Hee luitjes, iemand ervaring met een Windshield Spoiler van Touratec / of een ander merk?

Ik vraag me wel eens af of het effect heftig is. Ik ben zelf 191cm, ik heb wel eens het idee dat mijn huidige (standaard) windscherm precies alle wind in mijn helm stuwt.

Wat een aantal personen hebben gedaan is,eerst de nokjes van de verstelwieltjes afzagen zodat de ruit rechterop komt te staan en daarbovenop een spoiler,dat werkt perfect.
Ik ben zelf 1.95 klein en hoefde mijn vizier niet meer dicht te doen,zelfs bij 150+ zit je nog uit de wind
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een afbeelding met Toeratech spoiler
full
 
Vraag m.b.t. het dashboard van de R1200GS LC

Kan je instellen dat je de snelheid digitaal ziet? (net als op de R1200R LC)
 
En je kunt de snelheid ook levensgroot digitaal weergeven op een BMW Navigator V (of VI) als die is gemonteerd. Zie je alleen de kaart niet meer, maar hoe erg is dat?
 
Voor mijn nieuwe brommertje heb ik een andere uitlaat besteld. Is meer voor de looks dan iets anders.
Ik zal waarschijnlijk een van de weinigen zijn die kiest voor een uitlaat die minder kabaal kan maken dan de originele.
 
Voor mijn nieuwe brommertje heb ik een andere uitlaat besteld. Is meer voor de looks dan iets anders.
Ik zal waarschijnlijk een van de weinigen zijn die kiest voor een uitlaat die minder kabaal kan maken dan de originele.

dat doe je goed, heb eigenlijk liever een minder massief ogende en lichtere uitlaat en niet meer herrie dan de origineel . dat is er niet

de lichtere en compacte braken gelijk meer geluid uit, dat hoef van mij niet zo....


ff wat anders ,, heb nu 3 jaar mijn F 800 GS uit 2008 , ben er best tevreden mee heb wat dingen aangepast hyper Pro veren voor en achter, en een Viking zadel , en een lage ruit en een hugger .

maar vind hem nog steeds nukkig als ie door warm is in de stad, en laat ik de GS toch veel gebruiken voor woon & werk en dan moet je door de stad.

nu heeft mijn dealer een interessante F 700 GS 2014 staan , terwijl de eerste F 800 van na 2012 toch een behoorlijk stuk duurder is , en als die daar alleen 10 pk voor inlever, maar er tubeless banden en velgen voor terug krijg en 19" ipv 21" ik rij toch niet hard core off road dat ik er echt wat aan heb , integendeel voor dat prijs verschil wil ik er wel eens goed over nadenken.

met deze zou ik er 6 jaar op vooruit gaan en 35 K minder op de klok , en door dat wat lagere vermogen zit er een wat minder nerveuze mapping in en latere modellen hebben toch al wat vooruitgang geboekt op dat vlak zou ik van dat probleem af zijn.

denk dat ik maar eens moet gaan proefrijden.
 
Zal je dat extra-vermogen niet missen ?

Ik ben zelden blij geworden met een slappere motorfiets...
Je kan je ook afvragen wanneer je het volledige vermogen van een bike gebruikt, en dat dan afzetten waar je het meeste in rijdt.

Maar ik heb natuurlijk wel een gekleurde bril als tevreden F650 gebruiker. (ik kom alleen vermogen te kort bij hoge snelheden op de snelweg(dl), maar dan alleen in vergelijk met de andere moteren met 100+ PK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan