Circuitbanden-Topic

Hey keessie

Mijn voorband is rechts ook naar de kl#te maar mn oude k2 bandtje die ik had omgedraaid is goed gebleven.
Moet je zeggen dat ik nog nooit voor problemen heb gehad dus denk dat het met de baan te maken heeft
Zoals je al zij waren er bij ons in de box wel meer met problemen -O-
 
Even een vraag tussendoor. Omdat ik mijn circuitmotor niet op tijd rijdend krijg wil ik mijn straatmotor pakken om morgen op Assen te rijden. Deze heeft Pirelli Angel GT banden. Heeft iemand hier circuit ervaring mee? Ik verwacht dat ik tussen 2:05 a 2:10 op Assen zal rijden maar durf niet te zeggen of dat met deze banden handig is. Ben zelf nog niet zo ervaren met verschillende banden, dus ik hoop dat iemand mij wat zekerheid aan kan praten :)
 
Ik heb geen ervaring met het rijden op deze banden op het circuit.
Zal ook niet gaan zeggen dat je dit niet moet gaan doen.

Maar............de meeste die ik op hun bek heb zien gaan, zijn diegene die op straatbanden rijden.

1 keer vallen met je straatfiets kost meestal meer dan een setje circuitbandjes!

Just my 2 cents............ :W :]
 
Keessie, ik had met me oude metzeler slick K2 achter geen enkel spoor. 1.8 warm. Denk dat er juist teveel grip was. Deze band was uit 2013 en al 3 rij uren oud. Voor na wat meer Veervoorspanning 5 hele slagen, omdat hij maar 1 hele slag in stond, wel een spoortje rechts na 1 stint. 2.2 warm. Ook een 2013 metzeler, maar profiel interact k2
Denk toch te zachte bandjes icm supergrip
 
Even een vraag tussendoor. Omdat ik mijn circuitmotor niet op tijd rijdend krijg wil ik mijn straatmotor pakken om morgen op Assen te rijden. Deze heeft Pirelli Angel GT banden. Heeft iemand hier circuit ervaring mee? Ik verwacht dat ik tussen 2:05 a 2:10 op Assen zal rijden maar durf niet te zeggen of dat met deze banden handig is. Ben zelf nog niet zo ervaren met verschillende banden, dus ik hoop dat iemand mij wat zekerheid aan kan praten :)

Met die tijden moet dat makkelijk kunnen.
 
Weet iemand hoe de slijt inidcatoren van de Metzeler RR slicks (DOT2016) eruit horen te zien qua patroon?
Ik heb dus 2 banden gehad waar overdreven veel slijt indicatoren inzitten vergeleken met andere slicks. 3 rijen achter elkaar met heel veel gaten.
Ze zijn ook erg ondiep vergeleken met wat ik gewend ben van oudere Metzeler Slicks. De band was daardoor na een dag ook al compleet op volgens de indicatoren.
 
Kees dit was mij ook opgevallen. Ik rijd zelf met de oude Racetec slick. Zag dat de RR een aantal rijen slijtindicatoren heeft, maar volgens mij niet elke maat. Dus daar zit ook weer verschil in. Qua diepte heb ik niets anders gezien, maar ook niet echt op gelet.
 
Ik heb geen ervaring met het rijden op deze banden op het circuit.
Zal ook niet gaan zeggen dat je dit niet moet gaan doen.

Maar............de meeste die ik op hun bek heb zien gaan, zijn diegene die op straatbanden rijden.

1 keer vallen met je straatfiets kost meestal meer dan een setje circuitbandjes!

Just my 2 cents............ :W :]


:^
 
Met die tijden moet dat makkelijk kunnen.

Inderdaad... Ik was iets te voorbarig met mijn 2:05 a 2:10 maar 2:12 kunnen ze probleemloos aan heb ik ondervonden :P
de pirelli bandenman adviseerde mij om 2.3 voor en 1.9 achter te doen. Na de eerste sessie direct de banden, wanneer de banden nog warm zijn, op 2.3 en 1.9 zetten en niet meer aanraken.
 
Laatst bewerkt:
Mannen,


Maandag een dagje op Assen knallen maar hou je de sc2 slicks wel warm onder de 10 graden buiten temperatuur ?

Vertrek met de banden uit de warmers maar denk dat ik beter op supercorsa`s kan gaan rijden.

Wie heeft hier ervaring mee ?
 
Mannen,


Maandag een dagje op Assen knallen maar hou je de sc2 slicks wel warm onder de 10 graden buiten temperatuur ?

Vertrek met de banden uit de warmers maar denk dat ik beter op supercorsa`s kan gaan rijden.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Als je rond de 2 minuten rijdt kan het wel, maar ze gaan wel snel naar de klote.
 
Hallo,

Ik wil graag weten wat er precies bedoeld wordt bij de technische charts voor bijvoorbeeld de Supercorsa's. Er staat "smooth" en "severe" in de tabel voor type wegdek. Welke banen passen hierbij? Ik vind Assen meer grippy ivm Zandvoort, dus Severe? Zandvoort vind ik eerder glibberig ivm Assen, dus Smooth?

supercorsa.jpg


Daarnaast, wat is koud en wat is warm? Maw welke temperaturen spectrum past hierbij?
Ik vind 30 graden buitentemperatuur erg warm, maar dat is het zelden in Holland. Miischien moet ik maar eens een infrarood metertje aanschaffen om de baan temp te kunnen meten. Maar dan wil ik graag weten wat is warm en wat is koud? :?

Bij welke baan en temperatuur gebruik jij welke banden setup?

Mvg,
Thijs
 
in de zomer als het echt heet is (25+ luchttemp): voor SC2 en achter SC1
alles daarbuiten: voor en achter SC1
de rest zit tussen de oren :P
Grappig eigenlijk dat de meeste mensen toch kiezen voor SC1 voor en SC2 achter. Maximale grip bij remmen en insturen, meer levensduur voor de achterband.

De grafiek laat een heel ander optimaal beeld zien. Natuurlijk is er meer aan de hand, maar kan iemand dit in een paar regels uitleggen?
 
Grappig eigenlijk dat de meeste mensen toch kiezen voor SC1 voor en SC2 achter. Maximale grip bij remmen en insturen, meer levensduur voor de achterband.

De grafiek laat een heel ander optimaal beeld zien. Natuurlijk is er meer aan de hand, maar kan iemand dit in een paar regels uitleggen?

+1 mee eens, ik ben nu in de war.
Volgens mij wordt er altijd geroepen dat de voorband dat zachtere band moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat komt omdat Pirelli het op zijn eigen(wijze) manier gedaan heeft.

Voorkant: SC1 bij koud weer en SC3 bij warm weer

Achterkant: SC3 bij koud weer en SC1 bij warm weer


Dus voorkant meer grip dan achterkant op een dag met normale/gemiddelde temperaturen kom je idd uit op SC2 voor en SC1 achter.


Rare jongens die Italianen. :+
Klinkt raar maar als je het eigen overzicht van Pirelli gebruikt, "normale" setting
 
Guys ik zit met een klein dilemma. Ik heb een Thundercat (met Hyperpro rondom) als woonwerk motor en wil dit jaar af en toe eens een recreatieve circuitdag doen. Alleen, zit ik met de bandenkeuze. Staat nu op Metzeler Z8's. Nu zal ik daar best wat sportieve rondjes mee kunnen rijden, maar wellicht is er sportiever rubber te koop dat niet gelijk als sneeuw voor de zon slijt tijdens woonwerk, maar toch aardig kan meekomen op het circuit. Pilot power 2ct dacht ik aan, maar werd door meerdere mensen afgeraden ivm plotselinge gripverlies. Ik snap dat een tweede set velgen met echt sportief rubber de beste keuze zal zijn, maar er vast wel een betere keuze qua compromis te maken dan de Z8's.

Maar wat dan? S21? Sportattack? Ik ben geen beginner, dus zal voornamelijk in groepen minder langzaam/sneller rijden. Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Guys ik zit met een klein dilemma. Ik heb een Thundercat (met Hyperpro rondom) als woonwerk motor en wil dit jaar af en toe eens een recreatieve circuitdag doen. Alleen, zit ik met de bandenkeuze. Staat nu op Metzeler Z8's. Nu zal ik daar best wat sportieve rondjes mee kunnen rijden, maar wellicht is er sportiever rubber te koop dat niet gelijk als sneeuw voor de zon slijt tijdens woonwerk, maar toch aardig kan meekomen op het circuit. Pilot power 2ct dacht ik aan, maar werd door meerdere mensen afgeraden ivm plotselinge gripverlies. Ik snap dat een tweede set velgen met echt sportief rubber de beste keuze zal zijn, maar er vast wel een betere keuze qua compromis te maken dan de Z8's.

Maar wat dan? S21? Sportattack? Ik ben geen beginner, dus zal voornamelijk in groepen minder langzaam/sneller rijden. Thanks!

ik had op mijn straat R1 pirelli diablo rosso corsa's ik vond dit een goede straatband om ook een circuitdag mee te pakken. zo beschrijft pirelli ze zelf ook op hun site.
 
Terug
Bovenaan Onderaan