Circuitbanden-Topic

Hey keessie

Mijn voorband is rechts ook naar de kl#te maar mn oude k2 bandtje die ik had omgedraaid is goed gebleven.
Moet je zeggen dat ik nog nooit voor problemen heb gehad dus denk dat het met de baan te maken heeft
Zoals je al zij waren er bij ons in de box wel meer met problemen -O-
 
Even een vraag tussendoor. Omdat ik mijn circuitmotor niet op tijd rijdend krijg wil ik mijn straatmotor pakken om morgen op Assen te rijden. Deze heeft Pirelli Angel GT banden. Heeft iemand hier circuit ervaring mee? Ik verwacht dat ik tussen 2:05 a 2:10 op Assen zal rijden maar durf niet te zeggen of dat met deze banden handig is. Ben zelf nog niet zo ervaren met verschillende banden, dus ik hoop dat iemand mij wat zekerheid aan kan praten :)
 
Ik heb geen ervaring met het rijden op deze banden op het circuit.
Zal ook niet gaan zeggen dat je dit niet moet gaan doen.

Maar............de meeste die ik op hun bek heb zien gaan, zijn diegene die op straatbanden rijden.

1 keer vallen met je straatfiets kost meestal meer dan een setje circuitbandjes!

Just my 2 cents............ :W :]
 
Keessie, ik had met me oude metzeler slick K2 achter geen enkel spoor. 1.8 warm. Denk dat er juist teveel grip was. Deze band was uit 2013 en al 3 rij uren oud. Voor na wat meer Veervoorspanning 5 hele slagen, omdat hij maar 1 hele slag in stond, wel een spoortje rechts na 1 stint. 2.2 warm. Ook een 2013 metzeler, maar profiel interact k2
Denk toch te zachte bandjes icm supergrip
 
Even een vraag tussendoor. Omdat ik mijn circuitmotor niet op tijd rijdend krijg wil ik mijn straatmotor pakken om morgen op Assen te rijden. Deze heeft Pirelli Angel GT banden. Heeft iemand hier circuit ervaring mee? Ik verwacht dat ik tussen 2:05 a 2:10 op Assen zal rijden maar durf niet te zeggen of dat met deze banden handig is. Ben zelf nog niet zo ervaren met verschillende banden, dus ik hoop dat iemand mij wat zekerheid aan kan praten :)

Met die tijden moet dat makkelijk kunnen.