knipperlichten monteren

bobbernick

Rookie
21 feb 2017
8
0
Vraag van een elektro nerd... :? :? :?

.... onlnags heb ik de achter en voor knipperlichten van mijn motor verwijderd (gewoon draadjes doorgeknipt) want ik wil iets nieuws. Nu heb ik dus 4 x 2 draadjes bungelen.

De nieuwe knipperlichten (geen LED) hebben slechts 1 draadje. Ik had al begrepen dat het enige draadje aan de nieuwe knipperlicht de plus is en ik contact met het frame moet hebben voor de min ofwel via de behuizing oid van het knipperlicht zelf.

Ik heb de eerste nieuwe knipperlicht gemonteerd echter.... hij doet niets.... Kan iemand mij uileggen wat ik fout doe....
ik heb hem gemonteerd op een metalen beugel die op mijn voorvork zit. De andere draadjes bungelen nog los!
En wat doe ik met het overgebleven draadje aan de motor zelf? Moet ik die ergens aan bevestigen? of heeft deze geen functie meer en kan ik hem isoleren?

Wie kan mij op weg helpen. Het zal vast eenvoudig zijn maar Im lost... |(

Alvast bedankt voor jullie reacties. *O*
full
 
Als er maar 1 draad aan de lamp zit dan moet die lamp zelf een goede massa maken.
Welke draad je moet hebben kun je met een multimeter meten, Een is massa de andere is de signaal, deze moet je hebben.
Zorg wel voor een goede massa op de raw steunen.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je als proef maar één knipper aangesloten hebt. Dat is niet voldoende om het standaard knipperrelais aan het knipperen te krijgen. Er moeten aan iedere kant twee knippers aangesloten zijn.

Verder zal het uitmaken wat het vermogen van de gloeilampjes is. Ouderwets is 21 W, nieuw heel vaak 10 W, dus hier kan het ook al fout gaan.

Heel veel knipperrelais zijn vermogens afhankelijk, of te wel knipperen pas als de stroom door het relais hoog genoeg is.
 
Ff meten waar het probleem zit.
Kijken of er spanning op de bedrading uit de fiets zit als knipperlicht aan staat.

Dan weet je of het probleem in de lampen (massa daarvan dan waarschijnlijk) of in de fiets zelf zit (relais bv)
 
Terug
Bovenaan Onderaan