Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een bestelling geplaatst voor een Akra-uitlaat. De lokale motordealer kon me een redelijke prijs geven. Als het goed is komt deze van de week binnen en hopelijk daarna snel monteren.
 
Ik heb de originele tail tidy van Yamaha en de iets goedkopere zijtassen van sw-motech en daar kwam ik ook er inderdaad achter dat de originele lampen tegen de tassen aankwamen. Ik heb er simpelweg een weerstand tussen gezet en dat is volgens mij makkelijker dan een relais vervangen. Weerstand sluit je aan daar waar de originele lamp stekker zit en bij het monteren van nieuwe lampjes hoef je alleen maar de weerstand er extra tussen te zetten.

Het is maar wat je wil. Ik heb gekozen voor het vervangen van het relais. Klusje van niks en alle vier je led knippers knipperen zoals ze moeten knipperen. Relais dat ik heb gemonteerd kostte bij Alie Express maar iets van € 3,50. In NL en bij Louis iets van € 14,--. We moeten op de kleintjes letten.
 
Is er iemand van jullie die de passagiersteunen verwijdert heeft?
Wat was jullie oplossing voor het oliereservoir?
Vraag me af of je het gewoon kunt bevestigen aan het bovenste gaatje, zoals hier iemand op zijn mt09 heeft gedaan? Of denken jullie dat je een adaptorplaatje nodig hebt?
5012-how-delete-passenger-pegs-relocate-fluid-reservoir-imag0780.jpg
 
Hallo mt-07 liefhebbers,

Heeft 1 van jullie ervaring met bandenverf?

Zie bijvoorbeeld foto's op Bannerslider waar ze het ook verkopen.

Lijkt me niet verstandig op het loopvlak ivm grip maar in de groeven vind ik het gaaf!
Kan natuurlijk ook aan de zeikant van de band.
En mag het wel in Nederland ?

Groetjes Damon
 
Is er iemand van jullie die de passagiersteunen verwijdert heeft?
Wat was jullie oplossing voor het oliereservoir?
Vraag me af of je het gewoon kunt bevestigen aan het bovenste gaatje, zoals hier iemand op zijn mt09 heeft gedaan? Of denken jullie dat je een adaptorplaatje nodig hebt?
[afbeelding]

Meest voorkomende oplossing is met een adapter plaat. Dit lijkt me de meest handige en tevens veilige oplossing. Dit is dan een hele goede oplossing daar voor. Duitse fabrikant.

Het reservoir kan ook naar voren toe, ter hoogte van het blok, vagabond motorsports heeft daar een oplossing voor.
 
Lijkt me niet verstandig op het loopvlak ivm grip maar in de groeven vind ik het gaaf!
Kan natuurlijk ook aan de zeikant van de band.
En mag het wel in Nederland ?

Het mag sowieso. Banden zijn zwart door het bijhorende proces en de hierbij gemoeide grondstoffen en hen eigenschappen. Er is geen regel die dicteert dat die zwart moet zijn.

Heb ook nog nooit iemand bekeurt horen worden voor het inkleuren van zijn merkembleem op de band bijvoorbeeld, of een klassieker met geverfde white wall banden. Vraag me alleen wel af wat dat doet met de vochtafvoer als je de groeven in kleurt.
 
Is er iemand van jullie die de passagiersteunen verwijdert heeft?
Wat was jullie oplossing voor het oliereservoir?
Vraag me af of je het gewoon kunt bevestigen aan het bovenste gaatje, zoals hier iemand op zijn mt09 heeft gedaan? Of denken jullie dat je een adaptorplaatje nodig hebt?

Ja ik. Ik heb het eerder in deze en in de voorgaande MT-07 thread uitgebreid toegelicht. Het is nu Carnaval en ben na aan zware nacht even te lui om het voor je op te zoeken, maar als je mijn berichthistorie bekijkt vind je precies wat je wil weten.

Edit: ow verrek. Iemand was me voor :)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, niet verkeerd... Ik heb eens gekeken wat een beetje realistisch haalbaar is qua verbruik met de MT van mij... (A2)

Ik rijd naar mijn hogeschool elke dag 40 km (heen en terug) en dit weekend heb ik ook nog 120km snelweg erbij gehad, ik had met 240km maar ongeveer 7,8 liter verstookt, dat betekent dus dat ik +/- 1 op 31 heb gereden. Kinda nice! :9 (het waren alleen 100 km/h stukken, ik heb in België getuft) - overigens rijd ik normaal ook niet bepaald boven de 120 km/h omdat dat niet fijn is voor langere duur (1,90m lang)
 
Laatst bewerkt:
Iemand al naar de beurs geweest? Ik ga vanavond even een kijkje nemen en hoop nog wat onderdelen voor m'n MT07 tegen te komen zoals een Tail Tidy.

Ik ben gister op de beurs geweest. Onder andere nog even bij Hyperpro geweest. De verkoper daar reed een MT07 Tracer en heeft daar een Hyperpro achter schokdemper opgezet (veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar). Dit was een wereld van verschil vertelde hij. Wellicht dat ik ook voor zo`n demper ga. Er is ook nog eentje waarvan naast de veervoorspanning en uitgaande demping de ingaande demping instelbaar is. Die is meteen een stuk duurder. Vraag is of je daar ook wat aan hebt op de openbare weg. Ik denk zelf van niet.

Was ieder geval een leuke beursdag! Wel lekker druk. Tegen 18.00 (sluitingstijd) nog even snel langs de merken stands geweest en rustig gekeken wat voor nieuwe modellen er stonden.
 
Bedankt voor de antwoorden ivm het reservoir te verplaatsen!
Vind 30-40 euro wat veel voor een stukje metaal, ik herinner mij wel een link naar een 3D geprint plaatje, dat veel redelijker geprijsd stond, maar ik vind het niet terug.
 
Ben aan het overwegen om de MT weg te doen, in ruil voor een sport tour motor (Z1000SX, GSX-S1000F oid iets in die richting). Wellicht iemand interesse? Motor is bomvol met accessoires/aanpassingen/toevoegingen.

MT-07 Race Blu (Zwart, niet grijs/zilver)
~7000km
Juli 2014 aangeschaft bij Goedhart Motoren

Volledig Mivv Oval Titanium uitlaatsysteem
Ermax seat cowl zwart/race blu
Ermax side scoops zwart/race blu
Rizoma stuur
Rizoma bar-ends
Rizoma retro reverse bar-end mirrors
Deprettomoto DPM Warrior aluminium windscreen
LED koplamp & led parkeerlicht
CNC Verstelbare korte rem en koppeling hendels met MT logo
5V 2x USB aansluiting (2A en 1A)
RAM mount
Evotech radiator guard
CNC verstelbare rem- schakelsetje (rearset)
4x Yamaha LED knippers
R6 gashendel voor kortere gasslag
Powdercoated zilvere zijpanelen in zwart
R&G korte kentekenplaathouder
Aangepast custom zadel voor beter comfort & betere looks (MJ Seats)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden ivm het reservoir te verplaatsen!
Vind 30-40 euro wat veel voor een stukje metaal, ik herinner mij wel een link naar een 3D geprint plaatje, dat veel redelijker geprijsd stond, maar ik vind het niet terug.
JA DAT KLOPT BLIJF HANGEN

edit: deze bedoel jij

edit 2: zou wel dat MT-07 er af schrappen. Wel beetje Halfords tuning zo. Maar dat is slechts mijn mening uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Kogel is door de kerk.
Sc-project black is in de bestelling.
Kreeg op de beurs korting en gratis verzending.

Ook langs de STS https://www.safer-turn.com/nl/first_page/
verkoper geweest die mij nog prima geholpen heeft met een
aantal vragen waar ik mee zat. Dus dat ook maar meegenomen.

Al met al vruchtbare dag voor de MT.

Van alle motors die ik gezien heb ben ik nog het meest onder
de indruk van de BMW NineT. Er stonden aan aantal variaties die
ik erg leuk vond. Toen ik erop ging zitten vond ik deze
kleiner dan ik dacht. Wel breed en zwaar t.o.v. de MT-07.
Zou ik ooit mijn MT de deur uit doen zal daar denk ik een
BMW NinT voor terug komen:)

1 ding houd mij tegen en dat is dat ze wel zeggen dat BMW rijders gay zijn:) (grapje)

@Intrexion jammer en succes met de verkoop!
Verkoop je ook lossen onderdelen?
Zoja zijn de verstelbare rem/schakelset van Gilles?
Want dan heb ik daar wel oren naar. :Y
~7000km is wel heel erg weinig voor een MT uit 2014 :X
Die van mij is uit 2015 en heeft het dubbele erop zitten.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag naar de beurs geweest, maar weinig bijzonders gevonden voor de MT07. Dus ik heb dit weekend maar gewoon op internet wat onderdelen besteld.

Bruudt korte kentekenplaathouder
Bruudt montagekogel voor navigatie
Ram mount X Grip
Ram mount kort verlengstuk aluminium
12v to 5v USB converter
2x MT090-2 connector

Ik ga de usb converter aansluiten op de originele 12v uitgang op de MT07.

Al met al komt het er dan zo uit te zien voor de navigatie.

Goodbye ugly mirrors, hello Rear View Camera

Owja, iemand nog tips voor nette en strakke knipperlichtjes?

Ik zit te twijfelen tussen de Barracuda Quadra of de Barracuda Idea. Zijn wel prijzig dus goedkopere alternatieven mogen ook. Knippers moeten wel fel genoeg zijn.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag naar de beurs geweest, maar weinig bijzonders gevonden voor de MT07. Dus ik heb dit weekend maar gewoon op internet wat onderdelen besteld.

Bruudt korte kentekenplaathouder
Bruudt montagekogel voor navigatie
Ram mount X Grip
Ram mount kort verlengstuk aluminium
12v to 5v USB converter
2x MT090-2 connector

Ik ga de usb converter aansluiten op de originele 12v uitgang op de MT07.

Al met al komt het er dan zo uit te zien voor de navigatie.

Goodbye ugly mirrors, hello Rear View Camera

Owja, iemand nog tips voor nette en strakke knipperlichtjes?

Ik zit te twijfelen tussen de Barracuda Quadra of de Barracuda Idea. Zijn wel prijzig dus goedkopere alternatieven mogen ook. Knippers moeten wel fel genoeg zijn.

Ik kwam nog een stand tegen die een dik uitgedoste MT-07 hadden staan, bijna elke optie zat erop , Holland Motor Sports, deze dus MT-07
 
Laatst bewerkt:
Kogel is door de kerk.
Sc-project black is in de bestelling.
Kreeg op de beurs korting en gratis verzending.

Van alle motors die ik gezien heb ben ik nog het meest onder
de indruk van de BMW NineT. Er stonden aan aantal variaties die
ik erg leuk vond.

1 ding houd mij tegen en dat is dat ze wel zeggen dat BMW rijders gay zijn:) (grapje)

Lekker man! Ben heeeeeel benieuwd naar je uitlaat.

Gay zou ik niet zeggen. Wel vaak relatief oud, zwaaien niet terug en vervangen hun liefde voor motoren voor liefde voor BMW motoren. Alles wat niet datzelfde Duitse embleem draagt is dan opeens rotzooi.

Ik heb je hoog zitten Marsk, please dont be like that.
 
Nou ik vond die BMW ook wel cool, een van de weinige motoren waar ik met mijn lengte een hele voet op de grond kan krijgen.

Wat was het druk om de nieuwe R6, prijs technisch even duur als de MT-10.
Tja keuzes......
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam nog een stand tegen die een dik uitgedoste MT-07 hadden staan, bijna elke optie zat erop , Holland Motor Sports, deze dus MT-07

Heb deze stand ook nog zien staan. Heb een prijslijst meegekregen van alle opties die op de MT-07 waren gemonteerd die daar stond.

Nou ik vond die BMW ook wel cool, een van de weinige motoren waar ik met mijn lengte een hele voet op de grond kan krijgen.

Wat was het druk om de nieuwe R6, prijs technisch even duur als de MT-10.
Tja keuzes......

Heb ook nog even op deze R6 gezeten. Vind em erg gaaf! Ook best een hoop zitruimte in vergelijking met mijn CBR600RR (die is veel compacter gebouwd). Deze motor lijkt mij wel wat om naar racer om te bouwen :9~ . Alleen het kostenplaatje :o .
 
Ben aan het overwegen om de MT weg te doen, in ruil voor een sport tour motor (Z1000SX, GSX-S1000F oid iets in die richting). Wellicht iemand interesse? Motor is bomvol met accessoires/aanpassingen/toevoegingen.

MT-07 Race Blu (Zwart, niet grijs/zilver)
~7000km
Juli 2014 aangeschaft bij Goedhart Motoren

Volledig Mivv Oval Titanium uitlaatsysteem
Ermax seat cowl zwart/race blu
Ermax side scoops zwart/race blu
Rizoma stuur
Rizoma bar-ends
Rizoma retro reverse bar-end mirrors
Deprettomoto DPM Warrior aluminium windscreen
LED koplamp & led parkeerlicht
CNC Verstelbare korte rem en koppeling hendels met MT logo
5V 2x USB aansluiting (2A en 1A)
RAM mount
Evotech radiator guard
CNC verstelbare rem- schakelsetje (rearset)
4x Yamaha LED knippers
R6 gashendel voor kortere gasslag
Powdercoated zilvere zijpanelen in zwart
R&G korte kentekenplaathouder
Aangepast custom zadel voor beter comfort & betere looks (MJ Seats)

Zeker interesse, ben namelijk opzoek naar een Mt07 met aftermarket uitlaat.
Heb je hem ergens (al) tekoop gezet?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer lekker gereden, even gestopt bij Louis om eindelijk een tail tidy te halen en een Hex-set, die had ik nog niet.

Na het ritje motor schoongespoten, ketting gedaan en gelijk ook maar de Ram mounts voor telefoon en GoPro erop gezet. Ziet er stevig uit, zal even kijken of ik het morgen kan testen in de mini-bergen hier:

Ag2xT3I.jpg


7Q7vBZW.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer lekker gereden, even gestopt bij Louis om eindelijk een tail tidy te halen en een Hex-set, die had ik nog niet.

Na het ritje motor schoongespoten, ketting gedaan en gelijk ook maar de Ram mounts voor telefoon en GoPro erop gezet. Ziet er stevig uit, zal even kijken of ik het morgen kan testen in de mini-bergen hier:

http://imgur.com/a/q2c7M

http://imgur.com/a/snWlN

Ja daar was het vandaag mooi weer voor, heb zelf de brommer ook even de schuur uit getrokken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan