Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

De toekomstige RC 30 replica is weer vertrokken.
Een heftafel weer vrij. Mooie plek om de HRC kuip van de NC 30 te repareren.

full

full

full

full


Hier dus update 19 en 20.

VFR 400R NC 30 projectje.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om dit exemplaar.

27000 km
kleppen gesteld
carburateur ultrasoon gereinigd en sproeierbezetting aangepast
nieuwe carbrubbers
nieuwe bougies
nieuwe dynamo en SR
nieuwe wiellagers
achterklauw nieuwe rubbers
extra aardingset
nieuwe DID ketting en tandwielen
alle remvloeistof vervangen en remmen ontlucht.
nieuw voorruitje
nieuwe handvatten
nieuw gecoate wielen
nieuwe bandenset BT 090

Kortom, klaar voor vele jaren v4 plezier . :9~
Morgen dus afscheid '(

full

full

full

full

full

full

full
 
Zo, de NC 30 is onderweg naar de stal van de nieuwe eigenaar.
Hij zal zich hier vast wel melden.

Nu weer verder met RC en de NC HRC kleuren-machines.
Grote broer en kleine zus gezellig naast elkaar. :P

full
 
Chris kwam even langs. De NC30 was morsdood. Bougies kapot gestart en stationairsproeiers dicht. Had twee jaar stilgestaan. :(

Maar ook dit monstertje draait weer en kan over een paar maand mee naar Island of Man TT.

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Wat voor een voorvork heeft Chris er in zitten Roel?

Dezelfde als ik in mijn NC30 OKI racer heb zitten.
Bij de NC30 van Chris heb ik die vork een paar jaar geleden ingebouwd.

ZXR 400R. Alleen heeft die van Chris het standaard Kawa 400 voorwiel (3 spaaks) ,en ik heb gekozen voor het in mijn ogen toch wel mooiere originele honda NC30 voorwiel.
Dat past met de kawa steekas, en aangepaste afstandsbussen en de kawa voorremklauwen, maar wel met RC 30 model ( bij mij wave) grote remschijven: 310 mm.
En natuurlijk de speciale balhoofdbus om het bovenste lager hoger te plaatsen.

full

full

full
full

full


full
full
 
Laatst bewerkt:
De achterbok die bij de HRC kleur NC30 zat had een te dunne pen.
Een kennis heeft een mooie nieuwe pen gedraaid.

full

full

full
full


De poot met as kan ook aan de andere zijde gemonteerd worden.
En laat nou de te dunne as precies de maat zijn voor de rechterzijde van de Ducati Hypermotard. Makkelijk om bij die fiets het kettingtandwiel te vervangen.
 
Goede middag allen :W

Ik kom even bij jullie binnenvallen met een vraag. Ik heb een SP1 en krijg binnenkort een endurance topkuip met 1 ronde koplamp. De koplamp die daarvoor geruit wordt, is die van de NC30. Zijn er voor dit model ook aftermarket koplampen te verkrijgen met helder koplamp glas als op onderstaande foto?
Nu heb ik daarvoor al aardig het internet afgezocht, maar niets kunnen vinden. Wellicht dat jullie ervaringsdeskundigen er meer van weten. Bij voorbaat dank voor de reacties. :t
full
 
Als ik zo naar de foto kijk is het een lamp zonder reflector, enkel een beschermkapje wat op de topkuip gemonteerd zit.
Voor zover ik weet zijn er in ieder geval geen heldere koplampen voor een Nc30 te koop
 
Goede middag allen :W

Ik kom even bij jullie binnenvallen met een vraag. Ik heb een SP1 en krijg binnenkort een endurance topkuip met 1 ronde koplamp. De koplamp die daarvoor geruit wordt, is die van de NC30. Zijn er voor dit model ook aftermarket koplampen te verkrijgen met helder koplamp glas als op onderstaande foto?
Nu heb ik daarvoor al aardig het internet afgezocht, maar niets kunnen vinden. Wellicht dat jullie ervaringsdeskundigen er meer van weten. Bij voorbaat dank voor de reacties. :t
[afbeelding]

Ik heb nog nooit een andere ronde koplamp voor de NC30 gezien dan de originele.
Wil je een helder koplampglas omdat je dat optisch mooier vindt?
De originle koplampjes zijn her en der nog wel te krijgen.
Ik heb er nog wel een paar liggen trouwens.
Zelf vind ik het OEM koplampje in de endurance kuip niet misstaan.

full
 
Bedankt voor de reacties :) De originele is zeker niet verkeerd, zal het waarschijnlijk ook wel worden. Maar ik zat aan andere verlichting te denken (xenon of cree led) en dat zou wellicht minder strooilicht produceren met een helder koplampglas/andere lens.
 
Laatst bewerkt:
Goede middag allen :W

Ik kom even bij jullie binnenvallen met een vraag. Ik heb een SP1 en krijg binnenkort een endurance topkuip met 1 ronde koplamp. De koplamp die daarvoor geruit wordt, is die van de NC30. Zijn er voor dit model ook aftermarket koplampen te verkrijgen met helder koplamp glas als op onderstaande foto?
Nu heb ik daarvoor al aardig het internet afgezocht, maar niets kunnen vinden. Wellicht dat jullie ervaringsdeskundigen er meer van weten. Bij voorbaat dank voor de reacties. :t
[afbeelding]

Mogelijk is van PIAA een dergelijk endurance koplamp unit te verkrijgen. Diverse endurance teams passen dit merk toe. Wel zal dit in de praktijk maatwerk worden in je topkuip.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit een andere ronde koplamp voor de NC30 gezien dan de originele.
Wil je een helder koplampglas omdat je dat optisch mooier vindt?
De originle koplampjes zijn her en der nog wel te krijgen.
Ik heb er nog wel een paar liggen trouwens.
Zelf vind ik het OEM koplampje in de endurance kuip niet misstaan.

[afbeelding]
Zijn toch dezelfde als van een sc28 1992/1993?
 
Terug
Bovenaan Onderaan