Miniaturen verzameltopic deel 10

de meeste hebben meer problemen met de extreme kosten stijgingen van de laatste jaren.
koste een model 1:12 10 jaar geleden 45/50 euro,nu zitten we al rond de 100/110
en voor figuren geldt die verhouding ook
 
Even een kleine uitleg over de "schaal" modellen en hun prijs:
Ooit een speelgoedminiatuur gekocht? Wat was daar de verhouding tussen de onderdelen? Ooit de stickers gezien..?Zijn deze op exacte grootte ten opzichte van de werkelijkheid, of zelfs maar de dikte er van?
Of een motorrijdertje met een veel te klein of te groot hoofd. Of de afwerking vertoont allemaal gietranden.
Dat allemaal is precies het omgekeerde bij een echt model. Stickertjes kloppen, maten kloppen, kortom alles is precies de werkelijkheid maar dan heel klein. Daar is over nagedacht. Dat kost tijd (en dus geld).
De technieken worden steeds beter. Een "echt" model uit 1995 of een model uit 2016 daar ga je echt verschil tussen zien. Er is gewoon meer mogelijk.
En om jullie zo te laten genieten van al dit moois, moet er betaald worden (uiteraard zitten er ook nog andere zaken in de prijs verwerkt dan aandacht alleen, zoals een gelimiteerde oplage, maar daar wel mallen voor moeten maken, die kosten moeten er uit).


Sorry hoor Peetor,
Jij wil toch niet doen voorkomen dat hier alleen maar onnozelen zitten.
Jouw uitleg over modellen / figuurtjes, dat hadden de meesten van ons ook al verzonnen, ben ook van mening dat de meeste mannen wel weten hoe het proces precies in zijn werk gaat.
Maar waar het mij omgaat is het volgende, toen het door mij gezochte model van VR # 46 " Pitstop " uitkwam kostte hij in de handel rond de € 70, en nu vraagt men er een dikke € 200 voor.
En wat betreft de dit jaar uitgebrachte Ducati modellen, deze zijn van een zichtbare mindere kwaliteit dan voor eeuwige jaren geleden, maar de prijs is wel verdubbeld. Aan de modellen van nu zit veel meer plastic dan voorheen.
En wat ik eigenlijk nog het meest betreur is dat de zijschiltjes niet meer demontabel zijn.
Zoals in mijn geval, wil ik graag al mijn modellen gesigneerd hebben door de berijder, voorheen nam ik de schildjes mee of een gedeelte van het kuipje ( SBK Ducati 999 ). Maar van af nu, moet je het gehele model meenemen. Vind ik persoonlijk erg jammer en vind dat daar niet genoeg over nagedacht is.
 
het grootste probleem voor ons zijn de personeelskosten in china(buiten de mindere kwaliteit)
die zijn erg hard gestegen,zelfs zo hard dat minichamps lange tijd gèèn fabrikant had.
de oude modellen zullen nooit meer komen,zeker niet voor rond de 100 euro.
die zouden dan over de 200 gaan.
nu is het resin en plastic wat de klok slaat,en niet te vergeten dat minichamps de modellen in zulke lage aantallen aanleverd 700/1000 en vaak eerst ook nog eerst de motor en later als set dezelfde motor met figuur!
en dan nog vaak veel in korte tijd,waardoor je als je alles wilt hebben van rossi,je echt veel geld kwijt bent.
en dit gebeurt met allerlei modellen,kijk nu eens bij de F1 modellen,wil je de verstappen serie die nu uit is hebben,ben je meer als 500 kwijt voor 3 modellen.
kosten 169 euro stuk
1:43 kost 75 euro
 
het grootste probleem voor ons zijn de personeelskosten in china(buiten de mindere kwaliteit)
die zijn erg hard gestegen,zelfs zo hard dat minichamps lange tijd gèèn fabrikant had.
de oude modellen zullen nooit meer komen,zeker niet voor rond de 100 euro.
die zouden dan over de 200 gaan.
nu is het resin en plastic wat de klok slaat,en niet te vergeten dat minichamps de modellen in zulke lage aantallen aanleverd 700/1000 en vaak eerst ook nog eerst de motor en later als set dezelfde motor met figuur!
en dan nog vaak veel in korte tijd,waardoor je als je alles wilt hebben van rossi,je echt veel geld kwijt bent.
en dit gebeurt met allerlei modellen,kijk nu eens bij de F1 modellen,wil je de verstappen serie die nu uit is hebben,ben je meer als 500 kwijt voor 3 modellen.
kosten 169 euro stuk
1:43 kost 75 euro


In oktober 2017 ( volgens opgave van Minichamps ), schijnt er een model van de Ducati Desmosedici MotoGP11.2 ( 2011 ) met een figuurtje van VR, met T-shirt en vlag met nr 58. Dit ter nagedachtenis aan Marco Simoncelli, tijdens het Marco Simoncelli Tribute.
Model gaat rond de € 165, dat gaat toch nergens over.
full
 
Laatst bewerkt:
klopt,en dan hebben we hier dus nog mazzel,buiten de grenzen kosten ze 199 !!!!!!!!!
elk setje zal rond die 165/69 zitten. zo ook de DOOHAN SET.
Minichamps Honda NSR500 inclusief Doohan figuur 1995 team Repsol Honda kopen? wheelsonscale.co
maar die staat al jaren in de planning( 5 of zo )
vroeger kon je wel eens een jaartje wachten en hopen op een mazzeltje.
maar mc maakt zulke lage aantallen dat die kans er niet meer is.
WheelsOnScale.com
wil je goedkoper gaan verzamelen zal je toch echt NEW-RAY of ALTAYA moeten gaan nemen.
minder mooi,ook plastic maar wel demontabel
 
Wat ik dus het grootste nadeel van de collectie van Minichamp vind, is dat als er modellen staan aangekondigd, deze ook in een razend tempo achter elkaar worden uitgebracht.
Vervolgens is de oplage per model naar beneden gegaan, en zit je een beetje krap bij kas, dan kun je gelijk de hoofdprijs betalen als je een model hebt gemist bij uitgifte ( en de modellen zijn al aan de prijs bij uitgifte ).

Neem nu het figuurtje van VR # 46 " Pistop ", is in een hele kleine oplage wereld wijd uitgebracht, was al uitverkocht in de Pre-Order. Zo heb ik dit model misgelopen, nu niet meer te krijgen voor een fatsoenlijke prijs. Bij uitgifte koste dit model € 70, en nu kan ik er op internet 3 vinden met een beginrijm van €250. Heel jammer maar waar.
 
klopt,en dan hebben we hier dus nog mazzel,buiten de grenzen kosten ze 199 !!!!!!!!!
elk setje zal rond die 165/69 zitten. zo ook de DOOHAN SET.
Minichamps Honda NSR500 inclusief Doohan figuur 1995 team Repsol Honda kopen? wheelsonscale.co
maar die staat al jaren in de planning( 5 of zo )
vroeger kon je wel eens een jaartje wachten en hopen op een mazzeltje.
maar mc maakt zulke lage aantallen dat die kans er niet meer is.
WheelsOnScale.com
wil je goedkoper gaan verzamelen zal je toch echt NEW-RAY of ALTAYA moeten gaan nemen.
minder mooi,ook plastic maar wel demontabel

New-Ray, Maisto en Altaya koop ik alleen als het gaat om 1:12 modellen van Ducati, die niet door Minichamps worden uitgebracht. En dat worden er steeds meer naar mijn zin.
 
helemaal mee eens. voorheen kocht ik nog wel eens een minichamps op ebay tussen de 30 en 50 euro,nu koop je bijna niks onder de 100 euro........al een tijdje niks meer gekocht...s geldt dit ook voor mijn andere collectie 1/50 dakartrucks.......
de meeste hebben meer problemen met de extreme kosten stijgingen van de laatste jaren.
koste een model 1:12 10 jaar geleden 45/50 euro,nu zitten we al rond de 100/110
en voor figuren geldt die verhouding ook
 
Wie weet een betrouwbare website waar je de miniaturen kunt kopen?
Heb paar websites bezocht maar nog niet echt veel gezien

Als jullie goeden betrouwbare webshops kennen hoor ze graag
 
Hoi,

Heb sinds vandaag op Facebook een groep aangemaakt speciaal voor verzamelaars van Motoren schaalmodellen in de schaal 1:12. Omdat dit de maatvoering is die ik zelf actief verzamel, en door deze groep op FB met nog meer verzamelaars in contact te komen.

Heb deze groep absoluut niet aangemaakt op FB om onder de duiven te schieten van dit Topic, in tegendeel zelfs. Vind het namelijk erg leuk om hier rond te kijken en lezen, en soms een stuk wijzer te worden. Maar wil heel graag een groter en breder podium om mede verzamelaars te bereiken, en ervaringen uit te wisselen over allerlei zaken die een verzamelaar zo bezig houd.

Mocht je geïnteresseerd zijn, je kan de Faceboek Groep vinden onder de naam,

Verzamelaars van Motoren Schaal 1:12
 
Computer says Nooooo! _O- _O-

Hier ook niet. Maar ik doe dan ook niet aan lilleke gezichtjesboek. Weet niet of de groep open of gesloten staat.


Sorry, stond op " besloten " dan wordt het ook lastig zoeken.

" Verzamelaars van Motoren Schaal 1:12 "

Nu moet het goedkomen.
 
Op de Beurs kwam ik langs zo'n stand met miniaturen, even gezocht naar een model van mijn GSXR 600 K4 maar die kwam ik niet tegen.

Even gezocht op internet, de fiets die ik tegenkom die er het meeste bij in de buurt komt is deze GSXR 750 k4-k5 van Welly.

s-l1600.jpg


Nou zijn de 600 en 750 van modeljaar k4-k5 qua vorm identiek, de kleurschema's zijn wel anders (en er staat 750 op de sticker :9). Weet iemand toevallig of er ook een 600 K4 beschikbaar is?
 
Op de Beurs kwam ik langs zo'n stand met miniaturen, even gezocht naar een model van mijn GSXR 600 K4 maar die kwam ik niet tegen.

Even gezocht op internet, de fiets die ik tegenkom die er het meeste bij in de buurt komt is deze GSXR 750 k4-k5 van Welly.

[afbeelding]

Nou zijn de 600 en 750 van modeljaar k4-k5 qua vorm identiek, de kleurschema's zijn wel anders (en er staat 750 op de sticker :9). Weet iemand toevallig of er ook een 600 K4 beschikbaar is?

Geen idee. Maar desnoods bestel je de 750. Moet je alleen ff het blok swappen :+
 
Geen idee. Maar desnoods bestel je de 750. Moet je alleen ff het blok swappen :+
Haha, ik plak dan wel gewoon een 750 sticker op m'n fiets ;)

Nee maar als er inderdaad geen 600 k4 te vinden is, dan moet het deze maar worden als second-best.
 
Wat ik dus het grootste nadeel van de collectie van Minichamp vind, is dat als er modellen staan aangekondigd, deze ook in een razend tempo achter elkaar worden uitgebracht.

Dat hangt er maar net van af ik zit al jaren op een nieuw rg500 model te wachten van Barry Sheene, deze staat al een eeuwigheid aangekondigd maar komt niet uit.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan