Cagiva Mito ONLY Part 3!

Vrijdag zelf ff testritje gemaakt met de SP. We moesten de koppeling onderaan bijstellen, boven was de stelling op en hadden we toch nog te veel vrije slag (waardoor hij kroop).
Hij komt heel snel vrij als je koppeling op laat komen. Is die dan versleten? Of beter gezegd de vingers ervan?

Starten was weer een crime, ondanks dattie maar 2 wk stilgestaan had. Bij de gele EV is dat 1x hooguit 2x starten, lopen. Bij de SP sloeg steeds heel snel de startmotor eruit.(te vroeg).Dus 'doorstarten'ging niet. (wel zonder bougie).

Afijn, verder erg inhouden bij 4000 tpm eerste kms. Naarmate hij wat temperatuur kreeg schoof dat langzaam op naar 5500tpm. (na zo'n 8km). Dat was ook einde testrit.
De EVs die ik heb, zijn na 8km al klaar voor begin PV toeren.
Heeft de SP een kou beveiliging ofzo? Zo voelt het nl wél al zal het niet..
Misschien door al die milieu eisen duurt het langer voor hij goed gaat lopen?
Bougie hadden we net vervangen. NGK BR9
Benzine was natuurlijk wel van oktober/nov vorig jaar.(maar dat is die vd EVs ook al is dat premium benzine). Misschien dat het met volle tank vers beter gaat. (evt carb schoonmaken)
 
En gister eerste echte rit vant jaar weer gemaakt. Op de gele EV. 1x starten, lopen.
Zo hoort het :)
Ook nog eens een overstekend hert gezien op de rit. Prachtig! Mijn ochtend was weer goed!
 
Hallo Yana, dat de SP slecht start is redelijk normaal doet die van mij ook
Een goed paardenmiddel (helpt bij mij wel) is de motor van te voren een uurtje in zon zetten. Wat ook wil helpen is de motor daags voor het rijden te laten verzuipen.
Ik weet het klinkt allemaal gek maar helpt bij wel.

Vraag van mijn zijde is er iemand die ervaring heeft met de uitlaten van Jolly Moto.
 
Tis een dellorto ding volgens mij, dat slechte starten..
Ik rij altijd smorgens vroeg (half 8 ofzo), dus in de zon zetten van te voren komt er niet van.
Wat wél helpt, bij de EV2 tenminste, is 2 dagen vantevoren beginnen met starten. Maar dat is eigelijk vd zotte natuurlijk..

Denk dattie met startspray ook wel start. Ook zo'n paardemiddel.
Jammer dat het zo moet. Die mikuni's zijn op alle fronten beter.

Heb geen ervaring met JM sorry. Heb wel paar pag terug overzicht van uitlaten gepost waar ze wat zeggen over elke uitlaat die tk is, ook de JM
 
Hallo, iemand die weet hoe ik kan controleren of mijn PV nog wel goed werkt.
Hier hoort een geluidje aan vooraf te gaan ter controle maar dat doet die van mij niet meer.
 
Dan doet ie t dus niet meer ;) tja ik had zelf ook een delorto,maar had nooit problemen met starten(ik liep m altijd aan dan,was te lui om een nieuwe accu te kopen _O- )
 
Als je PV controle op contact het niet doet, wil dat nog niet zeggen dattie het op toeren niet doet.(en omgekeerd)
Het kan ook zijn dattie vast staat op de open stand. Het hóeft dus geen probleem te zijn.
Mijn SP doet ook geen check bij contact aan, maar werkt wél op toeren. (hij houd wel in onderin maar geen idee of dat verband houd??? Crash weet jij dat??)
Ongetwijfeld kun je eea doormeten om te simuleren dat je x aantal toeren rijd als test maar daar weet ik het mijne niet van.
Gewoon testrit, kijken wattie doet.
Doettie écht niks en is het een EV model, dan kun je de zekering nog checken. Die gaat er het eerste uit als PV zelf vast zit of torretje te zwaar gaat
Is vaak ook slecht contact als zekering ok is en PV zelf niet vast zit en torretje ok. Die spaghetti bedrading is gewoon bagger en heeft maar weinig nodig voor slecht contact

Aanlopen hadden we bij de SP óók al geprobeerd. Ook daar liet hij zich niet toe verleiden
 
Hallo, heb zondag de PV met een klein dop sleuteltje 20x heen en weer gedraaid.
Daarna gestart, liep in 1x. Daarna veel gesmoor en gerommel tot de PV ging draaien.
Bij ongeveer 7000 RPM ging hij draaien en liep de SP als nooit tevoren.
Haalde op de teller ongeveer 190KM, HAHA wat een feest.
mvg
 
In de mito rs250 en kr1s putoline rs 959. alleen de mito rijdt zonder pomp.
in de bak vd mito en rs250 castrol superbike en in de kr1 putoline nanotech.
 
Ik reed met bellray in de tank.en motul in de bak.met de jawa trouwens bijde van de action :+ die is was niet zo kieskeurig _O-
 
Atf is toch veredelde hydro olie?

zoals jij het schrijft lijkt het alsof zelfs action-olie van hogere kwaliteit is -O-

maakt mij niet uit wat het is, het doet wat het moet doen en het doet dat zelfs héél goed.
jaren geleden heeft er eens iemand verschillende olien in de bak kwa vermogen aan het achterwiel getest op een vermogenstestbank een bak getest en ATF was de duidelijke winnaar.
 
Het is altijd grappig dat mensen gelijk hun mening klaar hebben over ATF, ik gebruik het zelf niet maar weet dat het heel goed kan.
 
Joh relax er staat toch een ;) bij...
Boeit mij het wat iemand anders in zn bak stopt al ist zonnebloemolie _O-
Mito automaat had leuk geweest.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan