Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank! Bandjes besteld. Net even onder de buddy gekeken maar er lijkt toch een nieuw startrelais in te zitten. Accu is wel een 12 dus die ga ik zeker vervangen. Ik ben ook nog op zoek naar een valdopsteun links. Die van mij heeft kennelijk wel een een tikkie gehad want hij bungelt er wat vreemd bij.

Controleer in dat geval maar even of de beugel nog fatsoenlijk vast zit...de las is prut.
 
Laatst bewerkt:
Hij is ook op de las gescheurd. Beter los maken en zelf opnieuw lassen?
 
Tja...ik zou het zelf proberen te (laten) fixen. Nieuwe beugel van appie is beetje zonde, want zelfde (gebrek aan) kwaliteit. Een andere optie is volledige crashbescherming van bijvoorbeeld R&G, dat is dan de beugels en de doppen. Kost wat, maar dan heb je het ook goed.
 
Ff snel een garage piccie dan:
full
 
Gefeliciteerd! Ik heb paar maanden geleden een zilveren oer T gekocht en had beetje dezelfde puntjes bij t nalopen ;)


Ps heb n andere eprom chip besteld maar was t nu alleen de chip vervangen of moest er ook nog wat verdraaid worden in de ecu?
 
Iemand enig idee wat dit geluid kan zijn en/of het slecht is? Ik vermoed zelf de brandstofpomp.
Tuono is in winterslaap vanaf oktober vorig jaar. Dit geluid maakt hij wanneer hij een tijdje stil staat. :)

Raad het geluid ...

Maar de echte vraag is: waar heb je de Aprilia sleutelhanger vandaan? Zoiets zoek ik al een tijdje. :P
 
Inderdaad alleen als hij een tijdje stilstaat.

Mijne maakt dit ook sinds een tijdje. Echter alleen wanneer hij een paar weken stilstaat. Lijkt idd op de brandstofpomp. Alsof er iets gesmeerd moet worden. Weet iemand hier een oplossing voor? het irriteert me gewoon.
 
Is er hier iemand die belang heeft bij een Gabro V5 eprom? Erg fijne chip die goed werkt op sportdemper en oer inlaatmof (en evt KN filter), maar ook met originele pijp. Bij interesse stuur even een pb :)
 
Afgelopen week eindelijk de kappen terug gekregen van de spuiter, deze hadden een paar krassen door steenslag en haarscheurtjes door trillingen wellicht?

full


Dus kon ik gisteren de Tuono eindelijk weer "opbouwen", heb er ook gelijk een Puig smoke kuipruitje op gezet, en `m voorzien van arrow voetsteunen.

full


Toen alles weer compleet was kon ik het niet laten om haar even te starten en haar het prachtige Lichtenvoorde te laten zien.

Aangezien ik in december door een val mijn rechter pols heb gebroken, was dit korte ritje toch nog wel een aanslag op het gewricht. Daarom staat ze nu weer lekker met de bandjes van de grond, te wachten tot de eigenaar zich weer sterk genoeg voelt.

full
 
Goedemiddag allemaal,

Ik ga aankomende week kijken voor een Tuono uit 2005. Kunnen jullie mij wat (zwakke) punten noemen waar ik extra op moet Letten?
 
Goedemiddag allemaal,

Ik ga aankomende week kijken voor een Tuono uit 2005. Kunnen jullie mij wat (zwakke) punten noemen waar ik extra op moet Letten?
:N :N sorry dat jij je welicht de gebeten hond voelt, maar deze vraag word om de paar weken op dit forum gesteld.

Lees toch eerst eens even het topic door of je zelf iets kan vinden, weet 100% zeker dat je een paar bladzijden terug je antwoorden kan vinden......

Succes...
 
Laatst bewerkt:
:N :N sorry dat jij je welicht de gebeten hond voelt, maar deze vraag word om de paar weken op dit forum gesteld.

Lees toch eerst eens even het topic door of je zelf iets kan vinden, weet 100% zeker dat je een paar bladzijden terug je antwoorden kan vinden......

Succes...

Sterker nog, op de "homepage" van dit topic staan nota bene aankoop tips vermeld voor de oer tuono. Wellicht een idee om daar ook aankoop tips voor latere versies te vermelden?
 
Ik heb alles zeker doorgelezen want ben er al een tijdje naar op zoek maar aangezien het model tuono waar ik naar opzoek ben ook steeds ouder wordt kon het zijn dat er na een leeftijd van 12jaar andere mankementen aan het licht komen. Bij deze dan excuses voor de gestelde vraag en ik zal het met de reeds gelezen info doen.
 
Ik heb alles zeker doorgelezen want ben er al een tijdje naar op zoek maar aangezien het model tuono waar ik naar opzoek ben ook steeds ouder wordt kon het zijn dat er na een leeftijd van 12jaar andere mankementen aan het licht komen. Bij deze dan excuses voor de gestelde vraag en ik zal het met de reeds gelezen info doen.
Het bouwjaar maakt niet speciek zoveel uit, in de jaren zijn er eigenlijk maar een paar typen gemaakt, er is door geborduurd op een goede basis, maar ook voor al deze lijnen gelden ongeveer dezelfde aandachtspunten, dynamo en startkoppeling.
Verder zijn alle modellen, zeker de twins, redelijk bullet proof en kunnen goed tegen wat meer kilometers.

Heb je na het doorlezen van dit topic nog specifieke vragen, dan mag dat natuurlijk... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Het bouwjaar maakt niet speciek zoveel uit, in de jaren zijn er eigenlijk maar een paar typen gemaakt, er is door geborduurd op een goede basis, maar ook voor al deze lijnen gelden ongeveer dezelfde aandachtspunten, dynamo en startkoppeling.
Verder zijn alle modellen, zeker de twins, redelijk bullet proof en kunnen goed tegen wat meer kilometers.

Heb je na het doorlezen van dit topic nog specifieke vragen, dan mag dat natuurlijk... 8-)

Ok bedankt voor je reactie. Ik ga een lijstje maken met de punten en dan ga ik eens kijken wat het is.
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog, op de "homepage" van dit topic staan nota bene aankoop tips vermeld voor de oer tuono. Wellicht een idee om daar ook aankoop tips voor latere versies te vermelden?

Als de kenners van de tweede generatie en de V4 met een leuk verhaaltje komen kopieer ik het en gaat het in de OP. No problem!
 
Wingwest
Ik heb er vanaf morgen een motor bij gekocht
Een dorsoduro 750 en twee is te veel he
Ik heb mn tuono te koop staan op MP
Misschien wa voor jouw?

Gr jorgosss
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze bij Goedhart motoren zien staan. Die vermelden hem als een tuono factory. Volgens mij is dit geen factory en ik heb ook twijfels over de kleurstelling. Het lijkt erop dat er kappen gewisseld zijn.
Wat is jullie mening?

http://occasions.goedhartmotoren.nl/unit/aprilia/tuono+factory/40747
Geen factory
verschillen o.a
Onderspoiler is bij factory langer en carbon
Lucht inlaat geen carbon
zijpanelen tank geen carbon
Geen Ohlins vering
Let op de wielen , staat daar forged in ? of te wel de gesmeedde wielen (lichter)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan