de MoHawk

beetje zon vandaag, paar spulletjes gemonteerd, beugels gemaakt voor het spatbord en de voorvork even van verse olie voorzien, dat was LANG geleden gebeurd :)



nu maar hopen dat de lijm sterk genoeg is.

 
wellnuts binnen, gaten boren en even passen!





meteen maar even de lagers gewisseld, de oude kreeg ik niet meer rand. Da's meestal een teken dat ze niet meer zo soepel lopen :P





wielen zijn nog best netjes als het vuil eraf is. waarschijnlijk worden ze nog wel gespten maar voorlopig is dit even prima zo.
 
vorkpoten gespoten, carburateurs geplaatst. airbox rubbers passen voor geen meter... nog wat meer klusjes te doen. keerring lijkt ook wat te lekken...


 
ik hoop inderdaad dat de lijm voor je voorspatbordbevestiging sterk genoeg is want zo niet...
hoop ik iig dat je niet met een potje rijdt :X
 
Laatst bewerkt:
als ie aan de voorkant loskomt zit ie achter nog vast en zal het spatbord over de band slepen. lijm heeft een kracht van 20N/mm dus zou makkelijk 30-40kg moeten houden, pessimistisch gerekend.

ik ben geen hipster ;)
 
Opzouten oma!

spulletjes inmiddels gestraald, nog bedankt stefan!

vandaag even wat zaken gestrips en gespoten. remmen heb ik geschilderd met een 2-komponentenlak. ben er niet kapot van... maargoed, halverwege stoppen is ook niks :P



voorvork had een lekje, dus helaas weer uit elkaar, dit keer nieuwe keeringen (had ik meteen moeten doen)


afdekkap van het tandwiel inmiddels ook in de krimplak


zwarte vork staat em goed


kroonplaat is inmiddels matzwart 8-) maar nu is het donker
 
Leuk projectje Erik, maar wat ga je ermee doen ? pas jij toch niet fatsoenlijk op ?
 
hehe, is een beetje krap ja. Maar ik hoop het vrouwtje enthousiast te maken voor het motorrijden. en ik moet een beetje therapeutisch klussen als er niet gereden wordt.

vandaag weer wat verder gebouwd




 
Laatst bewerkt:
andere remklauwen, voorste even opgefrist met nieuwe seals en blokken




verse achterbrug, wel een beetje viezig




na een paar uur schoonmaken begint het ergens op te lijken



tijd om te wisselen. eruit is makkelijker dan erin.... binnenkort maar weer verder

 
Nieuwe brug zit erin, was even kloten omdat er wat ruimte gemaakt moest worden tussen frame en blok.
 
Jup! Hij is ook in een iets betere staat dan de oude, meteen even de lagering kunnen nalopen en de boel kunnen schoonmaken.

Inmiddels ook een wringijzer met dop 46... dus die asmoer gaat loskomen! :P
 
sinterklaas was vroeg dit jaar :)



tankdop ziet er goed uit, of het ook goed gaat werken gaan we zien natuurlijk.



remschijs is ook netjes... zeker voor de prijs


clip-ons zijn mooi afgewerkt, helaas niet met een offset omhoog zoals op de foto... nouja, wel lekker sportief zeg maar:)


meteen even passen natuurlijk :P




achhterbrugje met geode remklauw, denk dat ik de tandwieldrager nog een kleurtje geef om het donkere thema aan te houden :)

 
 
Leuk project :t

Tankdoppie heb ik ook, werkt prima. Check zo nu en dan wel het mini inbusje wat het sluitpinnetje vastzet (onderaan de dop). Door het regelmatig openen en sluiten wil deze wel eens losdraaien waardoor het pinnetje los komt te zitten. Bij mij flikkerde dat inbusje er gewoon ook uit, gelukkig nog buiten de tank, in de tank is een mindere aktie...
 
Laatst bewerkt:
Argh, oma zit in m'n topic :(

inmiddels zit de nieuwe schijf erop, remklauw met mooie titanium boutjes en de airbox past ook door nieuwe rubbers!

helaas nog geen plaatjes geschoten, to be continued!
 
van het weekend nieuwe remleiding pas gemaakt en ook even de nieuwe schokbreker gemonteerd Wordt echt tijd om de gestraalde delen te laten poedercoaten...







 
pleuris photobucket :(

Inmiddels poedercoating gereed, tijd om verder te bouwen :)

sx6elFp.jpg


SMyThEE.jpg


Jy2rWnY.jpg


voetsteuntjes van een hornet passen net niet, klein beetje materiaal eraf halen en dan ziet dat er ook weer modern uit :]
 
voetsteunen mishandeld met een slijpmachine, rempedaal teruggebogen en spul passend en werkend gemaakt. Reservoir en slang waren in ernstige staat van ontbinding dus dat moet nog aangeschaft worden. Even de kuipdelen en de tank erop om te zien of alles past, so far so good! tank ga ik vervangen, deze is iets te ver heen voor mijn kunde.

yT2PSx4.jpg


EJKsMm8.jpg


jTdymHx.jpg


APoNfzj.jpg


Met de tank erop zit het best goed! lekker compact fietsje
 
Terug
Bovenaan Onderaan