Suzuki Bandit 400 vraagje..

Lummel

Rookie
25 aug 2016
13
0
België
Hey mede 2 wielers,

Ik rijd nu enige tijd met een vespa (lml) 125 handgeschakeld. Dat kleine ding loopt echt heerlijk. Ik kan me uren bezighouden met het nodige sleutel en afstelwerk eraan.
Stilaan begint het tijd te worden om eens met iets anders te gaan rijden. Ik bezit niet over een volwaardig A rijbewijs. In belgie mag ik de vespa rijden met een gewoon B rijbewijs. Ik wil met het kleine ding ook buiten Belgie gaan toeren en ga daarom voor een A rijbewijs.

Ik ben nu op een Suzuki bandit 400 gevallen. Deze leek mij een erg fijne motor om mee te leren rijden en de overstap te maken. Ik heb een tijdje naar de ducati monster zitten kijken maar de bandit daarentegen doet me wel iets en is een 4 pitter.
Er mag best nog wel sleutelwerk aan zijn. Het is tijd voor een nieuw projectje
De service manual van de 400 heb ik in bezet.

Welke zaken dien ik nog in het oog te houden bij aanschaf buiten:
- banden
- staat van de remmen
- staat van de ketting
- verduurde rubbers op de vorken of leidingen
- roest
- vettigheid op het blok

Punt is dat diegene ik zou willen overnemen momenteel niet start. (huidige eigenaar heeft geen motor meer, eerste kleine is net geboren het ding staat er nu te staan)
De CDI is reeds vervangen door een werkend exemplaar. De bougie geeft een (te) lichte vonk. Probleem zou wel eens in de krukas sensor, connector of bedrading kunnen zitten.
Ik ben vrij goed thuis in de electro wereld om zulke zaken te vervangen en door te gaan meten.Het leuke is dat er nog erg veel te krijgen is.
Op welke zaken moet ik verder letten?

De 400 heeft 37000km gelopen en is van 1993. enkele schijven vooraan. Volgend jaar in te schrijven als oldtimer.
Wat mag een (nog) niet startend exemplaar kosten?
Voor 400euro staat hij hier in de garage. Wat denken jullie?

Thanks,
 
Als ex bandit eigenaar stel ik mij de vraag waarom je niet voor de 600 gaat? De 400 word echt zeldzaam en er is bijna niks meer voor te krijgen integendeel van wat jij zegt. De 600 gaat je wellicht ook veel langer kunnen boeien dan de 400. Koop je de 400 als verzamelobject, dan zeg ik doen. Wil je er echt mee rijden, ga dan voor de 600.
 
Het idee is dus idd opmaken en het ding terug aan de praat krijgen. Rijbewijs mee halen. Het is niet de bedoeling er veel km´s mee te gaan maken, wel om hem in te schrijven als oldie.
Vermoedelijk kost het me nog enkele euro´s om hem weer draaiende te krijgen maar met wat geluk is het een makkelijk op te lossen probleem. Krijg ik er toch grijze haren van dan is het 400euro ´oud ijzer´.

Het ging me meer over jullie mening van de vraagprijs.
 
Hou er rekening dat deze motor schaars is en stukken ook schaars zijn waardoor ze al snel heel wat gaan kosten als je ze vind. De vraagprijs van 400€ lijkt niet zo veel, maar hoeveel gaat de kost zijn als je hem eindelijk draaiende hebt?
 
Daar heb je helemaal gelijk in en dat blijft steeds de vraag en een beetje geluk, of gewoon een hoop pech natuurlijk.
Er is niets makkelijker dan wat meer betalen en een goed lopende bandit te kopen maar het is net dat waar voor mij dan de pret er vanaf is.
Als ik wat rondkijk naar onderdelen vind ik toch best wat spullen naar mijn budget. Maar dat is natuurlijk voor iedereen een persoonlijk iets.
Om zeggen vind ik die 400 nu niet bepaald Hi toch spul en kan je toch al snel heel wat zaken zelf.
Bovenstaande argumenten hebben mijn inziens nog wel invloed op de vraagprijs. Ik wil er nog net iets vanaf krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan