het grote cb topic the seventies

Ik heb net een paar dagen mijn rijbewijs, gelest op een Kawasaki ER-6, en ondanks dat ik super blij ben met mijn CB650Z uit '82... toch denk ik soms of het niet beter is om mijn eerste jaar (vooral met dit weer) te rijden op een nieuwere motor.
 
nieuwere motor wil niet meteen zeggen dat die zekerder is qua rijden/betrouwbaarheid/veiligheid. ;) Net zo min dat een duurdere perse fijner rijdt.

Maar anders maak je eens een testrit op iets wat je aanstaat (en kunt betalen) :P
 
Ook een nieuwe motor moet je aanstaan.
Ik heb diverse oudjes. Ik heb mij, omdat ik mijn oudjes wilde sparen, een nieuwe Honda NT700V met alle toeters, bellen en accessoires die je maar bedenken kunt. Deze machine reed, stuurde prima. Na anderhalf jaar heb ik hem weggedaan "Ik had er niks mee"
Deze uitspatting heeft mij veel geld gekost.
Ik had beter een extra oudje waar ik zeker weet dat ik plezier aan beleef kunnen kopen.
 
Kijk maar bij mijn motorstek, dan zie je waar mijn voorkeur naar uitgaat. (dat is de rode knop onder mijn plaatje)
Mijn advies zou liggen bij een Honda VT500E (vloeistofgekoeld, 2 bougies per cilinder, cardan, zeer handzaam) bijv: deze
of een NTV650 (ipv 500cc nu 650cc), bijv deze
 
Ik ben op het moment bezig met een CB550F1.
Zijn er toevallig een aantal hier die rijden met open luchtfilters (schuimfilters in mijn geval).

Ik ben benieuwd met welke maat hoofdsproeier jullie rijden.
Bij mij loopt hij namelijk niet helemaal lekker met maat 110 (knallen in de uitlaat/weinig vermogen/met choke klooien verbeterd het).
 
Wat een stofzooi hier zeg. B|

Hoi mensen.
Ik heb een vraagje over de ratio van de cb750k tellers.
Ik wil minitellers bij caferaceronderdelen bestellen,echter ik lees daar dat de km-teller een ratio heeft van 1:1 en dat zou voor alle japanse motoren zijn,maar ik meen dat de cb een ratio heeft van 1:4.
Plus voor de toerenteller kan zowel een ratio van 1;4 als 1:7 gebruikt worden voor Honda.
Weet iemand of ik deze tellers kan gebruiken of dat ik straks met tellers zit die de meest onzinnige waardes aangeven.

Alvast bedankt.
Groetjes van Dirk :W
 
Wat een stofzooi hier zeg. B|

Hoi mensen.
Ik heb een vraagje over de ratio van de cb750k tellers.
Ik wil minitellers bij caferaceronderdelen bestellen,echter ik lees daar dat de km-teller een ratio heeft van 1:1 en dat zou voor alle japanse motoren zijn,maar ik meen dat de cb een ratio heeft van 1:4.
Plus voor de toerenteller kan zowel een ratio van 1;4 als 1:7 gebruikt worden voor Honda.
Weet iemand of ik deze tellers kan gebruiken of dat ik straks met tellers zit die de meest onzinnige waardes aangeven.

Alvast bedankt.
Groetjes van Dirk :W

ik heb op mijn k2 toeren teller staan 1000rpm=3000rpm
en op de km teller 1400rpm=60km/h
 
Laatst bewerkt:
1400rpm=60km/u,kijk hier kan ik wat mee. *O*
Er stond een teller bij met die waarde.
Net maar besteld.
Na nog het nodige zoekwerk via google blijkt dat de toerenteller een ratio heeft van 4;1 maar dat schijnt hetzelfde te zijn als 7:1. :?
Dus die van 4:1 er meteen maar bij besteld.
Nu dus wachten tot de spulletjes binnen zijn en kijken of het klopt,en uiteraard of het lekker smoelt. 8-) :P
Classicbikefanatic,bedankt voor je info en groetjes van Dirk. :W
 
Nog niet, maar toevallig vorige week even bij me vaders oude krak CB gekeken die al 15jaar in de loods stof staat te happen en bevestigd dat het om een K1 gaat. (wist het niet zeker)

Als ik me niet vergis was het nr. 1068xxx . iig is het zeker een K1 :)

Verdomme, als me huis + schuur is een klaar is kan ik eraan beginnen, nadat ik eerst een brug heb gemaakt, en eerst me eigen CL heb opgeknapt. :+ (mooi projectje om me schuur mee uit te testen + te zorgen dat ik al het gereedschap heb)

Gaat dus waarschijnlijk nog wel 2jaar duren -O- maar me handen jeuken echt enorm :9~

Motor is al iets van 35jaar in de familie, de motor die me besmet heeft :)

Tegen die tijd verschijnt er wel een 'Ed's projecten topic' :+
 
mijn cb-tjes staan braaf te wachten tot ik er weer goeiekoop mee de weg op kan :P

90 euro per motor extra voor de 3 maanden dat ik het minste rij heb ik maar effe niet gedaan. O-)
 
Hierbij mijn Honda CB750 K0

Sandkast blok kenteken 1973 en geheel Dunstall uitgevoerd
full
 
Wie kan mij helpen aan wat moderne bandenmaten voor mijn CB550 van '77?

Welke banden rijden jullie mee?
 
Heb een vraag je, Ben voor onderstaande cb400f aan het kijken maar wie weet wat voor achterspatbord er op zit, deze is toch niet origineel de motor ligt ook half uit elkaar en zou kompleet moeten zijn, wat zou een mooie prijs zijn?

[Imgatt]
full
 
ik zou er denk ik niet meer dan 400 euro voor overhebben

Ik denk dat o.a. de voorrem en de achtervering en het blokje allemaal niet heel fris en fruitig zullen zijn. :o
 
Heb een vraag je, Ben voor onderstaande cb400f aan het kijken maar wie weet wat voor achterspatbord er op zit, deze is toch niet origineel de motor ligt ook half uit elkaar en zou kompleet moeten zijn, wat zou een mooie prijs zijn?

[Imgatt][afbeelding]

Nee, dat spatbord, achterlicht en kentekenplaathouder zijn niet origineel. Ik mis ook knippers voor en achter, opbokbeugel(greep). Voorspatbord is overgeschilderd (trouwens de hele motor) en niet compleet. Koplamp mist en houders horen er niet op. Voorrem lijkt niet aangesloten? Zadel mist en is lastig te vinden. Uitlaat lijkt mij ook geen beste. Kortom; lijkt mij nogal een prul. Als het blok goed is MAX. €300,-?(ik zou het er zelf nog niet eens voor over hebben). Hoop werk hoor, tenminste als ie weer origineel moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat spatbord, achterlicht en kentekenplaathouder zijn niet origineel. Ik mis ook knippers voor en achter, opbokbeugel(greep). Voorspatbord is overgeschilderd (trouwens de hele motor) en niet compleet. Koplamp mist en houders horen er niet op. Voorrem lijkt niet aangesloten? Zadel mist en is lastig te vinden. Uitlaat lijkt mij ook geen beste. Kortom; lijkt mij nogal een prul. Als het blok goed is MAX. €300,-?(ik zou het er zelf nog niet eens voor over hebben). Hoop werk hoor, tenminste als ie weer origineel moet worden.

Zouden nog wat spullen bij moeten zitten, dacht al dat niet zo origineel motortje is, sleutelen/werk is niet het probleem daar doen we het ook een beetje voor, blok gaat soepel rond met de kickstart zal er van de week nog eens langsgaan, zat zelf idd aan max 500 te denken hij vraagt het dubbelen.
 
Zouden nog wat spullen bij moeten zitten, dacht al dat niet zo origineel motortje is, sleutelen/werk is niet het probleem daar doen we het ook een beetje voor, blok gaat soepel rond met de kickstart zal er van de week nog eens langsgaan, zat zelf idd aan max 500 te denken hij vraagt het dubbelen.

Dat er nog een kickstart aanzit is dan nog tenminste iets, die breken altijd af bij de CB400F. Niet aan gelast? Afdekkapje rechts niet gescheurd en missend haakje aan het frame?

Ik vind €500,- veel hoor, ik heb er zelf vorig jaar eentje voor €600,- gekocht in veel betere staat.

Mocht je toch besluiten ervoor te gaan en je zoekt nog onderdelen, laat maar weten. Ik heb het e.e.a. ervan liggen.
 
Dat er nog een kickstart aanzit is dan nog tenminste iets, die breken altijd af bij de CB400F. Niet aan gelast? Afdekkapje rechts niet gescheurd en missend haakje aan het frame?

Ik vind €500,- veel hoor, ik heb er zelf vorig jaar eentje voor €600,- gekocht in veel betere staat.

Mocht je toch besluiten ervoor te gaan en je zoekt nog onderdelen, laat maar weten. Ik heb het e.e.a. ervan liggen.
Kickstart lijkt goed, kapje rechts lijkt idd geplakt ofzo, zal er nog eens goed naar kijken en als ik het zo hoor wat lage bieden, heeft hier niemand een leuk cb400f motortje te koop :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan