Moto Guzzi V7 II ABS 2015

Plaatjes
full

gekocht en laten verbouwen bij TLM
full

Een van de eerste ritjes naar de Ardennen
full

rit met Endurofun, met gemonteerde valbeugels en carterbescherming
full

full
 
Laatst bewerkt:
Op Zaterdag 26/11 a.s. een dagje Guzzi te Raalte met o.a. de enige echte Vanguard V8 2016, nieuwe modellen (Motorservice Twente), Guzzi racers, historische films, lunch op z'n italiaans, enz. enz. Een museum met Amerikaanse motoren nabij! Kijk voor alle info op Facebook: Team Moto Guzzi en Moto Guzzi Gruppo Olanda!
 
Raalte is niet zo ver voor mij. Maar Facebook wel. Dus eigenlijk weet ik nog niets.

Waarom denken al die facebookmensen dat iedereen daar wat mee kan?
 
Raalte is niet zo ver voor mij. Maar Facebook wel. Dus eigenlijk weet ik nog niets.

Waarom denken al die facebookmensen dat iedereen daar wat mee kan?

Het Facebookmens Gertepiet denkt niet dat iedereen daar wat mee kan maar wel een goede 75% (inclusief een aantal moderne oudevandagen)! Heb de oproep naar je verstuurd via Messenger! Ik zie je in Raalte!
 
Het Facebookmens Gertepiet denkt niet dat iedereen daar wat mee kan maar wel een goede 75% (inclusief een aantal moderne oudevandagen)! Heb de oproep naar je verstuurd via Messenger! Ik zie je in Raalte!

Oeps, er blijken (ook) nog meer Badslippers te bestaan op Facebook/Messenger.... Wat is je emailadres (via pb)?
 
Messenger?! Komt die binnenkort aan de deur? ;)

Ik weet nog niet of ik wel ga, maar zonder tijd en plaats zeker niet.
 
Sorry, maar ik was gisteren later thuis uit Muenster dan ik dacht. Wel een mooie dag, lijkt me, voor zo'n evenement.
 
Hoe verlaag ik mijn rempedaal op mijn v7II ? Heb een hoge uitlaat en wil mijn pedaal verlagen. Kan nu niet staan, mijn voet op de step houden, mijn tank vast klemmen en tegelijkertijd mijn voet op de achterrem houden. Iemand bekend met een oplossing?
Ander pedaal? Opzetstukje?
 
Hoe verlaag ik mijn rempedaal op mijn v7II ? Heb een hoge uitlaat en wil mijn pedaal verlagen. Kan nu niet staan, mijn voet op de step houden, mijn tank vast klemmen en tegelijkertijd mijn voet op de achterrem houden. Iemand bekend met een oplossing?
Ander pedaal? Opzetstukje?

Niemand? Of ben ik nu ongeduldig?
 
@Saco,ik begrijp je verhaal niet helemaal,maar ik denk dat door de hoge uitlaat jij niet meer op je step kunt staan,step verlengen zodat je er weer op kunt staan, is dat een optie.
Rempedaal verlagen, rempedaal en rubbers demonteren,bocht in pedaal roodgloeiend stoken
iets of Meer,naar beneden smeden,afkoelen passen,nieuw laten verchromen,monteren en rijden maar.

Als alternativ raadt ik je aan : 1.laat TLM dit oplossen.
2.De scrambler/enduro Guzzi,s zijn: V7 Stornello of zo,n mooie Stelvio. Kijk het af,hoe ze het daar opgelost hebben.
 
@Saco,ik begrijp je verhaal niet helemaal,maar ik denk dat door de hoge uitlaat jij niet meer op je step kunt staan,step verlengen zodat je er weer op kunt staan, is dat een optie.
Rempedaal verlagen, rempedaal en rubbers demonteren,bocht in pedaal roodgloeiend stoken
iets of Meer,naar beneden smeden,afkoelen passen,nieuw laten verchromen,monteren en rijden maar.

Als alternativ raadt ik je aan : 1.laat TLM dit oplossen.
2.De scrambler/enduro Guzzi,s zijn: V7 Stornello of zo,n mooie Stelvio. Kijk het af,hoe ze het daar opgelost hebben.

Heb een technische oplossing gevonden op guzzi tech website GT Eccentric Folding Toe Peg – GuzziTech.com
full
 
Laatst bewerkt:
Heb last van een weigerend groot licht attentie schakelaartje op mijn nieuwe Moto Guzzi V7II. Hij veert niet terug, waardoor het grote licht aanblijft. Wat is de beste remedie? WD40?
 
Op 20 mei is er weer een Moto Guzzi meeting :] . Deze keer ontmoeten we elkaar op een andere plaats. De details komen hier binnenkort te staan. En een link naar de fantastische route die we gaan rijden.

Het is intussen geen exclusieve Moto Guzzi meeting meer, maar wel stuk voor stuk bijzondere motoren!

psst Saco,ik heb ook wat[licht]offroadwerk in de route gefrot,je skidplate heb je daar niet voor nodig.
Hoe ik dat weet? Gertepiet kon op een vorige meeting in en uit een sloot ZONDER zon ding,ha ha.

Meer weten volg,, waar is wat te doen,, daar komt tzt ook de route.
 
Op 20 mei is er weer een Moto Guzzi meeting :] . Deze keer ontmoeten we elkaar op een andere plaats. De details komen hier binnenkort te staan. En een link naar de fantastische route die we gaan rijden.......

Kan er niet bij zijn. Rij dat weekend in de Vogezen met Endurofun.
 
Afgelopen maandag bij BERRT https://berrt.nl/ een allroad cursus gevolgd. Het was flink nat. Weinig grip op het oefenweiland. Rustig aan gereden. Daarna de bossen in. Mooie rit en veel geleerd. Gevallen? Jazeker!
 
Wat zeiden ze over je Guzzi?

Zon guzzi v7 lijkt me [bijna] ideaal voor een allroad,laag zwaartepunt,vrij licht,prima koppel,en de luchtkoeling. En idd het heeft wat zon guzzi!
 
Het uitlaatgeluid wordt als mooi beoordeeld, maar wel beschaafd. Iedereen denkt dat er nog carburateurs op zitten.

Ik vind zelf de veerweg een beetje kort, dus rustig aan over de boompjes. Ik vind de motor een beetje te fel soms. Ik bedoel dat de gasrespons nogal fel is. De voorband is net te breed voor de modder. In het zand graaft de voorband zich niet in.
 
de veerweg achter is idd kort,maar die hebben ze bewust kort gehouden om geen problemen te krijgen met de cardanas/aandrijving.
Ook dat extra gewicht vd cardan,toch gauw 15kg,aan het achterwiel is voelbaar.
De voorband is 18x100 inch dacht ik,eigenlijk net te klein voor zand en modder.
maar de motor is ook niet bedoeld als pure offroad.
 
FOTOGUZZI 2017
Kijk op de Facebook sites Team Moto Guzzi en Moto Guzzi Gruppo Olanda: 13 Mei! Een leuke rit van Amsterdam (start Guzzi dealer "De Motorzaak") naar Hoorn en terug een kijkje nemen bij het Italiaans Motormuseum in Amsterdam! Komt allen (en 20/05 natuurlijk)!
 
Is hier al iemand die ervaringen heeft met de v7 III ?

Ik ben wel enorm fan van de nieuwe special. ben benieuwd naar ervaringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan