Piepend geluid na wassen motor

Saphery

Rookie
15 jan 2016
13
0
Haarlem
Beste mensen, vandaag heb ik mijn Yamaha diversion XJ 600 gewassen en tijdens het rijden viel mij ineens een piepend geluid op.

Dit geluid blijkt van de ketting te komen, maar is alleen hoorbaar als ik in een versnelling zit, als ik de koppeling in trek dan is het geluid weg.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de ketting weer goed ingevet maar zonder resultaat.
 
Ik heb altijd van mijn vader geleerd, zo lang je een motor kan schoonmaken zonder water doe dat dan ook, gebruik pas water als het echt niet anders kan en gebruik nooit een hoge druk spuit.
Na een ritje over natte wegen zit mijn motor toch helemaal onder het zand en de modder. Als je dat zonder water schoonmaakt zit de motor vol krassen.
 
Na een ritje over natte wegen zit mijn motor toch helemaal onder het zand en de modder. Als je dat zonder water schoonmaakt zit de motor vol krassen.

Daarom zeg ik ook gebruik pas water als het echt niet anders kan en op een goede manier.
Als je ziet hoe sommigen motoren schoonspuiten bij die wasstraten, ik zou bijna zeggen met de ogen dicht.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook overdrijven, je kan prima de hogedrukreiniger gebruiken, alleen wel uitkijken waar je op spuit en vanaf minimaal 1,5 meter meter afstand. Dus niet op de ketting of elektrische onderdelen.

Ik zou de hogedruk reiniger gebruiken om de grootste hoeveelheid zand te weken en eraf te blazen, zodat je niet je lak krast door er meteen met een spons over te schuren.

Als je met 150km/h door de regen rijdt krijgt je motor ook flink wat water onder hoge snelheid te verduren. Echter is dat voornamelijk vanaf de voorkant, dus opletten met de afstand.
:^

Ik doe dit altijd. Dit heb ik met al mijn motoren zo gedaan en nog nooit gekkigheid door ontstaan. Ook de pekel was ik er mee af.

Ik heb altijd het idee dat mensen elkaar gewoon napraten. :X

Misschien moet je wel jouw verstand gebruiken, maar dat spreekt voor zich denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan