MyRouteApp, navigatie app voor motor

Moto_Marcel

Die hard MF'er
6 apr 2012
467
74
Hallo allemaal,

De meeste hebben ongetwijfeld gehoord van het webbased programma: MyRoute app.
Ik heb al eens even rondgekeken maar heb nog mijn twijfels bij het programma. In hoeverre kan het programma echt basecamp vervangen?
Zelf rijd ik met een Garmin en gebruik ik tot op heden basecamp om mijn routes te maken.

Wat is jullie ervaring met de MyRoute app en in hoeverre vervangt het bij jullie de andere bekende routerings programma's.

Groeten!
 
Ik gebruik het naast andere programma''s zoals GPSIES en het Duitse Kurviger. Vooral die laatste vind ik wel leuk. Heel snel bochtige rondritten maken b.v.
 
ik gebruik myroute-app, en ben er zeer tevreden over. het is in het begin wel even puzzelen maar als je het onder de knie hebt is het een zeer fijn programma.

ik rij echter met TT dus ik zou je niet kunnen vertellen of het basecamp kan vervangen.
 
Ik gebruik het naast andere programma''s zoals GPSIES en het Duitse Kurviger. Vooral die laatste vind ik wel leuk. Heel snel bochtige rondritten maken b.v.
Op www.routeyou.com kun je ook motorroutes maken.

Myrouteapp vlak na introductie wel s geprobeerd, maar was nog niet echt overtuigd. Misschien toch maar weer eens proberen. Ook ik heb een Garmin.
 
Ik gebruik alleen nog maar MyRoute-app (de betaalde versie want uitgebreider) voor het fabrieken en organiseren van mijn routes. Perfecte app. Werkt geheel in de Cloud dus lokaal installeren is niet nodig en altijd de meest recente kaarten. Ik vind het een subliem programma. Zelfs een route vergelijken tussen kaarten (Google Maps versus TomTom) is simpel mogelijk. Vroeger (toen ik mijn Zumo nog had) werkte ik met BaseCamp en de voorloper daarvan. Nu dus hiermee.
 
sinds vorige week wat gespeeld met myroute, moet zeggen dat t prima werkt. Vooral een route maken en deze vervolgens in verschillende merken navi's en dus bestand typen te kunnen gebruiken vind ik top. Andersom dus ook, bv een tomtom route gebruiken in je garmin.
 
Ik heb nog beperkte ervaring. Tot nu toe positief. Ik vind het mooi dat je kan kiezen tussen TomTom, Here en Google kaarten. En ik kan routes maken op mijn MacBook. Type heeft geen versie voor op de Mac. Ik zit met spanning te wachten op de volgende update voor de iPhone, waarmee het mogelijk zou worden om met de app te navigeren.
 
In mijn ogen is MyRouteApp (MRA) de meest interessante routeplanner van dit moment.

Maar dan wel de GOLD versie; de gratis versie is als geheel ook wel interessant maar voegt als routeplanner niet zo heel veel toe aan wat we al kennen.

Belangrijk voordeel van de Gold versie is dat hij zowel de Telatlas (TomTom) als Here (Garmin) kaarten kent. En daarnaast ook Google maps alsook kaartlayers als Michelin.

Met de TT kaart kun je bovendien ook gebruik maken van de 'spannende route' algortimes van TT, en dat levert leuke effecten.

TIP: of je nu met TT of Garmin werkt: exporteer de route als track.

Voor de TT gebruikers die wat hulp kunnen gebruiken heb ik sinds kort een videocursus 'toeren met de tomtom' waarin MRA een belangrijke plek heeft, maar ook bijv Mydrive en Routeyou. Voor de Garmin kom ik in de loop van dit voorjaar met een aparte cursus 'routeplannen 2.0' waarin eveneens de nadruk ligt op genoemde planners, en hoe je die het best kunt inzetten icm de Zumo (en wellicht Basecamp zelfs amper nog gebruikt).

Eventueel kun je door op www.myrouteapp.com/go de coupon 'mrgps' te gebruiken MRA Gold een maand gratis proberen.
 
Ik ben nog niet onder de indruk. ;)

Het is een online programma met, zeker in de Gold versie, verschillende kaarten, overlays en een handige streetview. Grootste probleem voor de BaseCamp/Mapsource gebruikers is het gegeven dat elke ingeladen route direct wordt herberekend op de gekozen kaart. Je ziet dus nooit hoe de route echt liep tenzij je er ook nog eens een originele track bij laadt. Die kun je echter weer niet bij elkaar houden want als je even een andere route opzoekt, bijvoorbeeld om iets nog even na te kijken, ben je de route weliswaar niet kwijt, maar moet weer je track erbij halen.
Met de Gold versie heb je ook de route berekening van TT & Garmin, maar die zijn niet kaart onafhankelijk. Dus als je een "spannende" route maakt met de TT-kaart moet je deze ook omzetten naar een track om ervoor te zorgen dat deze voor de Here (=Garmin) kaart weer gebruikt kan worden anders raak je de spannende momentjes weer kwijt. De Garmin kronkelroute zitten er weer niet in. Ook jammer is het feit dat het programma je voorkeuren niet kan vasthouden, dus elke keer moet je het opnieuw even instellen. MRA beweert overigens in een van hun nieuwsbrieven dat de met de Here kaart gemaakte route zo een Garmin in kan, maar dat gaat niet lukken omdat het toestel gaat herberekenen. Ze hebben nl. geen City Navigator kaart versie 2017.20 of 30 maar de default Here kaart. En da's net even anders.
Met het programma kun je ook mappen aanmaken waar je de bijbehorende tracks/routes kunt bewaren, bijv. van een vakantie, maar je krijgt nooit alle routedelen van een vakantietrip op 1 kaart geladen. Wel kun je bij 1 route deel alle andere routes of tracks laden, maar als je stopt en de volgende dag weer verder gaat mag je alles weer opnieuw selecteren. Vrij omslachtig dus allemaal want in BaseCamp kun je wel honderden routes en tracks laden en bewerken, ook binnen 1 map als je dat zou willen, en dat blijft braaf bij elkaar.

Het idee van MRA, het direct doorsturen van net gereden tracks vanaf je mobiel, heb ik nooit begrepen ook al zijn er velen die dat inmiddels in de praktijk doen. Het levert tot nu toe een enorme verzameling korte tochtjes op, inclusief fout rijden ed., dus ik vraag me nog steeds het "waarom" af. Liever zou ik zien dat ik binnen de database kon zoeken naar echte, kant en klaar geprepareerde routes/tracks in een te definiëren gebied in plaats van de huidige overwegend goedbedoelde rotzooi. Wil je bijvoorbeeld bij mijn tracks, dan moet je meer van mij weten dan ik nu aan MF toevertrouw, ook al staan ze openbaar. Nu schijn je de routes/tracks te kunnen delen maar dat weet volgens mij vrijwel niemand. Routes bewaar ik er overigens niet in, want die schieten dus alle kanten op, afhankelijk van de kaart.

Het is gelukkig niet allemaal kommer en kwel want de overlays in de Gold versie zijn erg leuk. Je kunt nl. Open Street Maps over je kaart leggen, de Michelin kaart, Satellietbeelden, en ook de Here terreinkaart die een veel beter inzicht geeft in wat je onderweg tegenkomt aan bebossing, bergen ed. De overlays kunnen niet routeren, dan doen de onderliggende kaarten, maar het maakt meer duidelijk als je bijv. even de Michelinkaart gebruikt of de satellietbeelden. Ook het gebruik van Streetview is erg leuk omdat je niet naar Google Earth hoeft om het zichtbaar te maken. Dat kan direct tijdens het maken of controleren van een route.
 
Laatst bewerkt:
In mijn ogen is MyRouteApp (MRA) de meest interessante routeplanner van dit moment.

Maar dan wel de GOLD versie; de gratis versie is als geheel ook wel interessant maar voegt als routeplanner niet zo heel veel toe aan wat we al kennen.

Belangrijk voordeel van de Gold versie is dat hij zowel de Telatlas (TomTom) als Here (Garmin) kaarten kent. En daarnaast ook Google maps alsook kaartlayers als Michelin.

Met de TT kaart kun je bovendien ook gebruik maken van de 'spannende route' algortimes van TT, en dat levert leuke effecten.

TIP: of je nu met TT of Garmin werkt: exporteer de route als track.

Voor de TT gebruikers die wat hulp kunnen gebruiken heb ik sinds kort een videocursus 'toeren met de tomtom' waarin MRA een belangrijke plek heeft, maar ook bijv Mydrive en Routeyou. Voor de Garmin kom ik in de loop van dit voorjaar met een aparte cursus 'routeplannen 2.0' waarin eveneens de nadruk ligt op genoemde planners, en hoe je die het best kunt inzetten icm de Zumo (en wellicht Basecamp zelfs amper nog gebruikt).

Eventueel kun je door op www.myrouteapp.com/go de coupon 'mrgps' te gebruiken MRA Gold een maand gratis proberen.

waarom als track laden?
 
waarom als track laden?

Kleine tip: als je een ander (of jezelf ;)) citeert is het niet per se nodig de héle tekst over te nemen.

Waarom track? Omdat je daarmee de kleinste kans hebt dat er door interpretatie door je toestel veranderingen in de route optreden. Ook wanneer het puur om garmin gaat en er wordt louter met Basecamp gewerkt adviseer ik de track te gebruiken. Er zijn té veel mogelijke oorzaken waardoor het anders mis kan gaan.

Ingeval van MRA kun je op deze manier prima een 'spannende route' op de TT kaart berekenen en overzetten naar de TT.
De 'kronkelwegen' van Garmin in MRA mis ik volstrekt niet, want die zijn gewoon niet goed genoeg.

In algemene zin kijkend naar MRA zie ik ook echt wel wat punten voor verbetering inderdaad, en herken met zeker in enkele van de punten die Cats noemt (enkelen zijn ook een kwestie van de mogelijkheden goed gebruiken).

Ik persoonlijk vind het grootste bezwaar dat er eigenlijk te veel ballen aan de boom hangen waardoor het wat lastig is de echt mooie ballen te vinden. Dat geldt niet alleen voor de routes, maar ook voor de routeplanner als zodanig. Je zult echt even de tijd moeten nemen het programma te leren kennen.
Daarnaast geldt dat MRA in snel tempo doorontwikkelt en goed luistert naar reacties vanuit de gebruikers. Twee weken terug nog werd, mede op mijn verzoek, e.e.a. aangepast in de combi met Streetview bijvoorbeeld.

Daarover heb ik ook een video'tje gemaakt, dat meteen een deel van de kracht illustreert:

zie
 
Waarom track? Omdat je daarmee de kleinste kans hebt dat er door interpretatie door je toestel veranderingen in de route optreden.

Dan neem ik aan dat je het in geval van TomTom alleen over de laatste generatie Riders (40/400/410) hebt? De oudere Riders (Ik heb ook nog een V1) kunnen alleen ITN (24 resp. 48 waypoints) aan toch?
 
Laatst bewerkt:
Dan neem ik aan dat je het in geval van TomTom alleen over de laatste generatie Riders (40/400/410) hebt? De oudere Riders (Ik heb ook nog een V1) kunnen alleen ITN (24 resp. 48 waypoints) aan toch?

Yep, dat klopt.
De TT5 zou ook met tracks overweg moeten kunnen maar doet dat vrij belabberd...
 
De TT5 zou ook met tracks overweg moeten kunnen maar doet dat vrij belabberd...

Als je je route in MRA Gold maakt, op de TT kaart, zal dat nog wel redelijk goed gaan. In alle andere gevallen on track-import in de Rider5 echt een drama. Kun je echt beter als ITN exporteren.
 
Voor degenen die niet het TT Rider 40, 400, 410 draadje volgen
maar wel Garmin ervaring hebben en alles willen weten van MyRouteApp en mogelijkheden met (Garmin) gpx routes, het volgende:

In MyRouteApp kun je bestaande routes importeren maar MyRouteApp zal die altijd meteen gaan herberekenen waardoor je niet ziet of weet wat er veranderd is t.o.v. de oorspronkelijke route.
MyrouteApp kan omgaan met routes en tracks maar niet met de Garmin GPX routes als zodanig, waarbij Garmin behalve route punten ook vormingspunten vastlegt in de GPX route.
Als je deze route in MyRouteApp importeert als een route worden de Garmin vormingspunten genegeerd en worden alleen de routepunten geimporteerd waardoor de route altijd anders zal worden dan het orgineel.

Door in MyRouteApp een Garmin GPX route als track te importeren zullen wel alle (route en vormings-) punten ingelezen worden waardoor deze route/"track" volledig gelijk blijft aan het orgineel.
Deze track kun je weer direct omzetten naar een route waardoor de route ook gelijk blijft aan deze track.
Je kunt de route controleren door de track als onderleggen voor de route de importeren waardoor je meteen ziet of de route middels de verschillende kleurweergave inderdaad gelijk is aan de orginele route/(track). Anders kun je daarna heel eenvoudig de route gelijk maken aan de track.

Maak je zelf een route en wil je deze vergelijken met een oude Garmin GPX route of...
Heb je een Garmin GPX route geïmporteerd als een normale route (waarbij vormingspunten genegeerd worden) en wil je zien in hoeverre de route afwijkt van het orgineel...
Importeer dan ook de originele (oude) Garmin GPX route als een track onderlegger in MyRouteApp, waarbij je dus tegelijk de route en de track te zien krijgt.
Je track blijft onverandert t.o.v. de originele route. Je kunt meteen zien waar de zelf gemaakte of normaal geïmporteerde route afwijkt van de track, en deze eenvoudig aanpassen zodat deze gelijk wordt.
De nieuwe route kun je vanuit MyRouteApp weer exporteren als route/track combinatie in 1 GPX bestand.

Bovenstaande gaat dus alleen op indien het (oude of nieuwe) Garmin GPX routes betreft (welke vormingspunten bevatten).
Dit voorkomt dat je eerst zelf in BaseCamp een route moet omzetten naar een track die je dan als onderlegger in MyRouteApp kunt gebruiken, of als track inleest om deze weer om te zetten naar een route.
Ik heb het over Garmin GPX routes en niet over GPX tracks. Die kun je natuurlijk altijd als track importeren in MyRouteApp.

Overigens zal een geëxporteerde MyRouteApp GPX route geen vormingspunten bevatten maar uitsluitend routepunten. (En inderdaad de route als track)
(Bevat dus meer routepunten dan een normale Garmin GPX route)
Deze MyRouteApp (gecombineere route/track) GPX route kun je weer wel in BaseCamp importeren als route (of desnoods als track) die ook dan als het goed is wel gelijk is aan de originele Garmin route.
(Doordat er meer routepunten zijn zullen de routerings instellingen minder ingrijpend effect hebben op/door herberekenen van de route. Los van kaartverschillende a.g.v. leeftijd van de oorspronkelijke route-kaart en weg afsluitingen, toen of nu)

Voor de uitgebreide bevindingen lees hier de bevindingen van Nosmo King: Nosmo King in "TOMTOM RIDER 40, 400, 410 (DEEL 4)" en de eerstvolgende pagina's
 
Laatst bewerkt:
Dank.

Even mijn bijdrage: ik hoopte dat als ik een .itn file zo omzetten in een Garmin .GPX in ITNconvertor ik deze ook als een track zou kunnen inlezen. Maar dat gaat niet. Dat is wel logisch denk ik, omdat ITNconv de coordinaten pakt en geen extra punten toevoegt.

Ik zocht dus eigenlijk een snelle manier om een willigkeurige route om te zetten in een Garmin GPX die als track in te laden zou zij in MRA.
Wellicht met JaVaWa tool? Of moeten we Basecamp er toch bijhouden?

EDIT: Nee, met de JaVaWa RTWtool (zowel conversie naar Track en Route) lukt het ook niet. De geconverteerde files worden door MRA afgewezen, bestand niet te lezen.
 
Hallo allemaal,

De meeste hebben ongetwijfeld gehoord van het webbased programma: MyRoute app.
Ik heb al eens even rondgekeken maar heb nog mijn twijfels bij het programma. In hoeverre kan het programma echt basecamp vervangen?
Zelf rijd ik met een Garmin en gebruik ik tot op heden basecamp om mijn routes te maken.

Wat is jullie ervaring met de MyRoute app en in hoeverre vervangt het bij jullie de andere bekende routerings programma's.

Groeten!
Edit, het volgende even aangepast vanwege terechte opmerking van Athome

@Desperandum: Wat voor Garmin heb je ?
Heb je een Zumo 550 of 660 dan zou je sowiso met MyRouteApp routes en tracks kunnen maken.

Voor een Zumo 3xx of 59x kun je ook routes en tracks maken maar als je een route maakt moet je met meer dingen rekening houden en ook de bediening op het toestel vraagt om de juiste handelingen. Daarom kun je dan het beste tracks gebruiken.
(De Zumo's 3xx of 59x (nieuwere toestellen dus), maken onderscheid tussen harde en zachte route punten.)
Deze tracks kun je in de Zumo laten importeren en laten omzetten maar een route. (Met eigenlijk maar twee routepunten; begin en einde)
Doe je een route importeren dan worden namelijk alle routepunten afgeroepen en zijn deze verplicht aan te rijden, tenzij je de route in BaseCamp zodanig gemaakt hebt dat je alle tussenpunten "zacht" gemaakt hebt. D.w.z.: worden niet afgeroepen en zijn niet verplicht aan te rijden.
Dit kan alleen met BaseCamp, niet met MyRouteApp.
MyRouteApp kan geen zachte routepunten maken.

Ook is het bij een 3xx en 59x toestel noodzakelijk dat je de juiste procedure hanteert om een route te starten, anders wordt er herberekend en is je route naar de maan.

Met gebruik van een track heb je hier allemaal geen last vast. Je hebt dus maar twee routepunten (en vele track punten).
Voor het maken van tracks kun je dus uitstekend MyRouteApp gebruiken, daarvoor heb je BaseCamp niet nodig.
Voor het maken van routes voor met name de Zumo 3xx en 39x series heeft BaseCamp daarom de voorkeur.

Tegenwoordig wordt er geadviseerd een route naar een track te converteren en die in te lezen in een Zumo, die er weer een route van maakt (met route aanwijzingen dus)
Je hebt dan ook geen last van veranderende routes a.g.v. herberekenen van het toestel a.g.v. kaartversie verschillen. Een track blijft intact.
Maar persoonlijk houd het nog op routes die ik in mijn 660 laad.

Overigens kun je ook handige truukjes uithalen of bekijken met MyRouteApp (bijv andere kaarten kiezen met de Gold versie, maar met BaseCamp kun je ook handige dingen doen),

MyRouteApp (Gold versie) is vooral ook handig in combinatie met de nieuwe TomTom Rider 4xx toestellen maar ook dan kan BaseCamp nog wel van pas komen.


Heb bovenstaand verhaal wat aangepast en hoop dat het nog begrijpelijk overkomt. (En ook m'n verhaal klopt).
Iedereen zal toch zijn eigen voorkeuren houden waarmee liefst te werken.
 
Laatst bewerkt:
Even mijn bijdrage: ik hoopte dat als ik een .itn file zo omzetten in een Garmin .GPX in ITNconvertor ik deze ook als een track zou kunnen inlezen. Maar dat gaat niet. Dat is wel logisch denk ik, omdat ITNconv de coordinaten pakt en geen extra punten toevoegt.

Hou even de logica in de gaten: veel routeformats, zoals ITN of KML hebben alléén de via-punten. En dus geen routeringsinformatie over de excate route van punt naar punt. En dan valt er dus ook niets te converteren.

Uitzondering daarop is de track; altijd in gpx-format. In gpx format kan echter ook een route zitten, en soms zitten in die route ook tussenliggende trackpoints. Die worden gelezen door mapsource en basecamp alsmede, zoals hierboven aangegeven, MRA (mits als track geimporteerd).

Maar, voor de helderheid: iets dat er niet in zit kun je niet converteren. Een ITN naar een track converteren zal rechte lijnen van routepunt naar routepunt opleveren.
 
Heb je een Zumo 550 of 660 dan zou je met MyRouteApp routes en tracks kunnen maken.
Heb je een Zumo 3xx of 59x (nieuwere toestellen dus), die maken onderscheid tussen harde en zachte route punten. Je moet feitelijk altijd alles, behalve het eerste en laatste routepunt, zacht maken. (Wat betekent; niet afroepen en niet perse aan moeten rijden. Doe je dat niet dan wordt je knettergek van de 3xx of 59x.
MyRouteApp kan geen zachte routepunten maken. Je zal dus gewone routepunten moeten plaatsen die allemal afgeroepen worden en die perse aangereden moeten worden.
Niet zo'n fantastische combinatie dus. Dus volgens mij voor een Zumo 3xx en 59x beste om BaseCamp te gebruiken.
Overigens kun je wel handige truukjes uithalen of bekijken met MyRouteApp (bijv andere kaarten kiezen met de Gold versie, maar met BaseCamp kun je ook handige dingen doen), maar de uiteindelijke route best in BaseCamp maken.

Ik ken de Zumo 660 niet en de Zumo 550 is al te lang geleden.
Voor nieuwere Zumo's is MyRoute juist wel interessant. Zorg ervoor dat herberekenen uitstaat (standaard advies voor een Zumo). Laat een track van MRA en laat de Zumo deze track omzetten naar een reis.
Deze reis heeft wel aanwijzingen maar geen punten. Daarom geen getetter aan de kop van alle tussenpunten en afwijken van de route is ook geen probleem.
 
Inderdaad, even niet aan gedacht.
Ga mijn post hierboven even aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al had aangekondigd na de tip van Nosmo King in het TTR draadje zou ik nog even een testje draaien met een in MRA als track ingeladen Garmin route, simpelweg om te bezien wat MRA nu doet met de via-punten en vormings-punten.

Om nu een route te laden met erg weinig via-punten heb ik een route gemaakt in BaseCamp op basis van de Onroute Motor Kaart. Naast een begin en eindpunt heeft deze route van 314 km slechts 3 tussenpunten, dus in totaal 5 punten.

via-punten.jpg


OMK.jpg


Als MRA alleen de via-punten zou converteren, dan mag je verwachten dat, zodra het track met behulp van MRA naar een route is geconverteerd, er van deze route vrijwel niets overblijft. Het tegendeel is echter waar zoals blijkt uit onderstaand plaatje, want je ziet in totaal nu 90 punten en maar een paar afwijkingen. Rood is het oorspronkelijke spoor, de zwarte lijn de door MRA geconverteerde route.

MRA.jpg


Dus voor het converteren van oude routes is dit een prima oplossing, zolang je er maar voor zorgt dat de oude Garmin route is opgeslagen als GPX bestand en niet als GDB of, nog ouder, MPS.
 
Overigens zal een geëxporteerde MyRouteApp GPX route geen vormingspunten bevatten maar uitsluitend routepunten
en de route als Track.

(Bevat dus meer routepunten dan een normale Garmin GPX route)

Niet perse, hij bevat net zoveel routepunten als waar je hem zelf mee maakt. Dus maak je in MyRouteApp een route met 15 routepunten dan zal de uit MRA geëxporteerde GPX file ook 15 Routepunten bevatten (alsmede de track natuurlijk)

Misschien dat je hier bedoelt wat er gebeurd als je een Garmin GPX file als track in MRA importeert en dan die track in MRA naar een route om zet. Die omgezette track naar route zal wel veel meer routepunten bevatten dan de het aantal routepunten in de GPX file. Dat beschrijf je een posts hierboven ook mooi.

Deze MyRouteApp (gecombineere route/track) GPX route kun je weer wel in BaseCamp importeren als route (of desnoods als track) die ook dan als het goed is wel gelijk is aan de originele Garmin route.

Bij het in BaseCamp importeren van een MRA GPX file worden zowel de route als Track automatisch geïmporteerd. Zover ik zie heb je daar geen keuze in.
 
Laatst bewerkt:
Dus voor het converteren van oude routes is dit een prima oplossing, zolang je er maar voor zorgt dat de oude Garmin route is opgeslagen als GPX bestand en niet als GDB of, nog ouder, MPS.

Dat dacht ik ook. MRA lijkt mij dan ook heel handig voor mensen die een Garmin GPX file krijgen maar geen Zumo en BaseCamp hebben. Ze kunnen dan in MRA de GPX file als track inlezen en die naar een route om laten zetten. Een paar kleine aanpassingen doen aan de route met de track als onderlegger en je hebt de route exact zoals de maker had bedoelt. Die kans is veel kleiner als je alleen van de routepunten uit zou gaan.
 
"(Bevat dus meer routepunten dan een normale Garmin GPX route)"

Niet perse, hij bevat net zoveel routepunten als waar je hem zelf mee maakt. Dus maak je in MyRouteApp een route met 15 routepunten dan zal de uit MRA geëxporteerde GPX file ook 15 Routepunten bevatten (alsmede de track natuurlijk)

Misschien dat je hier bedoelt wat er gebeurd als je een Garmin GPX file als track in MRA importeert en dan die track in MRA naar een route om zet. Die omgezette track naar route zal wel veel meer routepunten bevatten dan de het aantal routepunten in de GPX file. Dat beschrijf je een posts hierboven ook mooi.
Hij bevat inderdaad net zoveel routepunten als waar ik hem zelf mee maak.

Ik bedoel eigenlijk dat als je een route die gemaakt is in BaseCamp of dezelfde route die gemaakt is in MyRouteApp vergelijkt, de route die in MyRouteApp gemaakt is meer routepunten zal bevatten. (Omdat de BaseCamp route grotendeels uit vormingspunten bestaat, waarvoor je in MyRouteApp dus daadwerkelijk routepunten zal moeten toevoegen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan