Yamaha MT09 vs Kawasaki Z900

nakedDennis

MF'er
2 mrt 2017
32
0
Weert Limburg
Na een zoektocht tussen allemaal naked bikes ben ik van plan dit weekend een keuze te gaan maken en blijven deze 2 over.

De yamaha bezit over ABS, traction control, rijmodi en quickshifter.
De Z900 voor dezelfde prijs ongeveer met performence pakket.

Ik vind het allebei mooie bikes, zijn er mensen die hun ervaringen met een bepaalde bike kunnen delen?
 
MT-09 meer koppel en lichter, Z900 meer pk's en misschien betere looks? Ik zou voor de Street Triple R/RS gaan.
 
MT-09 meer koppel en lichter, Z900 meer pk's en misschien betere looks? Ik zou voor de Street Triple R/RS gaan.

:^
Definitely de Street :} (166kg van de Street vs de 210kg van de Obesitas Z :P) en anders de MT09. De drie cilinders zijn zalig in dit segment :Y
 
Laatst bewerkt:
Geluid, en koppel, veel koppel wat vanaf lage toeren al in komt.
 
Ga morgen proefrit maken op de mt09.... een van deze 2 word het denk ik... maar welke....

Het beste wat je kan doen inderdaad.


Meer koppel mt-09?
Mt-09 87,5nm
Z900 98,6nm

Nietszeggende cijfers zonder vermogenscurve.
Kan helaas geen dyno-chart vinden van de Z900 en de Street 765

MT09 :}
Termi-Dyno2.jpg
 
Laatst bewerkt:
De MT-09 zit je rechter en meer op de motor, heeft een kleinere tank waar je ongeveer 200 km ver mee komt. De Z900 zit je meer in de motor en heeft een grotere tank. Kennis heeft de Z900 besteld, meer het ouderwetse motor gevoel. De Mt-09 is meer high-tech qua electronica, led, radiale remmen, lager gewicht, meer accessoires verkrijgbaar.

In prijs verschillen ze niet veel, de Yamaha dealer gaf de nodige accessoires erbij. Benieuwd naar je ervaring. Test in ieder geval de rijmodi eens op verschillende wegen, want sommige mensen vinden de mt-09 te adhoc op het gas.
 
Meer koppel mt-09?
Mt-09 87,5nm
Z900 98,6nm


Bij welk toerental? De MT-09 zal meer koppel hebben bij lagere toeren. De Z900 vind ik er zelf ook erg gaaf uitzien maar nog geen led koplampen en ze monteren weer goedkope vering en remklauwen. Het wachten is op een R model, tot die tijd MT-09 of de Street Triple, Street Triple heeft minder vermogen en koppel maar ook kilo's minder gewicht.
 
Haha, leuk topic! Je vraagt advies en bijna iedereen zegt mt 09 of street triple en jij gaat lekker voor de z900 :)

veel plezier ermee!
 
Proefrijden is het enige juiste advies denk ik.

Benieuwd welke motor het gaat worden en om welke redenen :Y
 
Proefrijden is het enige juiste advies denk ik.

Benieuwd welke motor het gaat worden en om welke redenen :Y

Proefrijden gaat hij toch niet meer doen, beslissing is al gemaakt ;) Altijd leuk dit soort advies topics. Ondanks de quickshifter, traction control, LED koplampen, 3 verschillende riding modes en hogere funfactor wordt toch de Golf onder de motoren gekozen die zelfs een hogere prijs heeft ;)
 
Laatst bewerkt:
Mt-09 87.5nm @ 8500tpm
Z900 98.6nm @ 7700tpm

Nogmaals, niets zeggende cijfers zonder dat je de vermogenscurve ziet.
Hoeveel koppel levert de Z tussen de 4000rpm en 8000rpm? Dat is namelijk het gebied wat er in het dagelijks gebruik toe doet.

Proefrijden gaat hij toch niet meer doen, beslissing is al gemaakt ;) Altijd leuk dit soort advies topics. Ondanks de quickshifter, traction control, LED koplampen, 3 verschillende riding modes en hogere funfactor wordt toch de Golf onder de motoren gekozen die zelfs een hogere prijs heeft ;)

Tja.. de Z is op technisch vlak gewoon de mindere fiets in dit segment.
Ik denk dat TS dan ook meer voor de looks gaat. Ook een keuze natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Ja de opties van de yamaha zijn wel een plus, maar vind de looks van de z900 mooier....

Waarom is de mt09 dan beter? De proefrit op de Z was echt geweldig... op de mt09 is vandaag niet door gegaan omdat het hier super hard regende..

Misschien toch morgen maar even doen...


En of het nou led of geen led is....
 
Als je de z900 mooier vindt moet je die gewoon doen! Ik zou wel nog even proefrijden op de mt 09 om te voorkomen dat je achteraf gaat denken, "misschien is die toch beter". 10k is best een hoop geld :)
 
Ja de opties van de yamaha zijn wel een plus, maar vind de looks van de z900 mooier....

Waarom is de mt09 dan beter? De proefrit op de Z was echt geweldig... op de mt09 is vandaag niet door gegaan omdat het hier super hard regende..

Misschien toch morgen maar even doen...


En of het nou led of geen led is....

De MT-09 stuurt gewoon lichter en vooral het karakter van het motorblok is heerlijk.
 
Ja de opties van de yamaha zijn wel een plus, maar vind de looks van de z900 mooier....

Waarom is de mt09 dan beter? De proefrit op de Z was echt geweldig... op de mt09 is vandaag niet door gegaan omdat het hier super hard regende..

Misschien toch morgen maar even doen...


En of het nou led of geen led is....

Zie mijn vorige post:
Proefrijden gaat hij toch niet meer doen, beslissing is al gemaakt ;) Altijd leuk dit soort advies topics. Ondanks de quickshifter, traction control, LED koplampen, 3 verschillende riding modes en hogere funfactor wordt toch de Golf onder de motoren gekozen die zelfs een hogere prijs heeft ;)

Funfactor wordt bepaald door het motorblok wat veel meer emotie oproept dan de standaard 4 in een lijn motor van de Z900.

Ik zou niet te overhaast een motor kopen, mooi weer moet nog komen dus lekker wachten en proefrijden is mijn advies. Wacht anders ook even op de Street Triple RS die eind maart in de showroom staat, de vorige Street Triple was al jaren nummer 1 in elke vergelijkingstest en met de nieuwe zal dit ook wel weer zo zijn :}
 
Laatst bewerkt:
Een bloedmooie Z1000 weggedaan en een ''lelijke''MT09 ervoor terug genomen.
Nog geen moment spijt gehad!
Wat rijdt dat lekker zo'n 3 cilinder!
Stuurt als een brommer en al het vermogen zit in het gebied wat je het liefst gebruikt op een naked.

Ik zou toch eerst even gaan proefrijden voordat je een handtekening op het verkeerde papiertje zet :)
 
Beste bikers, ok ik snap wat de meeste van jullie bedoelen. Vanmiddag naar motoport geweest en daar een proefrit gemaakt op de MT09 en ik dacht....

whaaaaaaaat the fuck! Deze machine is echt uber, en rijd inderdaad lekkerder als de z900...

Het word dus ook de MT09, het word hem ook in het zwart (mat zwart) wat een vette bike is het. En het gas... die durf ik nog even niet open te draaien want je voelt gewoon dat je op 1 wiel gaat...

Ik ga proberen de foto's te posten die ik vanmiddag heb gemaakt!

Het word de bike in het zwart, met daarbij de kentekenplaathouder onder het achterlicht en dezelfde knipperlichten (zoals op de blauwe) ook ga ik dit schermpje op de zwarte monteren.

Ook ga ik kiezen voor een rood velglintje! Om de bike met wat rode accenten aan te kleden.

Zit alleen nog te twijfelen over de akrapovic zoals deze op de yamaha site staat, zoals ik lees is deze dan ook gewoon street legal?

2r3b43l.jpg


2hcmh5v.jpg


15d8b4.jpg


ny8jld.jpg


28vai61.jpg


20608s1.jpg


10igf7k.jpg


2j4abds.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan