Yamaha MT 03 Akraprovic uitlaat fluit probleem

mstoop

Rookie
11 jul 2016
17
0
Nootdorp
Goedendag .

Ik heb een Yamaha MT03 .
Zoals de meeste misschien wel weten heeft de standaard uitlaat een soort van fluit bij het loslaten van het gas.
Nu heb ik een Akraprovic systeem erop geplaatst alleen was deze met de standaard DB killer nog zachter dan mijn standaard uitlaat .
Nu heb ik een 14 cm DB killer (diameter 2cm) besteld uit China en deze zo aangepast dat deze op mijn Akraprovic past.
Het is een open pijpje met rondom gaatjes.
Geluid is nu niet hard maar goed genoeg.
Bij het gas geven hoorde ik me uitlaat weer fluiten.
Hierna heb ik de catalisatoren laten verwijderen hopend dat het fluitje weg is maar helaas.

Heeft iemand nog enige idee hoe ik dit probleem kan oplossen.
Inkorten van de DB killer misschien een optie?

Alvast bedankt iedereen !!!
 
Goedendag .

Ik heb een Yamaha MT03 .
Zoals de meeste misschien wel weten heeft de standaard uitlaat een soort van fluit bij het loslaten van het gas.
Nu heb ik een Akraprovic systeem erop geplaatst alleen was deze met de standaard DB killer nog zachter dan mijn standaard uitlaat .
Nu heb ik een 14 cm DB killer (diameter 2cm) besteld uit China en deze zo aangepast dat deze op mijn Akraprovic past.
Het is een open pijpje met rondom gaatjes.
Geluid is nu niet hard maar goed genoeg.
Bij het gas geven hoorde ik me uitlaat weer fluiten.
Hierna heb ik de catalisatoren laten verwijderen hopend dat het fluitje weg is maar helaas.

Heeft iemand nog enige idee hoe ik dit probleem kan oplossen.
Inkorten van de DB killer misschien een optie?

Alvast bedankt iedereen !!!
Fluit heet dat.
 
Fluit wordt vaak door de db killer veroorzaakt, bij mij akra fluit die ook iets je hoort het vaker.
 
Fluit wordt vaak door de db killer veroorzaakt, bij mij akra fluit die ook iets je hoort het vaker.

Oké ben ik niet de enigste gelukkig.
Ik zit er aan te denken om hem helemaal af te zagen tot aan het begin van de DB killer. Dat het net lijkt of die er in zit maar eigenlijk alleen het gat kleiner maakt. Maar geen idee wat dat met het geluid doet.
 
Bij mijn Triumph Street Triple kwam het fluitende geluid overigens uit het motorblok.
 
Bij mijn Triumph Street Triple kwam het fluitende geluid overigens uit het motorblok.


Bij mijn is het duidelijk hoorbaar gelukkig dat het de uitlaat is je kan het verhelpen door het kapje er in te schoeven maar dan is het net een elektrische motor
 
Maar als een hoedje in het pijpje schroef zodat de onderkant dicht is fluit die niet met al die gaatjes erin.

Dan is het een DWARS fluit,die moet je weer anders bespelen :Y

Mijn uitlaat van mijn triumph klinkt als een doedelzak :P ,zo spelen wij regelmatig : when the saints go marching in :)
 
Goedendag .

Ik heb een Yamaha MT03 .
Zoals de meeste misschien wel weten heeft de standaard uitlaat een soort van fluit bij het loslaten van het gas.
Nu heb ik een Akraprovic systeem erop geplaatst alleen was deze met de standaard DB killer nog zachter dan mijn standaard uitlaat .
Nu heb ik een 14 cm DB killer (diameter 2cm) besteld uit China en deze zo aangepast dat deze op mijn Akraprovic past.
Het is een open pijpje met rondom gaatjes.
Geluid is nu niet hard maar goed genoeg.
Bij het gas geven hoorde ik me uitlaat weer fluiten.
Hierna heb ik de catalisatoren laten verwijderen hopend dat het fluitje weg is maar helaas.

Heeft iemand nog enige idee hoe ik dit probleem kan oplossen.
Inkorten van de DB killer misschien een optie?

Alvast bedankt iedereen !!!
full
 
Oké ben ik niet de enigste gelukkig.
Ik zit er aan te denken om hem helemaal af te zagen tot aan het begin van de DB killer. Dat het net lijkt of die er in zit maar eigenlijk alleen het gat kleiner maakt. Maar geen idee wat dat met het geluid doet.

Ik heb ook meerdere db killers zelf gemaakt ,en ook alleen een ring zoals je hier bedoeld ,dat klinkt
echt niet goed (natte scheet geluid).
Wat mij het beste beviel was het model van de standaard akra's maar dan van 28mm cv leiding deze gelast in een grote sluitring of carrosseriering (gaatje opboren naar 28mm),op het einde aan de binnenkant de kop van een slotbout op een iets grotere afstand als de standaard parachute
afstand van de akra's gelast zodat het lawaai via de zijkant naar buiten
moet ,dit geeft een mooi en niet te hard geluid.
 
Oké top bedankt, ik heb nu een 23 mm pijpje besteld met gaatjes.
Ik ga de gaatjes opboren. En het parachutje er in laten.
Is ongeveer hetzelfde idee dan. De we gaan met mee maken.
Wanneer het af is zal ik het posten ;D
Ik heb ook meerdere db killers zelf gemaakt ,en ook alleen een ring zoals je hier bedoeld ,dat klinkt
echt niet goed (natte scheet geluid).
Wat mij het beste beviel was het model van de standaard akra's maar dan van 28mm cv leiding deze gelast in een grote sluitring of carrosseriering (gaatje opboren naar 28mm),op het einde aan de binnenkant de kop van een slotbout op een iets grotere afstand als de standaard parachute
afstand van de akra's gelast zodat het lawaai via de zijkant naar buiten
moet ,dit geeft een mooi en niet te hard geluid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan