db-killer of andere demper?

katja

MF'er
31 aug 2013
40
9
Noord-Holland
Hallo,
Een aantal maanden geleden heb ik een zzr600 uit '94 gekocht als woon-werk motor.
Hier zit een Remus demper op zonder db-killer. Nu wil ik dit seizoen graag weer een
aantal circuitdagen meepakken waar een killer helaas verplicht is. Nu heb ik het idee
dat de motor op deze demper is afgesteld, hij klinkt mooi, motor loopt super en verbruik is
erg netjes (ruim 1/21). Gaat een db-killer hier (veel) invloed op hebben?
Een andere optie is om er een standaard uitlaat van bijvoorbeeld een CBR600 op te zetten,
waarschijnlijk net zo duur als een db-killer (de goedkope universele gaan waarschijnlijk niet
passen omdat het uiteinde van de demper niet recht is) en de demper die er nu opzit vind
ik persoonlijk toch al niet mooi. Daarnaast zit er een achterlijk dik verbindingsstuk aan
dat eerder aan de grond komt dan de stepjes wat ik ook geen fijn idee vind.
Ga ik erg veel problemen krijgen qua afstelling als ik de huidige demper vervang voor een
standaard van een andere 600?
 
waarom de standaard demper van een andere motor en niet van een zzr ?

anders kan je eens informeren bij Uitlaten en motoronderdelen voor alle motoren of ze die db killer nog kunnen leveren of weten wat de correcte afmeting van dat model zijn en er iets bijpassends voor leverbaar is.

misschien passen deze van modeljaar 91 ? : http://link.marktplaats.nl/m1120217591

hmm als je maar 1 demper hebt kan het middenstuk en/of de linkpijp wel eens anders zijn.
aangepast, aftermarket of idd ander bouwjaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er niets aan doen. De grens op circuit ligt meestal aardig hoog (assen 94db toch?).
Ik heb de fout gemaakt om mijn BOS demper te demonteren en de originele er op te zetten omdat ik ook bang was dat mijn DB te hoog zou zijn. Mijn fireblade liep als dikke stront want hij was afgesteld op de bos demper.
En ik heb heeeel wat motoren gezien zonder DB killer die gewoon op het circuit reden.

Dus mijn advies, niets aan doen en gewoon lekker rijden op het circuit! Mocht je toch een waarschuwing krijgen kun je altijd ter plaatse kijken wat je eraan kunt doen. Zijn vaak veel bedrijven en monteurs daar met veel spullen.
 
inderdaad, ZZR heeft standaard 2 dempers, dit is 4 in 1 :Y
Heb er wel naar gekeken maar heb het middenstuk nog niet los kunnen vinden en
als 1 demper van een andere motor ook kan ga ik geen 2 originele dempers kopen O-)
Ga het nog even navragen bij de organisatie hoe streng ze zijn, staat op de site (motorcircuittraining.nl) wel dat het verplicht is maar volgens mij is dat vooral voor
lelystad, geluid is verder vrij beschaafd. Zit er vooral mee dat het in Nederland en Duitsland
wel verplicht is, kans dat je wordt aangehouden is waarschijnlijk vrij klein maarja is toch best zuur als je wel een agent treft die een slechte dag heeft :X
 
Nee, die tampon verbrandt. Wat wel werkt en heel goedkoop is: een setje metalen pannensponzen van de Action. Demper er af, pannensponzen er in stoppen en hij maakt minder lawaai en het geeft heel weinig extra weerstand omdat het meer verstrooit dan tegenhoudt.

En als het niet bevalt buig je een haakje aan een lasdraadje en pulkt ze er zo weer uit.
 
Ik zou er niets aan doen. De grens op circuit ligt meestal aardig hoog (assen 94db toch?).
Ik heb de fout gemaakt om mijn BOS demper te demonteren en de originele er op te zetten omdat ik ook bang was dat mijn DB te hoog zou zijn. Mijn fireblade liep als dikke stront want hij was afgesteld op de bos demper.
En ik heb heeeel wat motoren gezien zonder DB killer die gewoon op het circuit reden.

Dus mijn advies, niets aan doen en gewoon lekker rijden op het circuit! Mocht je toch een waarschuwing krijgen kun je altijd ter plaatse kijken wat je eraan kunt doen. Zijn vaak veel bedrijven en monteurs daar met veel spullen.

Moet je op zolder of mettet doen :Y

Dan kom je aan de beurt :P
 
Hallo,
Een aantal maanden geleden heb ik een zzr600 uit '94 gekocht als woon-werk motor.
Hier zit een Remus demper op zonder db-killer. Nu wil ik dit seizoen graag weer een
aantal circuitdagen meepakken waar een killer helaas verplicht is. Nu heb ik het idee
dat de motor op deze demper is afgesteld, hij klinkt mooi, motor loopt super en verbruik is
erg netjes (ruim 1/21). Gaat een db-killer hier (veel) invloed op hebben?
Een andere optie is om er een standaard uitlaat van bijvoorbeeld een CBR600 op te zetten,
waarschijnlijk net zo duur als een db-killer (de goedkope universele gaan waarschijnlijk niet
passen omdat het uiteinde van de demper niet recht is) en de demper die er nu opzit vind
ik persoonlijk toch al niet mooi. Daarnaast zit er een achterlijk dik verbindingsstuk aan
dat eerder aan de grond komt dan de stepjes wat ik ook geen fijn idee vind.
Ga ik erg veel problemen krijgen qua afstelling als ik de huidige demper vervang voor een
standaard van een andere 600?

Lastig te zeggen voor voorhand,meestal moet je met een carb motor op de testbank als je het filter en of uitlaat wijzigt.
 
Lastig te zeggen voor voorhand,meestal moet je met een carb motor op de testbank als je het filter en of uitlaat wijzigt.

Maar als je een orginele demper monteerd krijg je meestal meer tegendruk.
je motor zou dan wat "rijker"komen te staan,dat zou niet teveel kwaad kunnen.

ik zou een origineel dempertje,voor een circuit dag, rustig durven te monteren zonder af te stellen :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, Pajic had ik gezien inderdaad maar voor 50,- kan ik ook een tweedehands demper kopen dus als dat ook kan doe ik dat eigenlijk liever. De vraag is een beetje wat het minste invloed gaat hebben, de motor loopt nu prima dus wil eigenlijk doen wat het minste impact heeft maar dat is op voorhand lastig te zeggen waarschijnlijk.
 
DB-killer er in laten is ook nog een optie. Kunnen we in de toekomst ook nog motor rijden.

Startwin in Loenen kan ook wel iets fabriceren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, Pajic had ik gezien inderdaad maar voor 50,- kan ik ook een tweedehands demper kopen dus als dat ook kan doe ik dat eigenlijk liever. De vraag is een beetje wat het minste invloed gaat hebben, de motor loopt nu prima dus wil eigenlijk doen wat het minste impact heeft maar dat is op voorhand lastig te zeggen waarschijnlijk.

Mile heeft al zolang ervaring met vooral Kawa's dat die je waarschijnlijk wel kan vertellen wat een Db killer met je afstelling doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan