Yamaha BT 1100 Project

Iets want de motor leunt naar links.

Oh Bert zei het al 😆
 
Laatst bewerkt:
vandaag een paar uur wezen proef/test rijden. na een lang stuk snelweg werd het mij duidelijk dat het span wel heel graag rechts af wil. het span wil rond de 120km niet vanzelf recht uit rijden zeg maar. en dan druk ik het voorzichtig uit. morgen maar eens kijken of het spanwiel iets wil bijstellen richting de motor. zal dan meteen goed meten wat het toespoor is. voor het aflassen van het frame was het ongeveer 3 cm.
 
Dat is wel een beetje inherent aan het rijden met een telescoopvoorvork. Dan merk je t verschil gewoon veel sterker dan wanneer je een schommel er in zet if op een andere manier de naloop hebt aangepast.
De reactie krachten van snelheid werken dan wat sterker door, dus t blijft een compromis en je blijft aan het bijstellen van de vlucht afhankelijk van je rijstijl

Ik zou t toespoor niet groter maken dan die 3 cm. Dan gaat t echt wringen en wrikken in de korte rechtse draaiers
 
kijk dat is informatie waar ik wat aan heb. nu maar hopen dat ik nog iets kan stellen. verder rijd het span zeker heel leuk. Ik ben al wel bezig met die JFJ naaloop verkleiners maar deze zijn nog niet af. en ik vindt het ook wel wat hebben dat ik geen stuurdemper nodig heb op dit moment. maar ja elk nadeel hebt zijn voordeel.(JC)😎
 
Dat is wel een beetje inherent aan het rijden met een telescoopvoorvork. Dan merk je t verschil gewoon veel sterker dan wanneer je een schommel er in zet if op een andere manier de naloop hebt aangepast.
De reactie krachten van snelheid werken dan wat sterker door, dus t blijft een compromis en je blijft aan het bijstellen van de vlucht afhankelijk van je rijstijl

Ik zou t toespoor niet groter maken dan die 3 cm. Dan gaat t echt wringen en wrikken in de korte rechtse draaiers
Het is niet inherent aan de telescoovork maar aan de naloop.
 
Ik moet zeggen ik vond dat echt verschrikkelijk met de kawa, trok verschrikkelijk naar rechts, na een uur had ik zere armen en geen zin meer om te rijden.
Wat een verademing is dan zon schommelvork, had ik 10 jaar eerder moeten doen, stuurt veel lichter en stabieler, alleen zoekt het kontje wat meer vanwege de autoband.
 
Verschil zit zoals ehe zei in de naloop. Niet in schommel v.s. telescoop.
 
kijk dat is informatie waar ik wat aan heb. nu maar hopen dat ik nog iets kan stellen. verder rijd het span zeker heel leuk. Ik ben al wel bezig met die JFJ naaloop verkleiners maar deze zijn nog niet af. en ik vindt het ook wel wat hebben dat ik geen stuurdemper nodig heb op dit moment. maar ja elk nadeel hebt zijn voordeel.(JC)😎

Moet je niet voor schamen dat je een stuurdemper heb of nodig heb , alle grote merken hebben stuurdempers :-)
 
ik schaam me niet zo snel😉 maar hoor/lees nu dat ik op moet schieten met mijn verkorter voor mijn eigen rij plezier. dus gaan we hier maar mee aan de slag en dan monteren we maar meteen de demper en een auto band. en klaar is Bram.. . Ik ben blij met deze tips en de uitleg en ervaringen er bij. zo komen we allemaal verder
 
Jij hebt niet zon zwaar span dus verwacht dat hij nog vrij licht stuurt. Maar 60mm korter scheelt enorm. Heb een gezinsspan met aanhanger en is nog prima sturen met naloop van 40mm die ook 40mm blijft bij inveren. Bij een schommel word deze dan (theoretisch) langer. In de praktijk merk je daar geen reet van.

Kontje zoekerig :? Dat ligt toch aan eigen combi denk ik?

Heb een span met schommel gehad maar kan de voordelen tov een goed omgebouwde telescoop nog steeds niet ontdekken, los van welk type banden/wielen.

Telescoop duikt (iets) maar ook dat is geen merkbaar gebrek/nadeel.
 
Laatst bewerkt:
de verkorters die al in de maak zijn, maken inderdaad het verschil van 60mm. en het span stuurd goed zelfs zeer goed zonder deze verkorters.(heb trouwens geen ervaring dus dat oordeeld zo makelijk😜) maar ja het blijft gewoon ook leuk om telkens iets te willen verbeteren. en gelukkig heb ik nu eindelijk ook gewoon een bruikbaar span staan
 
Een frame zonder bak kost geen spierkracht bij sturen. Jou span is iets meer buisjes, maar blijft zeer licht. Ik denk dat je met dit span prima zonder verkorter kan. Je Bulldog blijft dan lekker kort en gedrongen, hebt geen stuurdemper nodig, geen zware vering, en lekker koersvast.
 
Heb het toespoor even gemeten en staat nog steeds op 3cm.
ga hier verder niets aan doen. heb ook gemerkt dat als de snelheid maar iets minder is de kracht naar rechts toe sterk afneemt. bij 80 km niets van de merken en bij 110km begint het merkbaar te worden en alles er boven de 120km wordt werken :P
 
rij nu al een paar weken tevreden rond. begin het span al een beetje te verkennen wat grenzen betreft. vooral bij regenachtig weer is het driften geweldig,bij droog weer is het lastig en nog een stap te ver. heb gister de motor voorzien van een K&N filter ook heb ik de aanzuigbuis aangepast. vandaag de ais verwijderd. Ik had gelezen dat de motorloop er van beter werd. nu nog een paar sproeier zien te bemachtigen van 133. ( heeft iemand deze nog liggen?) hier onder een plaatje zonder ais
full
 
Haha met een knel dopje van de loodgieter, geweldig.

Hier ook druk met de opbouw van de Bulldog. De spullen zijn net terug van de coater, waaronder ook de wielen. Alle drie wielen de zelfde kleur.

Vanavond bezig geweest de lagers, keringen en schijven weer gemonteerd, waar toch de nodige poedercoating voor weg gekrabt moet worden. Is een secuur werkje maar dan is het ook een prachtig resultaat t.o.v. de originele lak op de velgen.

Nog ff lagers in de rem anker platen gezet en volgende week door met de opbouw.
Bedoeling is dat hij met treffen in Genemuiden af is, op het spuiten van de bak na.

Gaat jou Bulldog Genemuiden ook nog aandoen?
 
Ga het wel proberen maar de weekende zijn altijd zeer druk. misschien alleen even langs komen voor een paar uur ben zeer benieuwd naar de andere bull. Knelkoppeling simpel maar doeltreffend haha, komt nog een leuke alu bus te vervanging
 
dank u. vandaag de grotere sproeiers monteerd en meteen maar even test gereden. in de eerste 4 versnellingen voelde hij echt sterker aan maar in de 5 kan ik dat niet zeggen. hmmmm wat is wijsheid. verlopig blijf ik zo rijden. nu eerst maar eens het span wiel voorzvoorzien van een rem
 
vandaag de carburateur,s synchroon gezet. man man. die stonden er goed naast. merk nu pas dat deze twin ook zonder grote trillingen kan draaien. een beetje suf dat ik dat niet eerder heb gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan