Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thx voor de reacties. Vind het toch altijd apart dat hij miet origineel is en de dealer het een factory noemt terwijl dat niet het geval is. Ik ga nog ff bij Roké kijken..😁
 
Ik heb het plan om mijn 40 tands achtertandwiel te vervangen voor een 42 tands. De combi 15-42 trekt mij aan. ;) Mijn Tuono heeft grofweg 18.000 km gelopen. Ik vermoed dat de originele tandwielen en ketting er nog om liggen maar zeker weten doe ik dat niet. Mijn vraag is hoe lang we gemiddeld doen met een set tandwielen en ketting.
Volgens mij zien ze er nog best aardig uit en is er nog geen noodzaak maar als ik er toch rekening mee moet houden het binnenkort te vervangen kan ik het beter in een keer helemaal doen.
Wat zijn jullie ervaringen?
 
Vandaag ook officieel tuono bezitter, het is hier ook geen onbekende. Het is de oude motor van Dyon.
Ikzelf ben al behoorlijk lang liefhebber van het merk aprilia en ook een aantal jaren een rsv mille gehad van 1999. En wat rijdt deze tuono geweldig! Was fris vandaag maar de eerste 100 kilometer staat erop! *O*
full
 
Ik heb het plan om mijn 40 tands achtertandwiel te vervangen voor een 42 tands. De combi 15-42 trekt mij aan. ;) Mijn Tuono heeft grofweg 18.000 km gelopen. Ik vermoed dat de originele tandwielen en ketting er nog om liggen maar zeker weten doe ik dat niet. Mijn vraag is hoe lang we gemiddeld doen met een set tandwielen en ketting.
Volgens mij zien ze er nog best aardig uit en is er nog geen noodzaak maar als ik er toch rekening mee moet houden het binnenkort te vervangen kan ik het beter in een keer helemaal doen.
Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb ook 15-42, had hiervoor 15-40. Het rijdt naar mijn gevoel bruikbaarder (is dat een woord?), je hikt minder over rotondes, enkel bij continue >130km/h merk ik dat je meer toeren maakt dan voorheen. Ik twijfelde ook over de kettingset, heb 'm toen uit voorzorg gewoon maar vervangen. Ik heb nog geen idee wat je op een Tuono rijden kan met een kettingset...

Vandaag ook officieel tuono bezitter, het is hier ook geen onbekende. Het is de oude motor van Dyon.
Ikzelf ben al behoorlijk lang liefhebber van het merk aprilia en ook een aantal jaren een rsv mille gehad van 1999. En wat rijdt deze tuono geweldig! Was fris vandaag maar de eerste 100 kilometer staat erop! *O* [afbeelding]

Heel veel veilige kilometers gewenst :) :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook 100km met de mijne gereden . Effect van collector mod is goed merkbaar maar niet wereldschokkend.
Bevindingen tot nu toe:

- Ander geluid, donker, maar geen harde klappen
- Progressievere vermogensopbouw, dikker middengebied en niet meer die schop onder de kont na het 'dipje'.
- De motor voelt sneller, maar tegelijkertijd minder fel/agressief.

Al met al een succes. Tzt maar even de testbank op met het ding.
 
Vandaag ook officieel tuono bezitter, het is hier ook geen onbekende. Het is de oude motor van Dyon.
Ikzelf ben al behoorlijk lang liefhebber van het merk aprilia en ook een aantal jaren een rsv mille gehad van 1999. En wat rijdt deze tuono geweldig! Was fris vandaag maar de eerste 100 kilometer staat erop! *O* [afbeelding]

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
 
Vandaag ook officieel tuono bezitter, het is hier ook geen onbekende. Het is de oude motor van Dyon.
Ikzelf ben al behoorlijk lang liefhebber van het merk aprilia en ook een aantal jaren een rsv mille gehad van 1999. En wat rijdt deze tuono geweldig! Was fris vandaag maar de eerste 100 kilometer staat erop! *O* [afbeelding]

Mooi apparaat, veel plezier ermee!
 
Ola mensen
Ik heb een set wielen in de verkoop voor de tuono gen2
Kompleet met remschijven voor en remschijf achter plus tandwielhup
Altijd handig as je er mee t circuit op wilt
Gr jorgosss
 
Vandaag met het heerlijke weer eindelijk weer gereden. Voor de winter had ik last dat mijn Tuono Gen2 af en toe uitviel. Beurt laten geven en alles na laten kijken etc. Daarna niet meer gereden. Vandaag dus wel en ja hoor...toch weer uitvallen. Fenomeen openbaarde zich na half uurtje rijden, redelijk constant, goed doorgereden dus lekker warme motor en dan bij gas afsluiten viel hij uit. Ook daarna diverse keren uitgevallen bij gas afsluiten bij een paar stoplichten. Koffiestop gehouden en daarna geen enkele keer meer uitgevallen. Snap er niks van. Baal wel. Voor de rest heerlijk gereden en Tuono bevalt verder prima.
 
Is de accu nog goed? Ik had ook een afslaande motor wanneer met koppeling in het toerental naar stationair terugviel een nieuwe accu loste dit probleem bij mij op.
 
Vandaag met het heerlijke weer eindelijk weer gereden. Voor de winter had ik last dat mijn Tuono Gen2 af en toe uitviel. Beurt laten geven en alles na laten kijken etc. Daarna niet meer gereden. Vandaag dus wel en ja hoor...toch weer uitvallen. Fenomeen openbaarde zich na half uurtje rijden, redelijk constant, goed doorgereden dus lekker warme motor en dan bij gas afsluiten viel hij uit. Ook daarna diverse keren uitgevallen bij gas afsluiten bij een paar stoplichten. Koffiestop gehouden en daarna geen enkele keer meer uitgevallen. Snap er niks van. Baal wel. Voor de rest heerlijk gereden en Tuono bevalt verder prima.

Stationair toerental wat hoger zetten? Ik had er met mijn oer tuono ook wel is last van.
 
Het is inderdaad bij terugvallen van toerental naar stationair. Laadspanning is goed/gecheckt. Stationair toerental hoger zetten? Eh misschien dom maar hoe kan ik dat doen?
 
Rechts onder je tank zit een draai wieltje (met daaraan een verlengstukje).
Daar kun je simpelweg (met warme motor) aan draaien en je toerental verhogen/verlagen.

Redelijk fool-proof :+
 
Vandaag ook 100km met de mijne gereden . Effect van collector mod is goed merkbaar maar niet wereldschokkend.
Bevindingen tot nu toe:

- Ander geluid, donker, maar geen harde klappen
- Progressievere vermogensopbouw, dikker middengebied en niet meer die schop onder de kont na het 'dipje'.
- De motor voelt sneller, maar tegelijkertijd minder fel/agressief.

Al met al een succes. Tzt maar even de testbank op met het ding.

:^ Dat kan ik alleen maar onderschrijven.

Al ben ik het met het laatste niet helemaal eens: ik vind hem wel feller, klimt makkelijker vanuit lage toeren in de toeren. Maar voelt minder agressief omdat je die schopt "mist". Daardoor vind ik hem rijdbaarder :)
 
Heren en dames even een vraagje
Ik ben op zoek naar een power naked en mijn oog was gevallen op een B-king
Maar naar verschillende dingen gehoord te hebben valt deze bijna zeker af
Nu zag ik deze voorbij komen tijdens mijn zoektocht de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
Ik heb eens op een oer tuono gezeten en dat zat best comfortabel maar hoe zit het met dit model?
ik ben 2 meter en de lengte zit hem toch wel in de benen
Zou ik hiermee uit de voeten kunnen?
Meten is weten en proefzitten ik weet het maar misschien hebben andere dezelfde ervaring en kunnen zij het mij vertellen
Alvast bedankt
 
Heren en dames even een vraagje
Ik ben op zoek naar een power naked en mijn oog was gevallen op een B-king
Maar naar verschillende dingen gehoord te hebben valt deze bijna zeker af
Nu zag ik deze voorbij komen tijdens mijn zoektocht de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
Ik heb eens op een oer tuono gezeten en dat zat best comfortabel maar hoe zit het met dit model?
ik ben 2 meter en de lengte zit hem toch wel in de benen
Zou ik hiermee uit de voeten kunnen?
Meten is weten en proefzitten ik weet het maar misschien hebben andere dezelfde ervaring en kunnen zij het mij vertellen
Alvast bedankt

Deze valt volgens mij ook onder "oer" Tuono (gen 2). Verder heb ik niets zinnigs toe te voegen want ik heb zelf de V4 (welke overigens standaard laag is want ik ben zelf 1.70).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan