Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Ken het gevoel, die knots zit bij mijn K2 tegen die framebuis.
Led of xenon gaat het dus niet worden..

Maar ja er zijn ook 100W H7 lampen die kil wit licht geven..
 
GSX-R 1000 K5

full

full

full


Opties:
  • Shark Conic exhaust
  • BMC Airfilter
  • PC3 USB
  • Healtech Quickshifter
  • SBS progressieve vervangingsveren
  • TRW Wave remschijven voor
  • Wave remschijf achter
  • Carbon mudguard
  • Pilot xenon lamp
  • Led stadslicht
  • Koplamp smoked wrap
  • Hugger carbon gewrapt
  • Velgen Psycho yellow gepoedercoat
  • Motoinkz wheelstickering
  • Haakse ventielen
  • Rem- Koppelingshendel psycho yellow gecoat
  • Steps black/white gecoat
  • Valdoppen
  • Fork preload adjusters
  • Custom plaathouder
  • RAM voorbereiding + X-grip
Nog te monteren:
  • Stalen remleiding (Hel)
  • Korte rem- koppelingshendel
  • Suzuki 2017 tankpad
 
GSX-R 1000 K5

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Opties:
  • Shark Conic exhaust
  • BMC Airfilter
  • PC3 USB
  • Healtech Quickshifter
  • SBS progressieve vervangingsveren
  • TRW Wave remschijven voor
  • Wave remschijf achter
  • Carbon mudguard
  • Pilot xenon lamp
  • Led stadslicht
  • Koplamp smoked wrap
  • Hugger carbon gewrapt
  • Velgen Psycho yellow gepoedercoat
  • Motoinkz wheelstickering
  • Haakse ventielen
  • Rem- Koppelingshendel psycho yellow gecoat
  • Steps black/white gecoat
  • Valdoppen
  • Fork preload adjusters
  • Custom plaathouder
  • RAM voorbereiding + X-grip
Nog te monteren:
  • Stalen remleiding (Hel)
  • Korte rem- koppelingshendel
  • Suzuki 2017 tankpad

Welkom! :W mooie fiets, ik zal m binnenkort in de OP zetten.
 
Hoe vaak moet ik m'n ketting smeren, als ik veel rij? Ik dacht om de 1000 km, maar Motor City zegt om de 500 km, of om de twee tankbeurten (300km). Deze week heb ik al 600km gereden.
 
Dag Heren,

Ik heb een vraag en denk dat ik hier goed zit. Een kennis van mij heeft een gixxer 1000 uit 2015 gekocht.
Hier zit nog een katalysator onder, iemand enig idee waar ik een kat vervanger kan vinden? en of er dan sowieso een powercommander bij op moet?
p.s. er zit nu een slip-on Yoshimura onder.

Alvast mijn dank!! gr Tom

plaatje van dezelfde motor ter illustratie.

$_86.JPG
 
Hoi Tom, mooie bike! Ik heb zelf geen ervaring met een 2015 model, maar over het algemeen gaat een motor armer lopen als je de kat er tussenuit haalt. Dan is opnieuw afstellen vaak noodzakelijk, zodat hij rijker gaat lopen. Volgens mij kun je dat afstellen ook rechtstreeks op de ECU laten doen (dus zonder powercommander ertussen). Bij mijn K6 600 heb ik dat op die manier laten doen, weet niet zeker of dat bij de L5 ook kan. Voor een katvervanger (en afstellen) zou je eens kunnen buurten bij Hoegee of Pajic.

Ziet er trouwens prima uit met die yoshi!
 
Even een vraagje,

ik heb een K3 en die begint nu toch wat olie te verbruiken.
In de lage toeren met optrekken komt er een pluim uit en als je zeg maar een keer zo wat gas geeft.

Ding heeft nu bijna 27k gedraaid. Loopt verder als een naaimachientje en trekt als een bezetene.

Is natuurlijk niet zo deftig dat die af en toe pluimt. En ja, ik check het peil wel regelmatig en moest laatst bijvullen. Ik rij niet zo heel veel op die machine en tot nu toe is er 2x een bus in gegaan over 3 jaar tijd excl beurt.

Jullie meningen graag.
 
Even een vraagje,

ik heb een K3 en die begint nu toch wat olie te verbruiken.
In de lage toeren met optrekken komt er een pluim uit en als je zeg maar een keer zo wat gas geeft.

Ding heeft nu bijna 27k gedraaid. Loopt verder als een naaimachientje en trekt als een bezetene.

Is natuurlijk niet zo deftig dat die af en toe pluimt. En ja, ik check het peil wel regelmatig en moest laatst bijvullen. Ik rij niet zo heel veel op die machine en tot nu toe is er 2x een bus in gegaan over 3 jaar tijd excl beurt.

Jullie meningen graag.

Wat voor olie rij je.
Wissel is van soort benzine.
Welke kleur is de rook en is het alleen bij gas op lage toeren?
Pair valve mod?
 
Motorex van de motorzaak. is 10W40 geloof ik.
Benzine is het niet, want hij doet het bij elke soort
Rook is blauwig en stinkt. Bij lage toeren wanneer het gas erop gaat en bij gas los pluimt ie wat
Pair Valve mod? Vertel me meer!
 
Blauwe rook duid meestal op olie die in de verbrandingskamer verbrandt (zuigerveren of seals van de inlaat) Witte olie rook is vaak na de verbranding.
De blauwe rook kan van de slijtage komen.
Op het gas roken is meestal olie langs de zuiger rook bij gas los is meestal langs klepseals.
Jij heb het met beide gevallen.

Ik zou voordat je compressietestjes gaat doen is even je carter ventilatie helemaal gangbaar maken en is een keer losmaken (ook in het luchtfilter schoonmaken). Ook heb je een pair valve op je kleppendeksel zitten. Als deze niet goed werkt kan je veel carterdruk krijgen waardoor je olie langs je seals wordt geperst. Dit afdoppen of schoonmaken kan ook helpen.
 
mijn maatje zijn oude k4 rookte ook bij doortrekken en verbruikte ook wel wat olie, weet niet of het aan type blok lig.

Of misschien hoe ermee om is gegaan (koud trappen geeft veel slijtage)
 
Te zien welk weer in regen kan het zijn dat je na 200km al opnieuw mag smeren bij droog weer mss 6-700 km 1000km zonder smeren lijkt me wel veel denk niet dat ik zo lang rijd zonder eens men ketting in te spuiten :?

Iedere 200km, dat is iedere dag. Ik hou het maar bij 500 dan, iets minder met veel regen.
 
Het is dus niet constant roken als het gas open gaat. GEwoon een pluim en dan is het weer weg. Zal is uitzoeken van die Pair Valve Mod.
 
Terug
Bovenaan Onderaan