Kawasaki Z300 of toch wat anders?

Hoi beste Jesse.
Ik heb pas 1 seizoen kunnen rijden met mijn Z300 en kijk er flink naar uit om weer de motor te pakken aankomende lente, zomer en najaar.
Dat minpunt wat jij opnoemde betreffende de nummerplaat die zwart van de modder wordt tijdens een regenbui ken ik niet. ( heb de mijne ook helemaal origineel )
Verleden jaar wel paar keer overvallen door een regenbui tijdens het rijden, maar dat het nummerbord zoveel vervuilde was mij niet opgevallen.

Het enige min punt dat mij stoorde aan de Z300 is het beste wel dunne en harde zadel.
Ik heb de solo coverseat achterop zitten en neem nooit iemand mee achterop.
Het is dus echt puur een 1 zitter motorfiets voor mij alleen.
Maar op de langere ritten, zoals rijden van dik 500 kilometer op 1 dag merkte ik wel dat mijn achterwerk behoorlijk beurs werd.
Verzitten hielp geen klote en af en toe pauze houden bood ook weinig soelaas.
Moet je wel zeggen dat het iets beter ging nadat ik een andere leren motorbroek had gehaald.
Waarschijnlijk is daarvan de zitvlakvulling wat beter en compenseert het het dunne oppervlak van het zadel.
Ik was van plan om van het voorjaar het zadelgedeelte op te laten vullen.
Dat kan en is ook goed betaalbaar. (rond de 8 tientjes)
Maar ik kijk het nog even aan, want de laatste keren ging het wonderwel naar behoren met miene zitvlak zelfs op de langere ritten.

Verdere minpunten heb ik niet kunnen ontdekken.
De motor bevalt super goed en is voor een 300cc zeer alround te noemen.
Sterker nog: ik durf er zo mee naar Italie te rijden voor een vakantie.
Tanktas erop en roltas op de achterzijde en ze kan het makkelijk aan.
Verbruik van de Z300 vind ik ook zeer acceptabel en hoor wel eens verhalen van dikke motorfietsen die 1 liter benzine verbruiken op 16 kilometer of zelfs nog minder.
Dan loopt de Z300 knap zuinig.
Maar dat mag ook wel voor slechts een 300cc 2 cilinder.
Dijken rijden is een waarlijk genot omdat ze vrij licht weegt, en elke bocht dikke pret geeft.
En lange snelwegritten kan ze makkelijk aan heb ik ook al ondervonden.
Al met al een pareltje deze Z300.
Nu alleen nog iets hogere temperaturen en droog weer.
De winter is zo goed als voorbij maar de lente heeft nog iets meer tijd nodig om door te zetten.
Kwestie van geduld.
Bijna........
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Ja mijn Z300 is ook helemaal orgineel, misschien kwam het door het pekel en andere troep op de weg destijds in de winter. Hoe beter het weer wordt hoe minder dit voor zal komen neem ik aan. Wat betreft het zadel heb ik niet hele erge last van. Draag meestal gewoon een spijker of joggingbroek en het zit voor mijn kleine bips aardig goed. Ik kijk uit naar een meeting om elkaars Z300 te ontmoeten.

Groet,
 
Hoi Jesse.
Fijn om te horen dat jouw Z300 zo goed bevalt.
En ook fijn dat jij geen last hebt van best wel dunne zadel.
Ik las dat jij doorgaans in een spijkerbroek of joggingbroek op je Z300 rijdt.
Nou wil ik niet wijs of bijdehand overkomen, maar wil wel graag met jou delen dat ik de afgelopen 28 jaar van het motorrijden 4 ongelukken heb gehad waarbij ik telkens het motorpak aanhad.
De ene keer mijn BMW Goretex pak en de andere keren het leren motorpak.
Moet je eerlijk bekennen dat ik zelden zonder motorkleding rondrijd en bij al die 4 ongelukken heeft het mij voor erger behoed.
Je wilt niet weten als je een schuiver maakt met een jeans broek aan of nog erger een joggingbroek.
Ik hoop stilletjes dat jij met spijkerbroek een speciaal geprepareerde broek bedoelt zoals die te koop zijn bij de motorzaken. ( verstevigt met Kevlar )
En dat jij met joggingsbroek bedoelt, ene die jij dan bijvoorbeeld met te koud weer onder je jeans broek doet.

We zullen het er tzt tijdens de Z300 meeting wel over hebben.
Kijk er zelf ook naar uit en hoop dat er een aantal Z300 rijders zullen komen opdagen.
Op naar beter weer.
Vr Gr Erwin
 
Ik rij met een kevlar legging onder mijn broeken inderdaad. Heb ook een geheel motorpak die doe ik aan met langere ritten. Ik ben mezelf heel goed bewust wat er gebeurd mocht je een schuiver maken inderdaad.
 
Heeee Jesse.
Goed bezig man.
Fijn te horen dat jij je goed bewust bent van wat er mis kan gaan.
Ik zie ze wel eens rijden zomers hier in de buurt van die gasten op een sportieve motor met badslippers aan.
Echt niet te filmen.ha ha ha ha ha
Morgen wordt het al stuk lekkerder buiten.
Die Z300 meeting kan zomaar ergens in april of mei plaatsvinden.
Leuk hoor.
Vr Gr Erwin
 
Vandaag met een groep vrienden wezen toeren, ruim 150km gedaan en nergens last van gehad. De Z300 ging goed mee met de zware jongens soms nog wel eens als eerste van zijn plekkie af.
 
Heb je een mooie dag gehad, en fijn om te horen.
Ik moest helaas werken dit weekend, want anders had ik zekers ook wezen rijden met mijn Z300.
Heb genoeg motorrijders gezien onderweg afgelopen weekend.
Hoop toch echt aankomende week mijn motor weer aan te mogen trappen want heb er meer dan zin aan.
Vr Gr E

PS: lees net de weersvoorspelling voor aankomende week:

Dinsdag blijft het zo goed als droog. De zon is er af en toe bij en bij een matige naar noordwest draaiende wind wordt het 9 graden.

Woensdag tot en met vrijdag zijn er wolkenvelden maar komt de zon ook af en toe door. Het blijft licht wisselvallig en vrij zacht. De middagtemperaturen liggen tussen de 11 en 13 graden. In de nachten koelt het af naar 4 tot 6 graden.


Dat wordt dus rijden!!!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week toch nog takke weer met veel regen gehad.
In elk geen prettig weertje om voor de lol op de motor rond te rijden.
Maar......potdomme, het wordt morgen en van het weekend dus wel schappelijk weer.
Kan ze eindelijk weer eens van stal na al die maanden van rust hebben gehad.
Heerlijk weer kunnen genieten van rijden op de Z300.
Wat een feest.
Vr Gr
 
Ha ha ha ha, gelijk heb je.
Wordt inderdaad ook tijd.
Hoop dat mijn leren motorbroek nog lekker passend zit, want ben volgens mij na 5 maanden wel iets aangekomen rond mijn middel.ha ha ha ha
Die melis is soms wel lastig.ha ha ha ha
Morgen maar eens de Z300 van de sloten afhalen en aantrappen.
Kieken of ik nog leven in haar kan blazen.
Ze staat overigens wel elke dag aan de Optimate druppellader en heb haar weggezet met Shell Euro 98 octaan benzine.
Ik verwacht dat ze morgen gelijk start, maar dat is even afwachten.
Is de eerste keer met deze motor dat ik die na zo lange tijd weer laat lopen dus laat het wel weten hier hoe het is verlopen.
Op naar morgen.
Vr Gr E
 
Goed.........
Daarnet miene Z300 van de sloten en paddockstand gehaald.
Contactsleutel erin......contact aangezet.....en druk op de startknop......
En.............de machine sloeg gelijk aan.
Alsof ze gisteren nog lopend weg is gezet.
Niks geen horten of stoten of pruttelen bij starten.
Na 5 maanden stilstaan alsof er geen klote gebeurt is.
Dat noem ik nou zoals uit het befaamde Kawa boekje.
Pracht machine.
Ga zo eens flink stukkie rijden met deze heerlijkheid.
Het voelde net ook gelijk weer als vertrouwd.
Wat een super fijn en heerlijk gevoel zeg.
Daar verbleekt het autorijden wel bij zeg.ha ha ha ha
Genieten mannen!!!
Vr Gr Erwin
 
Bij mijn ER-6N precies hetzelfde, gewoon 1x drukken en meteen perfect draaien na de winterstop vorige week. Heb wel eens eerder gehad dat het dan nog 2 of 3x drukken was, omdat ie uit viel. Qua brandstof gewoon goedkope Euro 95 er in. Ook geen toevoegingen. Enkel druppellader om de 2 weken even een aantal uur er op en de banden draaien om vierkante wielen te voorkomen.

Vandaag op de ER-6, een Kawa KLX250 en een Honda CB600S gereden. Beetje variatie. ;)
Nu weet ik ook weer waarom ik geen 4-cil's meer in bezit wil hebben. Als het leuk begint te worden zit je al zoveel boven de max snelheid, dat bij een snelheidscontrole je goed de sjaak bent. Tot nu toe al 17 jaar boetevrij op de motor en geloof mij; ik kan mij bijna nergens aan de snelheid houden. Maar ze pakken me wel een keer, daar kan je op wachten. Ook wel eens gelaserd terwijl ik 20km/u te hard reed, maar blijkbaar was het niet goed gegaan of ik had ze net op tijd door om vaart te minderen. Kreeg een glimlach van de agente en zoefff er langs.

Anyway, hopen dat het niet meer gaat vriezen.
 
Zoooooo, jij hebt dus wel de nodige modellen om uit te kiezen.
Gaaf zeg.
Ik heb vandaag weer de nodige kilometers gemaakt met de Z300.
De machine rijdt zo heerlijk en moet je zeggen dat ik ook begin te wijfelen om ooit weer een 4 cilinder te gaan rijden als ik de Z300 zou inruilen.
Een 2 cilinder rijdt zo anders en zo verdomde lekker.
Persoonlijk vind ik een 4 cilinder net effe te gladjes.
Niks mis mee, maar krijg er veel minder feedback van terug tijdens het rijden.
Zal raar klinken, maar vind een 2 cilinder meer terugpraten en leven.
Kans is daarom aannemelijk dat ik in de toekomst toch weer een 2 cilinder ga rijden maar dan met meer cc inhoud.

Heb overigens vandaag wel weer de DB killer uit mijn Akra uitlaat gehaald.
Dan maar de gok nemen om aangehouden te worden, maar het geluid van mijn uitlaat zonder DB killer is zoveel malen mooier en vetter dan met DB killer erin.
Ze zeggen weleens: loud pipes saves lives.
Dus daar gooi ik het dan maar op als oom agente of tante agente mij voor geluidsoverlast aan de kant dirigeert.

Al met al ben ik reuze blij met mijn Z300 en ze rijdt werkelijk als een parel.
Morgen ook weer een stralende dag dus dat wordt ook dan weer genieten.
Vr Gr E
 
Zo hard vond ik de Z300 niet met de killer er uit. Zo zou ik er ook mee rijden.
Die andere 2 stonden zijn van een dealer. Een vriendin van me wil haar eerste motor kopen (mogelijk de CB), dus ook even aangevoeld en daarna nog even kort zelf spelen op een KLX250. Een twin kan je makkelijker op dezelfde snelheid houden, een 4-cil. wil gewoon knallen en harder gaan. En het gaat ook makkelijker door de toeren heen, het gaat te gemakkelijk erg hard. Is best leuk, maar die boetes dus niet. En veel gaat toch van 80 naar 60km/u. Valt me mee dat de A2 naar 130 gaat.

Een twin leeft meer, rauwer, mooier geluid. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk. De ander zweert bij 4-cilinders. Die Z300's lopen volgens mij best aardig qua verkoop, maar dit is dan ook het enige topic wat nog leeft binnen het 11/35-kW-subforum van MF. Denk dat alle jonkies op FB zitten en dat is jammer, want FB heeft geen zoekfunctie.
 
Heeeeee beste Monomuis.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, en het zal ook zekers persoonlijke smaak en voorkeur zijn als iemand voor een 4 cilinder kiest inplaats van voor een 2 cilinder.
Zelf heb ik de afgelopen 28 jaar van alles gereden.
Van 1 cilinders, 2 cilinders, 3 cilinders en 4 cilinders.
Dacht zelf van mening te zijn dat een 4 cilinder het voor mij was.
Loopt mooi en smeuiig, mooie vermogens-afgifte en vaak vlot en genoeg power voorhanden bij opendraaien van de gashendel.
Maar sinds ik met de Z300 rijd heb ik mijn mening moeten bijstellen.
Ik ben nu echt een fan geworden van 2 cilinder fietsen.
Inderdaad een stuk rauwer dan een 4 cilinder, maar dat geluid man!!!
Een 2 cilinder vind ik veel meer stampen en een 4 cilinder zoemt veel meer.
Zal wellicht vreemd overkomen, maar ik vind toch echt dat mijn Z300 met Akra uitlaat zonder DB killer vele malen beter klinkt dan een Z1000 bijvoorbeeld.
Maar.....ook dat zal persoonlijk zijn vermoed ik.
Veel gasten vinden dat gejank/gekrijs mooi van een 4 cilinder.
Zelf vind ik het afschuwelijk.
Ik blijf dus voorlopig steken bij 2 cilinder motorfietsen.
Denk wel dat de keuze erin wat beperkter is dan 4 cilinder motoren.
Fijne week allen.
Geniet ervan met volle teugen.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Dag vrienden!

Ik ben eigenlijk opzoek naar een korte kentekenplaat houder en LED knippers voor de voor & achterkant. Hebben jullie suggesties? of hebben jullie zelf dit erop zitten? Kan dit er überhaupt wel op? Hoor het graag.
 
Heeeeeee Jesse!!!
Korte kentekenplaat houder.....
Daar zullen er in Holland met een Z300 vast niet veel van rondrijden.
Denk daarom dat de gasten die daadwerkelijk met zoiets rondrijden schaars goed zijn.
Wat je zou kunnen doen is eens kieken op You Tube filmpjes over gepimpte Z250 en Z300 motoren.
In Thailand rijden zulke gepimpte fietsen werkelijk bij bosjes rond.
Vaak bij zo'n filmpje staat dan de comments en dan is daar wel vaak uit te halen waarmee ze hun fiets hebben gepimpt.
Dan kwestie van Googlen op merk en type onderdeel.

Of.................
Loop eens binnen bij een motorzaak in de buurt, en dan het liefst een Kawa dealer.
Daar de vraag stellen of zij een idee hebben omtrend jouw wens van korte kentekenplaat houder en dan gaat er geheid iets goeds uit rollen.
Hoop dat het op die manier gaat lukken.

Overigens.........het zal optisch vast mooier staan dan wat we er nu onder hebben zitten.
Maar, denk ook dat met iets regen het een fucking drama is voor je achterzijde rug en achterwerk.
Tenzij je er zo'n oerlelijk scherm opzet vlak boven je achterwiel.
Je weet vast wel wat ik bedoel.
Succes in elk geval met je keuze.
Vr Gr Erwin
 
Goedemorgen,

Zaterdag een afspraak gemaakt voor mijn 1000km beurt, zit momenteel al op 1150km. Heleweek heerlijk weer en dus ook met de fiets naar kantoor toe! Gister gebeld met de dealer en zaterdag wordt ook gelijk de korte kentekenplaat houder en led knippers voor/achter gemonteerd (foto volgt nog). Geniet nog maar lekker van dit weer en pak elk zonnestraaltje mee om de Z300 te laten brullen!

Groet,

Jesse
 
En brullen doet ze ook.
Het geluid zonder DB killer van de Akra is zo lekker.
Krijg wel vaak omkijkende blikken als ik langs kom rijden.
Weet nou niet of dat door teveel herrie is, of door het allemachtig lekkere geluid dat ze produceert.
In elk geval ben ik er rete blij mee.
Vr Gr E
 
Jaa ze zijn geweldig! Ik zal even kijken hoe ik foto's hierop kan zetten moet ze zeker ergens uploaden eerst. Kan ze niet zo in het bericht plakken toch?
 
Heeeeee Jesse, wat fijn dat jij blij bent met die upgrades voor je Z300.
Ben wel erg benieuwd hoe dat staat zeg.
Ik weet helaas niks van het hoe te doen plaatsen van foto's hier.
Maar wellicht kan iemand anders hier antwoord op geven.
Hoop dat we binnenkort eens die Z300 meeting kunnen houden.
Het mooie lente weer is inmiddels flink begonnen merkte ik al.
Vr Gr Erwin
 
Ja elke dag lekker met mijn beestje naar kantoor. Misschien dat je facebook hebt? dan stuur ik ze even via facebook naar je toe!

Gr,
 
Terug
Bovenaan Onderaan