Dsboard en tellerstand

Leeuwarder

Die hard MF'er
22 mei 2008
402
59
Mijn tanklampje blijft altijd flauw branden, verder niet echt spannend, maar ik kan aan een dasboard van de sloop komen wat goed schijnt te zijn, mijn vraag:

Pakt hij dan mijn eigen tellerstand weer over? Of die van het dasboard van de sloop?
 
De teller stand is dan de stand van de sloop motor.
Kan dus mee of tegen gaan vallen. sukses

(of haal het lampje eruit)
 
Wat is de reden dat het lampje blijft branden?
Als het in de sensor zit dan doet hij dat met een ander dasboard waarschijnlijk nog steeds...
 
Voor dat je een andere cockpit koopt kun je beter eerst wat andere zaken gaan checken, want het kan heel erg goed zijn dat je de cockpit anders voor Jan met z'n korte achternaam aanschaft terwijl er eigenlijk op een andere locatie vals contact is ontstaan door corrosie....afijn DAF400 zegt ook al iets met die strekking

Check de 9 pins connector achter je scooterneus op corrosie, vooral
Blauw/Wit en de Geel/Wit draad aan die 9 pin-connector extra goed controleren. (beiden zijn namelijk o.a. van tankmeter)

Er loopt vanaf cockpit lampje & tankmeter ook nog een Zwart/Bruine draad en die gaat uiteindelijk naar de claxon knop en loopt in iedergeval niet via die 9-pin connector, maar zit mogelijk ergens bij je stuur aan claxonknop zijde op een connector.

Na het controleren van de 9 pin connector neem je dan ook uiteraard de andere aanwezige connectors ook even mee.

Check het zelfde bij de 3 pin connector die aan het draadje zit uit de benzinetank.
Dat alles goed bevonden en nog steeds een zwak lampje wat niet hoort te branden.
Dan moet de regelbare weerstand maar uit de benzine tank worden geschroefd om vervolgens na te kijken.

Overigens heel bijzonder om te lezen dat je misschien denk dat een kilometerstand zo maar even wordt overgenomen.

En oh, we weten niet om wat voor scooter het gaat, dat vermeld je helemaal niet.
Het zou nog kunnen dat je mogelijk hebt je gedacht dat dit bericht in een bepaald topic terecht zou komen?

Nu hou ik wel van een puzzeltje dus denk te weten over wat voor soort scooter het hier gaat, vandaar dat ik het al over bepaalde draadkleuren heb en ook over een connector die mogelijk een 9 pins bezetting heeft.

Succes gewenst

b.t.w.
zulk soort brommers hebben meestal "denk ik" geen cockpit printplaat, want anders zou die ook met een elektro-reiniger schoon kunnen worden gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan