cb450s topic

Kan iemand mij helpen aan een service manual van een CB450 S uit '87? M'n schoonvader heeft gisteren deze motor gekocht maar hij is momenteel verspreid over meerdere dozen. Een manual zou dus wel handig zijn om alles weer in elkaar te zetten :P
 
Ben sinds een paar maand ook in het bezit van een CB450S.

Ben opzoek naar (goedkope) vervangings uitlaat. Iemand ervaring met een specifieke en welk merk / type het was?
 
de bochten of de dempers?
voor de dempers kan je kijken bij motozoom of rocket caferacer parts.
of motorsloperij,volgens mij heeft roukema een cb450s gesloopt.
 
Op de Stok, Oma!

Hallo! Dit topic staat alweer een tijdje stil, maar het mag het wel weer gaan rollen...ik doe een startpoging...

Ik heb sinds kort ook een CB450s uit 1987.
Een grijze met rood frame, je kent ze wel... :]

Tot nu toe alleen gepoetst en de stickers halverwege op de plastic kapjes en achteraan verwijdert.
Nu nog enkele afstellingen/smeringen aan de CB450s doen en dan is die denk ik weer top...

Enkele vraagjes aan mede CB450s eigenaren of sleutelaars;

- Hebben jullie reeds al eens bij een motor als deze het gas en de choke afgesteld en zijn jullie daarbij tegen struikelblokken aan gelopen of is dit bij deze motor 'easy-peasy'?

- Maken alle CB450s'sen aardig wat kabaal zodra je richting, en over de 6000 toeren gaat?

- het valt mij op dat wanneer ik gas geef hij niet al te soepel oppakt, en wanneer ik het gas dichtdraai hij toch wel erg fel hierop reageert door o.a. redelijk in te duiken en ook gelijk alsof alle druk in een keer weg is te de-acceleren...iemand enig idee of dit normaal is bij deze motoren?

Alvast bedankt voor tips en info!

GreetZ!

Chris.
 
omdat ze luchtgekoeld zijn maken ze wat meer geluid dan watergekoelde motoren.

is je luchtfilter schoon,bougies nog goed?
je kan proberen wat reinigingsmiddel in je tank tegooien,dan worden de carbs wat schoner van.
 
Mag een CB450N ook?

Ik was aan het kijken voor een mooie 450S maar deze kwam toevallig eerder op mijn pad.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de zelfde cb450n nu maar wel iets aangepast 8-)
Er is ook een cb twin topic in het brikken gedeelte
 
Heeft er iemand toevallig een duidelijk electrisch schema liggen van de cb450s? die in de wpb staat, is onduidelijk in de kleine lettertjes...
 
Heb ik helaas niet, wat is het probleem misschien kan ik je helpen rij zelf ook een CB450S
 
Ik ga toch dit oude topic weer aanwakkeren want sinds zondag is mn broertje in bezit van een cb 450s met wat werk. Ik heb al het een en ander doorgelezen van deze topic en toch heb ik een aantal vragen.
De motor is begrenst op 20kw, waar valt deze begrenzing te vinden? Op de gas hendel/klep is niks begrenst en in de carb's en vacuum schuif is ook niks te vinden.

De tank is vies van binnen en hoogst wss volledig verroest, is het het waard te behandelen of is er een tank van een ander model dat ook past?

En dan de welbekende vraag, de werkplaatshandboek, is deze nog ergens op het net gratis te downloaden oid want ook moeten de kleppen gesteld worden en ik had gelezen dat dit via de boutjes op de kleppen zelf gedaan kan worden maar ik moet wel weten hoeveel speling e.d er nodig is.
Ik hoop op een goeie reactie terug
 
Hoi Stefan,

als het een echte begrensde (lees: fabrieksaf) 450s is dan is hij begrenst op de nokkenas (als mijn geheugen het nog zeker weet) en daar kan je weinig aan doen behalve een andere (niet begrensde) nokkenas ergens vandaan te toveren.
hier hebben ze het erover

de tank kan je het goedkoopste met kattenbak grind en diesel reinigen (lekker rondschudden) of met tank cure

ik heb een papieren wphb dus als je iets moet weten kan je het vragen.
de kleppen stellen is een eitje zonder wphb. als de kleppen in de hoogste stand staan zet je de moer zo vast dat je nog net de klep stoter heen en weer kan bewegen. (even uit het hoofd mag er een voelerblad van een 10de tussen kunnen.
echter raad ik je af de moer te vast aan te draaien, dit is erg fijn draad en je sloopt het zo (zoals ik heb gedaan) en een nieuw moertje/boutje kost je iets van 8 euro bij cmsnl.com
specifieke onderdelen voor deze motor zijn schaars en peperduur imo
 
Bedankt voor je reactie, ik ben er inmiddels achter dat onderdelen duur zijn ja.
De kleppen gaan wij wel laten doen en dat is gelukkig niet overdreven duur.
Verders staat ie gewoon 20kw op kenteken en dan zal die wel aan de nokkenas begrenst moeten zijn.
We zijn gister begonnen met de tank te reinigen dmv azijn erin te doen en laten weken maar met kattengrind als polijst/schuurmiddel kan wel eens proberen
 
Bedankt voor je reactie, ik ben er inmiddels achter dat onderdelen duur zijn ja.
De kleppen gaan wij wel laten doen en dat is gelukkig niet overdreven duur.
Verders staat ie gewoon 20kw op kenteken en dan zal die wel aan de nokkenas begrenst moeten zijn.
We zijn gister begonnen met de tank te reinigen dmv azijn erin te doen en laten weken maar met kattengrind als polijst/schuurmiddel kan wel eens proberen
Op zich hoeft dat niet zo'n punt te zijn. Als ik het me goed herinner lijkt het blok heel erg op die van een 400/450n en daarbij kun je een complete kop in 2 uur wisselen. Dus zeker alleen de nokkenas is voor een dergelijke motor het probleem niet zo.
 
Hoi Allen,

Sinds een maandje ook een CB450S. Super leuke fiets. Er zit alleen een ratel in het blok. Denk zelf dat het iets te maken heeft met de nokkenas. Hieronder een filmpje. Iemand die het geluid kan plaatsen?


Mvg,

Tim
 
Hoi Tim,

bedoel je dat geklonk als je je gas weer loslaat?of het algemene geratel? algemeen zijn het de kleppen die je hoort tikken maar die hoor ik niet bijzonder hard in het filmpje. heb dat geklonk bij die van mij nog niet gehad. maar imo lijkt het er op alsof iets niet helemaal vast zit/of versleten is. het blokje trilt nogal dus de boutjes willen nog wel is losraken. ik zou het idd zoeken in de nokkenas/nokkenasketting tandwiel. maar dat is mij mening durf je niet te garanderen dat het daar in zit.
maar als je de kop eraf gaat halen moet je er wel weer een nieuwe pakking opzetten. (heb die van mij besteld bij japparts toen dertijd)
 
Hoi Stickyhands,

Kleppendeksel is er ondertussen af en heb denk ik het probleem gevonden. Nokkenas ketting kan ik zonder spanning bijna van het tandwiel dat op mijn nokkenas zit aftillen. Klepspeling is goed en veren zien er goed uit. Hopelijk is dit het probleem. Is het noodzakelijk om een nieuwe pakking voor die deksel te halen of het voldoende als de huidige er nog netjes uit ziet?
 
Hi Tim,

suu das niet goed. is je kettingspanner nog wel goed? ik heb bij deze de nokkenas ketting nog niet hoeven te vervangen maar als je de oude aan de nieuwe knoopt moet dat wel lukken.
(nokkenas ketting is wel een honda kwaaltje btw)
alleen voor het deksel is een nieuwe pakking niet noodzakelijk (als die er nog netjes uitziet en niet is uitgedroogt/uitgelubberd). deze dient alleen als een rubberen afsluiting zodat daar geen olie uitkomt.
moment dat je echt de hele kop eraf gaat halen moet je natuurlijk altijd een nieuwe pakking gebruiken.(kleppendeksel pakking nog steeds niet noodzakelijk)

groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan